Ale tak to není. tyhle změny se tykají pouze karty k mkontu.
Karta k emaxu je na tom zatím stále stejně. Tj. vydaní za 100, obnova za nula. viz sazebník na mbance aktualní:
http://www.mbank.cz/informace-k-produktum/sazebnik/osobni-finance/sazebnik_aktualni.pdf
Nový sazebník:
http://www.mbank.cz/informace-k-produktum/sazebnik/osobni-finance/Sazebnik_mBank_CZ_2015_03_01.pdf
Pusobive, autorovi se podario popsat mnoho spatnych zmen tak, ze vypadaji jako k lepsimu. Gratuluji, z pohledu autorskych dovednosti velmi uzitecne.
Kdysi jsem mBank mel rad. Po zmene bankovnictvi jsem ji prestal pouzivat a ted mam duvod vsechny ucty u ni zrusit.
Mimochodem dost me pobavilo, kdyz psali, jak planuji aplikaci vylepsovat ve spolupraci se zakazniky. Pokud tomu nejaky optimista veri, doporucuji podivat se na mForum a najit si, jak banka ignorovala pozadavky na upravu noveho bankovnictvi. mSliby jako obvykle...
Naprosto souhlasím, při čtení jsem nevycházel z údivu, jak lze některé věci interpretovat. Když to dělá banka, tak je to pochopitelné, i když to často působí směšně, ale proč tento způsob zvolil autor článku?
Citelnou ránu mi zasadila mBank svým novým bankovnictvím, které nejen dle mého názoru je všechno možné, jen ne přehledné a uživatelsky přívětivé. Současné změny se mě sice až tak nedotknou, ale vnímám to jako další zhoršení, a zřejmě dle posledního přístupu této banky nikoliv poslední.
Takže milá pestrobarevná a cool mBanko - jsem sice jeden z prvních klientů, ale nyní nadešel čas, začít se zajímat, co nabízí v současné době konkurence :-(
tyhle neustálé nářky jsou už směšné. Soudě podle diskuzí drtivá většina nespokojených pořád jenom nadává, eventuelně tu a tam zruší nějaký jeden produkt, ale že by se všichni sebrali a vypověděli smlouvy to ne. Vždyt ten jejich IB nejde normálně používat. Na co všichni čekáte?
Toto tvrzení platí pouze teoreticky pro zaměstnance mbank či média s touto tematikou. Ve všech ostatních případech to je naprostá hovadina.
Na rozdíl od varianty "vypovědět smlouvu", což obnáší asi tak 5 minut napsání výpovědi + návštěva kiosku/pobočky/pošty, varianta "prostě přestat používat" ve skutečnosti obnáší permanentní sledování produktu, který nepoužívám, pro případ zavedení poplatků. Ve skutečnosti jen přečtením tohoto článku a touto diskuzí jste přepočteno na průměrnou hodinovou mzdu vyhodil do kanálu více peněz, než by vás stálo zrušení. Nemluvě o tom, že za každou takovou službu, kterou sice nechcete, ale jste líný ji zrušit, si přibíráte zbytečné riziko, protože není otázka zda, ale kdy něco nezachytíte a prošvihnete a zaplatíte.
A nakonec hrajate užitečného idiota v nekonečné řadě "spokojených klientů" v prezentacích na managementu mbank, kteří se istě poplácávají po zádech jak všechny tyto skvělé změny byly klienty přijaty.
Ne, ten IB je naprosto dokonalý. Co na tom, že ho cca 70% klientů nepoužívalo, dokud jim nevypli uměle v bance přístup do starého systému, že vypnutí starého systému přišlo o skoro půl roku později než bylo plánováno (právě kvůli chybám a nedodělkům v IB, některé z nich jsou tam stále). A jako bonus mLinka, kde neví vůbec nic a různí operátoři podávají protichůdné informace.
