Vlákno názorů k článku Novým bankám se daří, získávají stovky tisíc nových klientů od Wanasto - Pokud jste nenáročný klient, je snadné přejít a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2015 9:38

    Wanasto (neregistrovaný)

    Pokud jste nenáročný klient, je snadné přejít a budete spokojení.
    Pokud máte trochu vyšší nároky, tak narazíte.
    Např.:
    - podílové fondy nemá skoro žádná malá banka
    - penzijní nebo stavební spoření taky ne
    - u některých malých banky nemají ani kreditku
    - pokud potřebujete řešit věci jako je zmocnění, složitější nastavování limitů, platbu inkasem... tak máte většinou smůlu

    Nicméně předpokládám, že ty lepší malé banky se to časem naučí.

  • 3. 6. 2015 10:24

    L. (neregistrovaný)

    Přesně jako v té reklamě od AirBank "... a pak přijde k nám a vezme si 'NEJDRAŽŠÍ PŮJČKU!!!!' ". Nenáročný líný klient, kterému je jedno, jaké produkty má, hlavně že je má všechny na jednom místě, tomu může velká banka vyhovovat.

    Když jsem ale náročnější klient, který má na produkty specifické požadavky a/nebo mu není poměr cena/výkon lhostejný, tak ten jen velmi těžko najde všechny potřebné produkty v jedné bance.

    A mimochodem, třeba zmocňování v AirBank je vyřešené velmi pěkně.

  • 3. 6. 2015 10:26

    Tomáš Marný

    Ano, drtivá většina lidí, co potřebují účet na to, aby jim tam chodila výplata a zaplatili plyn a elektřinu, potřebuje podílové fondy.

    Na stavební spoření a kreditní kartu není problém najít si něco jiného, po pekaři taky nevyžaduji, aby tam prodával i drogerii.

    A s těmi limity a inkasem... To snad raději bez komentáře.

  • 3. 6. 2015 10:44

    Patrik Chrz

    Stavebko, penzijko a podílové fondy nevidím jako omezení - mít vše u jedné společnosti nepřináší žádnou výhodu, naopak se tím kumuluje nebezpečí chybného rozhodnutí (špatné investování) jedné skupiny.
     
    Kreditka už je něco jiného, ale i tady nevidím zásadní problém mít jinde kreditku a jinde hlavní účet s debetkou. Obojí pak mohu vybrat (aktuálně) nejlepší na trhu - např. kreditky mám v tuto chvíli dvě a to takové, které mi nejvíce vrací (jedna 2 % všude, druhá 3 % v hyper a supermarketech) a ani jednu nemám v bance, kde mám hlavní běžný účet (u jedné účet nemám vůbec, u druhé mám, ale nevyužívám).
    Stejně při cestování do zahraničí je dobré mít karty různých bank (ideálně jedu Visa a druhou MasterCard), aby, když spadne nějaký systém, se dalo zaplatit alespoň jednou.
     
    Nastavování limitů mají nové banky paradoxně lepší a pružnější, ať už na kartách (v tomto je bezesporu nejlepší mBank, neobvyklé možnosti správy limitů mají i kreditky Cetelem), nebo na účtech (lze nastavit i neomezený limit, s čímž je u velkých bank celkem problém). Velký problém u velkých bank vidím také v omezené historii účtu, kdy lze v IB zobrazit max. minulý rok. Vzhledem k tomu, že promlčecí doba závazků je zpravidla 3 roky nebo 10 let (záleží na druhu závazku), považuji to za dost zásadní omezení. Nové banky mají zpravidla historii neomezenou, i když také ne všechny (myslím, že Zuno má také omezení)
     
    Pravdou je, že nové/malé banky neumí méně obvyklé služby -  nemají pokladny (výjimka FIO, kde jsou ale pokladní hodiny kratší, než otvírací doba poboček), mají méně hustou síť bankomatů (na druhou stranu kompenzují možností vybrat zdarma i v cizích bankomatech - Equa (10 krát), mBank (3 krát), FIO (za obrat 4000 Kč 1 výběr), Air Bank (za paušál 100 Kč výběry zdarma), případně nabízejí nevšední možnosti výběrů - Air Bank z terminálů Sazky (kterých je víc, než bankomatů).
    Neumí poskytovat bankovní záruky, neposkytují a neproplácejí šeky, nemají bezpečnostní schránky, nepodporují dokumentární akreditivy a inkasa, nepodporují MultiCash, atd. Ale kolik klientů vůbec ví, že všechny tyhle instrumenty existují, natož aby je opravdu používali? A ti, kteří ano, pro ty těch cca 2,5 tisíce ročně, co zaplatí za to, co jinde dostanou zdarma (a za tyhle extra fíky zaplatí další peníze), není podstatná částka.
    Přirovnal bych to ke konkurenci na železnici. Soukromí dopravci nabízejí nižší ceny a vyšší komfort. Ale jak chcete cestovat s kolem, lodí nebo třeba se zvířetem, máte Smolíka Pacholíka a musíte využít služeb Českých drah. Ono stačí, když chcete jen do Horní Dolní, kam soukromý dopravce nejezdí. Přesto řadě lidí soukromí dopravci vyhovují více a jsou rádi, že tu jsou. A když jednou za uherský rok potřebují nějakou extra službu, tak ji prostě od ČD koupí. A mezi tyhle lidi se počítám. Za základní bankovní služby neplatím, využívám i takové, kde peníze dostávám (vracecí kreditky), ale občas se stane, že potřebuji něco nestandardního (např. proplatit šek) a pak jsem rád, že tu jsou velké banky, které mi službu poskytnou i když si za ni nechají zaplatit. Ale přece si nebudu kupovat krávu (tedy ročně platit 2,5 tisíce za základní služby spojené s běžným účtem), když se chci občas napít mléka, ne? :)
     

