Jako podnikatel využívam finanční leasing. Není mi úplně jasné, jak se firmám může vyplatit operativní leasing, kdy třeba za základní Fabii platí 3 roky 10.000 mesíčně (tj. 360.000 Kč) a po třech letech auto vrátí, když by finanční leasing včetně silniční daně, dálniční známky, pravidelných servisních zásahů a zimních pneumatik vyšel minimálně stejně draho a ještě by na konci zůstalo v majetku firmy auto s hodnotou přes 100.000 Kč.
Operativní leasing se vyplatí ve dvou případech:
Jednak když vám s vozy jezdí dobytkové, takže již po dvouapůl letech je takový vůz na odpis a nikdo by ho nechtěl ani zadarmo, přesto ho leaisngovka musí ještě půl roku udržovat v provozu. Oddělat fabii za dva roky intenzívního ježdění není zas tak složité.
Druhá výhoda je naopak v případě drahých aut - kdy narvete do nákladů i značně dražší auto než povolených 900.000 (dnes více ale limit existuje). Leasingové splátky totiž limit nemají. A to že auto vrátíte leasingovce, neznamená že auto vysublimuje. Vždycky se dá vykoupit, ostatně co by si těmi verky leasingovla dělala.