Německé CK mají dost často přeložené katalogy do češtiny a to včetně všeobecných podmínek. Ovšem... když si chcete stěžovat (ani ti Němci nemusí být dokonalí), VŽDY je nutno reklamaci podávat v zemi, kde CK sídlí a v jejím úředním jazyce. Fandy německých CK proto prosím - dočtěte Všeobecné podmínky až DO KONCE. Klíčová větička je tam vždy někde zasutá.
není problém využít služeb evropského spotřebitelského centra - zdarma - řešilo nás víc situaci, kdy něm. CK prodala zájezd za patrně chybovou cenu a po stržení peněz z karty a zaslání rezervačních čísel se začala škubat a požadovat doplatek ve výši 5ti násobku zaplacené ceny - po prohnání případu přes shora uvedenou kancelář, sklapli kufry a od té doby změnili rezervační systém tak, že už automaticky nepracuje a čeká na potvrzení ceny živým člověkem