Kdyz se mi to same stalo v prodejne Julius Meinl (tam to bylo jeste pikantnejsi - u vyrobku bylo nekolik cenovek ruznych barev, pricemz "nahodou" platila vzdy ta vyssi cena). Kdyz jsem to ohlasil vedouci, div jsem nedostal vynadano, co se divim, kdyz tam pracuji brigadnici a delaji to spatne a ona za to prece nemuze, snad bych po ni nechtel, aby to kontrolovala!
Take se mi to stalo v Bille, kde jsem na chybnou cenu upozornil vedouci. O nekolik dni pozdeji (!!) tam ta cena byla porad spatne a dokonce mi to i spatne markovali na kase. Kdyz jsem to opet sdeloval vedouci, tak nejdriv ze me delala blba, ze to neni mozne, ze ta cena tam takova neni, tak jsem ji tam vzal a kdyz to videla, rekla neco ve stylu "to tam zbylo z minule akce" a tim to pro ni koncilo.
Opravdu super kultura prodeje. Jine samozky u nas v bydlisti nemam, takze nemohu slouzit, ale ty dve opravdu stoji za to.
Jsem značně rozladěn postupem ČOI. Jak může ČOI tvrdit, že správná cena je cena na pokladně? To by mě zajímalo, jak tedy pokutují předražování např. při stánkovém prodeji zeleniny a ovoce. Běžně je pokutují při předražení a jak to dělají? Dle nesmyslného argumentace v článku by mohl stánkař prohlásit, že správná kilogramová cena je jiná než vyvěšená, a proto naúčtoval větší cenu a ČOI mu to sežere i s navikákem? Nejspíš se ale jednalo a dalšího líného pracovníka ČOI, neboť byla publikována řada správních řízení s pokutami právě za předražování.
Řešil jsem s ČOI jinou věc, a to je nevyřizování reklamací do 30 dnů. Jednostranně jí prodlužují prakticky všechny řetězce prodávající nábytek z dovozu tak, že zveřejní jakési obchodní podmínky, kde je to uvedena 90denní lhůta. Při kontaktu s ČOI mi velmi neochotně arogantní dáma sdělila, že že si mohou dělat co chtějí, a že mám jít nakoupit jinam!!! Zajímavé je, že čím větší firma (tím více zahraniční), tím víc je ČOI ochotna tolerovat jakékoli prohřešky. Nemůžu např. pochopit, jak může dodnes mít Radiomobil reklamační podmínky v rozporu se zákonem, samozřejmě v neprospěch zákazníka????
Do schránky jsem dostala leták Penny Marketu - informaci o slevách, které právě probíhají. Zaujalo mě 1 kg kuřecích řízků za Kč 65,--. Až po zaplacení u kasy mně pí prodavačka oznámila, že došlo k tiskové chybě - že to je cena za 1/2 kg!!! Jaká je to tedy sleva??? Není to záměrné matení a okrádání zákazníků?
S pozdravem Karla Mraková
V místní Jednotě měli u minerálek označení ( od výrobce ) - akce - při nákupu balení, což je 6 ks, je 6. zdarma.
U pokladny ale namarkovali všech 6, a na dotaz, co to má znamenat nám vysvětlili, že ta sleva je už započítána v ceně. Když jsme se zeptali, kolik ta minerálka teda stojí, pokud koupíme jen jednu, tak nám úplně v klidu vysvětlili, že stejně! Ještě se divili, co se nám nelíbí, že přece platíme méně, než je obvyklá cena.
Koupil jsem si košile po 49 Kč v Tescu - cena byla na cedulkách na košilích a velký leták upozorňoval ne slevy košil: Ceny 49-199 Kč.
Na pokladně mi narazili 199 - měl jsem tři košile. Chtěl jsem si nechat zavolat ředitele Tesca, ale v te době tam nebyl. Nakonec mi na reklamacích vrátili přeplatek - 150Kč na košili (na 4 košilích 450 Kč) - velice jednoduše mi peníze vrátili a nehádali se.
Závěr: nenechat se odradit, výrobek nevracet a požadovat nižší cenu. Mám za to, že se ČOI mýlí, protože výrobce je mi povinen prodat výrobek za inzerovanou cenu (zákon nebo vyhlášku bych musel hledat).
Tos měl kliku.Ja si jednou šla koupit šanon.Obrovska cedule,že 49,90.Na kase se ale cena zdvojnásobila na 99,90. Když jsem začala protestovat,zvedla znuděná prodavačka p.... teda kostru ze židle,hodinu se hrabala v regalech a nakonec prohlásila,že ty šanony z nabídky už nejsou.Maj v tom chaos.Na jednu stranu chápu,že supermarket je velkej a je těžký dávat bacha na všecko.Ale některý věci by si ohlídat mohli,ne???
