Jak jsem se přistihl, reklamu většinou nějak nevnímám. Když se mne někdo zeptá na něco z reklamy, nevím, která bije.
Co jsem ale zaregistroval, byla Česká spořitelna a její "jsme vám blíž". To mne vytočilo. Neustálé snižování počtu poboček, redukce otevírací doby. A k tomu naopak větší, delší fronty, odborná nezpůsobilost prodavačů na cokoliv vyjma lhavého prodávání superproduktů celé finannčí skupiny. Já ale nechci jen uzavírat nové obchody (abych na ně měl, musí mi na ně taky někdo přispět), já chci také něco, co asi spořce takový zisk nepřináší - vložit peníze na účet, rozměnit velké na malé, vybrat z účtu nějakou tu valutku, vybrat hotovost z bankomatu, který funguje, zjistit něco z účtu, když má výpadek internetového bankovnictví, zjistit něco z účtu, když má výpadek počítačová síť spořitelny, navštívit osobně pobočku zrovna v době, kdy má "mimořádně" zavřeno, vybrat dividendy, vložit na účet vedený ve slovenských korunách české czk ... - u všeho je v něčem problém!
Jinak reklama v televizi mi umožňuje odskočit si od pořadu na WC, pro nějakou ňamku atp. Co bude dělat ČT, až nebude moci mít reklamu? A co my, diváci? Jedině si v případě odskočení pořad nahrávat a pak jej sledovat ze záznamu ...
Jinak zastávám názor, že dobré zboží nebo služba reklamu nepotřebuje. Chápu ještě tak reklamu při zavádění nějaké novinky na trh. Ale neustále omílání jedné a tytéž věci? V našich regionálních vysíláních se neustále točí reklamy na škodofky. Máme asi 4 prodejce, tak jeden skončí a začně druhý. Skončí druhý a začne třetí... Co taková reklama musí stát? škodofka prý jako taková dokonce natáčí reklamy draze někde v cizině nebo s atraktivními osobnostmi. A pak tyhle hnusná auta nemají být předražená. Někdo to přece zaplatit musí a škodovka ze svého zisku určitě ne. Nejlepší reklamou by asi pro ni bylo, kdyby ty hnusáky zlevnila na polovinu současné ceny, pak by měla odbyt zaručen. A nemusela by všem nesutále připomínat, že už ve standardu místo řidítek dává volat ...
vaše lkaní by bylo dobré, kdyby mělo hlavu a patu.
pokud by pro škodovku bylo levnější, aby auta zlevnila o polovinu, než aby na ně dělali dementní reklamu - co myslíte že by udělal vlastník, který reklamu musí zaplatit? myslíte si snad, že majitelé automobilky mají nějaký zájem na tom, utrácet peníze zbytečně?
dokud budou dementi reagovat na dementní reklamu, a budou si podle ní spořádaně kupovat embéčka - do té doby to musí i ten zbytek populace strpět.
Ja bych naopak rekl, ze ta reklama skodovce funguje velmi dobre. Konkurence (Korea, Rumunsko, Turecko, Slovensko) velmi silna a pritom Skodovka dokaze pokryt polovinu trhu miniautem za 250 tisic, bez vybavy, bez kufru, s 40 kW motorem.
Já si myslím, že kupci škodovek se rekrutují z řad konzervativních občanů, kteří se domnívají, že kupují český výrobek a vylepšují tak českou ekonomiku. Zrovna tak v Německu jdou škodovky na odbyt proto, že jejich občané si myslí, že škodovka je německý vůz a zejména z východní části (bývalé NDR) mají ke škodovkám kladný vztah. Sic si je tam kupují socky, ale hlavně že je někdo kupuje. Jinak má škodovka stejné postavení jako vaše zmiňované: Korea, Rumunsko, Turecko či Slovensko.
Je to asi jako se spořitelnou, kde většinu klietely tvoří konzervativní klienti a klienti z vesnic a z malých měst, kde ČS nemá konkurenci. Pak se spořitelna vytahuje, že má milion klientů. Ale co má takový nespokojený klient udělat? Vzít si den nebo půl dne dovolené, a jet 20 km do okreního města, kde ta konkurence je? Pokud nepodnikám, tak nemohu dát cestu do nákladů, moje pracovní doba koresponduje s otevírací dobou spořitelny ... ne, nemám šanci... Jedině se přestěhovat do Prahy či jiného velkého města.
mno, co se týká ČS a nespokojených klientů na vesnicích... je to pravda, nemají kam jít... ale na druhou stranu můžou být rádi, že tam mají aspoň tu Spořku, že ta má o ně zájem. Komu co brání, aby si tam založil pobočku?
Spořitelna má zájem jen o ten zisk, o nic víc. Až zjistí, že už lidi na vesnicích není o co o škubat, tak opět zredukují pobočky a pokladní hodiny. Já vidím, že snižují otevírací dobu i u velkých, vytížených poboček. Např. v liberecké Hypernově mají nyní až od 11:00 a jen do 19:30 nebo i jen do 18:00. Dřívejc otvírali daleko dřív a zavírali později. Přitom je tam furt narváno, lidi musejí stát před úřadovnou, dovnitř se ani nevejdou. Pokud by takovou strategii jako spořka volili i obchodníci, tak nemají otevřeno nonstop, ale jen od 11 do 12 a od 14 do 16. A oni naopak většinou (kromě Meinla a Delvity) naopak prodejní dobu prodlužují, když vidí, že je zájem ze strany zákazníků. Managment spořky vyhodnucuje vytíženost úřadoven určitě ne podle zájmu klientů jako osob, ale asi podle peněz, které si tam klienti uloží. A jelikož spořka má jedny z nejmenších úroků na vkladech (a největší na úvěrech a úvěrových kartách), tak nekonzervativní klienti se asi naučili chodit jinam, když mají kam.
Jistěže jde Spořce o zisk. Stejně jako kterékoli jiné bance, stejně jako kterémukoli jinému podnikateli. Kdyby banka nebyla dostatečně zisková (můžeme se přít o to, co to je), tak ji majitel (akcionáři) prodají a banka buď zanikne pod jinou bankou, která ji koupí a nebo dostane nové vedení, které ji ziskovou udělá. Na tom není nic špatného.
Vy ale zřejmě nepodnikáte, že? Protože kdybyste podnikal, tak víte:
1) že chcete dosahovat zisku (se kterým pak můžete naložit dle libosti, třeba ho věnovat na charitu, to už je na vás, ale zisk potřebujete, jinak nemáte prachy na rozvoj a nebo Vás převálcuje konkurence)
2) že zisku dosáhnete především spokojenými zákazníky, kteří se Vám vrací. Pokud tedy chcete podnikat dlouhodobě.