Pokud uložím peníze v bance na běžný účet, dostanu od banky minimální úrok, který nevyváží ani inflaci, platím poplatky a banka mi v případě krachu vyplatí jen 90% mých peněz. Navíc stát za peníze daňových poplatníků (tedy i za moje) tu banku zachrání a banka vesele funguje dál. Pokud si od banky vezmu hypotéku, dostanu tam sakra vysoký úrok, ručím za dluh svou nemovitostí, v případě mého krachu musím tu hypotéku splatit v plné výši a stát tu hypotéku za mě platit nebude. Tudíž přijdu o nemovitost, budu si muset hledat jiné bydlení a žádná banka mi už hypotéku nedá. Tady něco není košer, ne?
1. úrok na běžném účtu je nesmysl. Běžný účet je určen k platebním operacím a ne ke zhodnocování vkladů, od toho jsou úplně jiné finanční produkty.
2. pojištění vkladů je dané zákonem - co s tím banky mají společného (kromě toho, že jsou povinny přispívat do fondu)?
3. úrokové sazby u hypoték jsou dlouhodobě nejnižší v celé EU
4. že si banky řádně zajišťují své pohledávky je snad dobře - vždyť jde mimo jiné i o depozita jejich klientů či pohledávky klientů vyplývající z HZL
Co se vám nezdá košer?
ad 1. Uvedl jsem běžný účet jako nejčastější produkt na trhu. Ale dobře, najděte jakýkoliv spořící účet v ČR, který zajistí zhodnocení peněz alespoň ve výši inflace.
ad 2. Co brání bance jít nad zákon? Tedy kromě chamtivosti :-)
ad 3. Proč sem taháte EU? A když ji sem taháte, proč neuvedete výši úroku na běžných a spořících účtech v EU? Podstatné je, že úroky hypoték jsou vyšší než úroky na spořících nebo běžných účtech.
ad 4. Bylo by to dobře, kdyby depozita klientů banky zajistili na 100% a ne na 90%!
Košer se mi nezdá to, že já poskytnu bance své peníze za minimální úrok a 90% záruku, a banka tyto peníze půjčí někomu jinému (např. opět mně :-)) a chce 100% záruku a vyšší úrok. Tedy banka v případě krachu může postupně vymoci většinu svých pohledávek, ale nemusí uspokojit všechny své závazky.
Máte sice hezké myšlenky (stejně jako měl Váš jmenovec), ale jaksi jdou proti realitě a zdravému rozumu..
"Košer se mi nezdá to, že já poskytnu bance své peníze za minimální úrok a 90% záruku, a banka tyto peníze půjčí někomu jinému (např. opět mně :-)) a chce 100% záruku a vyšší úrok."
Ono banka je instituce, která musí vydělávat.. Takže je tak trochu nelogické, kdyby nabízela vkladatelům vyšší úrok, než za který by půjčovala.. Pak by se těžko dostávala do plusu..
Článek na mě působí dojmem, že byl napsán na objednávku některé z bank účtující tyto nesmyslné poplatky. Navíc poplatek za vedení účtu nijak nevysvětluje, a zdůvodnění často dosti pokulhává.
1) technické vybavení, personál atd. - je sice režií banky, ale u spousty služeb (např. založení trvalého příkazu, platba kartou) se rovněž žádný poplatek neúčtuje
2) výpis z účtu je samostatně účtovaný poplatek, takže poplatek za vedení účtu nevysvětluje
3) chybí zde ING bank, která má sice omezenou nabídku služeb, ale mezi účty zdarma rozhodně patří
Za platbu kartou se uctuje sakra vysoky poplatek (nekolik procent) - jenze obchodnikovi a tak neznali klienti chrochtaji blahem, jak na to vyzrali, kdyz plati kartou "bez poplatku". A ze poplatek zaplatili v cene zbozi oni, to uz jim jaksi nedochazi. Jen si spocitejte, kolik delaji 2-3 procenta z vetsiho nakupu...
Záleží, jestli ten nákup hrazený platební kartou bude skutečně dražší než ten samý, ale hrazený cash. V obchodech, kde si můžete vybrat způsob platby, stojí /až na výjimky/ zboží stejně bez ohledu na způsob placení.
Kaufland třeba zatím karty nebere (snad jediný z řetězců), ale pokud nekupujete jejich privátní srač*y, a kupujete kvalitnější, značkové zboží (kterým Kaufland zrovna moc nepřetéká), tak mnohdy zaplatíte za nákup víc nebo stejně jako v jiném obchodě, kde karty berou. Kydům typu "nejlevnější ve městě" už dávno díky praxi získané častým nakupováním nevěřím (a nejde jen o Kaufland ...). Každý obchodník má nějakou průměrnou marži a tak zatímco v Kauflandu stojí zboží A a B po stokoruně a u konkurence po 110,--, tak zase zboží C a D vás v Kauflandu vyjde po 110,-- a u konkurence za stovku. Jde o to, jestli do vozíku dáte jen A a B nebo jen C a D - to pak můžete ušetřit nebo prodělat podle toho, kde zboží nakoupíte. Pokud dáte do vozíku kombinaci A a C nebo B a D, jste u obou obchodů na tom stejně.
Co mne tuhle zarazilo, byl nákup plechovky jakési barvy. U nás v místní drogerii za 199,--, v Obi a Baumaxu za 299,-- Stejný výrobce, stejné balení. Drogista karty nebere, řetezce ano. V tomto případě stokoruna rozdílu nemá s 2 - 3 % za nákup hrazený kartou své opodstatnění - jedná se o nepřiměřený zisk řetezců.
Obchodni politiku prodejce bych do toho netahal, tim se to jen zneprehledni.
Prodejce musi zaplatit poplatek za to, ze zakaznik platil kartou, vyse poplatku se u jednotlivych prodejcu lisi.
Jednoduse receno: banka dostane nejaky poplatek a ten konecnem dusledku zaplati zakaznik - at uz si to zakaznik uvedomuje, nebo ne.
Barvu kupujete jednou za X let, kuře častěji.
Kuře má drobný obchodník za 45,- Kč/kg, řetězce jásají nad akční cenou 65,- Kč/kg. Že by měly o tolik vyšší náklady?
