osobně s ním mám zkušenost přes rok, je fakt, že tankuji pouze v letní sezoně asi 7 měsíců v roce, ale nemohu mluvit o nízké účinosti, výkon auta se malinko zvedl, běh motoru je volnější, celkově se hluk motoru ztišil, proto nevidím problém v poměru 1:3 i do starších aut. Do nových bych si troufnul v poměru 1:1 líh:benzín
záměrem EU bylo zničit naše zemědělství i průmysl. Prodali cukrovary, fabriky a díky tzv. bioplynovým programům decimují dobytek a chovy vepřů. čím více budeme závslí, tím lépe.Jablka se budou dovážet z jižní afriky atd.
dejte se k nám ! www.elektromobily-os.cz
Pokud by se biolíh dělal jen z odpadních surovin ( třeba řízky z cukrovky po výrobě cukru) tak by to špatné nebylo .Zhůvěřilost ale je, když se pěstují plodiny jen na to, aby se z nich pak pálil líh! Ještě větší blbost je, když se kvůli pěstování těchto plodin třeba kácí deštné pralesy, jako v Brazílii, protože jejich biolíh je komodita dobře prodejná v Severní Americe a Evropě, je totiž lacinější.
Zajímal jsem se o toto téma tak před půl rokem. Je u nás řada firem, které provádějí přestavbu vozidla na E85. Některé z nich pouze namontují do auta "krabičku", která se dá na eBay pořídit za cenu kolem 100 USD a ta obsahuje údajně jen nějaké odpory či kondenzátory, které prodlouží dobu vstřiku paliva do válce... Ale už se neřeší takové věci jako předehřev bloku motoru v zimě, výměna hadiček a těsnění nebo to, že etanol může vysbírat nečistoty z nádrže, které pak mohou ucpat palivový filtr a ten se musí vyměnit za nový.
To prodloužení doby vstřiku u E85 se dělá proto, aby se oklamala lambda sonda. Etanol totiž produkuje tak málo emisí, že by to klasická lambda nastavená na benzínový motor už vyhodnocovala jako chybu a v autě by svítila kontrolka Check engine (nebo jiná se stejným významem). Ale pokud celá úprava spočívá jen v prodloužení doby vstřiku, tak auto bude mít snad ještě větší spotřebu než bez té úpravy ne? A to mi firma provádějící přestavbu nebyla schopna či ochotna vysvětlit.
A za druhé pokud je úkolem oné krabičky jen provést "oklamání lambda sondy", za účelem umělého zvýšení emisí na úroveň spáleného benzínu, není pak lepší jezdit na směs třeba 30 procent N95 a 70 procent E85 a nevyhazovat peníze za úpravu auta?
Ta "krabička" je v podstatě jen nová řídící jednotka motoru, protože ta běžná řídící jednotka umí správně vyhodnotit jen provoz na benzín. Kvůli ethanolu není třeba měnit nějaké hadičky či nádrž.
Lambda sonda nezjišťuje obsah emisí, ale obsah kyslíku ve výfukových plynech.
http://cs.autolexicon.net/articles/lambda-sonda
Prave ze to potreba je. Vlivem etanolu tvrdnou tesneni (a prestavaji tesnit) a nektere plasty krehnou a nasledne praskaji. To ale pri dlouhodobejsim pouzivani.
Podobny problem ostatne maji i diesely s rostlinnymi oleji nebo jejich metyl estery (bioslozkou nafty). Tam je ale problem v tesnenich vstrikovaciho cerpadla.
Máte pro toto tvrzení důkaz ? Jasný a prokazatelný a ne jena bába povídala na netu...... nebo u piva...... 2 roky provozu na E85 ani jedno tesnení jsem nemenil ani jedna hadice mi nepraskla ani neprosakuje .... na dvou vozidlech! Já mám vedle domu dva důkazy vyvracející vaše tvrzení jaké předhodíte vy ?
Všude se píše, že vlivem etanolu tvrdnou tesneni (a prestavaji tesnit) a nektere plasty krehnou a nasledne praskaji, ale nikdo to ještě nikde neviděl. Jenom jedna paní povídala. Mám na E85 najeto poctivých 35000Km BEZ PROBLÉMU. Žádnou čínskou krabičku z ebay nemám. Nechal jsem si to udělat tady : http://www.biopowers.cz/
A mám na to záruku!!
