při vší úctě k autorovi - článek je tendenční.
úřad prohrál soud proto, že nedostál své zákonné povinnosti, a výzvu v rozporu se zákonem (i se zdravým rozumem) nedoručil zmocněnému zástupci. merit sporu, vychcanost stěžovatele, zjevná amorálnost "žadatele" o práci který pobývá 4 měsíce v klokánii, i takto prokázaný nezájem skutečně práci přijmout, a tedy evidentní "maření" práce úřadu který si jako nezaměstnaný najal - jsou pro to irelevantní. soud ostatně nic moc jiného nezkoumal a snad ani zkoumat nemohl.
Bingo!
"Úřad prohrál soud proto, že nedostál své zákonné povinnosti". Tečka.
Soudce nižších instancí buď vedla závist (on mohl jet do Austrálie) nebo blbost (řeší nesprávný důvod stížnosti).
Není potřeba řešit, kde vzal ten člověk na kurz v Austrálii (závidíte snad lidi?), a proč dostal dávku v nezaměstnanosti (protože to je platba pojištění, nejde o žádnou povinnou/dobrovolnou solidaritu), navíc ji už nedostával.
Tak. Je vidět a je smutný, co sou lidi v tomdle socanostádu pořád zač, od úředníky přes soudce po autora tady toho slintu. Úředník má soužit ovčanovi, ne ovčan úředníkovi. Hlavní smysl existence pracáku je dneska to, že na něj socka a další úřady předávají agendu. Ne dobrovolně, von si ji tam pracák tahá, aby právě vůbec mohl existovat. Je to stupidní výsměch, stále povinný hlášení v místě TP (ovčanky, registry obyvatel…), zamrzlý i s vostatníma úpravama v komunistickejch 60. letech.
Kloudnou práci nikdy nikomu nenajde, akorát se tam kupčí s dáfkama a s tzv. rekvalifikačníma kurzama (pro parazity na místních penězovůdcích). Ty dementní povinnosti se tam „ukazovat“ na „konzultace“, to si můžou tak akorát strčit. Celej shnilej systém je zralej na zrušení, je jenom dobře, že někteří lidi, co zaplatí sami na výpalným tomudle stádu víc, než většina diskutujících tady dohromady, si čistě jako zábavu ten hnůj občas prohrábnou. Ostatně, dyž si celej ten cirkus platí, tak by jim měli ruce líbat, že si za vlastní prachy zvyšují kvalifikaci (protože ty oficiální kurzy jsou tak k smíchu), ne je eště buzerovat. A protože na úřadech jsou většinou neschopný líný socanský lopaty, tak ani neumí buzerovat podle zákona (kterej většinou nikdy nečetli, jedou podle kuchařky někoho, kdo to umí aspoň přečíst, aniž by u toho usnul nebo vomdlel - tzv. metodický pokyn) a sem tam jim v tom někdo vymáchá hubu.
pánové řešíte úplně nesprávnou věc, podstatné na celém případu je že je to krásná ukázka toho jak funguje česká(ne)spravedlnost pokud máš prázdnou kapsu úředníci tě můžou polibosti šikanovat, když se chce zákon se na to vždycky najde, anebo překroutí, ale když prázdnou kapsu nemáš a máš na právníky úředníci dostanou přesprsty, musí srazit paty a ještě se omluvit.
Pořád postrádám princip sporu - pokud Úřad práce uchazeči o práci práci našel, uchazeč ji nemohl přijmout, neboť nebyl k dispozici, pak má přijít o dávky. A kdyby nebyl v zahraničí, přišel na schůzku a Úřad práce by měl pro uchazeče vhodnou práci a on ji odmítl, tak dávky dostává dál? Já myslela, že Úřad práce má pomáhat v nalézání zaměstnání a on má zvát na schůzky? A výsledek práce Úřadu práce je počet schůzek?
On už ale žádné dávky nedostával (uběhla doba kdy na ně měl nárok) tzn - jediné co za něj stát platil je zdravotní pojištění...
no a podle známého co na pracáku chvíli byl veškeré schůzky probíhali stylem "Našel jste si něco, my pro vás nic nemáme?" "Ne? tak nashledanou"
nevím proč by se to nedalo vyřešit třeba po SKYPE videohovorem a proč muset vůbec mluvit s úředníkem osobně a fyzicky se potkávat...
taky nechápu proč když někdo chce být v evidenci úřadu práce,se musí chodit každý měsíc ukazovat na úřadě a stát tam dlouhé fronty. To je jen šikana lidí na všech úřadech obecně, že si věci musíte vyřizovat osobně , v dnešní době snad už konečně by mohlo jít, aby člověk který chce se mohl registrovat elektronicky a nabídky práce nebo i jiné požadavky úřadu by mu chodili na jeho email, nechápu nač toho člověka musí vidět osobně a přesně pokud to úředníku potřebuješ, existuje třeba videohovor. Tady bude pořád byrokracie ,papirování,šikana od úřadů. miliony razítek a pořád budeme sto let za opicí.
