Když mě přijde neoprávněně upomínka na cokoliv, okamžitě se snažím spojit s upominatelem a věc vyjasnit. Je přece jasné, že chyby se mohou stát a čím dříve se vyjasní, tím lépe. Nechat něco několik měsíců vyhnít a pak si stěžovat na důsledky, to není jen vina ČSOB.
Smlouva je smlouva, co je psáno, to je dáno.Pokud to jedna strana nasmlouvá blbě, má smůlu ( jiných státech ani nemusí být smlouva, stačí ústní dohody a ty se čestně plní - byť by to bylo i se škodou). Interní věci jedné smluvní strany nejsou předmětem zájmu druhé strany - včetně personálu a předpisů (ehm..kdopak asi smlouvu zkontroloval uvnitř pojišťovny ?).Pojišťovna měla smlouvu uznat, omluvit se a zahájit jednání o nové smlouvě.
Druhá strana mohla klidně vyčkat na soud - při rychlosti naší justice by měla snížení pojistného na pár let smluvně zajištěno.
Pokud někdo veřejně vyhlásí kompenzaci, je to přinejmenším morálně závazné.Za nesplnění svého slova si pojišťovna zaslouží druhou zlámanou grešli (a ztrátu cti - učme se vážit si jí).
Zlatá slova. Pokud by pojištěná strana se jakkoliv od smlouvy odchýlila, hned by uměli dělat bububu. Správnost práce zaměstnanců opravdu není předmětem zkoumání smluvního partnera. On má smlouvu uzavřenou za určitých podmínek a třeba právě toto rozhodlo při jeho výběru pojišťovny. Takže ČSOB pojišťovno, jste smolaři. A jednejte o změně, nebo vypovězte bez udání důvodu a těšte se na soud.