Smlouvy se nevypovídají možná proto, že to nejde lehce "jedním" kliknutím v IB. Sám mám v IB asi 10 účtů a používám asi tak 3, takže vzhledem k tomu, že počet klientů mBank počítá jako počet účtů, je ten jejich půlmilion docela úsměvný. V reálů mají aktivních tak 150 000 klientů.
nove bankovnictvi se mi taky ani trochu nelibi, ale jestli neutratite kartou ani tu pitomou 500,- mesicne tak jedine dobre ze o takove klienty banka prijde, vzdyt platby kartou (kromne urokuz pujcek) jsou jejim jedinym prijmem. Tedy pro mne dobra zprava ze tito setrilkove odejdou moje baka aspon bude v plusu... Jako k cemu mate tu kartu? K vybirani z bankomatu? lol
Pokud neumis cist tak on pise vraceci kreditku, cili od jine banky. Vraceci kreditku totiz mbank taky slibovala, ovsem dopadlo to jako s radou jinych mSlibu.
Krom toho i kdyby myslel tu mbankovou, tak bude mit debetku zadarmo, ale petikilo bude muset protocit na ty kreditce, jinak mu ten poplatek bude nauctovan za ni.
Právě přesně to je i můj důvod nespokojenosti. Málokdy se stane že bych ty peníze přes kartu neprotočil ale abych to kvůli tomu hlídal ? Proto jsem si pořizoval mBanku kde byl slib vše za nula a za jasných podmínek...bohužel podmínky se neustále mění a mění a já to nehodlám sledovat. chtěl jsem banku kde to bude jasný ...ale už to tak není,
Zapomněl(a) jste na jednu věc. Banka může mít i příjem z peněz, které mi leží na účtě. Pokud mám na kontě milion a banka jej investuje tak jí moje peníze vydělávají...takže jim může být jedno, jestli kartou platím nebo ne. Zisk ze mě mít mohou i když konto nepoužívám. Stačí, aby tam ležely peníze...
mBank je vhodna jak pro koho. Pro lidi jako ja, kterym prijde vejplata, mame do deseti plateb mesicne a tak 1x za 14 dni vyber z bankomatu, jinak platby prevazne potravin kartou, tak neni co resit. Vse je zdarma a bude zdarma i nadale. Pro toho kdo napriklad cestuje casto do zahranici tato banka samozrejme neni vhodna, tam je to drahe. Takze zalezi, ktere sluzby chcete a podle toho kazdy zvoli vhodnou banku
Jj, jste žába, kterou vaří. Lépe to nejde :D
Jednou jsem slyšel výrok o drsnejší věci, ale platí i zde. Když jsem viděl odvádět souseda komunistu mlčel jsem, když odváděli souseda žida, mlčel jsem též, když odváděli mě, nezbyl nikdo kdo by se mězastal...
Ale jo, vas se to netýká, teď....
Byl jsem klientem mBank prakticky od začátku. Postupně dělali změny, které se mi nelíbily nebo líbily, ale zvykl jsem si na ně. V březnu zavedli nové IB a to byl konec. Tohle jsem nehodlal akceptovat. Když oznámili, že staré IB na konci září vypnou, zašel jsem ke konkurenci. Mám Fio a AirBank a tři účty u mBank jsou klinicky mrtvé... a teď když zavedou poplatky, tak si najdu čas zajít na mKiosek a prostě účty zruším.
Říká se, že 7 let je kritická doba na vztahy... asi ano, protože vztah se mnou si mBanka tímto definitivně pos****.
zachovejme se nehezky my k ní.
a) klidná varianta - nechte na spořáku 99 000, vše ostatní pryč, zrušte karty a umrtvěte veškerou činnost
b) zaplaťte těch 500 Kč kartou, a pak plně využijte ty 3 výběry. Když to udělá hodně lidí přestane jim to vycházet a budou muset udělat další zhoršení sazebníku pro klienty - tím se definitivně "odkopou"
A proč 99 tisíc a ne 100 tisíc? Pořádně je ždímat do posledního halíře.
http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?style=6&f=316&t=301647&st=0&sk=t&sd=a&start=4815
Postupně mě opravdu dotlačí k odchodu. Přes dokopané IB, dokopaný mobil banking a teď sazebník, nevyhovuje mi na mB už nic. Co mi poradíte za náhradu? Kartou platím jen v cizí měně přes internet, výběr z bankomatu mi stačí jeden, na účtu jednotky pohybů a asi 4 trvalé příkazy měsíčně. Uvítal bych nějaký spořící účet k tomu, kde můžu válet +-200k.