Stát si určil jistá pravidla. Pokud Vy jako uchazeč chcete aby vám dával peníze ikdyž nepracujete, měl byste se těmito pravidly řídit. Nelíbí-li se Vám to, kandidujte a zasaďte se o změnu zákona.
Například ve Švýcarsku pokud jste zregistrován jako nezaměstnaný a chcete aby vám přišly nějaké peníze musíte měsíčně doložit že jste se ucházel o alespoň 10 - 12 pozic + jaký byl výsledek. Nárok vůbec něco dostat máte pokud jste za poslední dva roky odpracoval alespoň 12 měsíců (a zaplatil tak povinné pojištění) a aktivně hledal jak jsem zmínil dříve. Pro člověka mezi 25 a 55 lety je pak nárok na 260 dní podpory (400 dní pokud jste odpracoval více jak 18 měsíců za poslední dva roky) s 5 - 20 denní čekací dobou na začátku. Podporu pak může čerpat maximálně 2 roky (je možné mít dočasná zaměstnání díky čemu si jeden může nejen přilepšit, ale i podpora se nevyčerpá tak rychle). Hlásíte nemoc, úraz ale i pobyt mimo bydliště, neboť musíte být k zastižení do 24 hodin a být schopen nastoupit či přijít na pohovor který Vám RAV (Regionales Arbeitsvermittlungszentrum) domluví. Dalším důvodem pro krácení či ukončení podpory je že se nedostavíte na dohodnutou schůzku, že neodpovíte na nabídku jenž Vám z RAV dají, či že odmítnete "přijatelnou" nabídku přičemž je explicitně řečeno co je považováno za nepřijatelné - např. denní dojíždění je nepřijatelné až pokud je delší než 4 hodiny! Srovnejte si to se situací v ČR, dky na pracáku můžete být téměř věčně a ani nic nehledat. Pravda zde asi nedostranete 70% (či 80 % pokud máte nezaopatřené děti) Vaší mzdy z předchozího zaměstnání...
Ono to má ještě jeden rozměr: u nás by mohlo být 4-hodinové dojíždění tak finančně nákladné, že s mzdami co mnoho firem platí, či donedávna platilo, by finančně nemělo smysl takovou práci brát. Nemá smysl pracovat pouze kvůli tomu, abych poplatil náklady na cestu do práce. Takže vůbec nejde o to tvé "opupínkování".
Nicméně ten princip je ve Švýcarsku jasný a správný: jestliže chceš peníze daňového poplatníka, tak musíš dodržovat stanovená pravidla. A nikomu tam nebrání, aby si časem našel něco bližšího.
S tou výplatou je to tak, že Vám zaměstnavatel ze mzdy povině odvádí něco jako pojištění pro případ nezaměstnanosti a je to podle Vaší mzdy. Pokud pak ztratíte práci a jste registován na RAV, nepřiměřená je mzda nižší, než 70 % té Vaší minulé na kterou jste tuto "pojistku" platil. Tajže pokud dostanete nabídku na 75 % Vaší "pojištěné" mzdy a odmítnete ji, byl by to opět důvod pro krácení nebo odepření dávky podpory v nezaměstnanosti. Prostě se snaží Vás donutit aktivně hledat a jít co nejdříve opět do práce s tím, že si časem můžete najít samozřejmě něco lepšího. Ale je to už Vaše věc a oni Vám už nemusí platit podporu. Navíc je zde několik institucí, jenž jsou v tomto procesu zapojeny. RAV Vás eviduje a pomáhá Vám hledat. Dávku samotnou vyplácí ALK (Arbeitslosenkasse).
Co se toho aktivního hledání týče, je Vaší povinností začít hledat již v okamžiku kdy dostanete výpověď. Pokud máte dvouměsíční výpovědní lhůtu, a jdete se poté zaregistrovat, měl byste doložit jak jste hledal práci když jste byl ve výpovědní lhůtě, tedy 20 - 24 pokusů, ať už neúspěšných nebo stále otevřených.
Na tom nevidím nic špatného. Když má někdo plat třeba sto tisíc, tak asi disponuje nějakými zvláštními schopnostmi, díky kterým si mohl takový plat vyjednat. Když přijde o práci a nesežene nic lepšího než za šedesát tisíc, nechápu, proč by se měl považovat za nezaměstnaného - třeba těch sto měl jen kvůli dočasnému nedostatku jeho specializace na trhu. Stejně tak vzdělání. Když si inženýr nesežene lepší práci než třeba jako údržbář, tak to je asi inženýr na baterky a patří mu to.
