Hlavní navigace

Názor k článku Máte autonehodu a někdo vám aktivně nabízí pomoc? Zbystřete, říká prezident ČAAS od anonym - Jinak tohle je lež jako věž: Lovci nehod žijí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 9. 2018 17:18

    bez přezdívky

    Jinak tohle je lež jako věž:
    Lovci nehod žijí z provizí za sjednané služby a tyto provize mohou být vypláceny právě díky vyšším cenám, které účtují tyto servisy pojišťovnám.

    Jako poškozený totiž máte nárok na úhradu přiměřených nákladů, které vám v souvislosti s nezaviněnou škodou vznikly. Včetně právní pomoci apod. Takže skutečnost je taková, že pojišťovny na tyto všechny vaše nároky vybírají peníze v pojistném, ale když mají vyplácet, cukají se jak patnáctiletá panna. Co jsem měl možnost o toho maličko nahlédnout, tak lovci nehod žijí z následujícího:
    - servis za normální ceny (!) provozují sami či mají spřátelenou firmu, takže díky lovení nehod si akorát přihrávají kšefty. Konkrétně: pokud opravu za 10 tisíc provede servis "Lovec Nehod s.r.o." nebo "Auto Vyhoň, vyjde pro pojišťovnu nastejno. Naopak mám osobní zkušenost, že obecný servis typu "Auto Vyhoň" se zeptal - jo, to je na pojišťovnu? A cenu napálil. Servis "Lovec Nehod s.r.o." si toto dovolit nemůže, protože ví, že na něj mají pojišťovny pifku a je pod drobnohledem
    - nápodobně je to s půjčením náhradního auta. Jak jsem zjistil, když jsem to letos potřeboval, tak ceny normálních půjčoven v Praze za to samé auto za těch samých podmínek mají rozptyl přes 150%, tzn. někdo nabízí za 1000 na den, jiný za 2500 na den. Pokud si dokážou sehnat kšefty tím, že loví nehody, jejich věc, ale rozhodně nejde o nic, co by něco prodražovalo. Nehledě na to, že existuje judikatura, že pokud si půjčujete náhradní auto stejné či nižší třídy, tak nejste povinen dělat tři dny rešerši, která půjčovna ve vašem okolí má nejnižší ceny, ale pokud cena té půjčovny, kterou jste zvolil, odpovídá cenové relaci v místě obvyklé, je pojišťovna povinna to proplatit
    - poplatků za právní pomoc či vyřízení celé záležitosti za vás. Je to něco, na co jako poškozený máte nárok, ale sám si to z pojišťovny nikdy nevydupete.

    Takže "lovci nehod" okrádají pojišťovny asi tak, jako když vám v restauraci přinesou na stůl jídlo a k tomu moučník, který je v ceně, a vy ten moučník sníte. Pojišťovny zvyklé na to, že ten již jednou zaplacený moučník lidi nechávali netknutý, můžou začít řvát, že je to nefér, ale v praxi nejde o nic jiného než že nejsou zvyklé na to, že si jako zákazník vezmete to, na co máte nárok a co jim bylo předem zaplaceno.

    Zajímalo by mě, co je to za organizaci ta ČAAS, když mají potřebu takhle pouštět lži a polopravdy. Mimochodem, kdyby byly pojišťovny co k čemu, tak vám podobnou službu jako lovci nehod poskytnou samy? Velice by na tom (oproti proplácení nákladů lovcům) nehod ušetřily: automaticky vám půjčí náhradní vůz a zajistí kvalitní opravu vašeho poškozeného. A proč myslíte, že to nedělají? No proto, že si zákazníci o tyto služby, které - opakuji potřetí - mají v ceně a pojišťovny za ně dostaly zaplaceno v ceně povinného ručení, buď neřeknou a pokud řeknou, pojišťovny dělají vše proto, aby jim to znepříjemnily či oprávněné čerpání znemožnily. A běžný klient bez právníka za zadkem se s nimi hádat nebude.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).