Jiří Šisler
Dealere Biopowers, kolik proděláváte na jedné nádrži ? Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Přičemž hustota směsi E85 bude pouze o 5 setin větší nežli Naturalu 95. V reálu tedy o 40% vyšší spotřeba v litrech na sto kilometrů. Ať již budete mít seřízený motor nebo super hyper kit garantující stejnou účinnost lihu při spalování v benzínovém motoru tak se kvůli fyzikálním zákonů pod 30% stejně nedostanete.
Výsledky provedeného experimentu ukazují na relativně vysoký nárůst spotřeby paliva při použití paliva E85, který je zapříčiněn nižší výhřevností ethanolu tvořící základ paliva E85.
Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Výrazný nárůst spotřeby paliva nelze považovat za negativní jev, je však nutné s nárůstem spotřeby paliva kalkulovat při stanovování ceny paliva E85. Přepočítaná cena na energetický ekvivalent benzinu musí být konkurenceschopná. Přímý pokles v produkci CO2 je relativně nízký, viz obr. 5. a obr. 6.
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodnoceni-ekologickeho-potencialu-paliva-e85?all_ids=1
Vážený znalý věci pouze z doslechu :-) Mám Mondeo 1.6i 16v. Na benzín jsem jezdil s dlouhodobým průměrem 8.3l/100 což je při ceně paliva cca 36 Kč skoro 300,- Kč/100km Když jezdím na E85 (mám jednotku) mám dlouhodobou spotřebu 9.4 litru/100km. Při ceně E85 23.50 (tanko ono) jezdím 100 km za 220,- Kč což je úspora 80,- Kč/100km !!! Co tady šíříte za nesmysly je neslýchané. Na E85 jsem najezdil téměř 40.000 km a nikdy nebyl jediný problém který by mohl souviset s E85.
Bohuzel ja mam negativni zkusenost s jednotkou od firmy BIOPOWERS.CZ (Ludvik Drapela).
Mitsubishi Lancer 3 roky stare
Po instalaci a plne nadrzi, auto cukalo pri vsech rychlostech, ztratilo tah startovalo na 4 pokus, svitila periodicky kontrolka motoru, spotreba o 30% vyssi nez N95,prvni reklamace probehla OK (pan Drapela mi rekl, ja to vedel, ze to nebude fungovat, byla chyba v software!! - uz to me dost stvalo, ze naintsaluje neco, co nebude fungovat. Po zasahu tedy auto jezdilo, ale nestartovalo na prvni pokus (ani nahodou) a spotreba se ustalila nad 20% oproti N95, coz usporu samozrejme posune do nevidanych dalek.
Nasledovala druha reklamace (uznana) 8.11.2012 pro nesplneni 20% narustu spotreby paliva a myslite, ze mi pan Drapela vratil od te doby 9100K za jednotku? Hadate spravne jeste nevratil!
Jak rika nekdo, neni nad vlastni zkusenost.
Lze jen doufat, ze se nakonec laxni Drapela dokope mi vratit penize, ktere zatim povazuji za ukradene ...
musim jen souhlasit, : http://www.biopowers.cz/ ma vyborne jednotky na upravu auta na e85, z osobni skusenosti musim řict ze funguji perfektne, A mám na to záruku!!
Záruku vám dá každý, ale jde o to, zda vám ji pak taky někdo uzná. Jde o to, zda to pak montážník bude řešit tak, že vám dá hned peníze zpět, nebo odmontuje jednotku a peníze dlouho neuvidíte, pokud vůbec. Chcete osobní zkušenost? Před Biopowers.cz a Ludvíkem Drápalem varuji - i když máte záruku, tak nedodržuje zákony ohledně uplatnění reklamace. Stačí, že si na internetu přečtete diskuze (dejte si jej do vyhledávače). Namontovat to dnes umí spousta lidí, ale udělat to pořádně a postavit se čelem k případným závadám a problémům, na to už bohužel každý koule nemá.
Koukám, že zejména kritici E85 !!!ZŘEJMĚ NEUMĚJÍ ČÍST!!!
Nikde není napsáno že:
E85 POŠKOZUJE TĚSNĚNÍ ... BLABLABLA... A DĚLÁ TO VŽDY
(TOTO TVRDIT SI TOTIŽ NIKDO NEDOVOLÍ ŘÍCT!!!!!)