Problem je rozdil mezi regiony. V rodnem kraji bych mel 5-6ti nasobne nizsi plat nez mam v Praze a zivotni naklady vyssi nez v teto lokalite. Mozna by mi byl plat vyplacen snad i v rublech nebo dolarech. Nejsou tam zadni strategicti investori do IT a prace je vicemene sezonni.
A pokud budu extremne liny, tak si v praze vzdycky nejakou slusnou praci na polovicni uvazek najdu a vyziju z toho. V mem rodnem kraji i vysoce kvalifikovana sila ceka 1-1,5 roku na praci. Za slusnou praci se jezdi do nemecka.
Ty 4 hodiny jsou dohromady, tedy 2 hodiny jedním směrem, ale i tak. Já jezdil několik let jen přes Curych 3/4 hodiny tam a 3/4 hodiny zpátky a bylo to v pohodě. Pravda je ale, že pokud mi něco ujelo (trolejbus či tramvaj, autobusy jezdí jen jako příměstské linky), tak za 7 až maximálně 15 minut jelo něco dalšího. To byl asi také důvod proč když už zavřeli jednou dveře, pokud došli dalšílidé, neotevřeli znovu a odjeli. A za těch 45 - 55 minut se dá třeba dojet vlakem z Curychu do Luzernu.
Vážený pane Vašíček,
Nemohu polemizovat o tom co bylo potom ..... ve Švajcu, ale u nás v ČR pokud jste před svou nezaměstnaností pracoval alespoň 2 roky cca ... máte nárok na podporu v nezaměstnanosti v délce 5 měsíců - a to až do věku 50 let. Ještě jednou pět měsíců. Po 5 měsících máte tak nárok maximálně na kopanec do kulí. Nedostanete vůbec nic, ale hlavně !!!! další - delší doba na úřadu práce se vám nezapočítává do odpracovaných let na důchod. Takže pokud vás to postihne z různých důvodů v životě několikrát jste v pr.... a můžete se jít tak akorát zhompnout. Víme ??? A co se týče věku po +50 , tak se s vámi ani nikdo nebude bavit. Pokud máte bydliště ve velkých aglomeracích, tak za předpokladu, že budete ochoten a hlavně SCHOPEN dělat naprosto cokoliv tak práci někdy seženete, ALE budete makat za minimální mzdu a budou s vámi vydrbávat dle libosti. Proč. Protože ví, že jinde práci neseženete a tak si musíte nechat líbit všechno. To, že by jste sehnal práci ve své původní kvalifikaci (pokud jste ji měl střední nebo vyšší)- tak na to hned zapomeňte. Začínat v 58 letech u pásu v 12 hodinových směnách a v nepřetržitém režimu ? Tak vás po 6 dnech odnesou na nosítkách. První 2 dny 12 hodin šichta na ráno od 6 - 18 hod pak 2 dny volno a následně 2 dny 12 hodin šichta na noc - od 18 - do 6 hodin ráno. A tak pořád dokola. :-))) Bylo by dobře, kdyby si to ti naši politici a jím podobní šli na měsíc zkusit. Tam se sice nedělá za minimálku, ale musíte stíhat a nezhroutit se. Průmerná doba než to dotyčný zabalí je cca 6 měsíců. Nazdar.
Víme, ale vy nevíte. I doba evidence na úřadu práce bez pobírání podpory se omezeně hodnotí:
https://www.naseduchody.cz/clanek_54-urad-prace-duchod.html
Možná máte přehled, jak to chodí ve Švýcarsku, ale o tom, jak to chodí v ČR, nevíte nic. Ale i tak díky za ten přehled, je to tam na tom úřadě taky docela tvrdé, tady je to teda rozhodně horší. Podpora kratší, při jediném nedostavení se na schůzku nebo nabízené místo okamžité vyřazení z evidence a odejmutí veškeré sociální pomoci (žádné krácení, ale rovnou odejmutí všeho). Na druhou stranu není zatím nutné být k dispozici úřadu do 24 hodin, ale jinak se musí taky hlásit kde co a za jakékoli opomenutí nebo zdržení je okamžité vyřazení z evidence. Dokládat aktivní hledání práce se tady taky musí, jen ty počty se trochu liší (i úřad od úřadu). Hlavní rozdíl je asi v tom, že většina Švýcarů si prací vydělá tolik, že když jsou bez ní, tak na ten úřad ani nemusejí chodit a nějak přežijí, tady má takovou výhodu jen hrstka lidí. A za další tam určitě nejsou na pracák honěni v takové míře zdravotně postižení jako tady, kde jsou jim často odpírány invalidní důchody, nebo jsou tak malé, že se z nich nedá přežít a postižení musejí do evidence na pracák, i když pracovat nemohou.