Dělám cenové přehledy kolik co a kde stojí. Že by byly super hyper levnější, tak to teda rozhodně NE. Přitom náklady mají menší. Kde tedy dělají soudruzi z NDR chybu? Jestli budete operovat s tím, že musely koupit pozemky, postavit budovy, pak soukromník musel provozovnu vybudovat taky, někdy ji sice zrestituoval, ale musel ji rekonstruovat. Jinde si ji pronajímá. Svítí, topí taky, pracuje sám nebo s několika málo zaměstnanci. Kde je teda rozdíl a chyba?
Dobrý den - zdravím Vás, paní Jarmilo!
Tu barvu nekupuji za X let, ale nyní dost často. A je otázka, zda při obdobné cenové politice i u ostatních stavebních materiálů nepořídím rekontrukci bytu u jednoho prodejce za 100 tisíc a u druhého jen za 60 tisíc.
S tím kuřetem - v ceně bohužel vítězí řetězec, aspoň u nás. U nás jsou za těch 65 u soukromníků, a většinou ještě mražené, tzn. že kupujete ještě vodu, jak jste v nějakém příspěvku kdysi uváděla. Řetězce jsou v případě kuřat levnější. No a nejlepší je zajet si pro kuře do Polska - tam vychází na 30 - 35/kg - samozřejmě výhodné jen pro nás pro pohraničníky, co to máme "co by kamenem dohodil" a ještě když seženeme výhodnější kurz zlotého.
Když už rekonstruujete, tak Baumax taky není nejlevnější volba, ale má to pod jednou střechou a každý týden pošle barevné letáky. Jenže kdo hledá, najde :-))
Jsem Jihočech a u nás se najdou soukromníci, co mají kuře za těch cca 45,-. Musí se ale hledat, ne vlézt do prvního super hyper.
Dobrý den paní Jarmilo,
bydlím na hranicích, kde je 1 mezinárodní SM - tam to vypadá jak u snědeného krámu. A sem tam nějaký soukromník. Právě kvůli hranicím je zde v ladasčem draho, takže i kdybych dělal nevím co, tak tady kuře za 45 zkrátka nekoupím. Ale koupím tu ony levné (nejen) barvy. A pracuji cca 20 km dál, kde máme všemožné SM a HM vč. Obi a Baumaxu, takže velký nákup děláme v místě pracoviště. Pominu, že letáky obsahují nabídky atraktivního zboží, které je na přídělový systém jak za socíku a první den akce je zboží beznadějně vyprodáno (netýká se jediného řetězce - Globusu, který měl vždy vše z akční nabídky).
Poplatek se neúčtuje mě a tudíž je z pohledu klienta nezajímavý. Stejně tak mě nezajímá, že při platbě cash má obchodník náklady, které musí zaplatit. Ať už platím kartou či nikoliv, cena zboží pro mne zůstává stejná.
1) Článek je bezrpostřední reakcí na reklamní spoty RB, které dle názoru autora spíše zneužívají tématu vyvolávajícího emoce. Rozhodně nehájí poplatkovou politiku bank, ale spíše upozorňuje, že se při kritice bankovních poplatků často míchají pojmy s dojmy. Kritizována by měla být především nepřehlednost sazebníků.
2) Poplatková politika každé banky je její záležitostí. Je jen na ní co a jak zpoplatní. To, že nějaký poplatek případně sníží nebo úplně zruší ovšem nutně neznamená, že klienti ušetří. V době, kdy má nespokojený zákazník přinejmenším několik alternativ, diskuse o "výši bankovních poplatků" postrádá smysl.
3) ING konto není běžný, ale spořicí účet (což lze poznat mj. na omezeném spektru služeb).
"přitom v relativním bezpečí, protože mu za ně ručí nejen banka, ale do poměrně vysoké výše je garantuje i stát."
za to, že od banky nedostanu prakticky žádný úrok a za vedení účtu a další služby platím bych čekal, že ty peníze budou téměř v absolutním bezpečí i bez garance státu, protože je banka pro své další obohacení s rizikem ztráty využívat nebude
k tem ospravedlnenym nakladum na zakladani a vedeni - zalezi na obchodnim modelu, jak si to kazda spolecnost do ceho zahrne. Stejne jako u predplacenych sluzeb mobilnich operatoru...
Vcelku souhlasím, bance vznikají náklady. Argumentace je OK, peníze na BÚ rozhodně nejsou (nebo nebývají) zdrojem brutálních příjmů pro banku - jsou to "rychlé peníze", mohou být kdykoliv vybrány atd.
Spíš mi vadí složitost sazebníků, nejednotná terminologie (což o to, já se vyznám, ale co průměrný klient z ulice?) a u některých poplatků jejich nepřiměřená výše a neschopnost banky tuto výši zdůvodnit (např. poplatek za vedení hypotéčního úvěrového účtu).
A jak psal autor, vždy je možno hlasovat nohama. Protože moje banka nenabízí kvalitní spořicí účet (ten co tam je prostě není nic moc), mám ING konto a momentálně přebytečné peníze přesouvám tam. Jak prosté...
Bankovní poplatky za vedení účtu absurdní JSOU. Už proto, že jinde (v Česku anebo zejména mimo něj) to jde BEZ NICH.
Bankovními poplatky za vedení účtu banka přísně trestá zákazníka, který se rozhodl dát bance důvěru a svěřit jí svoje peníze, aby je mohla použít k poskytování úvěrů jiným za vyšší úrok a vydělat na tom rozdílu (což je princip bank už od středověku).
Je to sdělení zákazníkovi, že by takovou hloupost, jako otevřít si u dané banky účet, už nikdy neměl opakovat, nebo bude znovu potrestán opakovanou pokutou.
Kdo ze zákazníků si to uvědomí, už tu chybu proto znovu neudělá.
ale tady se zjevně míchají dojmy a pojmy, retailová banka poskytuje především servis, peníze na běžných účtech jsou zjednodušeně řečeno jiné peníze než ty, které se půjčují se ten vysoký úrok, naopak na to jdou peníze z depozitních účtů (SÚ,TV a pod), uvedená princip platí pro banky typu hypotešních bank - kup si u nás HZL, podobně i u stavebních spořitelen,
mimochodem jak hb tak ss ůčtují mnohem vyšší poplatky za správu účtu než retailové banky...
Zejména ten argument u menších bank a kampeliček, aby přetáhly klienty, tak mají základní služby zdarma - a tím získají větší objem vkladů a více klientů. Už chybí jen: "Až je získají tak zavedou poplatky" :-)
Podle této logiky by třeba ČS měla mít vše zdarma, protože má HODNĚ klientů. Jenže v první části článku se dočteme o důvodech, proč to tak být nemůže, protože přece s tím mají náklady...