Ale je napsáno: E85 MŮŽE poškodit!!! což znamená, že někdo s tím může mít problémy... ale nemusí...
To je to samé jako když berete léky, také je napsáno, že může způsobovat negativní účinky ty a ty a tyhle...
Neznám nikoho kdo by třeba po ibalginu - ibuprofenu - a podobných sajrajtech měl třeba deklarovaný problém: průjem, zácpa, nevolnost, tlak na hrudníku... Ale možné to je že to někdo může mít... Ale nemusí...
Nejdřív se naučte alespoň číst a pochopit Vámi čtený text
Přesně tak jak píše...
Lambda slouží ke zjištění zbytkového kyslíku ve spalinách (detekce chudé/bohaté směsi) a změní poměr palive a vzduchu tak, že buď prodlouží nebo zkrátí vstřik paliva...
Což při tankování E85 trochu mate Lambdu a proto se montuje i ten blbinec, ale to je zejména kvůli tomu aby při "studeném startu" motor chytal líp!!!
Protože E85 má sice nižší výhřevnost než N95 ale oproti tomu má vyšší oktanové číslo cca 105 - 107 = vyšší výkon
Tej se projevuje zejména v nižších otáčkách kdy spotřeba s lehkou nohou není příliš zvýšena, zato při "přímo" neoptimalizovaném motoru spotřeba stoupá "leckdy až raketově" při těžké noze závodníka točící motor do maxima. Takto se to projevit může, ale nemusí...
Kamarád bez úpravy motoru na H Lantra 1,6 spotřeba stoupla o cca 0,5 - 1,5 litru dle stylu jízdy... Případně Peugeout 306 spotřeba o litr...
Zvýšený výkon motoru, i přes zvýšenou spotřebu nižší náklady... Ušetřené peníze? K nezaplacení...
Jo E85. Já osobně Ztím experimentuji s velmi malým podílem E85 v nádrži plné naturalu 95. Mám opel zafira A, dvě lambdasondy, 4 bod.vstřikování. Zatím nepozoruji žádné negativní dopady. Až se trvale oteplí, půjdu na poměr 50:50. Co mi dělá starosti, je to, že líh obecně do sebe váže hodně vody a ta voda v celé palivové trase může a bude páchat trable. Dále mám strach, co ty spaliny provedou s výfukem. A jak rychle se bude kazit olej v motoru. Mě jsem obavy, že vlivem rozleptání hadiček nebo zkratování jakýchsi kontaktů čerpadla v nádrži může dojít k explozi. Ale nikde jsem nic o žádné explozi nenašel.
Ještě k úpravám na motoru : při tom hledání jsem našel jen namontování přídavné elektroniky, která prodlouží délku vstřku. Ale nikde jsem nenašel, jestli nově vráběná auta na E85 mají jiné ventily, jiné palivové potrubí, odolnější těsnění, jiné palivové čerpadlo. NIc. Podle mě je auto na E85 kontrukčně stejný jako auto na benzín, jen auto na E85 má více elktroniky, která pozná podle spalin poměr E85 v nádrži.
Mám X5 2001, 4.4i, nádrž mám na 80L. Uplně normálně leju 50L E85 a 30L BA98. Nemám s tim zatim jediný problém, nepozoruji žádný úbytek výkonu,spíš naopak,auto bez problému staruje. Na toto množství přidám cca 1-2dcl 10W40 oleje. E85 je dost suchý a mohl by poničit např. čerpadlo. Olejem se určitě nic nepokazí a už vubec né na takovém obsahu. u menších obsahů bych asi tento poměr neřešil. Dal bych e85 méně.
Nezapomeňte v rámci údržby vozidla při jízdě na E85 2x do roka vyměnit motorový olej. Používat pouze takové motorové oleje, které jsou rozpustné v lihu.
Problematickou složkou benzinů může být i bioetanol, který je nebo v krátké době bude v zemích EU povinně přimícháván do benzinů v množství několika procent. Oxidačním produktem bioetanolu při jeho spalování je kyselina octová, která může ovlivnit kvalitu a vlastnosti motorového oleje.