Přehled mám bohužel pouze o tom s čím už jsem se setkal či musel zbývat vzhledem k tomu, že jsem zde jako náplava jakož i spousta ostatních v mém okolí. Pokud bych se nedostavil na úřadem určenou schůzku tak budu mít smůlu stejně jako vy. Když jste v evidenci RAV, můžete odmítnou práci odpovídající Vaší kvalifikaci bez sankcí jen pokud by plat byl nižší, než 70% Vaší poslední "pojištěné" mzdy. Je zde ale možné si oficiálně přivydělávat. Podpora kterou pak dostanete se v tomto případě vypočítává z rozdílu mzdy z této dočasné práce a předchozí "pojištěné" mzdy.
>> Hlavní rozdíl je asi v tom, že většina Švýcarů si prací vydělá tolik, že když jsou bez ní, tak na ten úřad ani nemusejí chodit a nějak přežijí, tady má takovou výhodu jen hrstka lidí.
Tak s tímto bych si dovolil nesouhlasit. Možná by to mohla být částečně pravda u lidí, jejichž předci žijí ve Švýcarsku nějakou tu generaci, ale v případě nově příchozích to rozhodě pravda není. Z osobní zkušenosti bych měl tendenci spíše tvrdit, že celkový poměr příjmů a výdajů je stejný jako v ČR. Jen na dovolenou je levnější jet do zahraničí na rozdíl od Česka, kde mi přišlo levnější zůstat v republice.
Kousek dál píšete, že máte děti, takže předpokládám, že jste tam celá rodina a otázka tedy zní, uživíte ji z jednoho platu? Předpokládám, že ano a to je ten zásadní rozdíl, protože tady je to pro většinu lidí nemožné (když jeden plat vypadne, musí se na úřad).
Můžete ze svého okolí uvést nějaký příklad, abychom si ten poměr mohli porovnat? Kolik tak bere za běžnou pracovní dobu ten nejhůře placený přistěhovalec a kolik platí za bydlení (buď celkem, nebo čistý nájem), pokud tedy nebydlí na ubytovně, to by se špatně srovnávalo. Nepotřebuji přesná čísla, stačí přibližně, ono to bude stejně v jiné lokalitě výrazně rozdílné. Nemusí se to týkat ani konkrétní osoby, prostě jaký je nejnižší reálný legální příjem a jaké jsou nejnižší náklady na normální bydlení, co znáte.
A ještě by mě zajímalo, jestli musí ve Švýcarsku nezaměstnaný, když se nepřihlásí na pracák a nemá žádný příjem, něco platit - narážím na povinnost platit tady to zdravotní pojištění, je nějaká obdobná povinnost i tam?
Souhlasím, šlo by to elektronicky. Ale osobní schlzky jsou mj, proto, aby se dotyčný někde nezaměstnal načerno (potažmo někde i v zahraničí) a tady by v klidu pobíral dávku, případně by za něj jen stát platil zdravotní.
Každá mince má dvě strany. Tady se mj, ukázala zrůdnost našeho slavného doručování fikcí na nějakou adresu, kterou úřad někde získal. Právě ta fikce by měla být příčinou nezákonnosti, ale u nás ne ... u nás je to naprosto košér.
To jste myslela špatně... Já byl před pár léty u této instituce registrován necelé 3 měsíce, první, co mně úřednice řekla při registraci, bylo to, že pro mne jako VŠ nic nemá a ať si hledám něco sám. No a pak si mne pozvala v době mezi Vánocemi a Silvestrem... Asi aby ten VŠ dobytek nemohl na hory, když ona musela dřepět v kanclu.
No jo. Ono existuje takové pořekadlo z vojny, ale hodí se i sem: "Jak my k vy, tak my k vy."
Já když se před prvním zaměstnáním zaregistroval na pracáku, tak jsme se normálně a slušně domluvili, že za dva týdny přijít nemohu, protože jedu na hory do Francie. Nebyl problém, termín mi byl přesunut.
No jo, ale jestli to nejsi schopen na férovku říci, a jen prskáš nemohu, nehodí se mi to, možná neřekneš vůbec nic a místo toho prskáš po diskuzích a podsouváš druhým svůj hnůj ""Asi aby ten VŠ dobytek", tak se nediv. Jaký si to uděláš, takový to máš. A soudě podle tvého projevu na zdejší diskuzi, ty to máš hodně těžký.
To je od Vás trochu jednoduché uvažování. Já to měl podobně po ukončení VŠ. Věděl jsem, že za dva měsíce nastupuji civilní vojenskou službu, takže to nestálo za to. Považoval jsem to za plýtvání časem a zdroji potenciálního zaměstnavatele. Zvláště, že v okolí mého bydliště nebylo té práce zrovna mnoho. No a před koncem civilky jsem už měl práci sjednanou na druhém konci republiky.
