To není jen tak pro nic za nic. Kdysi mladí hoši jeli na zkušenou a každý člověk, co chce mít rozhled si musí věci procestovat a zažít jiné kraje.
Já mám klidně 11 dovolenek za rok a pak jsou dvě možnosti:
a) chodíš pěšky a na cesty potřebuješ 15 let svého života (i takového člověka znám, co šel pěšky z česka do Austrálie a Číny, trvalo mu to přes 10 let)
b) použiješ "urychlovadlo"
Doporučil bych ti drahý Jehovisto někde jezdit a hodně, otevře se ti mysl, a bude z tebe lepší člověk.
11 dovolenek za rok, tisice litru kerosinu spaleneho vysoko v atmosfere. Gratuluji, vy musite byt uzasny clovek, kteremu na instagramu jiste vsichni zavidi. https://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_impact_of_aviation
Ne, většina ceny letenek opravdu není palivo, ale leasingové splátky na stroje (proto se letecké společnosti snaží stroje maximálně "točit", aby na zemi seděly minimum času).
Při přepravě osob (u nákladu to vychází jinak) je letecká doprava poměrně ekologická, dle tebou odkazovaného článku je spotřeba letadel 3,7 l na osobu a 100 km, tj. obvykle vychází ekologicky výhodněji než přeprava autem (pokud se započte to, že auto zpravidla musí do stejného cíle ujet větší vzdálenost a že potřebuje silnice, jejichž budování a údržba představuje větší ekologickou zátěž, než to samé u letišť, kde stačí jen letiště na obou koncích trasy a mezi nimi není žádný požadavek na úpravu terénu, vychází automobilová doprava poměrně značně neekologicky proti letecké a to i při obsazení auta více osobami).
Já bych rád dal přednost třeba železniční dopravě (v létě jsem využil vlak Regiojetu do Chorvatska), na střední vzdálenosti to může být i rychlejší (odpadá nutnost být na letišti 2 hodiny před odletem, cesta z a na letiště, protože nádraží bývají v centrech měst, zatímco letiště i desítky km za městem) a pohodlnější, jen je zde často panuje monopol, oligopol nebo jiná forma nefunkčního trhu a tak je vlak často nejdražší způsob přepravy.
Ano, je tu i jakési "nulové řešení", tj. sedět na zadku a nikam nechodit, nejezdit,... pak je i jednodušší věřit tomu, co nám servírují politici nebo politiky ovlivňovaná nebo dokonce přímo vlastněná média, ve kterých pracují novináři ze státem vlastněných a silně ovlivňovaných škol, že my tady (v ČR, Evropě, tzv. Západním světe,...) víme a děláme vše nejlépe a je naší povinností přemluvit nebo více či méně donutit ostatní státy, které to vidí a dělají jinak, k tomu, aby to "viděly správně". A když "odmítnou prozřít", tak je napadneme, okupujeme, vybombardujeme,... protože my přece víme nejlépe, jak je to správně. A čím víc cestuji, tím více se mi chce křičet, že právě mimo ČR/Evropu/západní civilizaci "je svět ještě v pořádku" a naopak zde to jde úplně do kelu :(
Ano, můžeme sedět na zadku a nic nedělat. Můžeme zakázat vše, co považujeme za špatné, nařídíme lidem, čím mají svítit, čím mají uklízet, co mají jíst, jaká slova mají používat a postupně i co si mají myslet. A kdo není s námi, je proti nám. Ach jo, až je mi z toho smutno.
Psal jsem u dlouhych letu. Ale dobre... u vetsiny je to treba "jen" tretina nakladu. Prepocet na litry na kilometr pusobi opticky hezky, ale kdyz se otocite na atraktivni dovolene, abyste mel co hodit na instagram, tak se kvuli tomu spali tolik paliva, co staci prumerne rodine na provoz auta po cely rok. Autem byste tam tech 10000 kilaku asi nejel.
Jeli jsme i 7,5 tisíce km na nejsevernější bod Evropy a zpět (autem na CNG, takže relativně ekologicky). Když je i cesta cílem, proč ne.
Každopádně ano, je možné sedět doma a věřit tomu, že informace v televizi nebo v novinách jsou pravdivé a dle nich si dělat názor na svět. Já se raději pojedu/poletím přesvědčit na vlastní oči. Auto nemám, do práce se dopravuji hromadnou dopravou, tak si snad mohu dovolit občas někam zaletět :)
Já měl ve hře 30 000 kč od ryanair. snažil jsem se je pochopit a dal jsem jim 3 měsíce na vrácení peněz za zrušený let. Jelikož se s nima nedá domluvit, můžete tam psát jako diví a stejně Vám ani neodpoví tak jsem požádal Rajfku o chargeback a za tři týdny jsem měl všechny peníze zpět bez vytáček.
Asi bych ty peníze nikdy neviděl kdybych to neudělal.
Dobrý den, měl jsem podobný problém, kdy jsem banku požádal o chargeback a ona se o něj ani nepokusila a rovnou mě poslala do háje, že jim přijde, že na něj nemám nárok.
Zaujal mě ten finanční arbitr. Má cenu to k němu dávat? Je tam nějaká lhůta, do kdy po zamítavém stanovisku banky se na něj musím obrátit?
Díky!
Vždy to má smysl dávat k arbitrovi. Podle odkazovaného článku je na požadavek vrácení platby lhůta 13 měsíců od data platby, takže do té doby bych to určitě zkusil. A i kdyby to bylo přes - jak píšu v článku, je to zadarmo a banka se k tomu musí minimálně vyjádřit a do argumentu bych uvedl, že uplynutí lhůty je vinou banky a nemůže to být dáno k tíži spotřebitele.
Případně je ještě jednodušší možnost, napsat znovu bance, něco ve smyslu:
Odvolávám se na moji reklamaci z xxx a žádám o přehodnocení Vašeho zamítavého stanoviska z yyy. V případě, že do rozumné doby (tj. 14 dní) neobdržím Vaši reakci, obrátím se ve věci na finančního arbitra.
No a vidělo by se, buď banka svoje zamítnutí přehodnotí, protože rozhoduje stylem "nejdříve zamítnout, on se kdyžtak ozve" , nebo opět zamítne a pak to podat finančnímu arbitrovi (s oběma zamítnutími, jak tím původním, tak tím novým).
Zjevně "lepší" banka, dělal jsem Ryanairu chargeback u RB a peníze vráceny bez problémů. Ryanair na mě taky napřed zkoušel, že vyber si refund a nebo voucher a když jsem vybral refund mi poslali email potvrzující přijetí refundu (což jsem pak vůči nim použil u banky) a po měsíci místo refundu poslali voucher.
U FIO taky kdysi chargeback bez problémů.
Jediné co mě u RB zarazilo, že holka na pobočce v Třinci mi dala formulář a řekla "Si to musíte vyplnit sám já Vám s tím nemůžu pomáhat abych vás neovlivnila", což je no nevím jak to slušne nazvat.
Jak je vidět banky mají s chargebacky problémy a jestli se takhle chová ČSOB, tak zjevně "kope" ne za své zákazníky ale za prodejce a tak je lepší jít jinam...
Bych se vsadil Patriku, že máš navíc u nich nějaké prémiové konto, že? O což je to větší prdel, že je ČSOB takhle schopná se "starat" respektive kopat do prdele a plivat do ksychtu i své prémiové klienty o které by se měla starat jako v bavlnce a hýčkat si je.