Jo ? motorový olej do benzínu ? asi netušíš že motorový olej má detergentní látky a je složený tak , aby co nejméně hořel kvůli spotřebě oleje , takže to spíš motoru ublíží , než pomůže , zadrbe to katík a spalovací prostor , protože ten olej dokonale neshoří !!!! Jo , je pravda že trochu mázneš čerpadlo a pal. trisky že nejedou vyloženě na sucho , ale ten zbitek ?
Prakticky nemaji jineho vubec nic krome elektroniky , taky jsou dvě varianty úprav bud "bypass" takže přidate eleektroniku , bud manualní že ručně přepinate jestli jedete na E70, E85, nebo N95 a pak přpínáte režim zima/léto, a nebo automatickou která sama vyhodnotí jestli jedete na N95 nebo E 85 a reguluje dobu vstřikování. Druhou metodou ale ta je vcelku nevhodná je přeprogramovat EEPROM ECU motoru ale pak raději jezděte jen na E85. Olej v motoru máte stejne menit bud po např 15000 km a nebo jednou za rok na což si češi dodnes nezvykli a kdyz nenajedou za rok 15000 tak tam nechaj olej dál což je ale špatně i když jezdíte na NAtural.......jediné trable co vám E85 s nádrží přinese je výmena palivového filtru, ostatně po PROFI přestavbě vám každá slidní firma řekne po 1000km vymente palivový filtr.Při úpravě se doporučuje používat svíčky na LPG které zapálí prakticky jakoukoli směs a odbrzdit vzduch v sání sportovním filtrem (vložkou stačí). U 4 bodového vstřikování jsou problémy s ježděním bez úprav menší než u Monomotronicu protože vícebod dokáže do jisté míry upravovat délku vstřiku sám jednobodové vstřikování s tím má potíže.
Nemáte pravdu pokud jste se o to skutečně zajímal tak jste prošel tak tři stránky nějakých troubů co si koupili krám na eBay. Skutečný kit na přestavbu vubec nemate lambda sondu ale seřizuje dobu vstřiku ale ne kuli oklamání lambdy ale kuli vlastnostem ethanolu.Nesmíte upravovat vozidlo bez čidla klepání protože pak jen "nějak stříkáte" palivo, ergo pozdravujte při koupi nového motoru.Samozřejmě že spotřeba díky prodloužení vstřiku roste jenže neberete v úvau jiný faktor a to ten že při použití E85 vzroste výkon motoru a změní se výkonová křivka, a ejhle jsme u snížení spotřeby protože jak už se obecně ví zvyšte výkon motoru a snížíte spotřebu protože na stejnou rychlost jako před úpravou potřebujete méně dupat na plyn!Pokud vám tohle ona "firma na přestavby nebyla schopna vysvětlit" tak to nebyla firma ale šjdíři.Když opominu fakt že je to logické od podstaty věci. Nečistoty (nejen) z nádrže samozřejmě ethanol "vybere" proto se po čase od přestavby doporučuje (já bych raději přikazoval) vymenit palivový filtr. Předehřev bloku v zimě ? A jak to chcete řešit ? Rozdělat pod motorem oheň? Zkuste si představit jakou energii potřebujete pro ohřátí celého bloku motoru ..... já sem osobně zezačátku jezdil na smes 1:1 nemel sem sebemenší problém , poté jsem přistoupil na vámi zavrhovanou úpravu "dábelskou krabičkou která lže lambdě" a nemam dále problém při použití samotného E85 ( podotýkám na dvou vozidlech jedno systém Bosch Mono-Motronic, a druhý Bosch Motronic) ani v zimě při startování ani při ničem jiném, jedine s čím sem měl potiž že sem musel vyměnit palivový filtr protože se uvolnili usazeniny z nádrže. Než Začnete něco odsuzovat zjistěte si všechny věci a neprochazejte pouze stránky rádoby firem na přestavby, pak mužete napsat i takový nesmysl jako že ethanol žere hadice a tesnení ...... je méně korozivní než benzín tudíž další nesmysl šířený "odborníky"!