Ano, to máte pravdu. Mohl bych. Tedy pokud bych nějaký příjem měl. V mém případě by to tehdy museli zaplatit rodiče. Tedy spíše máma která po rozvodu zůstata sama a zuby nehty se snažila udržet na VŠ tři syny. Otec tehdy občas něco poslal, takže k soudu se s tím jít nedalo neboť "ukazoval dobrou vůli" platit. Věřte ale, že jsem se nenudil. Nemít tehdy zahradu díky které jsme si částečně pokryli svou spotřebu ovoce a zeleniny, nevím jak by to dopalo.
Vy tomu možná říkáte "vychcánkovství" já to viděl jako minimalizaci negativních dopadů. Pokud půjdu někam pracovat tak se za dva měsíce možná ani pořádně nezaučím a budu tedy zbytečně plýtvat prostředky potenciálního zaměstnavatele. Ano mohl bych jak píšete být "vychcánek", někde nastoupit jen pro záznam v životopise a takto po zaučení odejít. Pokud bych tak rychle nějaké zaměstnání v oboru a místě našel. Pokud je tohle jednání, jenž byste očekával... dle mého pohledu je daleko více podrazácké, než když vím, že pracovat chci a budu, ale až poté co si odkroutím vojenskou službu a z důvodu omezené nabídky práce v regionu předpokládám stěhování za prací do jiného koutu republiky.
Jak by to vypadalo ve Švýcarsku nevím. Předpokládám, že by byl i přímo po škole nárok na nějakou základní podporu, ale přesné podmínky neznám. Se systémem školství se teprve postupně seznamuji prostřednictvím svých dětí. V případě dospělého vedeného v evidenci RAV je potřeba dokládat že se ucházel o 10 - 12 pozic měsíčně, a to už když byl ve výpovědní lhůtě, aby měl na něco nárok.
Pán zacházel s úřadem práce stejně jako všichni nebo aspoň většina. Obecná zkušenost praví, že úřad tu není aby někomu pomáhal, ale otravoval a úředníci tu nejsou proto, aby pomáhali sehnat práci, ale aby sami práci měli :-) Takže úřad oblafnul (nedělám si iluze, že v té Austrálii chudák nezaměstnaný živořil za poslední dolar), většina lidí mu za to bude fandit a tudíž je vše ok :-) Pokud by se mělo něco změnit, tak zrušit úřady práce, což není při míře nezaměstnanosti 2.3 % vůbec od věci. Pokud někdo nemá za těchto okolností práci, tak je na tom buď tak zle, že by mu měl být přiznán mimořádný důchod, nebo je to netáhlo které si nezaslouží ani korunu, nebo šibal, který pracuje načerno a současně podvodně bere dávky a ten si zaslouží kriminál.
Nebo matka na mateřské robotě? Která si musí pro přiznání na úřad práce?
Jako jo, nejsnadnější by bylo, aby každý občan měl svůj účet u národní banky, unikátní číslo účtu dle rodného čísla, a na ten by mu přistála příslušná peněžitá částka dle pravidel. Takže třeba matka porodí a tak tam dostane onen kompletní příspěvek (např. 220 KKč) a jak rychle je utratí, jak dlouho bude s dítětem doma atd je prostě na jejím svobodném rozhodnutí. A tohle může být úplně zautomatizované tím, že matrika zanese potomka do análů. K čemu hromada úředníků?
O to nejde, co mu vynáší. To je čistě jeho věc.
Jde o to, že když má na cestování (nebo práci?) do Austrálie, když má na právního zástupce, jaký je důvod abychom mu my ostatní platili podporu v nezaměstnanosti (v prvních měsících), zdravotní pojištění, sociální pojištění (v omezené míře se mu to započítává i do odpracovaných let), sociální dávky (příspěvek v hmotné nouzi, na bydlení a čertví co)?
Podstatné je, že je nemorální kohokoli nutit do té "solidarity" s někým, kdo to nepotřebuje.
Nepleť si "solidaritu" s rovnostářstvím. Když dám chudákovi peníze na oběd, tak to je solidarita. Když dám, jsem nucen dát chudákovi půlku svého baráku, půlku svého auta, tak je to rovnostářství. Tedy, to jsou zcela jiné věci. Nejen kvantitativně, ale hlavně kvalitativně.
Stejně tak si nepleť solidaritu s bankovním vkladem. Pokud má každý dostat přesně to co odvedl, tak je to bankovní vklad. A ten nemá se solidaritou nic společného.
Takže je nemorální, skládat se všem na důchody? Odvádět polovinu mzdy na daních?
