Soudy by konečně měly rozhodnout a uvést v platnost jednoduché pravidlo - jsou-li v autě originální díly, které byly nehodou poškozeny, měly by být nahrazeny originálními díly. Pokud ne (nebo pokud originální díly objektivně nejsou k sehnání), pak teprve smí servis použít neznačkové.
Článek se tohoto jen jemně dotkl, ale to, že je náhradní díl nový, mi je prd platné, když za dva roky odejde, zatímco originální by vydržel 10 let. Jestli mám v motoru originální chladič, tak prostě musí být nahrazen novým originálním chladičem, žádnými náhražkami neznámé kvality či dokonce použitým dílem se zcela neznámou historií.
Toto je potřeba pevně ukotvit v zákoně a zavřít klapačku těm zlodějům, které podnikají pod názvem "pojišťovny". Můžou být rády, že existuje zákonná povinnost některé z nich strkat peníze, ať chcete nebo ne.
Nevím, jak si to představují politici, ale v mých očích bourané auto na tom NIKDY nemůže být technicky líp než nebourané, bez ohledu na v tom, v jakém stavu doopravdy je. Bourané auto je pro mě zcela bezcenné, protože ať na něm provede opravy jakékoli, do původního stavu ho už nikdy nedostanete. To byste jej musel prostě celé vyměnit. To si bohužel nikdo z mocných a bohatých neuvědomuje - auto po bouračce NELZE uvést do stavu před bouračkou, pokud nechci vyměnit komplet celou kostru a všechny součástky, kterých se ta bouračka byť jen dotkla. O nějakém zhodnocování aut bouračkou nemůže být řeč... To je absolutní nesmysl vymyšlený zlodějskými pojišťovnami, aby nemusely platit.
No a jsme u podstaty věci - podle vás to není "bourané auto", ale to neznamená, že se toho netýká povinné ručení. Přitom pokud někdo ťukne při parkování někomu do fest zrezavělého blatníku, tak pak oprava opravdu zhodnocením být může...
Můj názor je, že si pojišťovny samy zavařily na problém tím, že se snažily uplatňovat amortizaci naprosto absurdně plošně v podstatě kdykoli, čímž si vykoledovaly nález ÚS, který paradoxně v některých případech může i podporovat snahy o pojistné podvody. No v podstatě dobře jim tak - kdyby se celou dobu důsledně rozlišovalo, kdy jde opravdu o zhodnocení, tak by na ně takový tlak nebyl.
Ale ono se to rozlišovalo, u slušných pojišťoven. Takže nebyl problém s auty do 10 let stáří a 100 000 ujetých km... Jenže se našla spousta -cenzored-, kteří si uzavřeli POV u pochybné pojišťovny (co je mi do toho, koho nabourám, hlavně že JÁ platím nízkou pojistku), které amortizaci uplaťňovaly i u rok starého auta s 5 tisíci km... No a takhle to dopadlo.
Jinak se samozřejmě vyčůranost jedinců, kteří si nechali opravit starý rezavý vrak a odmítali na to přispět byť jen korunou, obrátí proti ostatním... Tak my holt vám ten nový blatník o tisícovku dražší zaplatíme, ale odečteme vám 2 tisíce z půjčovného náhradního vozidla, protože svým autem byste taky jezdil a opotřeboval si ho...
Jasně, týká se toho povinné ručení. Ovšem o kolik takových případů se jedná? Podle mě to není zdaleka tak moc, jak se pojišťovny snaží nakecat do médií, aby vyvolaly porozumění jejich podvodných praktik. Podle mě je to tak, jak říká Méďa - nenažrané pojišťovny to prostě zkusily plošně a zcela absurdně, a teď na to dojely. Dobře jim tak.
zkuste zvážit, proč asi většina solidních vyhledávačů ojetých aut nabízí jako jeden ze zásadních vyhledávacích parametrů že auto je bourané/nebourané. AHA už to chápu - umožňuje vám jehovistům vyhledat přednostně ty bouraná, tedy zhodnocená.
nojo.
jenže proč ti blbí němci například autoscout24, umožňují pouze volbu "bouraná vůbec nezobrazovat" - a vyhledáva nemá reversní volbu vybrat "pouze auta opravená po bouračce"?
je mi to jasný - nechtějí nám hloupým čechům dopřát výhody zhodnocených aut. auta opravená po bouračce jsou tak lukrativně zhodnocená, že nám je vůbec nenabídnou. jsou totiž na trhu aut nejcennější, tak si je rozeberou mezi sebou.....
Vidím, že ses zase předvedl jako inteligent... Ta "bouraná auta" na německých serverech nejsou (jak překvapivé, že) auta, která byla kdysi nabouraná a jsou po opravě, ale nabouraná auta určená k opravě... Jenom vůl by přiznal, že prodává bourané auto po opravě, protože to 95% kupujících stejně nepozná... Kdežto nabourané auto před opravou pozná (možná) i jezevec.
Jedině, pokud mu vyměníte i kostru, pokud dojde k jejímu narušení, což u bouraček skoro vždy dojde (pokud to není ťuknutí s nanejvýše vybitým světlem a ohnutým nárazníkem). Ale pak nevím, co původního vám z auta zůstane. Resp. je toho hodně, co by se dalo použít, ale oprava by byla tak drahá, že koupit nové by bylo podstatně výhodnější.
Já jsem se nespoléhal na to, na co mám nárok a koupil jsem si autodíly v ČB https://voton.cz/ , kde bydlím. Objednal jsem vše přes internet, abych nemusel nikam jezdit a oni mi vše přivezli, takže jsem s tím nemusel ztrácet moc čas.