Nemáte pravdu pokud jste se o to skutečně zajímal tak jste prošel tak tři stránky nějakých troubů co si koupili krám na eBay. Skutečný kit na přestavbu vubec nemate lambda sondu ale seřizuje dobu vstřiku ale ne kuli oklamání lambdy ale kuli vlastnostem ethanolu, a neobsahuje pouze kondenzátory a odpory ale kompletní elektroniku která "přemýšlí" tudíž kondenzátory, odpory, tranzistory, Integrované obvody obsahující spoustu součástek aby vytvořili logické členy. Nesmíte upravovat vozidlo bez čidla klepání protože pak jen "nějak stříkáte" palivo, ergo pozdravujte při koupi nového motoru.Samozřejmě že spotřeba díky prodloužení vstřiku roste jenže neberete v úvau jiný faktor a to ten že při použití E85 vzroste výkon motoru a změní se výkonová křivka, a ejhle jsme u snížení spotřeby protože jak už se obecně ví zvyšte výkon motoru a snížíte spotřebu protože na stejnou rychlost jako před úpravou potřebujete méně dupat na plyn!Pokud vám tohle ona "firma na přestavby nebyla schopna vysvětlit" tak to nebyla firma ale šjdíři.Když opominu fakt že je to logické od podstaty věci. Nečistoty (nejen) z nádrže samozřejmě ethanol "vybere" proto se po čase od přestavby doporučuje (já bych raději přikazoval) vymenit palivový filtr. Předehřev bloku v zimě ? A jak to chcete řešit ? Rozdělat pod motorem oheň? Zkuste si představit jakou energii potřebujete pro ohřátí celého bloku motoru ..... já sem osobně zezačátku jezdil na smes 1:1 nemel sem sebemenší problém , poté jsem přistoupil na vámi zavrhovanou úpravu "dábelskou krabičkou která lže lambdě" a nemam dále problém při použití samotného E85 ( podotýkám na dvou vozidlech jedno systém Bosch Mono-Motronic, a druhý Bosch Motronic) ani v zimě při startování ani při ničem jiném, jedine s čím sem měl potiž že sem musel vyměnit palivový filtr protože se uvolnili usazeniny z nádrže. Než Začnete něco odsuzovat zjistěte si všechny věci a neprochazejte pouze stránky rádoby firem na přestavby, pak mužete napsat i takový nesmysl jako že ethanol žere hadice a tesnení ...... je méně korozivní než benzín tudíž další nesmysl šířený "odborníky"!
Možná by bylo dobré podotknout, že je čas od času dobré pokud se jezdí pouze na E85 čas od času třeba 1x - 2x do roku dát jen benzín ;)
Jednobodový vstřik může mít trochu problémy s E85 ale to je dáno konstrukcí motoru a pouze se zvýrazní problém poměru paliva/vzduchu u krajních válců :-)
Jak jsem zmínil výše, pokud cena krabičky na přestavbu stojí 100 USD nebo i jiná cena přestavby od nejmenované brněnské firmy je kolem 7 000 Kč pro 4-válec, nabízí se mi otázka proč výrobci aut nedělají každé nové auto jako flexifuel? Myslím, že těch řekněme 5 000 Kč by si každý u nového auta rád připlatil a mohl pak tankovat benzín či E85 podle libosti.
Já se třeba zajímal o Ford Focus. Motorizace 1,6 - 85 kW benzín stojí nějakých 320 000 Kč a 1,8 - 92 kW FFV kolem 450 000. To je o 40 % více. Přitom jinde v Evropě jsou ceny téměř totožné, jak se píše v článku.
To už je takový pěkný český obyčej, když je něco moc drahé a neprodává se to tak se to ještě zdraží víc proto že se to musí skladovat. Kdysi za totáče se se B. Tachecí ptala nějakého chlapa proč se zvedla cena brambor z 1,60 Kčs na 2.50Kčs, on odpověděl že je to jen přechodné a po roce zase pude dolů. Za rok a něco ho tam měla znova a ptala se proč cena nešla dolů, on odpověděl "protože cena se osvědčila". :-(
Mám staryho senica, už mu bylo 12 let. Leju tam čistý E85, a snad až na zimní startování zatím bez problémů. Teď to řeším tak, že držím klíček zapalování déle, protože při prvním protočení to většinou rychle chcípne, takže starter znova zatlačí a po asi 10sekundách se to roztočí úplně. Jo, v -10 stupních je to po ránu dost líné a může to pak ještě chcípnout na křižovatce, ale fakt opravdu výjimečně. Po zahřátí (co vyjedu náš kopeček co mám za vesnicí) to už jede naprosto výborně. Spotřeba je celkem rozumná, člověk sice neušetří (teď již) devět korun, ale zhruba tak polovic, ale pořád ušetří.