Nikde nepíšu nic o bankovním vkladu..... Zmiňoval jsem pouze fakt, že pokud budu mít nízkou čistou mzdu, účad mi bude vyplácet poměrně více, než když ji budu mít vysokou (podporu v nezaměstnanosti). To není solidární, ale rovnostářské....
Skládat se všem na důchody je v průběžném systému v pořádku - za předpokladu, že kdo platil díky své větší mzdě třeba třikrát víc, bude mít i třikrát větší důchod.
Daně jsou něco jiného, ty je třeba diskutovat od důchodového zabezpečení odděleně, tyhle peníze se nemají míchat.
Ale on si za to "platil". Myslím za tu solidaritu. Protože odváděl sociální pojištění, když pracoval. A říká se tomu solidární, protože někdo odvádí míň, někdo hodně, ale ten co míň nakonec stejně dostane dávky do životního minima, plus různé příplatky a příspěvky. A ten co odváděl hodně nedostane ani ta %, co by měl dostat, protože je zaveden strop, přes který jít nemůže.
Ještě jsem neslyšel že by někdy někomu úřad práce našel práci. Je to v podstatě jen buzerace a ponižování aby si lidé raději práci našli sami. Sám jsem byl na úřadě práce několik měsíců a nenabídli mi práci ani jednou. Ale zato sem tam musel chodit pravidelně na kontroly jak vůl.
Nevadí že nerozumíte (podle těch mínusů), klidně to vysvětlím. Když máte pojištěný dům a ten vám vyhoří, pojišťovna ho neodmítne zaplatit jen proto, že zjistí, že máte ještě jeden a tudíž máte kde bydlet. Prostě zaplatí podle smlouvy (tedy pokud si ho nezapálíte sám, ale to už je jiná kapitola). Stejně tak "stát" s vámi uzavřel smlouvu o sociálním pojištění (já vím, nelze ji neuzavřít a nelze si sjednat jinou částku, ale to nic nemění na tom, že jde o pojištění). Když nastane pojistná událost - vyhodí vás z práce - tak stát podle smlouvy platí, i kdybyste měl na účtě miliardu. Nepleťte si to s podporou v hmotné nouzi, to už není pojištění ale laskavost od státu a tam stát vaše majetkové poměry zkoumá (nebo aspoň úředníci předstírají, že je zkoumají).
o jakych davkach mluvite ,podpora v nezamestnanosti se neodviji od toho jestli clovek ma ci nema nasetreno a nikde nectu,ze by dotycny bral nejake dalsi davky .ktere se zakladaji na nemajetnosti .a podpora mu skoncila .co se tyka uradu prace je to kapitola sama o sobe v ostrave ,kde jswou lidi na urade prace se zdravotnim postizenim nemaji k dispozici ani jednu zidly ci moznost si sednout ,takze lidi o berlich stoji na uzke chodbe a ze vnitr se ozve jen dalsi ,prijde mi neskutecne ,ze tam kde lidi zdravotne postizeni nejsou maji k dispozici lavicky a zidle a u lidi s castenym duchodem nikoliv ,pracovnice jsou neprijemne a buzeruji ,prijde mi neskutecne ,ze u lidi co jsou postizeni misto pomoci se takhle chovaji ,clovek zdravotne postizeny je na dne a i kdyz nema od statu narok ani na korunu ,tak se k nemu chovaji hrozne
Podpora v nezaměstnanosti se od majetku vskutku neodvíjí. Ale sociální dávky ano. Že by je bral se v článku nepíše, což znamená, že to není autorovi známo. Rozuměj, není mu známo že by je bral a není mu známo že by je nebral.
Další věc je, že se v každém případě jedná i o "skryté dávky" - ty co mu přímo přes jeho účet netečou, ale jdou v jeho prospěch. Daňový poplatník za něj platí zdravotní pojištění a v omezené míře se mu to započítává i na důchod.
To je dost sporné. Dva soudy rozhodly, že úřad postupoval v souladu se zákonem. Jeden že v rozporu.
Přičemž samotný zákon se k tomu nijak nevyslovuje, co měl úřad v takovém případě dělat. Obvyklá praxe je, včetně judikátů, že si má člověk/firma zřídit přeposílání pošty. Tedy jinak řečeno, za logické bych já považoval, že pán dá plnou moc k vyzvedávání pošty.
Ale jeden ze soudů si usmyslel, že je to jinak.