Airbank je taková asi jak se prezentuje v reklamách. mně jako nenáročnému klientovi stačí. Na spořáku je úrok sice jenom 1,1% (když jsem tam šel byl 2,4). Ale zase jde z něj posílat platební příkazy, peníze jdou ihned kdykoliv k dispozici. Já neznám lepší místo kde mít peníze po ruce ale ńe pod dosahem platební karty. Fajn jsou "obálky na spoření kde si člověk zadá limity a trvalé spoření a ví kolik a na co si šetří. Dneska už to asi mají i jiné banky. Běžný účet je taky bez poplatků na běžné věci. V čem vidim nevýhody je výběr hotovostí. Samozřejmě na svojí pobočce nebo ve svém bankomatu jsou zdarma. Těch má ale A B žalostně málo. Pak je možnost vybrat si částku do 3 tisíc (nebo to zvedali, už nevim přesně) kdekoliv v terminálu Sazky. To je za 10 kč. No a nebo výběr z cizích bankomatů kdekoliv po EU za 25 kč. Já to řešim Sazkou protože víc než 3 tisíce měsíčně v hotovosti k životu nepotřebuju.
S bankovnictvím na webu jsem spokojenej, musim uznat že už několikrát banka vzala v potaz moje připomínky a při dalším updatu je zaimplementovala do bankovnictví.
Měl jsem i půjčku na refinancování paskvilu od ČSOB a to byla paráda. Možnost kdykoliv dát peníze navíc jsem využíval často a místo 5 let sjem zaplatil všechno do 5 měsíců. Ale probíhalo to stylem zaplatim splátku navíc, přijde přepočtený splátkový kalendář kde se objeví zkrácená doba splatnosti i částky o kolik jsem tim ušetřil. Prostě paráda. Sám nevim co víc od banky chtít (proč by měla banka dělat třeba pojistky když na to jsou pojišťovny ? atd) a zatím mi vyhovuje. Doufam že do budoucna to nevezme stylem mBank a nezačne zavádět poplatky nebo jiné nesmysly.
Kellner banka - lidi jsou celkem zatím spokojení, ale dlouhodobě bych ji neradil. Jen nutno si uvědomit, kdo je majitel, a jak fungují firmy v této skupině. Dnes jsou v "náborové" fázi, ale je jen otázka času, kdy nastane čas ze strany majitele na tvrdý tlak na ziskovost. A to nutně bude znamenat pro klienta zhoršení podmínek.
Equa totéž v bleděmodrém. Jakýsi britský investiční fond.
mBanka, ti už se "odkopali" před lety, a lepší to nebude. Tam je navíc dost vidět, že nevědí, nepřemýšlí, zkoušejí co polská centrála "vymyslí". A že to jsou telecí "nápady". (Mimochodem, v rodině ještě jeden účet máme, a tento podzim nedodrželi vlastní slib - ale hádejte se s frančízovaným teletem na pobočce. Oni vědí, já to vím, že bych to sice vyhrál, ale za ten čas a úsilí to nestojí, a na to ve své nesolidnosti zřejmě spoléhají.)
