Názory k článku PDA přístup do eBanky

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 3. 2003 0:59

    Pepa (neregistrovaný)

    K čemu je PDA bankovnictvi u banky, ktera dosud nevytvorila zadny zisk, a z ktere klienti houfne utikaji?

  • 5. 3. 2003 10:13

    Pavel Makovský, ředitel divize k (neregistrovaný)

    Vážený pane Pepo,
    příliš nerozumím Vašemu příspěvku, ve kterém srovnáváte jablka a hrušky.
    1) PDA banking je služba, která zvyšuje uživatelské pohodlí při obsluze financí klienta a tím dále šetří klientům čas.
    2) Připádá mi krajně nezodpovědné v době známé situace v Union bance šířit fámy, lži a pomluvy o tom, že :"klienti houfně utíkají".
    O situaci v každém oboru podnikání nejléoe svědčí čísla, pár jich uvedu:

    O růstu eBanky svědčí i obchodní výsledky dosažené v uplynulém roce. Objem klientských vkladů vzrostl na 7,2 mld. Kč, což je o více než 15 % v porovnání s koncem roku 2001. Celkový objem úvěrů se zvýšil téměř čtyřnásobně na 1,1 mld. Kč, což představuje pouze sedminu objemu vkladů přijatých od klientů. Celkový počet klientů se zvýšil z 202 tisíc (k 31.12. 2001) na 309 tisíc (k 31. 12. 2002) – to je meziroční růst o 53 %. Z toho více než 75 tisíc klientů využívá osobní a firemní účty. Což činí v meziročním srovnání nárůst o více než 26 %. Bilanční suma dosáhla k 31. 12. 2002 hodnoty téměř 19,9 mld. Kč. Meziročně se zvýšila téměř o 94 %.


    Nejen pro Vaši informaci také přikládám vyjádření k fámám a pomluvám šířených o eBance:

    eBanka je terčem nekalého konkurenčního boje – záměrného šíření lží a fám

    Praha 28.2.2003 – V době existenčních problémů Union Banky, na které citlivě reaguje celý bankovní sektor, dochází k šíření dezinformací o domnělých finančních problémech dalších bank, eBanku nevyjímaje. eBanka důrazně odmítá tyto naprosto lživé informace, které mají znaky pomlouvačné kampaně.

    Jakékoliv spekulace o schopnostech eBanky dostát svým závazkům vůči klientům jsou neopodstatněné. Fámy, které se v této souvislosti objevily, jsou zjevnou snahou zneužít problémy Union banky k útokům na eBanku s cílem zdiskreditovat eBanku vůči veřejnosti a odlákat klientelu. Útoky mohou být motivovány konkurenčním bojem na v současné době velmi citlivém bankovním trhu. eBanka považuje tyto nekalé praktiky za kardinální prohřešek vůči všem zásadám konkurenčního boje a zejména bankovní etiky, kdy se zcela bezdůvodně a záměrně narušuje důvěra v bankovní sektor jako celek. Původce zpráv vědomě zneužil tíživé situace Union banky na bankovním trhu k rozšíření pocitu lavinového efektu postupného pádu všech velkých, středně velkých i malých bank.

    “Jde o zjevnou snahu co nejvíce oslabit malé, střední i velké banky a zaujmout pak uvolněné místo na trhu,” je přesvědčen Radomír Lašák, generální ředitel a předseda představenstva a dodává: „eBanka je součástí nejsilnější české finanční skupiny České pojišťovny, která má aktiva v objemu více než 116 mld. Kč. Členství v této skupině je zárukou dlouhodobé stability a růstu. Proti této dlouhodobě štvavé kampani, která má své počátky na podzim loňského roku, se budeme bránit všemi dostupnými prostředky.”

    eBanka již podala trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu šíření poplašné zprávy a všichni zaměstnanci eBanky budou velmi těsně spolupracovat s Policií ČR na odhalení původce nebo původců těchto zpráv.

    eBanka je jediná banka na českém trhu, ale i v Evropě, která má více hotovosti (pokladní hotovost, vklady u ČNB a státní pokladniční poukázky) než je objem klientských depozit. Její aktuální hodnota k 31. 1. 2003 činí 17 mld. korun, přičemž objem klientských depozit a úvěrů přijatých od klientů činí 16,7 miliardy korun.




    Další klíčový ukazatel finančního zdraví banky – kapitálová přiměřenost – má eBanka rovněž jeden z nejvyšších na českém trhu. Tento ukazatel u eBanky činí 35,38 % (k 31. 1. 2003), což je vysoko nad ČNB požadovaných minimálně 8 %.

    eBanka je rovněž jediná banka na českém trhu, která není zatížena špatnými úvěry z minulosti.