Ostatně ono to tak doslova bylo: " plná moc udělená jeho právníkovi, která dokládá, že stěžovatel svého zástupce zmocnil k zastupování ve všech právních věcech, mimo jiné i k přijímání doručovaných písemností. "
O tom, že by měl někdo něco přeposílat jeho zástupci se tam vůbec nehovoří. Bylo by tedy logické se domnívat, a to vycházím z tvrzení žalované strany, že to ten zástupce vyzvedne, když má k tomu plnou moc.
tak já jsem nyní v evidenci cca 3 měsíce, na schůzky chodím cca po 3 týdnech, ztracený čas ... pokud dostanu nějakou nabídku, tak se jedná o velmi staré inzeráty, které už jsou obsazené, naposledy mi milá paní úřednice řekla, že mi ani nemá co nabídnout ... :(
za ty poslední 3 měsíce jsem byla cca 3x každý týden na nějakém pohovoru, poslala snad 200 CV, ale bohužel, nemám šanci, vždy jsem buď moc stará, nebo moc tlustá, neumím anglicky, nemám ŘP, nebo titul ... prostě tak leda asi na odstřel ...
vzhledem k tomu, že se mi nedaří najít zaměstnání pouze na jednu směnu, tak nyní zvažuji, že budu jezdit do Prahy ... cesta celkem jen tam 1,5 hodiny, jízdné měs. cca 3 500,- Kč ...
když jsem se zeptala, zda bych mohla dostat příspěvěk na dojíždění, tak to je tak "složité", že máte pocit, jak kdyby Vám to měli ty úřednice snad platit ze svého ... :(
pořád jen se píše, jak nejsou lidi, jak je rekordně nízká nezaměstnanost, ale když jste starší ženská, jen s ekonomkou, tak jste v pr...
Stejně je absurdní, co jsi napsal. Mě bez jakéhokoli důvodu osočuješ z negramotnosti. Oproti tomu se nepozastavuješ nad tím, že paní očekává, že někdo místo ní bude procházet a předkládat jí inzeráty....
No, každý soudí druhé podle sebe. Mě by na jejím místě ani nenapadlo toto od někoho očekávat. Již jen proto, že já sám nejlépe vím, který inzerát, které pracovní místo by mi vyhovovalo. A teď si představ, že jsi zaměstnavatel. A přijde ti někdo, kdo očekává, že za něj bude někdo jiný toto dělat. Co si o takovém člověku pomyslíš? Stejně tak co si pomyslíš o člověku, co rozesílá "snad" 200 CV týdně? Ve vší úctě, ale tolik vhodných pracovních nabídek přeci nikdo v okolí nemá. Uvědomuješ si to? A uvědomuješ si, co to znamená? Co je takový člověk zač? Chtěl bys ho do své firmy?
Příspěvek na dojíždění vám nechtějí zařídit ne snad proto, že by to měly platit ze svého, ale protože to platí z mého a dobře vědí, že nebýt mých daní (+ daní dalších asi 2 100 000 daňových poplatníků), neměly by samy co jíst. Tak si snad doufám dávají pozor, aby to s rozdáváním peněz ze státního nepřehnaly :-) Jinak pro vaši informaci, já do práce také dojíždím, také za to neplatím zrovna málo, ale nikdy by mě nenapadlo žádat stát o příspěvek na dojíždění. Tohle si má člověk primárně vyjednat se zaměstnavatelem, ať už to zahrne do výše mzdy nebo do nějakého benefitu, jako je služební auto.
ad auto: nezlobte se na mě, ale jestli nemáte řp a neumíte anglicky, tak to je tak trochu vaše starost - nezkoušejte ji prosím házet na stát :-) Co se týká stáří - já jsem také starý, ale práci mám, protože umím něco, o co je na trhu práce zájem :-) Zkuste jít třeba touto cestou, uvidíte, že se vám bude dařit.
Osobní návštěvy Úřadu práce mají zamezit sebevraždám zoufalých jedinců. Mají vyvolávat pocit, že se stát o uchazeče „stará", i když člověka pošlou třeba k metačům, popelářům nebo do nepřetržitýho provozu. Já jsem pro zrušení celýho úřadu, je nelidský dohazovat firmám zaměstnance, kterým budou dávat podprůměrnou a ještě nižší mzdu.
Já mám zato, že osobní návštěvy na ÚP mají zbránit čerpání sociálních dávek v kombinaci s prací "na černo".
"Osobní návštěvy Úřadu práce mají zamezit sebevraždám zoufalých jedinců." Poslechni, nejsi pod vlivem omamných látek? Jinak si nedovedu vysvětlit, jak jinak by tohle někdo mohl vymyslet.
"jobs.cz, linkedin " práci lidem neshání. To se mýlíš. To jsou jen "nástěnky", inzerce. Tam nesedí nějaký člověk, co by zaregistrovaným lidem sháněl práci, procházel za ně inzeráty, sjednával jim schůzky, vyřizoval jim příspěvky. Prostě jen inzerce.
"Po tom bude logicky následovat radikální zmenšení ÚP o 90 % :-)"
To jistě ano. Ale nejprve musíš ÚP sebrat jejich povinnosti lidi registrovat kvůli sociálnímu, zdravotnímu, podpoře, a kontrole s tím spojené a i výplatě sociálních dávek. Až to jobs.cz, linkedin místo nich převezme, můžeme mluvit o 90% redukci. I větší.