Před pul rokem jsem pracoval také v Hypermárketu a proto vím,že né vždy to musí být úmysl.Denně se dělá před otevřením přecenění zboží,řádově takových25-80 změn ceny na jednom oddělení a né vždy projde všechno systémem.Cenovky pak projdou několika rukama než se dostanou na místo.Prostě i v obchodech pracují jenom lidi a hypermárkety mají i tak slušné zisky,že nepotřebují provádět tak lacíné tryky.
Další "legrace" s Hypernovou ( a věřím že to tak dělají i jiné obchody ) je např. u krájených sýrů, salámů apod. Mám namysli takové ty kousky, co si sami obchodníci nakrájí, zabalí a zváží, a vy nemusíte čekat frontu ale z chlad. boxu si je vezmete. Skoro pokaždé (!) u toho regálu byla velká cedule !AKCE! např. 120,-/kg, ale když se podíváte pořádně na lísteček s cenou, nalepenou na výrobku, zjistíte že konečná cena toho kterého kousku je počítána z o dost vyšší ceny, než oněch 120,-/kg .... takže - na tohle si taky dávejte pozor.
Jak sleduji tuto debatu, mám dotaz. Stalo se někomu, že cena na pokladně byla nižší než uvedená u zboží? Pokud ne, je to dle mého názoru zcela jednoznačné klamání spotřebitele. Osobně přiznávám, že ceny nekontroluji. Dělávám zpravidla velký nákup a snažím se na hrubo počítat nákup při vhazování do koše. Obvykle se +- trefím do tolerance 20Kč.
To se mi stalo jednou a neveril jsem vlastnim ocim. Kupoval jsem balene syry, ktere mely na sobe nalepku s carkovym kodem a cenou. Pokladni carovy kod prejizdela snimacem, ten to nevzal. Tak tam to cislo z caroveho kodu natukala rucne. Pokladna ohlasila "neplatny kod". Tak ten sejr vzala a rovnou ho soupla mezi namarkovane zbozi. U dalsiho to bylo obdobne, akorat se uz vubec neobtezovala tam ten kod cvakat rucne a ihned pote, co to snimac neprecetl, mi ho dala. Takze jsem usetril asi 70Kc, coz potesi, ale hlavne jsem to "rozdejchaval" jeste asi dva dny - tohle se mi v zivote nestalo a asi uz nestane...
Jinak je pravda, ze si nepamatuju na jedinej pripad, kdy by mi na pokladne zbozi ocenili mensi castkou, nez byla na cenovce. Zatim tomu bylo vzdy naopak - je to opravdu divne.
Takze vcera na mne byly naaplikovany reverzni Murphyho zakony! Kupoval jsem v Bille slehacku. Meli jich tam nekolik, ceny byly 32.90, 34.90 a 37.90. Vzal jsem tu 32.90 (protoze znacka je mi ukradena) a na paragonu jsem zjistil, ze uctovali 29.90, takze par dni pote, co jsem napsal, ze se mi to v zivote nestalo, se to opravdu stalo :-)))))
A to bylo označené jako šlehačka (nebo přesněji smetana
ke šlehání) nebo jenom jakosmetana?. Protože jestli to bylo označeno jako šlehačka, tak jde dle mého názoru o
normální podvod. Myslím, že je to horší než nějaký korunový rozdíl u poklady. Nevím jak je v případě šlehačky, ale v EU existují přesné definice např. pro to, co se smí označovat jako maso, mléko, máslo, ... .
Ono to může na první pohled vypadat jako prkotina, ale když se ti kvůli tomu např. nepovede cukroví, tak to dost naštve. A převážně starší lidé na tohle naletí.
1. tomu nerozumí, neví kolik pravá šlehačka má mít tuku
2. většinou tak dobře nevidí
Já osobně, když kupuju šlehačku, tak jedině 33 % tuku a to i když jí dávám do omáčky, prostě z principu, protože výrobce, kteří jí prodávají ředěnou považuji jednoduše za podvodníky.
Když budu chtít slabší, tak si jí můžu klidně mlékem naředit (ale nikdy jsem to nedělal).