Já si myslím, že poplatky za základní bankovní služby ZDARMA (účet, karta a transakce - zcela určitě alespoň ty v rámci banky) jsou naprostým standardem a malé banky teď jen ukazují nenažranost jaká panuje v tomto prostředí. Úroky vkladů do 4% a při půjčování (xnásobně jištěném) nejdou ani pod 10%. Tohle je bankovní zdroj financí, poplatky to už jsou jen taková prémie pro management.
Účtovat třeba 7 Kč za příchozí platbu, to už si dnes dovolí jen opravdu drzá banka, protože ví, že je to těm jejím klientům prostě jedno a neodejdou, nebo hůře nemají o tom tušení a nevyznají se v záměrně složitém sazebníku.
ČS musí mít hodně poplatků, protože má hodně klientů = dosti velký a jistý zisk. Přece to akcionáři nezruší, když tu českou banku koupili, ne? To byly přece náklady, které se musí vrátit.
Svého času dostal jeden český finančník dotaz, proč jako v Čechách jsou základní služby zpoplatněné, zatímco zahraniční matka je má zdarma. Odpověď byla typicky česká: "Protože klienti jsou na poplatky zvyklí". Přeloženo do češtiny: my s těma prachama tak hospodařit neumíme, takže preferujeme jistý a bezpracný zisk, který máme na poplatkách. Výmluva na náklady neobstojí, to mi připomíná nedávnou poštovní kauzu. Výsledkem bude jedna fungující pošta v centru Prahy, ostatní jsou prodělečné. Zrušíme pobočky a divíme se, že klienti přešli ke konkurenci. On by klient přešel, leč mnohdy nemá kam, protože konkurence v Čechách je ve stylu jeden za 18, druhý bez 2 za 20.
Kecy :-) Zahranicni banky (z tech co jsem zkoumal konkretne SG a rakouska pobocka Erste) maji z poplatku cca 30% prijmu. Stejne jako jejich pobocky tady - Komercka a Sporka. To, ze nejaka socka z bananistanu pouziva jen zakladni sluzby ktere banky davaji zdarma, aby nalakaly klienty, na tom nic nemeni, profil typickeho klienta je jinde :-)
Proto nema moc smysl porovnavat ceny za konkretni polozky, protoze struktura tech polozek v CZ a v zahranici je proste jina.
A tobě se chce dávat 1 procento příjmu bance? Mě teda ne.
I mí kámoši v USA neplatí bance nic měsíčně.
Je pravda, že za nadstandardní služby se platí, a to hodně, a pokud se člověk dostane do mínusu, či udělá nějaký jiný kopanec, tak tostane pěknou pálku.
"pouziva jen zakladni sluzby"
Nevím, jak by jsi definoval základní služby ty, pro mě je to jeden až dva příjmy za měsíc a do desíti odchozích plateb, plus občas platba kartou a výběr semtam z bankomatu, a za tohle mám platit :) ?
Banka na mě vydělá i tak, ale psychologicky prostě neunesu, když mi na podnikatelském účtu dají u ČSOB 0,01 procent úroků, to si připadám pak vážně jak blbec, z kterého si dělají srandu...
Když si vzpoměnu, co chtěli v 96tém u eBanky a KB pro vydání platební karty, z kterou jde platit na Internetu (100k CZK na vázaném terminovaném účtu), a jak jsem je já osobně musel v ČSOB prosit, aby mi dali VISU, a že PAK budu mít historii, a ne před vydáním, když ji potřebuji k tomu, abych podnikal a vůbec něco vydělal, a teď je tu mBanka, která ti je dá čtyři a zdarma :), no tak to je přece úžasné, já jsem maximálně spokojen.
"Pro mě je to jeden až dva příjmy za měsíc a do desíti odchozích plateb, plus občas platba kartou a výběr semtam z bankomatu, a za tohle mám platit :) ?"
Ale i s temahle sluzbama ma banka nejake naklady. Pokud se za ne neplati, tak jsou jen dve moznosti:
1) Banka ma dost klientu co pouzivaji sluzby s poplatkem - pripad bank na zapad od nas
2) Pokusit se to utahnout z uroku, coz ale znamena drasticky tlacit na naklady - viz mBanka.
Ono banka má s těmito položkami náklady - však si je taky naučtuje! Za výběr z bankomatu, za příchozí/oschozí platbu, tak co vlastně obnáší položka vedení účtu?
Když mi u banky bez hnutí leží peníze, tak mi vedení účtu pomalu, ale jistě vede účet k nule a přitom jediné položky se kterými má banka nějakou práci, jsou jejich položky za vedení účtu. To Vám nepřijde divné?
Uz jsem psal jinde - vetsina nakladu banky spojenych s uctem jde na infrastrukturu - IT, administrativa, pobocky... Vsechny tyto naklady ma z toho titulu, ze u ni mate otevreny ucet, nemusite provest ani jednu operaci. Naopak naklady na samotny pohyb jsou typicky mensi, nez ty uctovane.
Je to tak proto, ze to lidi skousnou lepe, nez kdyby meli v pausalu platit pausalni naklady a v nakladech za transakce transakcni naklady. Pak by nadavali, ze maji platit X desitek korun mesicne "za nic" - protoze podle nich jsou zrejme pocitace, serverovny, programatori atp. zadarmo :-D
A koho to zajímá, že má náklady na infrastrukturu? Má si to ošetřit tak, aby ty náklady byli co nejmenší a pokud nemám pohyb na ucte, tak muj stav ustu mohou mit klidne napsany na "kusu papiru" vedle monitoru (vypnuteho) :-)
Ale já osobně, když si můžu vybrat mezi discont bankou typu mBank a ČS/ČSOB/KB, tak mi jednoznačně vychází, že osobní styk s bankou nepotřebuji, stejně mi v ničem neporadí, a tak je pro mě lepší dělat vše bezhotovostně a mít účet zdarma.
Pokud tvoří 30 procent příjmu bank poplatky, tak těch zbylých 70 procent bude pěkná suma, nemyslíš...
Já si jen říkám, jaké je štěstí, že banky můžou otevírat pobočk kdekoliv v EU a je tu tak nyní pěkná konkurence.