    O růstu eBanky svědčí i obchodní výsledky dosažené v uplynulém roce. Objem klientských vkladů vzrostl na 7,2 mld. Kč, což je o více než 15 % v porovnání s koncem roku 2001. Celkový objem úvěrů se zvýšil téměř čtyřnásobně na 1,1 mld. Kč, což představuje pouze sedminu objemu vkladů přijatých od klientů. Celkový počet klientů se zvýšil z 202 tisíc (k 31.12. 2001) na 309 tisíc (k 31. 12. 2002) – to je meziroční růst o 53 %. Z toho více než 75 tisíc klientů využívá osobní a firemní účty. Což činí v meziročním srovnání nárůst o více než 26 %. Bilanční suma dosáhla k 31. 12. 2002 hodnoty téměř 19,9 mld. Kč. Meziročně se zvýšila téměř o 94 %.



    eBanka je univerzální banka, která nabízí ucelené portfolio produktů a služeb pro podnikatele, malé a střední podniky i pro fyzické osoby ve svých 26 obchodních místech. Je členem finanční skupiny České pojišťovny (přes 99,9% akcií drží v eBance Česká pojišťovna), nejsilnější finanční skupiny u nás. České pojišťovně byl mezinárodní ratingovou agenturou Standard & Poor’s koncem loňského roku zvýšen mezinárodní rating na BBB minus (BBB-), tzn., že se Česká pojišťovna dostala do tzv. investičního stupně. Konsolidovaný zisk finanční skupiny České pojišťovny za posledních pět let (1997-2001) byl téměř 11 mld. Kč a počet klientů je vyšší než 5 milionů.

    Celkový počet klientů eBanky přesáhl 313 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i službu GSM Banking. 76 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.

    Přeji všem čtenářům Měšce.cz příjemný den a hodně spokojenosti s eBankou

    Pavel Makovský
    ředitel divize interní a externí komunikace

  • 5. 3. 2003 12:12

    Xaver, ředitel Zeměkoule (neregistrovaný)

    Za vedení účtu a poplatky za transakce bych dal za měsíc eBance 195,-- Kč, v Živnostenské mne stejné služby stojí 23,-- Kč.
    O každém prdu mne eBanka informavala mailem, zrušení obchodního místa v Průhonicích však zřejmě nepovažovala za podstatné, takže jsem se o tom dozvěděl až na místě - když jsem žádné místo nenašel. Pokračujte dále ve stejném přístupu ke klientům, některým to třeba nevadí a zůstanou.

  • 5. 3. 2003 12:59

    LK, řadový obyvatel zeměkoule a (neregistrovaný)

    Naprosto souhlasím. Každou kravinu posílali mailem, informace o zdražení zatajovali, jak to šlo. Místo toho, aby si klienta vážili (zvlášť takového, co má v bance účet již od jejího založení), projevili se jako ignoranti, kteří uloví dušičku a pak si s ní dělají, co chtějí. Když mi paní Petroncová (či jak se jmenovala) slíbila odpověď na některé otázky, myslel jsem, že se přece jen mění. Nemění, již na ně čekám druhým rokem (resp. už nečekám vůbec).
    Díky spojení s Českou Pojištovnou tato banka ztratila svůj do té doby skvělý servis a naopak se začala uchylovat k manipulacím s daty, kdy se snažila přesvědčovat o nárůstu klientů, který se ve skutečnosti nekonal a šlo pouze o hru s čísly.

  • 6. 3. 2003 11:59

    Xaver (neregistrovaný)

    Jó, mám ještě v živé paměti bankovní diskusi. Děkujeme za Váš názor, byl předán... Pokud si vzpomínám, hafo diskutujících chtělo červená minusová čísla, možnost sečíst poplatky... A výsledek? Hovno, hovno, slavný soude... takhle se chováme ke klientům...

  • 6. 3. 2003 15:49

    Pet (neregistrovaný)

    Ale to není zcela pravda, v nastení účtu je možné nadefinovat jak chci, abych debetní položky měl zobrazené. Tj. buďto červeně nebo podsvícené šedivou barvou. Takže se banka ke klientům chová myslím docela dobře, později,ale přece.Jinak diskuse by asi mohla být, ale žádná jiná banka ji stejně nemá, tak asi eBanka nepovažuje toto za prioritu.

  • 6. 3. 2003 11:16

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Taky mám ŽB, cenově naprosto skvělá. Ale takováhle služba by jí sedla. Zatím je mi to její Internetové bankovnictví nanic, protože je to tak zabetonované, že to v práci nepustím. Na pracovním počítači totiž nemám administrátorská práva.
    Kdyby umožnili přístup z jakéhokoliv www prohlížeče bez těch otravných certifikátů, tak to by bylo bájo.
    Jejich Internetové bankovnictví mám už asi rok, ale ještě jsem neudělal ani jeden příkaz.

