Nezlobte se za muj nazor a pisu to, zduraznuji, obecne a bez jakekoli urazky kohokoli, ale jezdit dnes nekam autem na druhy konec Evropy nebo dokonce sveta jako autor je holy nesmysl. Kdo to tak dela, tak je dobrodruh a musi nest vsechny naklady a rizika s tim spojene. Jeste aby to tak platily pojistovny. Normalni clovek se prepravi letadlem, na miste si pujci auto a pak zase leti zpet. A jet z CR? Benzin drahy. Nafta draha. Nevyspany, neustale ve strehu. Proc se trapit a nervovat? Zivot ma dost svych starosti. Kdyz auto nejede, je to problem pujcovny, Minimalizuji rizika, maximalni efektivita. Neni co resit. Psano v dobrem.
Pokud clovek nebydli primo u letiste, tak na radu mist to letadlo az tak vyhodne vychazet nemusi. A to nemluvim o pripadu, kdy s sebou potrebuju vezt veci, ktere se bud letecky nedaji vubec nebo jejich preprava vyjde nekrestansky draho, o riziku rozbiti nemluve - v pripade fotografa je celkem pravdepodobne, ze veze xy kilo vybaveni.
Milý Honzo,
doufám, že mi dokážeš pomoci, Jednoho dne jsem nechala manžela koukat doma na televizi a odjela do práce. Asi tak 2 kilometry od domu mi najednou přestalo auto jet - musela jsem se vrátit pro manžela, aby mi pomohl.
Když jsem dorazila domů, nemohla jsem uvěřit tomu, co jsem viděla. Byl v posteli se sousedovou dcerou. Je mi 32, manželovi 34 a jí 19. Jsme spolu 10 let. Manžel se mi přiznal, že spolu chodí víc než půl roku. Do manželské poradny nepůjde.
Jsem úplně v koncích, prosím, pomoz mi
Magda
Milá Magdo,
Že Ti přestalo jet auto po tak krátké cestě může být způsobeno mnoha příčinami. Nejprve zkontroluj jestli není ucpaný přívod paliva. Pokud je čistý zkontroluj veškeré přívody vedoucí k motoru. Také zkontroluj kabely včetně ukostření. Jestli není problém tady, je potřeba provézt kontrolu palivového čerpadla jestli není poškozené a dává správné množství paliva.
Doufám, že jsem Ti pomohl
Honza
Dobrá sranda byla také jet do Švýcarska přes ten cíp Rakouska u Lindau. Rakoušáci na celnici nedali jinak, že nepustí dál bez rakouské dálniční známky, na asi 3 km. Načež ta dálnice byla uzavřená, takže se stejně nedalo jet jinudy, než přes město.
A to ti zmetci kdysi vyvěšovali nápisy "nekraďte tady". Zlodějíčci v uniformě... To už není krádež, ale kleptomanie.
Tohle se stalo někdy v roce 2001. Přibližně. Nešlo o pokuty, ale o to, že bez koupě jejich rakouské známky nepustí přes hranici. Přičemž ti zloději věděli, že tu známku nejde použít, protože dálnice je kvůli opravám uzavřena, a objížďka vede přes město Bregenz.
Já bych pochopil, že chtějí lidi nutit, třebas i nezákonně, používat dálnici, aby měli ve městě lepší životní prostředí. Ale tehdá ta dálnice použít ani nešla. Čistá loupež od Rakušáka v uniformě, bez jakékoli omluvy.
Pro doplnění - měl jsem kdysi 8 let staré auto z bazaru, najeto 165 000 km a cestu do Chorvatska zvládlo v pohodě. Odešel pouze výfuk, tak to mělo zvuk jako WRC, ale jelo to. Potom jsem měl auto staré 4 roky, najeto 50 000 km, auto jsem měl jako první majitel a jednoho dne jsem prostě nenastartoval. Naštěstí se to stalo u mě doma, ne na cestě. Servis až za 3 dny zjistil, co autu je. Tak proto mě zajímá, jak spolehlivé auto poznat.
Měl jsem Mazdu Tribute, se kterou jsem několikrát objížděl Evropu, servisováno jen v Mazdě. Pak jsem jel z domu do Makra (12 km) a po odjezdu z parkoviště se mi rozsypala manuální převodovka, v podstatě dva dny před odjezdem do Gruzie. Oprava 50 000+, takže jinak dobré auto šlo do prodeje na ND. Bohužel z Mazdy tam v reálu bylo jen logo na kapotě, vše ostatní byl Ford. V servisu mi řekli, že to se u těchto převodovek stává, auto je už prostě "staré" (2005), mělo najeto 180 000+ km, mohl jsem to prý čekat. Předtím Mazda 323, která mi skoro shnila, ale to bylo tak všechno. Jen jezdila na benzín a plyn + pravidelná údržba, vyrobená v Japonsku.
Znám dobrodruhy, co jezdí Jeepem do Rumunska, ale dál by si s tímto autem netroufli. A znám blázny, co jezdí auty do tajgy, Afriky, Indie... ale jezdí tam se starými offroady jako jsou Nissan Patrol, Mitsubishi Delica, Toyota Landcruiser a podobné typy.
Jiný známý jezdí pravidelně z Gdaňska do Gibraltaru pětkovým BMW a nemůže si jej vynachválit. Když občas na silnicích vidíte zahraniční značky, nejsou to jen poslední ročníky "moderních" aut. Proto když se to má pokazit, pokazí se to. Otázkou je, ne kdy, ale kde se to stane.