Za FIO a mBank jsem velmi vděčný. Jsem rád, že moje banka a družstevní záložna jsou chytré a dokážou vyžít z mých peněz, a nechtějí po mě další a neobtěžují mě poplatky. Mi to totiž nikdy nedá, a chci vědět přesně co je v poplatku, a zkoumám to do koruny, a to mě velmi zatěžuje :), takže neušetřím měsíčně jen dvě stovky ale i kopu času :), jsem už takový, rád se ve věcech nimrám.
No jasne, proste kazdy si ma vybrat to, co mu vyhovuje. Pokud nemam potrebu chodit na pobocku, tak si musim vybrat banku, kde nebudu platit naklady na pobockovou sit (jako treba plati lidi co maji CS).
Jinak se jedna o procenta prijmu, ne zisku. A i co se tyce ziskovosti (vyjadrene jako return on equity), nejsou nase banky nejak moc odlisne od zahranicnich, takze tvrzeni, ze tady zahranicni vlastnici "ryzuji" aby si spravili bidny domaci vysledek, je taky jen hodpodsky kec bez znalosti reality.
Jo jo, ČSOB měla podmínky na karty docela ostré, kolegyně z práce když si před 4 roky zakládala účet u WSPK (mají karty ČSOB), tak aby dostala vůbec nějaký slušný limit, tak jsem jí musel na měsíc půjčit peníze, aby jí ležely na účtu.
Kdysi byla dobrá i Živnobanka, vedení účtu za 10 Kč, před nějakými 7 lety jedna z mála, která vydala platební kartu do 14 dnů od založení účtu a bez historie - 20 000 Kč za platby a 10 000 Kč hotově denně bylo tehdy úplně jak z jiné planety (ve srovnání s ostatními bankami).
:) na limity jsem si vzpoměl před měsícem, kdy jsem si ze srandy na kartu nastavil limit 1 MKč :)
Jo kde jsou ty doby, jsem rád, že jsou pryč... a když vidím dnes lidi, jak stoví frontu v spořitelně, tak jsem vděčný za nový typ internetových bank bez poplatků, čekání a z kartami zdarma.
Pokud vám tehdy připadala Živnobanka jak z jiného světa, co potom byla KB, kde mi před patnácti lety dali kartu rovnou při založení účtu s limitem 6000 (pro pamětníky připomínám, že tehdy bylo jednou další alternativou pro obyčejného smrtelníka sporožiro s kartou s MAXIMÁLNÍM dostažitelným limitem 4000, a ten jsem tenkrat ze spořky nedostal ani po roce bojů - proto jsem (mimo jiné) od ni odešel).
Ano, když jsem chtěl limit zvýšit, musel jsem tam pak nějaký prachy chvíli držet. Ale i tak jsem při založení účtu dostal bez splňování jakýchkoliv podmínek kartu s limitem, jaký u spořky nešel dosáhnout ani teoreticky.
Já někde zase četl vyjádření tiskové nluvčí ČS, proč že tu jsou poplatky na rozdíl od mateřské banky tak vysoké - protože jsou klienti o c h o t n i je platit. Mne se ale nikdo na ochotu neptal a nevím, jak svou nevoli bych měl vyjádřit. Dopisováním si s generálním, stesky na přepážce? . Naopak, zvyšovali a zvyšovali, slyšel jsem remcání lidí u přepážek, ale asi se to nedostalo od přepážkového pracovníka výš. A pracovníci jsou školeni na to, jak v klientech vzbudit pocit, že je v ČS levno a kvalitno.
Já to vyřešil následovně: jako klient jsem odešel, jako akcionář se těším z dividend. Pamatuji si, jak mne v době po kuponové privatizaci na nabídku dalšího, přednostního nákupu akcií ČS tamní odborníci z kapitálového oddělení okresní pobočky ČS přesvědčovali, ať si akcie za tyhle peníze nekupuji. Já koupil, přežil i nátlaky na odkup akcií ze strany vlastníka a nyní několik let po sobě pobírám dividendy. Jen mne mrzí, že jsem akcií tenkrát nekoupil více, ale tuším, že šlo o nějaký poměr stanovený k dosavadnímu investování bodů v kupónovce, za který pak byl konkrétní počet akcií . Část akcií spořitelny patřilo kdysi i městům, ta se však akcií, když ještě nenesly takové dividendy, zbavila a Erste zrušila i veřejnou obchodovatelnost, takže nyní jde většina zisku do ciziny. A mám pocit, že do krize generovali roční zisk ve výši, za kterou kdysi stát prodal ČS do Rakouska.
Co způsobí nynější ekonomická krize v dividendách v následujících letech, teprv uvidím. Zaplatit si dovolenou příští rok budu muset asi z jiných zdrojů, nebo budu sedět doma na prde*i...
Na vaši ochotu se nikdo neptá, tu totiž pozná sám. Buď jste ochoten ty poplatky platit a pak je platíte a nebo nejste a pak jdete jinam. Jako klient máte své hlasovací lístky o tom, co preferujete, v peněžence.
udelal jsem to podobne, od sporky jsem davno odesel, zatimco jeji akcie, ktery jsem kdysi v 90. letech koupil, se mi na dividendach uz davno zaplatily... a i dneska, po financnim 11.zari, maj cenu nekolikanasobnou v porovnani s puvodnim upisem :)
Článek hájí bankovní poplatky za vedení účtu. Jenže: Banka podniká, jako každý jiný, zcela dobrovolně právě v tomto oboru a ne v jiném - nepeče třeba housky- a má proto jistě své důvody. Faktem zůstává, že peníze na účtech si banaka prostě jen vypůjčuje od klientů a povinnost spravovat takový účet je samozřejmostí, vždyť jinak by jí nikdo peníze nesvěřil.Klienti si sice mohou kdykoli peníze vybírat či převádět, banka má jinou výhodu. Hospodaří s jejich penězi dle svého a také se jich na nic neptá, už vůbec se samozřejmě nedělí s nimi o své zisky. Ziskovost bank vlastně i dokazuje, že tyto poplatky za nejzákladnější služby jsou vlastně jakýmsi nadbytečným bonusem bank a o peníze, které takto získaly navíc, prostě jen tak trochu ožebračily své klienty.
Píšeš že podniká jako každej jinej, tak co jí kafráš do cenový politiky ? Taková fabie je dražší o 50 procent než konkurence a taky jí tu nikdo za to nepopotahuje.
