Řidiče tramvají každý dělat nechce. Ono to představuje i soboty, neděle, noční, svátky ...Ale samozřejmě, právě proto, že ne každý chce dělat toto zaměstnání, je nabízená cena vyšší, než je průměrná mzda - přestože 2/3 lidí průměrnou mzdu nemají a přesto, že na výkon tohoto zaměstnání není třeba žádná kvalifikace! V mém prvním zaměstnání jsem dělal soboty, neděle, noční, svátky a nijak výrazně mi to nevadilo. Dokonce by se dalo říct, že je to asi jediná věc, po které se mi stýská - měl jsem tehdy spoustu volného času, kdykoliv nebyl problém si cokoliv zařídit.
No a kamioňák - Vy byste to šel dělatJo nechce se? No to pak ale není důvod si stěžovat. Pečení holubi u nás (zatím) ještě do pusy sami nelétají.
Pokud odečtete diety (které vám každý zaměstnavatel stejně srubne na polovicBejvávalo. Aspoň v čím dál tím víc firmách už toto není. Díky absenci vojny krutě ubylo řidičů a firmy je shánějí kde se dá. Neuvěřitelně se přeplácejí. A pokud si to přecejen nějaká dovolí, není problém, aby jí řekl, "trhněte si pedálem a řiďte si to třeba sami, já jdu ke konkurenci" - kde ho okamžitě bez problémů vezmou. Tyhle dvě zaměstnání jsem uvedl právě z důvodu, že jsou to příležitosti i pro ty, kteří nemají žádnou kvalifikaci. Na řízení tramvaje není třeba vůbec nic a na ten kamion jen řidičák.
Pokud se budeš radovat kariéře a jiným "radovánkám", zjistíš, že dítě ani druhou polovičku vlastně nepotřebuješ.Jo, tohle riziko tu je. Dneska už naštěstí nejsme tolik pod tlakem okolí "přizpůsobit se" a leckdo opravdu zjistí, že ke svému štěstí tohle nepotřebuje, nebo že mu to za ty starosti ani nestojí. No a? Lidí je na světě jako ... Ne fakt nestojí o to řešit problém typu, jestli koupíme plíny nebo nový gauč. Ale stejně tak chápu lidi, kteří dítě (děti) chtějí za každou cenu, ale ať pak nenatahujou ruku a neříkají "státe dej mi".
A pokud se rozhodl pro jistý a relativně klidný osobní a pracovní život včetně jistých volných víkendů, placených svátků atd. musí počítat s tím, že bude (platem) pořád v průměru....bych změnil spíše podprůměr