Moje mamka dělá supermarketu Julius meinl takže něco o zákulisí těchto obchodů vím. Je to jedinej větší obchod ve městě s 10 000 lidma. takže tam jsou slušný tržby a zboží se moc dlouho na pultu neohřeje. A každou chvíli je nějaká akce, sleva či něco podobného. Naneštěstí tam těch prodavaček není tolik, aby to všechno stíhali. A lidi samozřejmě nadávají, tu na to že jedou už zase jenom dvě pokladny, potom na to že v úseku lahůdek je jenom jedna prodavčka. A to zboží taky samo do regálu nenaskáče a na cenovky se občas prostě zapomene. Ovšem vedení v Praze nechce slyšet o tom aby šéf prodejny mohl přijmout nějaké další prodavačky. Dokonce mu v létě - v době většího výběru dovolených nechtějí povolit ani ty brigádníky. Takže se hned nerozčilujte když tam je špatná cedulka. Neříkám že někde to nemají schválně, ale ve většině si myslím, že to je z důvodu skrblení vedení, aby dostali větší platy na úkor několika prodavaček, které mají sedmihodinovou pracovní dobu( i když moje máma chodí domů, jako by dělala 8 hodin ) a plat takový, že na podpoře by se měli líp!
Když by ji bylo na podpoře líp, ať jde na podporu. Sakra, proč se nechává zaměstnávat pod úroveň a odvádí zároveň podprůměrnou práci (nehlídá cedulky)? Pokud je zaměstnanecká politika Meinla taková, jak popisujete, tak musí zákonitě zkrachovat! Jenže Češi jsou líný solidní práci hledat, tak radši sedí na pr...i tam kde jsou i za podmínek, za jakejch by v USA nemakali ani barevný!
Zaměstnanecká politika Meinla je taková. Taky se tam personál střídá jak na běžícím pásu, vedení je to samozřejmě šumafuk. Meinl je rakouská firma, v Rakousku nezavadíte ve svátek o otevřený obchod. U nás Meinl uznává jen Boží hod a Nový rok. To všechno jsou důsledky raného kapitalismu 19. století, který nám tady zavedl debilní Klaus. Tak ho všichni nezapomeňte zase zvolit, nejlépe hned dneska odpoledne.
Soudruhu si oslovujte členy své rodiny, já Vás také neoslovuji debile. Patrně jste nepochopil, co jsem napsal, ale to nevadí (domníváte se, že v Rakousku jsou u vlády komunisté, když mají o svátcích zavřeno?).
K té bolševické pakáži: ta nejhorší je nalezlá ve stranách, které jsou dnes u koryta. Patrně jste nepostřehl, že např. soudruh Tlustý, kandidát ODS na ministra financí, byl členem KSČ ještě počátkem roku 1990. Jenže přesvědčovat zarytého příznivce ptákostrany je zbytečné. BTW, jak se Vám líbí volební pták ODS mířící z modré minulosti do rudé budoucnosti?
Tak včera mě poslal kámoš do Meinla (Praha 8 - Invalidovna) pro takovou tu skládací bednu, ale chtěl jí jenom když bude do 50 Kč. Tak si tak stojím frontu k pokladně a vidím tam ty bedny. Tak se ptám pokladní, kolik že ta bedna stojí. A ona že 49,9. Tak já, že si jí vezmu. Tu znejistěla a řekla, že neví jistě, že stojí tolik, že jí měli v akci. Projela jí na snímači a hopla 59,9 Kč.
Mám obdobnou opakovanou zkušenost z Carrefouru. Pokud si na pokladně všimnu vyšší ceny a zvednu se k odporu, musím zaplatit účet v plné výši a na informacích vyreklamovat přeplatek, který mi prozatím vždy vrátili. Otázkou ale zůstává, kolikrát má zákazník šanci, hlavně u těch velkých nákupů, za kterými do všech těch hyper a supermarketů obvykle chodíme, toho šizunku si všimnout.
V Carrefouru nakupuji pravidelně a rozdíl v cenách inzerovaných na regále a které pak prochází pokladnou, bych řekla, že je na denním pořádku. Pravda je, že rozdíl mi vždy vrátili na info přepážce, ale když vám rozdíl dělá např. pětikorunu, čekejte tam frontu, když v řadě před vámi stojí zákazníci vyřizující řádné reklamace a taky, protože se jedná o Carrefour v Ústí nad Labem, řada Němců čekajících na vrácení DPH.Mám pocit, že razí heslo:"My se můžeme omluvit vždycky".Zaměstnanci tam totiž prochází řadou školení a jsou tak asertivní, že to až bolí.Ale heslem "náš zákazník - náš pán" se rozhodně neřídí.