Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Malý autopříběh o pojistce, která nestačila od Werner - a nezajistí si kvalitní asistenční služby tak je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 11. 2016 9:59

    Werner (neregistrovaný)

    a nezajistí si kvalitní asistenční služby tak je lépe zvážit cestu např. vlakem. Kromě jízdenky už to nic stát nebude.

  • 21. 11. 2016 10:57

    guest (neregistrovaný)

    A jak se u auta pozná, zda je nebo není spolehlivé na cestu do zahraničí? Jak může člověk dopředu vědět, kdy se mu co pokazí a jestli se ta věc pokazí při 30 km dlouhé cestě v okolí domova nebo při 2 000 km dlouhé cestě do zahraničí?

  • 21. 11. 2016 11:18

    guest (neregistrovaný)

    Pro doplnění - měl jsem kdysi 8 let staré auto z bazaru, najeto 165 000 km a cestu do Chorvatska zvládlo v pohodě. Odešel pouze výfuk, tak to mělo zvuk jako WRC, ale jelo to. Potom jsem měl auto staré 4 roky, najeto 50 000 km, auto jsem měl jako první majitel a jednoho dne jsem prostě nenastartoval. Naštěstí se to stalo u mě doma, ne na cestě. Servis až za 3 dny zjistil, co autu je. Tak proto mě zajímá, jak spolehlivé auto poznat.

  • 21. 11. 2016 12:18

    Dalibor Z. Chvátal

    Měl jsem Mazdu Tribute, se kterou jsem několikrát objížděl Evropu, servisováno jen v Mazdě. Pak jsem jel z domu do Makra (12 km) a po odjezdu z parkoviště se mi rozsypala manuální převodovka, v podstatě dva dny před odjezdem do Gruzie. Oprava 50 000+, takže jinak dobré auto šlo do prodeje na ND. Bohužel z Mazdy tam v reálu bylo jen logo na kapotě, vše ostatní byl Ford. V servisu mi řekli, že to se u těchto převodovek stává, auto je už prostě "staré" (2005), mělo najeto 180 000+ km, mohl jsem to prý čekat. Předtím Mazda 323, která mi skoro shnila, ale to bylo tak všechno. Jen jezdila na benzín a plyn + pravidelná údržba, vyrobená v Japonsku.

    Znám dobrodruhy, co jezdí Jeepem do Rumunska, ale dál by si s tímto autem netroufli. A znám blázny, co jezdí auty do tajgy, Afriky, Indie... ale jezdí tam se starými offroady jako jsou Nissan Patrol, Mitsubishi Delica, Toyota Landcruiser a podobné typy.

    Jiný známý jezdí pravidelně z Gdaňska do Gibraltaru pětkovým BMW a nemůže si jej vynachválit. Když občas na silnicích vidíte zahraniční značky, nejsou to jen poslední ročníky "moderních" aut. Proto když se to má pokazit, pokazí se to. Otázkou je, ne kdy, ale kde se to stane.

  • 22. 11. 2016 17:50

    Roman Vašíček (neregistrovaný)

    Jo, jo. Na čtyři roky staré oktávce s asi 55 tisíci kilometrů jsem měnil převodovku. Praskla pružna ve spojce a trčel kus do boku. V bloku převodovky časem vysoustružil pěkný kroužek a v jednom místě se dostal skrz takže z toho tekl olej skoro proudem. Jet s tím po ose zpět do Česka se nedalo. Nová převodovka cca 3700 CHF. Nejvíc mne ale štvalo, že to auto bylo pravidelně 2x až 3x do roka ve značkovém servisu Škody na kontrolu a údržbu. Jak dlouho to musel být rozbité netuším, ale že to neobjevili ikdyž jsem se zmiňoval o podivném klepání...

  • 21. 11. 2016 13:33

    tony (neregistrovaný)

    Obecně je těžké říct, které auto je a které není spolehlivé. V některých konkrétních případech to ale naopak není vůbec těžké: pažout 307 není spolehlivý

  • 23. 11. 2016 7:01

    neuvedu (neregistrovaný)

    Taky jsem Škodofku (koupená jako nová) servisoval v autorizovaném servisu a stejně se na ní furt něco s*alo, nepředvídatelně, až zákeřně. Ale v servisu si vždycky hned věděli rady a na internetu jsem vždy našel, že tahle (a mnoho jiných) závada patří k bolestem Škodovek. Když se mi zdál provoz z hlediska nákladů na opravy drahý, zkusil jsem na radu známých i neznačkové opravny, no bylo to ještě horší. Týpek napíchl diagnostiku, vymazal z paměti závady a že to už bude dobrý. Za 10 minut práce si řekl o 3000. Než jsem dojel z dílny do práce, závada tu byla znova, tak jsem mu hned volal. Po druhém přistavení do dílny si opět řekl o 3000, do zakázky neuvedl, že se jedná o opravu původní závady, ale slovíčkařením tu původní závadu označil v zakázce trochu jinak. Když jsem se rozčiloval nad cenou, tak mi řekl, že tuhle sazbu má uvedenou takto v ceníku, což byla bohužel pravda. Nejhorší je, že on stále vesele podniká. Negativní zkušenosti mám i s ostatními soukromníky, které známí vychvalovali.
    Když to shrnu, tak autorizovaný servis si věděl rady, měl díly skladem, takže nakonec rychlejší a levnější.

    Jsem pojištěn u Kooperativy, kde jsou i asistenční služby. Když vezmu v úvahu, co počítá autorizovaný servis za odtah nebo servisní zásah v terénu (a neautorizované servisy jsou na tom obdobně), tak mám to pojištění vlastně zdarma (mám max. bonus). Řada věcí se mi stala v blízkosti bydliště, a to jsem zjistil, že většina pojišťoven, kromě mé zmiňované, má odtah nebo servisní zásah (nebo měla v době uzavření pojistky) až od nějaké vzdálenosti od bydliště, takže v místě bydliště nee.

    Nejhorší je, když člověk okřídleného čípka kritizuje, všichni tvrdí, že jsem zaujatý nebo mám špatný kousek. Všichni majitelé okolo jsou nadmíru spokojeni, žádné opravy, jen lejí benzín. Po prodeji vozu a přechodu na jinou značkou z nich lezou stejné a i jiné, další závady. To mě mrzí, že nikdo nechce přiznat, jak na tom je. Proto i oceňuji příspěvek Romana Vašíčka, že se nebál napsat pravdu. Ostatně, nejpočetnější pokrytí servisy jak značkovými tak neznačkovými vypovídá o tom, že u Škodovky vaše peněženka zahálet rozhodně nebude.
    Věřím, že i další značky jsou poruchové, třeba italské. Táta má 2 osobní Renaulty a když po letech (měl najeto cca 150 tisíc jako já na Š) musel měnit nějaký kroužek u ABS (koroze od soli), tak se mohl po ... Jo, a ještě měnil rozvody s vodní pumpou :-) ale to se po určitých km musí dělat. Jinak tam teda leje jen naftu. A přitom na Frantíky každej nadává. Tak nevím ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).