To pohlavi u Wuestenrotu je sice pekna vec, ale od prosince 2007 to stejne budou muset zrusit, protoze pojistovny nebudou smet pouzivat pohlavi jako parametr pro cenu. CR si o vyjimku u povinneho ruceni nepozada/nepozadala.
jak kdy.
dnes jsem cestou domu potkal 3 moc sikovne slecny.
1. Jedna nevi ze blinkr je uzitecna vec, takze jsme na sebe na krizovatce par sekund koukali nez jsem pochopil kam to vlastne chce jet.
2. Druhou jsem potkal cestou a je to typicka ukazka opatrnosti: ceka na zelenou, mezi ni a autem pred ni by se nasoukal nakladak. Ridici na predchozi krizovatce uz nemaji kam najet. Takovou ridickku pak najednou uprostred cervene napadne ze by mohla o tech 5 metru popojet, takze cela kolona, za 1, za 1, za 1 a posunou se taky. Pri rozjizdeni se zrejme podiva do prirucky, ze zelena skutecne znamena JED! takze poslednich 5 aut to uz nestihne a cekaji na dalsi zelenou.
3. Treti jsem potkal o kus dal. 40km/h na rovnem prehlednem useku je dabelska rychlost, kdyz do kopce zpomalila na 35km tak jsem to uz bohuzel nevydrzel.
Znam spoustu dobrych ridicek, lepsich nez jsem ja, ale kdyz vidim nekoho jak dela kopanec za kopancem, tak je to bud zena nebo zmateny vesnican. To ze nenabouraji je jen sikovnosti a predvidavosti ostatnich ridicu kolem (tim ted nemyslim sebe:) Je to individualni a rozlisovat podle pohlavi je blbost. Podle nehodovosti je to skutecne spravedlive.
Co se musí u nás svítit povinně celodenně, tak si řada lidí říká, že je svícení ochrání před čímkoliv a tak nedávají blinkry, přednost v jízdě, telefonují za jízdy a páchají další prasárny. Vyzkoušeno ještě v době, kdy se svítit nemuselo (kdy svítilové páchali přestupky, ale byli předem rozeznat právě díky svícení) a potvrzuje to chování čecháčků v Německu, kde se snaží být papežtější než papež a ačkoliv tam u nich nikdo ve dne nesvítí, tak čecháčci se tam musí předvádět, že už na svých škodovkách nemají petrolejky a ve dne svítí a nevadí jim, že na ně místní blikají, proč svítí ... Nehod je tam pochopitelně méně než u nás.
Vy jste nějaký přísný, panáčku! Zkuste se na věc podívat z jiného úhlu. Manželka (maďarka) má například automobil původem z Dánska, který rozsvítí automaticky světla po nastartování motoru. Světla nejdou zhasnout, lze je jen přepnout na parkovací. Stejně jako manželka jsem i já přesvědčen o očividné věci: na běžných komunikacích přispívá osvětlení vozidla k tomu, že jej dříve uvidí ostatní účastníci silničního provodu - zejména protijedoucí řidiči. To je důležitá věc, kterou hodnotím jako jasně významnější, než lehce zvýšená spotřeba pohonných hmot a za určitých světelných podmínek poněkud horší odhad vzdálenosti od vozidla. Jezdím s Oktávií, která nemá světelnou automatiku; pokud nezapomenu, světla rozsvěcím. Přiznám se, že projíždím-li více států za sebou, nemám vždy zcela jasno v tom, kde se kdy musí svítit a kde ne. (Víte například, že v maďarských obcích svítit není třeba? Nezměnilo se to minulý měsíc?). Přimlouval bych se ovšem za zrušení povinnosti denního svícení na dálnicích, tam to myslím opravdu nemá žádný smysl.
Pokud jde o Haškův pojem Čecháčka - je to troubínek, který napodobuje a soudí bez kritické úvahy. Doporučuji si přečíst, co jste napsal. Pak se můžete i zařadit.
Zrovna na těch dálnicích bych to svícení jakž takž bral, a to u rychle jedoucích vozů. Ve vyspělém světě tomu tak je, že kdo chce se svým Porsche, lamborgihinim ... atd. jet rychleji než ty ostatní, tak si na dálnici rozsvítí, aby všichni viděli, že se jedná o nějakého nadstandarda. = Odpozorováno v Německu.
Pokud na to máte, doporučil bych s dánským automobilem navštívit servis, tam by se dalo automatické rozsvícení světel bloknout. pokud totiž s takovýmto autem pojedete třeba do Německa, můžete tam za bezdůvodné svícení zacálovat ně´jaké to €. Jako když asi budete bezdůvodně jezdit se zapnutým mjaákem nebo blinkry.
je jedno, jestli máte dánský či dámský automobil, musí vždy vyhovovat předpisům té země, kde je evidován. Pokud bude chtít škodovka uspět na zahraničních trzích, kde se musí celodenně svítit, tak tam světelnou automatiku bude muset dodávat ve standardu. Pokud bude vyrábět sériově nejen pro tuzemský trh auta s automatickým svícením a bude je chtít dodávat třeba do Německa, kde se přes den nesvítí, tak bude muset pro německý trh upravit světla tak, aby přes den svítila pouze na výslovný pokyn řidiče.
Že máte octávii, bych se moc nechlubil. O škodovkářích mám své mínění - dělají ze sebe na co nemají. Jsou papežtější než papež a svícením dávají najevo, jak škodovka kvalitativně poskočila - už tam nemají petrolejky, řidítka a dynamo.