Dle meho nazoru je soucasny system naopak pro pojistovny vyhodny. Za slevu nekolika desitek procent ziska moznost pripadne plneni cele pozadovat zpetne po klientovi, "nebot pri uzavirani smlouvy byla umyslne uvedena v omyl', viz "chyba prvni" http://www.mesec.cz/clanky/sedm-nejvetsich-chyb-pri-jednani-s-pojistovnou/
Podle me jde pojistovnam spise o jakousi kartelovou dohodu o vysi malusu (i za drobnosti typu odletnuty kaminek), protoze jim ty soucasne prijdou moc male a zadna nechce byt prvni s malusem 100% po prvni pojistne udalosti.
"Dle meho nazoru je soucasny system naopak pro pojistovny vyhodny. Za slevu nekolika desitek procent ziska moznost pripadne plneni cele pozadovat zpetne po klientovi, "nebot pri uzavirani smlouvy byla umyslne uvedena v omyl', viz "chyba prvni" http://www.mesec.cz/clanky/sedm-nejvetsich-chyb-pri-jednani-s-pojistovnou/"
I kdyby to platilo, tak co má být? U výrobků jsou zas návody k použití, když je zákazník nedodrží, tak taky nemá nárok na reklamaci.
O kartel se určitě nejedná, protože odpověď zástupce Triglavu je vágní (...do budoucna...) a svědčí o tom, že tato pojišťovna bude dál kašlat na systém bonus/malus. Ostatně je to Triglav, kdo cpal lidem ihned 60% bonusy, aniž by nárok na nějaký bonus vůbec měli. Tady utíká pojišťovnám daleko víc peněz, tady přes ty akční slevy, přes falešnou propojištěnost, přes udělování práva mimořádných slev kdejakému makléři atd.
Myslím, že do problematiky trochu vidím - a mohu Vás ubezpečit, že to tak není. Pojišťovny by se tím vystavily extrémnímu reputačnímu riziku (a i když tomu mnozí kverulanti nikdy neuvěří, opravdu se na to hraje).
Skutečnost je poměrně jednoduchá. Mezi pojišťovnami zuří už dva roky nelítostná cenová válka - počet pojištěných aut roste, ale celkové pojistné klesá. Pojišťovny chtějí urvat co největší podíl na trhu a jdou tak až na hranici ziskovosti (zejména ty menší, dravé pojišťovny jako Slavia nebo Triglav). V pozadí je iracionální snaha vrcholného managementu vykázat růst pojišťovny na úkor ziskovosti. Pro klienta je to samozřejmě výhodné (do určité míry - pojišťovny totiž dávají extrémě levné povinné ručení novým klientům, o ty staré se nestarají a nechávají je platit častokrát i několikanásobné pojistné oproti těm novým).
"Za slevu nekolika desitek procent ziska moznost pripadne plneni cele pozadovat zpetne po klientovi, "nebot pri uzavirani smlouvy byla umyslne uvedena v omyl'"
Takhle to není. Pojišťovna zaplatí škodu, ale klient musí doplatit pojišťovně rozdíl pojistného do výše bonusu, který skutečně měl. Nedovedu si představit, kdyby pojišťovny začali vymáhat plnění po klientech, kteří tvrdili, že mají takový a makový bonus. Je chyba POJIŠŤOVNY, ne klienta, že si ten bonus neověří ;) Kdby to fungovalo jako dřív, nekompromisní vyžadování potvrzení bonusu od předchozího pojistitele, bez nějakých dalších věcí, bylo by to dale lepší...