Furt si říkám, jestli do toho dávat tu krabičku nebo ne. Když to jezdí samo bez krabičky
ta KRABIČKA smysl má protože podporuje hlavně ty starty máme to v našem vozidle starší výroby (r.v 95) a v zimně problem nebyl ! Ješte jedna maličkost
důležité jsou zapalovací svíčky jsou určené přímo na alternativní paliva tzv.pulzní jeden jediný výrobce je PULSTAR a životnost je 100 000Km.
Co se týká startů, mě se líbí jak to má řešené Ford ve Focusu FFV s elektrickým předehřevem motoru. Mám garáž, takže ráno bych nahřál motor z el. sítě. Auto by topilo hned od začátku a měl bych i menší spotřebu a emise.
Moje auto prý jezdí jen na dva typy svíček Denso Iridium nebo NGK IZFR6B. Ty vydrží 90 000 km. Měly by stačit i na toto palivo, aby to dobře jelo. Až bude teplo, zkusím větší podíl E85 v nádrži.
To by mě také zajímalo. Ve snu by mě nenapadlo, že tankování E85 může být nelegální. Spotřební daň je (nebo v případě lihu není) snad na palivo a šmitec. To kam si ho naliju je čistě moje věc. Jak by celní správa postupovala, když E85 natankuju do kanystru? Pojede se mnou domů a bude kanystr monitorovat tak dlouho, dokud palivo nepřeleju do nádrže vozidla nebo do sekačky na trávu? Ten stát už opravdu neví na čem by nás zkasíroval.
A co to je ne-FFV vozidlo? Jak je definováno? Když si na eBay koupím tu krabičku za 100 USD a sám si ji namontuju, mám FFV nebo ne-FFV vozidlo? Nebo jinak: řada aut jezdí na E85 bez problémů, aniž by na zádi vozu stálo napsáno FFV, Multifuel, Biopower či jiné označení. Kdo to posoudí co je FF a ne-FF?
To jsou mi věci, že "řidič nesmí mít v nádrži jiné palivo než jaké předepsal výrobce vozidla"!
Pokud ještě jěkdo přidáváte před zimou silný líh, nebo metyl abyste se zbavili zbytků vody (alkohol se spojí s vodou i s benzínem) z naprosto kvalitního benzínu, který prošel i těmi nejnáročnějšími zkouškami státních expertů... tak pozor aby vám nenapařili pokutu, že nemáte předepsané palivo!
Bože, vidíš kam jsme to dopracovali? Kdejakej hajzl, s náklaďákem lije do nádrže přepálenej fritovací olej aby jeho pidifirmička ušetřila, my to musíme dýchat, a pak na nás sešleš ještě tohle... Znič nás, učiň ať přestanou spalovací motory fungovat a bude aspoň pokoj!
Levnější je ta blbost jen proto, že na ní není spotřební daň jako u benzínu a jsou na ní uměle vytvořené dotace. A že prý šetří životní prostředí? Rád bych věděl, čím. Ono se to snad vypěstuje samo? A to ještě pominu fakt, že na jaře je celá krásná česká krajina zamořena morem jedovatě žluté řepky. Jednou nebude co žrát, ale řepku budeme mít všude...
Všichni říkají, že s E85 mají problém především stará auta.
Ale jak to tedy je s novými auty, u kterých ale není E85 výrobcem oficiálně schváleno?
Například takový koncernový 1.8T 20v (rok výroby 2009), nebo 1.8 TSI (r.v.2010)?
Jak moc budu riskovat čistým E85 a jak moc směsí půl napůl s N95?
Tyto motory se relativně inteligentně přizpůsobují kvalitě paliva, resp. jeho oktanovému číslu.
Tak tedy jak?
A jak moc je schopen servis poznat, že případná závada motoru byla způsobena E85? Jak velká šance je uhrát to na reklamaci?
Nějak mně to hlava nebere... Buď na to mám, koupím si pořádný auto a neřeším, jestli to žere 12 nebo 15 litrů N 98, nebo na to nemám, koupím si v akci i10 a spokojeně jezdím za 4,5 l N 95...
Jinak děkuji za opětovné potvrzení mé teorie, že mezi řidiči "koncernových" je abnormálně vyšší výskyt blbů než mezi řidiči aut ostatních značek.