  • 7. 3. 2003 13:12

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Jenže mě u ŽB drží poplatky. Je fakt, že je má naprosto bezkonkurenční. Ten Internet beru jako nadstandardní službu, která prostě není pro mě :-(.
    Nestojí mi to za to, vyhodit za rok několik set navíc.

  • 7. 3. 2003 16:01

    pepa (neregistrovaný)

    Neuvedl jste počet klientů kteří Vás opustili třeba v době tuším března/dubna loňského roku díky :

    1) téměř násilného nucení klientů na přechod na nové cenové programy,
    2) manipulace s ceníkem (třeba si vzpomenete ne na změnu ceníku, ale na "úpravy" bez informace dle VOP
    A vzhledem k tomu že důvěra musí být maximální, obvzlášťě když jde pouze o peníze, tak se nedivte že důvěra k Vašemu ústavu je taková jaká je.

    3) Chování ke klientům i v maličkostech. Slabozrací mohou koukat na zcela necitelná debetní pole, zrušení bankovní diskuse, omezení pohybů na 365 dní, zrušení učtu zdarma při zůstatku 30 000, nemožnosti filtru na KS poplatky bance, atd...

    Nepochybuji o Vašem technickém systému, ten je bez chyby, ale chování managementu ke klientům bylo - za doby kdy jsem byl klientem Vasi banky hrozné.

    "1,1 mld. Kč, což představuje pouze sedminu objemu vkladů přijatých od klientů"
    To že neumíte půjčovat peníze a dřete si na výplaty z vlastních klientů kteří u Vás mají deponované peníze - to nechám na názoru čtenářů.

    Omlouvám se za pseudonym, ale vzhledem k tomu že stále vlastníte moje osobní data a mé svolení témeř k čemukoliv (včetně práva zápisu do mezibankovnícho IS) se podepisuji a budu podepisavat takto nadále.

  • 10. 3. 2003 8:40

    kos (neregistrovaný)

    >eBanka je terčem nekalého konkurenčního boje – záměrného šíření lží a fám

    Nenapadlo Vás, že se ozývají nespokojení, resp. poškození uživatelé? Tomu říkáte konkurenční boj? Ježkovi oči...co to melete...

  • 5. 3. 2003 10:22

    treep (neregistrovaný)

    Vypadá to, že jste naštval makovce :*)
    Ale tonoucí se stébla chytá, tak už to bývá....

  • 5. 3. 2003 10:25

    Pavel Makovský, ředitel divize k (neregistrovaný)

    Toto není o naštvání nebo o nenaštvání. To je z mého pohledu o realitě a pomluvě.
    Pomluvit něco, někoho apod. je velmi jednoduché.
    Pavel Makovský

  • 8. 3. 2003 10:37

    support (neregistrovaný)

    Zajímavé je, že diskuzi poškozených klientů dále nekomentujete.
    Jen jak se Vám hodí, že?
    http://ebanka.blogspot.com
    (přibyde tam brzy příspěvek FIREMNÍHO klienta, a to už je šťáva. Jen klient ví, jak se s ním zachází, NE VY!!! )

  • 10. 3. 2003 8:44

    treep (neregistrovaný)

    "Pomluvit něco, někoho apod. je velmi jednoduché." ...

    Stejně tak jednoduché, jako vytvořit přes PR dojem, že jste cool banka, což pravda není.
    Sledujte názory lidí a firem, kteří se u Vás spálili.

  • 5. 3. 2003 4:12

    jpp (neregistrovaný)

    Skupina České spořitelny a.s., po dohodě s vládou, převzala veškeré aktivity eBanky, včetně části závazků. Na ztrátě, jinak velice pro technizované bance, se budou podílet i její zbývající klienti. Většina z 250 zbývajících klientů protestovala před sídlem vlády.

  • 5. 3. 2003 9:25

    zcg (neregistrovaný)

    Plyne to zejména z odlišného způsobu ovládání, ale i bankovní aplikace by si zasloužila několik ovládacích prvků navíc. Z žádné stránky nevede odkaz na úvodní nabídku bankovních služeb a je třeba využívat ovládací prvky browseru.

    on tam ten odkaz je - ten maly vesely domecek vlevo nahore, ale pravda clovek musi hledat nez to zjisti :)

  • 5. 3. 2003 10:11

    Dennis (neregistrovaný)

    Pokud neeksistuje u vas na priklad WLAN anebo i jine bezdratove spojeni,
    je zbytecne mluvit o PDA.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).