Jo, jo. Na čtyři roky staré oktávce s asi 55 tisíci kilometrů jsem měnil převodovku. Praskla pružna ve spojce a trčel kus do boku. V bloku převodovky časem vysoustružil pěkný kroužek a v jednom místě se dostal skrz takže z toho tekl olej skoro proudem. Jet s tím po ose zpět do Česka se nedalo. Nová převodovka cca 3700 CHF. Nejvíc mne ale štvalo, že to auto bylo pravidelně 2x až 3x do roka ve značkovém servisu Škody na kontrolu a údržbu. Jak dlouho to musel být rozbité netuším, ale že to neobjevili ikdyž jsem se zmiňoval o podivném klepání...
Taky jsem Škodofku (koupená jako nová) servisoval v autorizovaném servisu a stejně se na ní furt něco s*alo, nepředvídatelně, až zákeřně. Ale v servisu si vždycky hned věděli rady a na internetu jsem vždy našel, že tahle (a mnoho jiných) závada patří k bolestem Škodovek. Když se mi zdál provoz z hlediska nákladů na opravy drahý, zkusil jsem na radu známých i neznačkové opravny, no bylo to ještě horší. Týpek napíchl diagnostiku, vymazal z paměti závady a že to už bude dobrý. Za 10 minut práce si řekl o 3000. Než jsem dojel z dílny do práce, závada tu byla znova, tak jsem mu hned volal. Po druhém přistavení do dílny si opět řekl o 3000, do zakázky neuvedl, že se jedná o opravu původní závady, ale slovíčkařením tu původní závadu označil v zakázce trochu jinak. Když jsem se rozčiloval nad cenou, tak mi řekl, že tuhle sazbu má uvedenou takto v ceníku, což byla bohužel pravda. Nejhorší je, že on stále vesele podniká. Negativní zkušenosti mám i s ostatními soukromníky, které známí vychvalovali.
Když to shrnu, tak autorizovaný servis si věděl rady, měl díly skladem, takže nakonec rychlejší a levnější.
Jsem pojištěn u Kooperativy, kde jsou i asistenční služby. Když vezmu v úvahu, co počítá autorizovaný servis za odtah nebo servisní zásah v terénu (a neautorizované servisy jsou na tom obdobně), tak mám to pojištění vlastně zdarma (mám max. bonus). Řada věcí se mi stala v blízkosti bydliště, a to jsem zjistil, že většina pojišťoven, kromě mé zmiňované, má odtah nebo servisní zásah (nebo měla v době uzavření pojistky) až od nějaké vzdálenosti od bydliště, takže v místě bydliště nee.
Nejhorší je, když člověk okřídleného čípka kritizuje, všichni tvrdí, že jsem zaujatý nebo mám špatný kousek. Všichni majitelé okolo jsou nadmíru spokojeni, žádné opravy, jen lejí benzín. Po prodeji vozu a přechodu na jinou značkou z nich lezou stejné a i jiné, další závady. To mě mrzí, že nikdo nechce přiznat, jak na tom je. Proto i oceňuji příspěvek Romana Vašíčka, že se nebál napsat pravdu. Ostatně, nejpočetnější pokrytí servisy jak značkovými tak neznačkovými vypovídá o tom, že u Škodovky vaše peněženka zahálet rozhodně nebude.
Věřím, že i další značky jsou poruchové, třeba italské. Táta má 2 osobní Renaulty a když po letech (měl najeto cca 150 tisíc jako já na Š) musel měnit nějaký kroužek u ABS (koroze od soli), tak se mohl po ... Jo, a ještě měnil rozvody s vodní pumpou :-) ale to se po určitých km musí dělat. Jinak tam teda leje jen naftu. A přitom na Frantíky každej nadává. Tak nevím ...
Dobrý den přikládám své zkušenosti.
Plně souhlasím na východ od ČR jsou všeumělové-oprava prasklého rozvodového řemene + 16 ventilů kousek od ukrajinského Lvova stála cca 9000,-kč vše stihli za 24 h skoro nonstop práce,ubytování bylo v ceně.
Proražení dvou zadních pneu na rakouské dálnici v sobotu 10.00 hod katastrofa.Asistenční služba navrhla odtach do Villachu a čekat do pondělí 9.00 h až otevřou servis.V autě 4 dospělí a pes plnění 50 euro pouze pro řidiče.Naštěstí kamarád na telefonu pomohl dovezl až na místo moje zimáky návrat domů v neděli pozdě večer, cena 4000 za palivo známku a skleněný kolek. Ještě jednou dík Honzo!!!
No, když jsem já kupoval v Curychu předplacenku Swisscomu, tak v obchodě chtěli uvést moji adresu. Dost mne to překvapilo, ale byl jsem ve stejné situaci že jsem neuměl jazyk, takže jsem nepochopil proč to potřebují. Možná nejsou, narozdíl od nás, tamní předplacenky anonymní...?
Po přečtení článku mi přijde jako nejvhodnější řešení celé situace asistenční program 40, který Kooperativa k povinnému ručení nabízí za 540 Kč, k havarijnímu pak za 378 Kč/rok. Jeho výhodou je, že platí odtah domů bez kilometrické spoluúčasti klienta při nehodě i poruše v celé EU + vybraných státech ze seznamu (Bosna, Albánie, Ukrajina, ... chybí) a to v případě nehody i poruchy. Jedinou podmínkou je, že místní servis (po bezplatném odtahu 100 km od místa nehody/poruchy) musí vozidlo označit za neopravitelné do dalšího pracovního dne. Sám mám tento asistenční program na autech i motorce, naštěstí jsem však repatriaci osobně řešit nemusel...
Tak tohle bych opravdu nechtěl zažít, proto si na svoje nové fáro, které jsem pořizoval od https://www.rpz.cz/dacia/ , dávám maximálně možný velký pozor, ve městě na parkovištích už radši ani neparkuji ;-)