Dobrý den, měl jsem podobný problém, kdy jsem banku požádal o chargeback a ona se o něj ani nepokusila a rovnou mě poslala do háje, že jim přijde, že na něj nemám nárok.
Zaujal mě ten finanční arbitr. Má cenu to k němu dávat? Je tam nějaká lhůta, do kdy po zamítavém stanovisku banky se na něj musím obrátit?
Díky!
Vždy to má smysl dávat k arbitrovi. Podle odkazovaného článku je na požadavek vrácení platby lhůta 13 měsíců od data platby, takže do té doby bych to určitě zkusil. A i kdyby to bylo přes - jak píšu v článku, je to zadarmo a banka se k tomu musí minimálně vyjádřit a do argumentu bych uvedl, že uplynutí lhůty je vinou banky a nemůže to být dáno k tíži spotřebitele.
Případně je ještě jednodušší možnost, napsat znovu bance, něco ve smyslu:
Odvolávám se na moji reklamaci z xxx a žádám o přehodnocení Vašeho zamítavého stanoviska z yyy. V případě, že do rozumné doby (tj. 14 dní) neobdržím Vaši reakci, obrátím se ve věci na finančního arbitra.
No a vidělo by se, buď banka svoje zamítnutí přehodnotí, protože rozhoduje stylem "nejdříve zamítnout, on se kdyžtak ozve" , nebo opět zamítne a pak to podat finančnímu arbitrovi (s oběma zamítnutími, jak tím původním, tak tím novým).