"Když už si takový ale chcete vybrat, zřejmě nesáhnete do peněženky a nezaplatíte ho v hotovosti"
A procpak ne? Naopak - pokud si kupuji nove auto za 300000, tak mam obvykle hluboko do kapsy a z nejakeho duvodu potrebuji auto nove, pak je duvod hledat nejaky zpusob financovani. Pokud si kupuji auto za milion a vice, tak na to mam a platim hned. Jedine omezeni je limit plateb v hotovosti na 15000 EUR, takze prevodem z uctu nebo jeste lepe provedu transakci v Nemecku, kde takove limity nemaji.
Je potreba zvazit skutecny ucel nakupu. Pro cestu do prace v nejake Horni Dolni staci ojety Escort za padesat. Udela svoji praci a i kdyby opravy prisly na dalsich padesat, porad usetrite 900 tisic. Navic i pravdepodobnost odcizeni je mala. Jako druhe auto do rodiny staci ojeta Corsa za 40 - 60. Proc ne? V pripade, ze mate vic penez, pak udela dobrou sluzbu i Fabie nebo Yaris. Zivite-li se jako poradce v oblasti zivotnich pojitek, chtelo by to asi neco reprezentativnejsiho, protoze to bude mit urcity vliv na vydelek. Pak asi Audinu. Bud ojetou za 300 - 400 a nebo halt novou. To je sice drazsi, ale jde to. Financovani? Jedine uver neho hotovost. Pro podnikatele tedy snad i ten leasing. A nez sem nekdo svihnete narazky, zkuste si poslechnout nekoho, kdo zboril leasovane auto nebo mu jej nekdo stipnul. Uz nikdy vic. Navic tam bez souhlasu leasingovky nenamontujete ani novou koncovku vejfuku. Ono ma vsechno sve pro i proti.
Při úvahách "co stačí" nezapomeňte taky na prvek bezpečnosti.
Pokud chcete přežít případnou nehodu - nějaká stará hyjena nebo nová fabue vám nebude stačit. Pak není nepřípadná úvaha, zda radši splácet dražší auto, byť třeba za finančně poněkud nevýhodných podmínek - a nebo nechat pozůstalým více peněz, ale taky rozmáznuté zbytky živitele na zmuchlaném plechu.
Leasing je komplikovaný produkt a záleží hodně na tom, jaký je to leasing, jak zní smlouva a jaké máte sjednané pojištění. Pro soukromou osobu je leasing riskantní podnik (tedy dle mého vkusu), pro větší firmu je v některých případech přínosem.
Ale : kdyby přijel poradce v oblasti životních pojistek v Audi, pak by taky hezky rychle odjel.
Realita je taková, že když si vezmu vůz na úvěr či leasing můžu za 3 roky přeplatit 100.000Kč nebo taky 200.000 Kč a o tom to snad je.
Než lze obecně řící a obraťte se na leasingového poradce