Jak jsem psal u jineho prispevku: Zahranicni banky (z tech co jsem zkoumal konkretne SG a rakouska pobocka Erste) maji z poplatku cca 30% prijmu. Stejne jako jejich pobocky tady - Komercka a Sporka.
Ten duvod, ze tam je urcity rozsah sluzeb "zadarmo", je v jine strukture vyuzivanych sluzeb.
A co se tyce "odirani" - mBank sice poplatky nema, ale jeji sluzby jsou take o dost omezenejsi (cimz nerikam, ze se nenajdou lide, kterym vyhovuji) - proste je to neco za neco.
Poplatky za využívané služby, proč ne, banka, která je bude mít o 50% vyšší než ostatní asi zkrachuje, to je její věc. Ale vedení účtu rozhodně není žádná služba. To je samozřejmá povinnost toho, kdo si peníze vypůjčil. Poplatek za vedení, případně za zřízení či zrušení účtu a nebo za došlé platby je nesmysl. Všechny ostatní služby, proč ne.
Na vedeni uctu potrebuje banka bankovni system, ktery se sam nenapise, pocitace, ktery jim nikdo neda zadarmo, serverovnu, ktera neco stoji... Naopak tipuju, ze vetsina nakladu bank je fixnich, spojenych prave s infrastrukturou.
No vidíte, banky, které mají o mnoho vyšší poplatky, nekrachují, ale ještě se v médiích capí 2ciferným růstem zisku.
Teď sice v souvislosti s krizí vyšlo najevo, že třeba ČS nebo Erste měla nějaké "malé, nevýznamné" aktivity na Islandu, tak že se jí sníží rating a hlavně svůj roční nebo 1/4letní zisk (teď si nejsem zcela jistý, tak abych nekecal, uvádím obě varianty) musí obětovat na blaho Islandu. Tak se klienti těšte, pokud se budou chtít v médiích prezentovat stále stejným ziskem, tak ten zisk musí oproti "zdravému období" ještě jednou zdvojnásobit.
Co se týče výpočetní techniky, tak ta se musí obměňovat ve všech bankách, tedy i těch, které neúčtují poplatky za každý prd. Představa, že banky s nízkými poplatky jedou na technice z 50. let a v úřadovnách mají kamna na tuhá paliva, je absurdní...
Souhlasím, že banky mají i s vedením účtů určité náklady. Ale přece: Řezník Vám taky exstra nezapočítá do ceny nákupu pytlík, náklady na vážení, krájení, nebo za úsměv prodavačky. To vše jsou jeho náklady, jistě započítané v ceně zboží. Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do ceny svých služeb. Do cen za úvěry, trvalé příkazy, inten.bank., karty, a.t.d., do všeho, co lze nazvat "prodejem služeb". Já jsem jen přesvědčen, že založení, vedení, zrušení účtu, 1* výpis za rok a příjem platby na účet není služba banky, neměla by tedy být placená a myslím si, že kdyby naši představitelé ve vládách a spol dělali za naše peníze normálně svoji práci, dávno mohl existovat zákon: "Chceš podnikat v bankovnictví? Dobře, ale tyto a tyto konkrétní úkony nesmíš zahrnovat do placených služeb." Vždyď když příjde ČOI k řezníkovi a zjistí, že do váhy zboží započítal i váhu pytlíku, má problém.
zahrnovat do placených služeb.
Souhlasím, že banky mají i s vedením účtů určité náklady. Ale přece: Řezník Vám taky exstra nezapočítá do ceny nákupu pytlík, náklady na vážení, krájení, nebo za úsměv prodavačky. To vše jsou jeho náklady, jistě započítané v ceně zboží. Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do ceny svých služeb. Do cen za úvěry, trvalé příkazy, inten.bank., karty, a.t.d., do všeho, co lze nazvat "prodejem služeb". Já jsem jen přesvědčen, že založení, vedení, zrušení účtu, 1* výpis za rok a příjem platby na účet není služba banky, neměla by tedy být placená a myslím si, že kdyby naši představitelé ve vládách a spol dělali za naše peníze normálně svoji práci, dávno mohl existovat zákon: "Chceš podnikat v bankovnictví? Dobře, ale tyto a tyto konkrétní úkony nesmíš zahrnovat do placených služeb." Vždyď když příjde ČOI k řezníkovi a zjistí, že do váhy zboží započítal i váhu pytlíku, má problém.
.
> Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do
> ceny svých služeb.
No, a kdyz to udelaji, tak zase ruzni chytraci jeci, jaktoze musi platit za zmenu trvaleho prikazu 30,-, kdyz je to jen zmena par cisilek v systemu banky, ktera prece banku nic nestoji :-D
Ono je hňupství na entou si vůbec nějakou škodovku kupovat, nezáleží na tom, zda venku či v tuzemsku.
Škodovce každoročně klesá podíl prodejů na tuzemském trhu, lidi asi konečně dostávají rozum, že za tak hnusná auta je opravdu škoda peněz. Nebýt různých škudlících firem a hlavně státní správy, kterým vyhovuje, že jejich zaměstnanci tráví celý den v kostitřase bez klimy a po každém vystoupení / nastoupení musí řidič obíhat celé auto, aby ručně pozamykal všechny dveře, tak to tu může Škodovka zabalit.
Horší je, že se sem tahají vraky ze západu, takže tam ušetří za jejich likvidaci a tady si ničíme životní prostředí a vozový park nám stárne a stárne. Aby se pomalu začal měnit zákon, protože tu brzy většina vozidel bude jezdit se zvláštními SPZetkami pro veterány.
Já když jsem rušil účet u ČS, tak sice měli zrušení účtu zdarma, a teoreticky i všech trvaláků, nicméně jejich zrušení mi napočítali s plnou parádou. Sice jsem se ohradil, že by měly být taky zdarma, ale prý to celé dělá systém, obsluha tam žádné poplatky extra nezadává. Tak jsem oželel poslední nemravné peníze a byl rád, že jsem z té trotlovny pryč. Vřele doporučuji i osttaním mne následovat. Ušetříte nervy, peníze atd. A to jsem nešel k mBank, ta tu ještě nebyla.