  • 3. 6. 2015 12:09

    - (neregistrovaný)

    "Přirovnal bych to ke konkurenci na železnici. Soukromí dopravci nabízejí nižší ceny a vyšší komfort."

    No, Jančura tvrdí něco jiného. Prý ČD jezdí za dumpingové ceny, a kazí mu tak kšeft.
    No srandičky, on Jančura lže, jak je u něj ostatně běžné.

    No a tomu "vyššímu komfortu" jsem také nepřivykl. Plánovat si cestu na týdny dopředu, anebo platit pokutu za neplánování, mám-li ovšem štěstí a je vůbec volné místo, Jančurovy autobusy s minimální roztečí sedaček, 25 let staré vagóny, ač byly slibované nové, takový komfort já stále nějak nemohu ocenit. Ale možná je chyba ve mě, asi jsem nemoderní. A tak se Jančurovým službám vyhýbám, asi stejně, jako výrobkům s výstražným nápisem HAMÉ.

  • 3. 6. 2015 10:52

    fremantle

    No jo, v diskusi na měšci neradno hájit kamenné banky, přece zákazník, co by náhodou zaplatil za službu, ktrerá je v nízkonákladovce zdarma, je blázen... Co na tom, že jednou do roka potřebuje využít dokumentární akreditiv nebo proplacení šeku... :-)

    Osobně nezastávám ani jeden přístup, to jsou opět dva extrémy - pro klienta co potřebuje opravdu jen přijmnout výplatu a platit kartou placený balíček nemá smysl. Mě se třeba líbí podílové fondy Amundi, ale jen kvůli nim si taky nebudu uzavírat v KB produktový balíček, když k náhledu do IB stačí bezplatné Start konto (které, na druhé straně, nic neumí - prakticky ani platební styk). Budu-li ovšem chtít hypotéku, tak se má smysl podívat po nějakém balíčku služeb, kde pak třeba v TOP nabídce můžu mít platební kartu s cestovním pojištěním s požehnaným limitem 5 mil. Kč, výběry ze všech bankomatů i v zahraničí zdarma (při vydání k eurovému účtu i s kurzy karetní asociace), služby autoasistence, členství v Priority Pass, při sjednaném DPS/penzijku by měla význam i "vracecí" kreditka A karta - pokud to tedy využiji, tak při vhodném nastavení to bude velmi levná banka (zdarma) se službami, které bych jinde poskládal pravděpodobně taky, ale asi tak na 3-4 smlouvy.

    Pochopitelně zákazník, který potřebuje přijmout výplatu tohle nejspíš nevyužije... A aby to nevypadalo, že dělám KB reklamu, tak fakt ne, výšeuvedené nevyužívám (sám mám jen ono Start konto).

  • 3. 6. 2015 11:54

    - (neregistrovaný)

    - podílové fondy nemá skoro žádná malá banka
    - penzijní nebo stavební spoření taky ne

    To má být nějaká provokace, nebo nás chceš rozesmát?

    - pokud potřebujete řešit věci jako je zmocnění, složitější nastavování limitů, platbu inkasem... tak máte většinou smůlu

    Limity... na to jsem narazil 2x.
    V ČSOB mi to odmítalo vzít platbu cca 900.000 Kč. I zjistil jsem, že tam mají limit 500.000 Kč, a že pokud chci více, tak musím na pobočku, vyplnit formuláře.... A pokud si dobře vzpomínám, tak ne na ledasjakou pobočku, ale nějakou pobočkovatější, hlavnější.
    Ve FIO jsem narazil na limit výběru z bankomatu. Pořešeno pohodlně přes internetové bankovnictví (+ samozřejmě technický limit bankomatu, který dá max. 20 (nebo 40?) bankovek najednou.

  • 3. 6. 2015 15:01

    _ Tonda (neregistrovaný)

    Tak zase nevidím zásadní důvod proč mít stavebko, investiční produkty nebo dokonce pojistné produkty ve stejné bance jako běžný účet. Tohle nejsou úplně dobré příklady, nicméně šíře služeb velkých bank je někde jinde, asi by se daly najít lepší příklady. Na druhou stranu pochybuju, že to většina z těch 5 mil. klientů spořky potřebuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).