Pojistky všech pojišťoven nejsou stejné, dokonce jsou různé podmínky pro různé pojistky u stejné pojišťovny (bude ve druhém díle článku).
Ale jinak bohužel, je pravda, že plnění je opravdu hodně omezeno. Jak píši v minulém článku http://www.mesec.cz/clanky/sedm-nejvetsich-chyb-pri-jednani-s-pojistovnou/ v odstavci „chyba pátá“. Lidé se zajímají hlavně o cenu a pojistné podmínky téměř nečtou. Pojišťovny tak pouze reagují na přání trhu (hlavně ať to moc nestojí). Řešení pro klienty je jediné. Podrobně číst pojistné podmínky před uzavřením smlouvy a tím donutit pojišťovny, ať nabízejí kvalitní smlouvy. Pak ovšem budou ceny někde úplně jinde :(.
Druhým zádrhelem je nutnost určité participace poškozeného na škodě. V případě, že budu vědět, že mi odcizené kolo pojišťovna 100 % nahradí, nebudu se příliš rozmýšlet, kde ho nechám, nebudu se snažit na něj neustále vidět, nebo s sebou tahat pořádný řetěz co váží pár kilo. Tím ale zvýším riziko krádeže a tím tedy bude vyšší i pojistné.
Při vyčůranosti většiny obyvatelstva ČR by s tímhle pojištěním zašly pojišťovny na úbytě… BTW před pár léty měla jedna z pojišťoven u zdravotního pojištění špatně nastavenou karenční dobu u těhotenství… Hnědočeši tuto chybu hbitě zjistili a houfně se zdravotně pojišťovali…