Mně letos vykoupení se z Poštovní spořitelny stovek skoro 7. Když už viděli, že jdu pryč, tak: no jó, vy jdete tam, co je to zadarmo (a tvářili se, že tam jdou jen socky). Když se dozvěděli, že ne proto, že je to zadarmo, ale že mi skoro s 16-letou historií zrušili kontokorent a dělali na mně bubáky, tak jen protočili panenky. To bylo hned: jste náš VIP klient. No, že jsem nebyla, když mi rušili ten kontokorent. Holt jsem ho potřebovala dva měsíce, než mi na účtu přistála šestimístná víc než rok zpožděná platba. To jsem si taky říkala, na co banky potřebujou nějakou historii, že mi po 16 letech bez dluhu dělají takové oprsky. A mimochodem, ten kontokorent byl na nějakých usmolených 10.000,- Kč, takže žádná velká suma ani tunelování banky.
Tento poplatek je u ČSOB, to je myslím absurdita další, ne? Změním částku a hned mi vyinkasují poplatek, to taky není fér. Ale líbí se mi první příspěvek, a k tomu není co dodat...
Banky s nízkými poplatky mají velmi omezené služby - takže jsou v principu neporovnatelné. Ukažte mi banku s nulovými poplatky, která by měla spektrum služeb pro alespoň průměrného klienta - jakmile chcete něco víc než nechat si na účet poslat výplatu a druhý den jí vybrat z bankomatu, neni kam se "odhlasovat".
Tak nevím, moje banka mi vede BÚ i SÚ, trvalé příkazy, inkaso, dala mi kartu s třemi výběry, IB, bez podmínek na obrat nebo minimální zůstatek... Poplatky nula, úrok na SÚ přes 3%... V ČS jsem ročně zaplatil kole 2000 na poplatcích za tohle všechno, dnes ty peníze šetřím.
Co to je za demagogii? Definuj velmi omezené služby a průměrného klienta. Řekl bych, že jsem průměrný klient (měsíčně: několik příchozích položek, asi dvacet odchozích (SIPO, trvalé příkazy, jednorázové příkazy, splátky atd.), internetbanking, výběr hotovosti na pobočce, 1x z bankomatu, platební karta. Až na výběr z bankomatu (6 Kč) vše zdarma. Co kromě toho ještě průměrný klient potřebuje?
v nabídce bezpoplatkových bank mi chybí zejména hustota poboček protože ne všechno se dá vyřídit po internetu nebo bankomatu - a samozřejmě jejich otevírací doba neb občas potřebuji i večer. chybí mi kurs měn při platbách v zahraničí nepřevyšující o 10 a více % kurs běžných bank. nevěděl jsem že některá z těchto už umí i SIPO tak to sorry, tam kde jsem se zajímal to nešlo. chybí mi karta na kterou se dá v půjčovně půjčit auto aniž by si obsluha myslela že to je lístek do disneylandu. i ty hodně vstřícné banky stejně poplatky účtují - jaxprávně podotýkáte například za bankomat. bezpoplatkové účty jsou jen soukromé, na živnostnících se rejžuje všude stejně. ale nechtěl jsem rozpoutat nějaký flame, jen upozornit že to co je "zadarmo" není porovnatelné s nabídkou nenažraných bank ostatních.
Aha, takže průměrný klient potřebuje hustou síť poboček. A to k čemu např.? Kolega v práci je u ČS. Aby si mohl změnit limit na kartě, musel jet 200 km do pobočky, kde má založený účet. V 21. století? V době Internetu? Neuvěřitelné a nehorázné. Hustou síť poboček má průměrný klient na nic. A otvíračka večer? Která banka má otevřeno déle než do pěti? Jen výjimečně nebo jen některé pobočky, takže ani u vysokonákladových bank ti to nenabídnou. Kurs měn při platbách v zahraničí? To průměrný klient taky nepotřebuje, možná jednou za rok, když někam jede na dovču, ale většinou ani v tom případě. A pokud ano, může si zavolat nebo to najde na Internetu. A půjčení auta někde v USA na embos, to je už opravdový úlet, ty jsi člověče úplně mimo. Máš naprosto specifické, až exotické požadavky, to s průměrným klientem nemá co dělat. Členové naší rodiny si půjčují v zahraničí auto, ale zatím jen v Evropě, kde jsme nikdy embos nepotřebovali. Nemůžeš podle sebe soudit ostatní, průměrný klient je opravdu úplně někde jinde a může si veškeré služby opatřit zdarma (embos, pokud už ho tak nutně potřebuješ, má zdarma např. Citi, sám ji využívám – proč bych měl mít všechny služby od jedné banky? Kolik platíš ročně za embos?)
A ten poplatek za bankomat neúčtuje nízkonákladová banka, protože ta své bankomaty nemá, nýbrž je účtujou právě ty vysokonákladové banky té nízkonákladové bance. Ale i to se dá s mBank obejít, která má 3 výběry měsíčně zdarma. Ale to už mi za to nestojí, abych měl ještě účet u mBank kvůli jednomu výběru měsíčně.
Kolega z práce musel osobně do pobočky, aby mu tam mohli vnutit zase nějaký výhodný superprodukt FS ČS. Pochopte, že při surfování na netu nebo telefonickém hovoru nikoho neuloví.
Na co jsou pobočky v ČS dobré - to je na reklamace. Díky vynikající akustice nemohu neslyšet výlevy klientů, že proč jim tento příkaz neprošel, když tam peníze byly, proč jim naúčtovali poplatky, které jim slíbili neúčtovat atp. V období po rozeslání výpisů to tam fakt stojí za to ... Zrovna tak jako po výplatách sociálních dávek ...
Jiank je vcelku pochopitelné, že kvůli zadání 1 příkazu v měsíci je vydržování internetu luxusem. Každý doma komp nemá, ne každý má přístup k netu natož do internetového bankovnictví v práci, takže někdo hold musí občas udělat něco pro své zdraví - zvednout zadek z gauče od telky a na tu pobočku zavítat. Aspoň se přesvědčí, zda ústav ještě stojí a nekrachnul.
To je otázka, co je to průměrný klient. Dle mého názoru tomu průměrnému klientovi stačí, že mu na účet přijde výplata, on poplatí SIPO a další platby, vybere z bankomatu nebo zaplatí kartou v obchodě a na Internetu. Co ještě víc by měl požadovat?
Navíc lze kombinovat služby více finančních ústavů. Např. kreditní kartu lze mít i od jiné banky, než má člověk účet a to i zdarma - buď bez podmínek (Citi) nebo při splnění určitého obratu (většina karet na trhu).