A doufám, že to ten servis užene na podvod.
Mě zase hlava nebere ten Váš příspěvek. Zamyslel jste se třeba nad tím, že když si mnozí lidé kupovali auto (2 a více let zpět), nebylo ještě tohle palivo běžně k dostání? Víte, že i lidé, kteří mají např. 3-litry šestiválce nechávají svá auta upravit na LPG nebo E85, právě proto, aby ušetřili? Víte, že to není tak dávno kdy litr benzínu stál 22,50 zatímco teď stojí 33 Kč? Při té nížší ceně by málokdo řešil spotřebu nebo nějaké levnější palivo, ale při té současné už ano.
Napadlo Vás, že když si třeba někdo kupoval v minulosti auto, najel ročně tak málo km, že spotřebu neřešil, ale pak třeba změnil práci, najede 40 000 km ročně a přemýšlí nad tím, jak ušetřit za palivo??
Pokud nemáte názor k tématu, ale jen jakýsi výlev momentální změti myšlenek ("buď na to mám... a neřeším...") v mozku, radši příště nic nepište.
Cena byla dřív o víc než 30 procent nižší. E85 stál dřív tak 15-16 Kč, pak ale cenu nějak začala určovat neviditelná ruka trhu či co... A ta spotřeba není o tolik vyšší. U aut na E85 přímo z výroby je vyšší o 10-20 %. V zahraničí jsou na auta na E85 výhody a daňové úlevy, žel bohu u nás máme vládu jakou máme :-(
Mezi výhody E85 patří:
109 oktanů za 23 Kč/l
zvýšení výkonu o 10-15%
nízká pořizovací cena
bez nutnosti přídavné nádrže
snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4)
Ethanol E85 je možné mísit s dosavadním klasickým ropným benzínem
možnost jezit do podzemních garáží
snížení závislosti na ropě, podpora našich zemědělců
příjemná vůně z výfuku (někde psali, že to voní jako flambovaná tequilla), na rozdíl od nafťáků, které smrdí jako bolavá noha a často jim padají z výfuku brikety :-(
109 oktanů za 23 Kč/l - více oktanů pro stávající motor nemusí znamenat výhodu
zvýšení výkonu o 10-15% - určitě výhoda
nízká pořizovací cena - nepřizpůsobené auto je levnější
bez nutnosti přídavné nádrže - výhoda oproti LPG, nikoliv oproti N95
snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4) - Euro4 splňuje ledacos
Ethanol E85 je možné mísit s dosavadním klasickým ropným benzínem
možnost jezit do podzemních garáží - výhoda oproti LPG, nikoliv oproti N95
snížení závislosti na ropě, podpora našich zemědělců - ropy je dost, slovo 'podpora' zavani vyrazem 'dotace', coz je v rozporu s prirozenym ekonomickym chovanim
příjemná vůně z výfuku (někde psali, že to voní jako flambovaná tequilla), na rozdíl od nafťáků, které smrdí jako bolavá noha a často jim padají z výfuku brikety :-( - souhlas, taky koupi naftoveho auta povazuju za kratkozrakost s vidinou nizke spotreby a nereseni ostatnich veci
Vyzkoušel jsem jej také. Spozřeba mi stoupla z 6l na 7l. Výkon subjektivně spíše klesl. Navíc mi při vyšší koncentraci začala svítit kontrolka závady (střikovací soustava). Navíc to mám k benzínce s E85 20km. Usoudil jsem, že se to nevyplatí. A to jsem o problému s těsněním a hadičkami nevěděl.
Tady jsem o tom taky něco našel:
http://www.rostlinnyolej.cz
Jak tady jiz nekdo psal.. je to jen politicka zalezitost, aby si na tom nekdo namastil kapsu. Nejhorsi na tom, je, ze zeleni schvalili pridavani bio slozek do pohonnych latek, i kdyz vedeli, ze to 4x vice poskozuje zivotni prostredi nez obycejne paliva, dale to poskozuje motor, pokud je neupraveny a kdo vi jestli ne i upraveny. Dale pak cena o neco nizsi, ale to se ztrati diky zvysene spotreba bio paliva a nizsi vyhrevnosti.. takze cena stejna... vysledek.. vetsi devastace vasich aut a prostredi.. a to jeste nemluvim o tom, ze to prodrazuje cenu potravin 2x a ze lidi po celem svete nemaji co do huby. Jak tak ctu tady ty prispevky.. tak vidim jen same omezene lidi.. co se staraji jen o sve auto a co jejich auto snese... ani jeden prispevek k jidlu, zivotnimu prostredi... takze OPEN YOUR EYES MORE!!!
