Rozhodně by článku prospělo, kdyby autor uvedl, že cena volání 59 haléřů je při volání na mobil, volání za 29 haléřů je mimo špičku na pevnou linku (ve špičce 45 haléřů). A určitě by neměla chybět informace o tom, že jde o volání přes internet, bez něj to fungovat za tyto ceny nebude (callback je logicky 2x dražší).
Pokud si autor stěžuje na problémy při používaní Skype, pak při volání přes internet (VOIP), budou ty problémy mnohem citelnější. Protože Skype si do jisté míry umí poradit s problematickým připojením internetu. SIP - způsob přenosu dat při volání přes internet (není jediný, ale nejčastěji používaný), tyto optimalizace neobsahuje. Často je jediným možným způsobem si objednat zdarma hovor právě přes Skype - odorik to umí.
Jsem nucen používat služeb 3 VOIP operátorů a i má osobní zkušenost je, že Odorik je nejlepší :-)
Zdravím, děkuji za reakci. Informace o ceně volání je v článku uvedena: "Volám na jakýkoliv mobil v ČR za 59 haléřů za minutu, na pevnou volám od 7 do 19 hodin za 49 hal/minutu, od 19 do 7 hodin za 25 hal/minutu."
Na skype jsem si stěžoval z důvodu spojovacího poplatku. Skype i VoIP/SIP používá net, obě technologie při nekvalitním základě budou špatně reagovat na nekvalitu připojení. Nicméně u VoIP operátorů když se vám spojení rozpojí a jste nuceni zavolat znovu, tak se tak moc nestane, zvláště se sekundovým účtováním. U skypu zaplatí za každé rozpojení spojovací poplatek.
Jinak článek byl redakcí rozdělen do dvou částí, informace o callbacku byla zmíněna v další části.
Zvláštní, mám na sotle VoIP telefon (s jiným operátorem) na relativně nekvailtní lince – a problémy s kvalitou volání žádné.
Stejně tak jsem přes příbuzné a známé jim nastavoval celou řadu VoIP telefonů, tedy mám zkušenosti s mnoha kusy a s mnoha providery s různou kvalitou internetu – a problém se SIP ani jeden. Nikdo si nikdy nestěžuje.
Čím to asi bude?
Ba dokonce velmi často volám do zahraničí, a zde se VoIP projeví velice kladně: Volání do USA za necelých 30 haléřů za minutu s účtováním po sekundách, to vám žádný mobilní ani pevný operátor nedá.
Já dokonce vítám telefony či nabídky dealerů venku, když se mi ptají na cenu, za kterou volám. S radostí jim jí sdělím a přidám, že za nižší cenu klidně přejdu. Kupodivu dál nemají co nabídnout.
Bylo by dobré doplnit, že s VoIP nejste omezeni na české VoIP poskytovatele, ale můžete si zvolit libovolného po svět+ě, internetu je to víceméně jedno. Takže existují třeba i zahraniční poskytovatelé VoIP, kteří dávají i na místní mobily tak neskutečně nízké ceny, že to u tuzemského poskytovatele nedostanete.
Nezapomínejte, že jsme specifický trh, Češi chtějí vše předražené a v nízké kvalitě – a to platí i pro volání včetně VoIP. A jistě ještě miliardkrát budu číst zde i jinde, že Češi nechtějí kvalitu, protože si nechtějí připlatit (to že za zlomek ceny dostávám v zahraničí zboží vyšší kvality pomíjí).
Blahopřeji vám ke kvalitě internetové linky. Problémem není rychlost, ale jitter, t.j. kolísání zpoždění paketů. Běžně telefon/operátor zvládá 50ms (někteří zvládají více). Projevuje se to jako echo a koktání. Což u privátních hovorů až tak nevadí...
Taky používám Delmont klony, ceny jsou nepřekonatelné, vlastně se dá po omezenou dobu po dobití (typicky 3 měsíce), volat zdarma. Nicméně Odorik je jiná liga...
Dobře, tak jinak. Zřejmě všech asi 20 poskytovatelů, kde jsem měl tu čest někomu pomáhat s VoIP ála SIP internetu dává dostatečně kvalitní linku, aby hovor byl jasný, čistý a bez jakýchkoli problémů.
Žádné echo, žádné koktání.
Zřejmě je problém někde na vaší straně.
Není to PR? Ale proč ne, zajímalo by mne, s kým se domluvit na detailech. Např. mohu s mým mobilem volat přes internet a jakým programem? Jsem omezen operačním systémem v telefonu? Ceny, přechod od jiného operátora ... volání internet - síť ... atd. Odkazování na fórum mně osobně nevyhovuje,
PR to rozhodně není, leda snad na přemýšlení :-)
1. Ano, většinou mobilů se dá volat přes internet. Nejlepší v tom ohledu byly Nokie, řada z nich měla program integrován. Program je závislý na platformě telefonu.
2. Co se omezení OS týče, nejhůře je na tom asi Android, neposkytuje vhodné API.
3. Převod je dán sazebníkem operátora, lze použít služby CLIP - VOIP volání se zobrazuje volanému jako číslo mobilního telefonu.
Vystřídal jsem slušnou řádku různých VoIP i neVoIP operátorů a odorik to jednoznačně vyhrál. Mám od nich i SIM karty do mobilů.
Nejen že jsou nejlevnější, ale pro mě je rozhodující předevší fakt, že u nich nenajdete žádnou reklamštinu. Nedělají ze zákazníka blbce.
Pravidla jsou jasná, férová pro zákazníka i majitele. Uživatelská podpora je neuvěřitelná.
Velkou většinu času jsem někde na wi-fi, takže volám přes internet, zatímco příjemci mých hovorů vidí moje mobilní číslo. Měsíční účet za celou rodinu kolem 450 Kč.
Co treba telegram ? :-)
Pokud neco nepotrebuji je to prave ono volani. Clanek nezminuje, ze u virtualu lze casto stejne datove sluzby poridit i za polovinu ceny kterou nabizi primo operator a bez dalsich zbytecnych veci jako volani a SMS. Ostatne to jedine mi prijde zajimave. Jediny problem je, ze v ramci "zlepsovani" sluzeb a zavadeni novych technologii se jiz nikde verejne nenabizi tarif bez FUP nebo alespon 30 GB / mesic.
Vsechno ostatni jsou hovadiny a sluzby z vyprodeje s nulovou hodnotou.
Treba je to tak, ze jsem prectenim clanku ztratil drahocene minuty - clanek mi NIC nedal. Tudiz - zbytecny. Je mi fuk, ze platim 'pausal' mesicne, protoze se nemusim o nic starat a ty drahocene minuty travim v kresle a koukam na more. 95% lidi tady resi jak usetri 2000 korun/rok a jejich cas vynalozeny na problematiku je vyjde na dvojnasobek. Dekuji, nemam zajem :)
Takze si klidne klepejte na celo, nebo se vztekejte, ze vyhazuju sve penize z okna ci do chrtanu operatoru - vy jich hazite vic kdo-vi-kam :-D
Tak jsem Koukal na ten web odoriku a musím souhlasit. Prijde mi to podobně době kdy měl každy 3 simky a různé je v telefonu točil podle toho komu chtěl volat a jak měl nastavené různé balíčky. Výsledek byl ze se sice dotyčnému nedalo většinou dovolat, ale hlavně ze ušetřil za měsíc 20kc na volání.