Za sebe říkám FIO - kvůli asi 15 let dlouhé historii internetové a bezpoplatkové banky (záložny), kdy za tuto dobu dosud neudělali na klienta podraz. V jednotlivostech nejsou vždy úplně nejlepší, obecně úroky vkladů mají spíše podprůměrné, ale to lze řešit spořením jinde, ale co je podstatné, vždy bez podrazů a pastí. Co může být ale pro klienta problém, pokud je z menšího města, kde nemají pobočku, ani vlastní bankomat, tak je získávání (a vkládání) hotovosti. To potom nezbývá než za každých 4.000 Kč utracených kartou jeden výběr z cizího bankomatu zdarma, a to nemusí každému vyhovovat.
Zdravíčko,
také ruším po několika letech spokojeného použávání účty u mbank. Také mě vytočila parodie na internetové bankovnictví, to původní bylo uděláno slušně a přehledně. Škoda, že ho ty dnešní vymejšleči zlikvidovaly. Bude se možné podívat do historie plateb i po zrušení účtů? Mohlo by se hodit, když bych se třeba musel handrkovat o provedený platbě, snad to nebudu potřebovat. Ale co kdyby....
Doporucuji pred zrusenim uctu vyexportovat celou historii uctu do (jedineho) CSV souboru a ten pak lze kdykoliv prehledne prohlizet a hledat/filtrovat v nem pomoci me aplikace "mBank CSV Prohlizec":
http://www.mbank.cz/forum/thread,200523,mbank-csv-prohlizec,1.html
Az na ty zahranicni platby se pro me nic nezhorsilo. Ale na zahranicni platby stejne premyslim uz delsi dobu o jine bance, protoze mBank sezere vazne dost.
Teda, krom uvedeneho taky skouhli mSporeni na neco pres procento, tak na to uz by se clovek vazne mohl vykaslat... (kdyz uz se mi na nej konecne povedlo dostat rozumne penize).
Kazdopadne nevim, co od IB chteji ti, co na nej nadavaji. Chapal bych, kdyby byli podnikatele a chteli po nem vsemozne kejkle, exporty a podobne. Ale jako IB k osobnimu uctu mi novy kabat vyhovuje. Automaticke kategorizovani transakci, tagovani, prehledy a statistiky, jednoduchy adresar. Je tam i par nedodelanosti, ale v kazdodennim pouzivani jsem si s novym IB polepsil.
U mBank jsem snad od začátku co vstoupila do Česka a je pěkné sledovat jak se ze skvělé, čisté, jasné a přehledné banky stává ta klasická, která jen z lidí tahá peníze (vrcholem pak je jak v tom, už tak nepřehledném bankovnictví, na Vás pořád někde bliká mPujčka). Pořád to ale není taková hrůza jako jiné banky, připadně kdy je to obdobné jako jiné levné banky.
Jen mi čím dál víc vadí, že byly snad první co zavedli bezkontaktní kartu k osobnímu účtu, právem ji opěvovali, ale kreditku tu bezkontaktní nenabídnout - jasně říkají peníze na kreditce jsou naše, ta bezkontaktní se snadněji zneužije a proto ne, nevěříme Vám, jen si nechte ukrást peníze z Vaší debetní karty. To je škoda, přitom ostatní banky s tím problém nemají.
Chtěl bych se zeptat někoho, kdo s tím má zkušenost, nebo by mi to dokázal aspoň jednodušeji vysvětit. Po přečtený různých komentářů, článků, obchodních podmínek a všeho možného začínám taky uvažovat o odchodu od mBank. Vždy jsem byl spokojen, nikdy žádný poplatek a i s novým IB jsem se naučil pracovat. Nikdy nezapomenu na IB u účtu ERA, kde jsem na to nadával. Jenže mBank udělala to stejný i se svým jednoduchým systémem. Ale zpět k mé otázce: Zrušit účet je to nejjednodušší, to mě ani tak netrápí, ale mám u mBank od října půjčku a nejsem si jistý, jak je to vlastně s tou změnou banky i když mám ke staré bance vlastně "břemeno". Vím že to jinde jde docela snadně a dokonce je to možná i výhodnější, ale dřív než učiním ten poslední verdikt, potřeboval bych nějaké informace v kostce. Všem budu moc vděčný.