Pan Procházka v tomto rozhovoru několikrát uvedl, že klienti dávají hodně velký důraz na zajištění. Trochu mi v tom nesedí nedávná tisková zpráva Pojišťovny ČS, že 90% klientů mají na své FLEXI pojistce částku pro případ smrti nižší než 100.000,-Kč.:-((((
Pojistná částka na smrt není nejdůležitějším zajištěním v pojistce, určitě bylo myšleno, že nárůst se projevil v celkovém měřítku pojistek, kam spadají Trvalé následky, Invalidita, Pracovní neschopnost a pod. Tyto rizika jsou v rámci zajištění důležitější než smrt. Když natáhnete brka, tak se vás rodina aspon zbaví, byt přijde o peníze. Horší, když jim jako invalida budete viset na krku až do smrti.
to sice jo, ale pokud je to živitel tak je potřeba taky vzít v potaz sirotší důchod, což v rodinách s 2 děckama a příjmem do 20 tisíc plně nahradí příjem toho živitele.
Flexi se uzavírá z velké části na přepážkách České spořitelny. Proto tomuto produktu nerozumí ani prodávající personál, ani klient. Nejde však o to, jak výhodně má být klient zajištěn, ale o to udělat čárku v uzavřených obchodech. Pokud by chtěl být klient opravdu zajištěn, nemohl by platit vcelku směšné částky pojistného. Kdyby ovšem měl platit větší částky, zase by jej to odradilo. Takže produkt je nastaven tak, aby si jej pořídilo co nejvíce klientů, bez ohledů na případné plnění pojistné události. Pokud má klient opravdu zájem o kvalitnější pojištění, musí do pojišťovny, kde mu udělají nabídku. Ale na přepážku ČS rozhodně ne, tam se prodává zjednodušený produkt.
Z osobní zkušenosti vím, že řada klientů si tento produkt odnáší po náhodném oslovení "bouchačem smluv". Takový klient nezjišťuje opravdovou výhodnost pojištění, případně zda konkurence nenabízí něco lepšího. Důležité je "tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma". Pro zájemce o úvěr znamená vnucení nového produktu či služby vylepšení credit scooringu a tím případnou větší šanci úvěr získat - aspoň takto to tvrdí oni "bouchači smluv" - ale je taky dost možné, že by úvěr získali i bez sjednání nového Flexi.