Co zatím dvě hlavní konkurence na našem trhu (mBank a FIO) nemají úplně dopracované jsou převody do zahraničí. Mbank vůbec, FIO jen přes ČSOB (nevýhodné kurzy, vysoký poplatek, nutnost specifického symbolu při přijímání platby). Ale to lze řešit přes devizové společnosti - sám to takhle řeším; poplatek od 100 Kč a lepší kurzy.
Tak co by mohl ten průměrný klient ještě požadovat?
Výběr hotovosti u mBank jde - a to přes bankomat (3 za měsíc zdarma, jeden výběr typicky 80 000 Kč, v bankomatech sítě Pharro údajně i 200 000 Kč není problém) a nebo přes Cash Advance (na přepážce banky - teoreticky libovolné, prakticky jen KB a ČS ve větších městech), zde není ani počet výběrů ani částka omezena (kromě předpisů dané banky).
Vkládat peníze lze přes poukázku České pošty (ano, není to zdarma) a nebo různým "drbáním se levou rukou za pravým uchem" - přes sázkařské společnosti (Sazka, Fortuna, Teletip) s různými omezeními, např. povinnou sázkou u každého vkladu (Fortuna 5 Kč), ale zase na rozdíl od banky lze vyhrát.
No a pokud jde o nějakou větší částku, je možné si založit krátkodobý (týdenní) termínovaný vklad s tím, že po jeho ukončení bude částka převedena na zvolený účet (u mBank). Vklad je tak zdarma, jen to trvá (celkem) asi 10 dní. A i tak si myslím, že vklad hotovosti opravdu nebude to, co by průměrného klienta trápilo.
vkladani penez na ucet pres postovni poukazku tomu rikam pokrok pro 21. stoleti. na mbank nebo fio si totiz cenim, krome nulovych poplatku za vedeni, predevsim rychlosti prevodu. ale na rozdil od FIO je vkladani hotovosti na mbank znacne komplikovana zalezitost. stat frontu na poste a vypisovat tisic kolonek poukazky, pak cekat tyden nez se penize pripisou, to je proste o nicem. ale chapu ze nizkonakladova banka musi mit sva specifika a nekritizuju to. ale kazdej by to mel zvazit, kdyz hodnoti klady a zapory toho ktereho bankovniho produktu.
Pravda, ale kolikrát potřebuje běžný klient ukládat hotovost.
Navíc to lze celkem pohodlně řešit přes ten termínovaný vklad.
U FIO to sice jde, bohužel otvírací hodiny pokladní přepážky jsou na pytel, jsou totiž kratší než otvírací hodiny zbytku pobočky, navíc pokladny jsou jen na pár pobočkách :(
Fio má pokladny již téměř na všech svých pobočkách - viz. jejich webové stránky v kontaktech. Na Senovážném lze vkládat a vybírat větší sumy až do půl šesté
Podle http://www.fio.cz/aktuality_fio.itml?id=13000042312 prodlouzili oteviraci dobu na hlavnich pobockach do 18h. Pokladna by mela koncit, pokud mne pamet nesali (vetsinou jsem tam mel cestu kolem poledne), pul hodiny pred zaviraci dobou - coz by znamenalo v 17.30...
Banka má striktně rozlišovat (jak už se dělo kdysi v Římě) mezi spořícím a běžným účtem.
Se spořícím může spekulovat.
S běžným nikoliv a musí držet 100% vkladů v hotovosti a nesmí je i jakkoliv investovat (třeba přes noc atd.).
Jenže banky na to kašlou a spekulují i s penězi na běžném účtě. A to je svinstvo.
Dobře, já budu platit za vedení běžného účtu, jako za službu, ale ať vím, že jsou mé peníze v bezpečí v dané bance a nic se s nimi neděje.
Místo toho, tohle:
"Velký počet klientů a objem prostředků protékajících jejich zadarmo vedenými účty pak bance poskytne dostatečnou kompenzaci ušlého zisku."
Neplatí jen pro mBank, ale s BÚ účtem spekulují i ostatní banky a tím tak vystavují mé peníze riziku.
Ať nespekulují s BÚ, a potom se na ně budu dívat jinak a možná jim i za to platit. Jinak se na ně dívám jako, že na to kašlou, a vybírám podle ceny discontní banku, protože novodobý člověk (mimo důchodců) má stejně Internet a platí kartou, takže mezi mBankou a ČS/KB/ČSOB nevidí rozdíl.
Mimochodem mít u ČSOB podnikatelský účet a platit jim za nejlevnější variantu 150 Kč s tím, že vám dají 0,01 procenta úroků, které pak musíte jako blbes dávat do účetnictví (a proklínat je, aby vám raději nic nedali), to si pak člověk spílá do idiotů, a banka na něj vesele kašle a spekuluje si s jeho penězi, z kterými spekulovat nemá.
Jak čtu o derivátech, a jak jejich objem přesahuje o řády podklad, tak si říkám kam to spěje...
A teď ještě takový článek, v kterém si chudááčci banky stěžují, že jim klienti nechcou platit za to, že investují jejich peníze na běžném účtu do vysoce "stabilních" společností s Ugandy, a aby to bylo košer, tak přes nějaký derivát, co vydala společnost ve Švýcarsku.
Člověk se musí chovat pragmaticky.
Pokud dostanu v mBank vedení účtu zdarma, internetové bankovnictví, tři další spořící účty zdarma, ke všemu čtyři VISA Classic neembosované karty (s kterými můžu platit na Internetu, v ČR u BÚ 3 výběry zdarma, zdarma výběry z ATM mimo ČR), inkasa, SIPA zdarma (i změny a rušení) a na spořících účtech úrok 3,3% a můžu si sám nastavovat všude limity pro platby kartou samostatně v ATM/obchodech/Internetu/CashAdvance a nechodit do banky a dokazovat bonitu pro pár desítek tisíc výběru, co chtít víc. Že nemá mBanka pobočku? Kdyby Česká Spořitelna neměla, bylo by lépe (takovou neochotu, dlouhé fronty, aroganci a neinformovanost o vlastních produktech člověk vidí jen v hypermárketech u brygádníků). Jedině kam ještě chodím, je do KB proplácet šeky.
