Hlavní navigace

Názor k článku Zkušenost: Malý příběh o velké pojišťovně, která pomohla jinak, než měla od Patrik Chrz - A1 LÉČEBNÉ VÝLOHY (škodové), článek 3 Pokud během zahraniční...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2010 17:21

    Patrik Chrz

    A1 LÉČEBNÉ VÝLOHY (škodové), článek 3

    Pokud během zahraniční cesty náhle akutně onemocníte či utrpíte úraz, uhradíme Vám či za Vás obvyklé, odpovídající a přiměřené výlohy na léčení či operaci, a to zejména,.....


    článek 6

    Nemůžete-li při ambulantním ošetření zaplatit účet na místě v hotovosti, obraťte se na asistenční službu, která poskytne platební záruky a zajistí úhradu. Účty uhrazené v hotovosti Vám proplatíme po návratu do vlasti.

    Jinak řečeno, pojišťovna dostojí svému závazku, pokud zdravotnickému zařízení slíbí, že jim náklady uhradí (a nebo pokud klientovi následně uhradí vynaložené prostředky). Ovšem zdravotnické zařízení není nuceno slib přijmout a pacienta tak ošetřit jen na základě příslibu, že dostane zaplaceno. Samozřejmě pacient si může s ošetřením pár dní počkat, než bude realizován mezinárodní bankovní převod :).

    Ono prostě není technicky možné realizovat, aby měla pojišťovna smlouvu s každým lékařem a každým zdravotnickým zařízením a ani to, aby měla smluvní zařízení v každém městě, vesnici,…

    Záleží to vždy na dobré vůli onoho zdravotnického zařízení, jestli pacienta ošetří „na dluh“ a pokud jde o potenciální účet v řádu desítek eur, tak asi moc ochotno nebude, protože administrativní zátěž s tím spojená se jednoduše nevyplatí.

    A rezervu pár set eur by člověk při cestě do zahraničí měl mít vždy (když ne v hotovosti tak jako limit na kreditní kartě nebo jako zůstatek na účtu, ke kterému má vydanou kartu debetní), aby se měl jak dostat domů, když mu např. uletí letadlo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).