Proč tam do těch výpočtů pořád melou věk a bydliště řidiče ? Vždyť ten pojištěný automobil nemusí řídit pouze jeden jediný řidič. Těch řidičů pojištěného automobilu může být několik (dokonce mnoho) a budou též pravděpodobně rozdílného věku a nebudou pravděpodobně mít stejné bydliště. Tak na věk a bydliště kterého z případných řidičů se segmentace vztahuje ? Na prvního, nebo na druhého nebo snad až na toho posledního ? Vždyť v době výpočtu výše pojištění se neví, ani vědět nemůže, jací řidiči budou v průběhu pojistného období budou ten pojištěný automobil řídit.
Celkem trefná připomínka. Trvalé bydliště mám na venkově, bydlím a jezdím po Praze, přesto bych byl segmentován dle toho venkova, kde bývám tak týden v roce.
Celá "segmentace" mi přijde jako výmysl manažerů, kteří se snaží hledat korelace tam, kde nejsou, za rok-dva to změní a dostanou bonusy za to, že systém "úspěšně optimalizovali". Připomíná mi to firmu, kde dělá kamarád, kde management s velkým haló avízoval úžasné změny (o kterých většina běžných zaměstnanců tušila, že jsou na pytel), aby to po roce a půl vraceli zpět, opět jako haló, jak změnou systému usnadňují zaměstnancům práci. Kdyby na to bývali vůbec nesahali, ušetřili by za dvě změny systému (tam a zpět) a za nemalé manažerské odměny. Ale nějaká činnost se vykazovat musela, už jen proto, že šéf musel mít pod sebou aspoň osm lidí, aby měl nárok na lepší služební auto a tudíž v oddělení uměle vytvářel cca čtyři pracovní místa. I tak to v kapitalismu funguje a obávám se, že u pojišťoven to tak nějak bude na 100%.
Mam trvale bydlisko v krajskom meste, 90% casu jazdim s autom v hlavnom meste. Moja poistovna aj tak dava zlavu podla trvaleho bydliska majitela, takze mam zlavu. Ked mam pravdu povedat tak mi to vobec nevadi.
Výborná poznámka. Komentuji podobně související článek o pojišťovně Wustenrot.
Myslím, že jde o případ pro soud. Mám pocit, že JEDINÝ logický způsob pojištění je pojištění řidiče. Pojišťovny by musely přestat jánošíkovsky odírat bohaté, co mají větší auta (existují i paradoxy - mám 7 člennou rodinu a k ní nutně velké auto - starou třílitrovou "dočku", s níž mohu být těžko pirátem silnic a přes to, že mám pět let bez nehody, víte, jaké platím povinné mručení???). Systém bonus/malus by rázem nabyl smyslu, který se ztrácí tam, kde neplatí 1 řidič = 1 auto, tedy ve firmách i v domácnostech, kde je víc aut nebo řidičů.