A jen tam mezi námi: jak jsi přišel na to, že má úřad práce lidem shánět práci? Na základě čeho to tvrdíš? Není to nějaký hoax?
<i>"jobs.cz, linkedin " práci lidem neshání. To se mýlíš. To jsou jen "nástěnky", inzerce.</i>
Šmarjá, psal jsem, že servery lidem shání práci? Tvrdím jen že více než účinně nahradily všechny pokusy ÚP o shánění práce. Pomáhají lidem práci sehnat, a to tak dobře, že většina pracovních míst je sehnána přes internet, v druhé řadě jsou osobní známosti. A tak to má být, práci si má každý shánět sám a tyhle "nástěnky" mu s tím pomáhají. Jestli někdo sedí doma na zadku a čeká, kdo za něj bude procházet inzeráty a něco sjednávat a vyřizovat tak pardon, ale to se nedočká - ani s ÚP, ani bez něj.
<i>A jen tam mezi námi: jak jsi přišel na to, že má úřad práce lidem shánět práci? Na základě čeho to tvrdíš? Není to nějaký hoax?</i>
Že by třeba ze zákona 73/2011, odstavec 8 písmeno f? A dodržují to - volají lidi na schůzky, kde jim s přestíraným smutkem sdělují, že se pro ně zase nic nenašlo. Ale bývalo to horší, pamatuju si, jaký jsem jednou dostal od ÚP pojeb za to, že jsem si dovolil zveřejnit nabídku práce na odborném serveru a na ně jsem se vy...kašlal :-) Teď už naštěstí tuhle povinnost nemám, aby mi tam obratem poslali několik nemakačenků pro razítko, že je nemůžu zaměstnat.
Srovnáváš to s ÚP a zároveň se rozčiluješ, že ÚP práci neshání. Trolle.
"f) zajišťuje poskytování hmotné podpory na vytváření nových pracovních míst a hmotnou podporu rekvalifikace nebo školení
nových zaměstnanců v rámci investičních pobídek a zabezpečuje další související programy schválené vládou,"
Což není to, nač se ptám.
Omlouvám se za špatné uvedení paragrafu, není to 8 ale 8a, přinejmenším v tomto dokumentu https://portal.mpsv.cz/sz/obecne/prav_predpisy/akt_zneni/Z_73_2011.PDF
Internetové služby s ÚP nesrovnávám, protože jsou nesrovnatelné - jsou mnohem lepší, operativnější a poskytují podstatně víc informací.
Že ÚP neshání prácí je naprosto v pořádku, tuto činnost by podle mě beztak neměl dělat. Práci si má každý sehnat sám. To co jsem říkal je, že ÚP předstírá, že práci shání, fyzicky si kvůli tomu předvolává lidi a tím je zbytečně obtěžuje. Veškerý styk ÚP s klienty by se imho dal dělat korespondenčně (přes web nebo mailem), jenže tím by pozbylo mnou odhadnutých 90 % jeho pracovníků smysl práce - proto se ty atavismy uměle udržují.
Dodneška mám díru v sociálce dva dny, že jsem si dovolil nejít na ÚP k registraci mezi skončením jednoho pracovního poměru v pátek a začátkem nového v pondělí. Tehdá platilo, že do 3 dnů za to aspoň není trest (dluh na SP a ZP).
Ona by ta agenda samozřejmě šla zjenodušit, jako spousta úředničiny v tomhle státě. Třeba by mě zajímalo, kolik uchazečů si do jednoho měsíce najde práci sama. A jestli by tedy povinná registrace na ÚP neměla být až třeba o měsíc později, kolik práce by tím ÚP ubylo. A na ÚP jen poslat dopis (kopii zápočťového listu + nové pracovní smlouvy). Tedy ideálně ani netřeba nic posílat, protože konec/začátek zaměstnání se už dávno posílá na sociálku i zdravotní pojišťovnu, takže stát to ví i tak.
Těžko soudit, na čí straně je větší "vychcanost", já spíš vnímám to, co se dá nazvat větší vyhcaností, na straně přiblblých a spletitých zákonů ve spojení s jejich užití ze strany úřadů v neprospěch občanů. Je to hadí, pokroucené právo, které má daleko ke spravedlnosti.
Klasika odjet do ciziny tam pracovat na cerno a v blbostanu si nechat platit zdravotni a socialku uradem pripadne jeste podporu po navratu nechat zpetne vyplatit... uz jen teh uredniku co to vyrizuji co musime platit a jejich vybaveni kancelari, najem no silene... Nebyl by lepsi ten nepodmineny prijem pro vsechny co by s eprachu usetrilo za zbytecne uredniky!!!