Clanek operuje s fakty, ktera vubec nejsou pravdiva. Napriklad hned na zacatku autor pise, ze klient muze ucet kdykoli zrusit a to zdarma. Oboji neni pravda. Napriklad ja pred dvema mesici rusil ucet u CSOB a stalo mne to dve stovky jen za zruseni a na toto jsem pak cekal minimalne 45 dnu (presnou dobu nevim, pac oznameni jsem stejne dostal na konci mesice), za celou tuto dobu jsem samozrejme platil poplatek za vedeni uctu - ackoli jsem ho vubec nepouzival a platebni karty odevzdal! - - Nevim jak ostatni, ale ja od tohoto odstavce prestal cist. Cely clanek patrne neni nic nez sproste PR nektereho z financnich molochu :-(
Poplatky nejenže jsou absurdní, ale rovnou na druhou. Banka ve skutečnosti nevydělává na žádném rozdílu z úroků, to je naivní pověra. Je pravda, že banka používá vklady jako základ pro poskytování úvěrů, ale rozhodně to nefunguje tak, že já vložím stovku, banka ji vezme a půjčí někomu za vyšší úrok.
Ve skutečnosti ČNB stanovuje minimální rezervy 2 %, což znamená, že banka může použít mou stovku jako základ k pro poskytnutí úvěru až do výše 50 000.
Říká se tomu systém částečných rezerv a je to pěkná odrbávárna. Nejenže banka může na základě i minimálního vkladu vytvořit z ničeho mnohonásobně více peněz, ale ještě má tu drzost vybírat za "spravování" a "vedení" účtu poplatky!!!!
A Měšec je schopen s klidnou tváří publikovat tady takové ignorantské bludy, místo aby šířil nějakou osvětu. O částečných rezervách drtivá většina normálních lidí nemá ani páru, možná by stálo za to něco s tím udělat.
"banky s nedostatkem likvidity si půjčují od bank s jejím přebytkem. PMR jsou dnes předepsány jako 2% z výše vkladů, jejichž splatnost nepřevyšuje 2 roky."
haha :), opravdu 2 %
Pěkný článek, mimo jiné je v něm popsaný rozdíl mezi REPO a PRIBOR sazbou, který jsem se už dlouho toužil dozvědět.
Ten kdo psal ten článek je ignorant nebo provokatér. Komerční banka mi připsala úrok 32 haléřů a strhla si poplatek 5 Kč za položku!!!!!!
Jestli to tomu pánovi připadá normální, tak já jsem přesvědčen o tom, že je to od Komerční banky normální zlodějna.
U KB jsem už 15 let a nikdy (slovy NIKDY) mi neúčovala poplatek za položku za připsání úroku (ani za jakékoliv jiné položky vzniklé z její iniciativy, jako stržení poplatků). Takže buď vědomě lžete, nebo neumíte počítat do deseti a přepočítat si počet položek na výpisu. Nebo se banka spletla, ale pak si máte stěžovat tam a ne v diskusi (u mě se také dvakrát spetli s vyúčtováním poplatků, po telefoním oznámení to do dvou dnů spravili).
Já mám schované všechny výpisy, všechny jsem vždy kontroloval položku po položce, a nikdy mi poplatek za položku za připsaný úrok účtován nebyl (ani za žádné jiné poplatky). Ještě si zkontrolujte, že poplatky jsou účtovány za kalendářní měsíc, ale ty výpisy jsou odprostředka do prostředka měsíce, takže pro kontrolu poplatků musíte mít v ruce výpisy za dva po sobě jdoucí měsíce.
... ze vyrazim do ulic, najdu nejakeho somraka, dam mu svou veceri a jeste mu zaplatim za to, ze jsem mu ji mohl dat. Ano - presne tohle je poplatek za vedeni uctu. Poskytnete nekomu penize, aby s nimi mohl disponovat a jeste za to zaplatite :-)
Autor clanku je proste ignorant. Mozna bych i rekl, ze vypatlanec s vymytym mozkem :D
Dejme tomu, že banka má se správnou peněz nějaké výdaje, ale způsob jaký se zde argumetuje je naprostou pochybený . Tak fajn - já si uložím u banky nějaké peníze. Za to jsem bance platím - poplatek za vklad, za měsíční vedení účtu, za výběr , atd.atd Takže bych předpokládal že když příjdu, pokladník šáhne do trezoru, kde má schované moje peníze a s hezkým úsměvem "přijďte zas" mi je zase vrátí. Takže nemá smysl argumentovat tím že banka musí mít ty peníze stále dostupné a zabezpečené atd.. Ono totiž ty moje peníze už tam dávno neleží -banka je , bez mého vědomí a souhlasu, a pro svůj zisk půjčuje někam jinam - za 5-10 x větší úrok než dá mě.. neměla by spíše banka platit svým klientům levně za půjčené peníze??
To si právě nejsem jistej - si to spočítejte - 20 Kč za vložení peněz, 50Kč měsíční vedení účtu - 6+6 za pohyby na účtu - 40 kč za výběr v hotovosti. Kdyby banka ty peníze jen uschovávala, myslíte že by si za uložení vkladů do, dejme tomu,50 000 řekla víc než stovku měsíčně??
I kdyby to byla jenom stovka, tak + 20 Kc za vlozeni penez, +40 Kc za vyber v hotovosti a jste na 160 :-) Nicmene kdyby... pred nekolika lety jsem se zajimal o pronajem bezpecnostniho boxu (t.j. zadna nutna obsluha ze strany banky) a byla to docela palka, rozhodne vic, nez ta stovka :-)
Ono to bude spis tak, ze banku zivi hlavne uvery a pripadne spekulace. Protoze ma limit kolikanasobek sveho majetku muze rozpujcovat, potrebuje nalakat klienty, aby mohla pujcit vic. Sluzby k uctu bych chapal jako konkurencni nutnost a vice mene rezii. To, ze v CR je zatim malo bank, ktere za tyto sluzby nepozaduji zadne poplatky a stejne tak malo lidi, kteri jsou ochotni k temto bankam prejit, umoznuje bankam tyto poplatky vybirat. Jde preci v prvni rade o zisk. I kdyz ono jde ve vetsi mire spis o rust zisku. A kdyz nebude rust zisk, budou se akcionari zlobit na spravni radu a ta se bude zlobit na reditele a ten se pak bude zlobit na ... A proto musime v Cechach platit bankovni poplatky.
já jsem asi 9 měsíců v irsku, 8 měsíců mám účet v bance AIB a do toho dne jsem nezaplatil ani cent za vedení účtu nebo za výběr z bankomatu (vybírám z jakéhokoliv bankomatu-tady se to neřeší) ... čr je sto let za opicema...