Cituji z výše uváděného odkazu, bod 9:
9. Biopaliva zdražují potraviny - jezdíme na naše jídlo!
Ne. Suroviny pro výrobu biopaliva (nejčastěji kukuřice) nejsou určeny pro potravinářskou výrobu - jsou to technologické plodiny, pěstované mimo sféru lidských poživatin. Jejich cenu určuje trh, stejně jako cenu potravin - nebo máte dojem, že v konzumu nějak nepřiměřeně zdražili popkorn? Tak ho chvíli nekupujte, uvidíte, že ho za čas dají do akční nabídky se slevou - a je po potravinové krizi.
Pamatujte - zdražit potraviny dokáže jedině pan ministr se svou DPH !!
No, suroviny na výrobu biopaliva jsou možná technologické plodiny, ale pěstované na plochách, kde se předtím pěstovaly potraviny. Že pěstování biopaliv způsobilo neúměrné zdražení potravin ve střední a jižní Americe už přiznalo i OSN, které jinak před takovými fakty zavírá oči.
A jen tak mimochodem, popkorn v mém konzumu za poslední tři roky zdražil na dvojnásobek. Naštěstí (narozdíl od těch středo- a jihoameričanů) netvoří kukuřice podstatnou část mého jídelníčku.
Dieslovému motoru asi biosložky vyráběné z řepky neprospívají, spíše mu škodí. Ale v případě benzínu a alternativy lihu je situace jiná. Já mám třeba v autě moderní přímovstřikový motor, který potřebuje vysoké oktany a pokud možno nulový obsah síry. Jenže drtivá většina Naturalu 95 se u nás vyrábí ze sirnaté ruské ropy. S tím japonští konstruktéři nepočítali. A etanol síru neobsahuje, takže má pro motor spíše čisticí efekt. Na rozdíl od sirnatého benzínu, který způsobuje usazeniny. Verva 100 nebo Shell V-Power racing což jsou bezsirné benzíny, jsou taky patřičně drahé, kdežto etanol je bezsirný, má 109 oktanů a je za rozumné peníze.
Etanol 23 Kč, Verva 100 za 36 a V-Power racing za 39 Kč/l. Spotřeba na líh 8 litrů, spotřeba na 100-oktanový bezsirný benzín 6,5 až 7 litrů. Tak si to spočítejte.
ma ho v Octavce 1.6 MPI namontoval jsem si tam ethanolovou sadu od ceskeho vyrobce
http://bioethanole85.cz/
a auto jede lip nez na benzin. Spotreba stoupla asi o 5% ale porad se to vyplati a zajimave to voni z vyfuku po slivovici :)).
Kit od uvedeno vyrobce ma vyhodu je automaticky a sam pozna jestli je v nadrzi benzin nebo E85 a nebo smes takze se o nic nemusim starat.
E85 míchám s naturalem 95 pul na pul,jezdím tak už přes rok,spotřeba je téměř totožná jako s benzinem,starty jsou OK i v mrazech,vuz je mnohem živější v nizkých otáčkách,motor má krásný chod i zvuk,vážně zvažuji o dokoupení reverzní sady a plném provozu na E85....samozřejmě cena paliva hraje také svou roli.
Můžu se zeptat jaký máte motor (hlavně objem) a jaký typ vstřikování (jednobod x vícebod, přímé x nepřímé)? Děkuji za odpověď.
Já mám 1834 ccm, vícebodové přímé vstřikování. Motor byl v nízkých otáčkách a za studena právě línější. Živější byl snad jen od 3500 otáček nahoru a měl tišší zvuk. Jak píše kolega nad Vámi, tak jsem kontaktoval tu firmu a odepsali mi, že upravit přímovstřikový motor zatím neumí.
Mám Kiu Rio 1.4/72kW r.2005 a po přečtení různých diskuzí jsem to risknul a natankoval plnou nádrž E85 abych to vyskoušel. Jede mi to bez úprav stejně jako na benzín(akcelerace, výkon a volnoběh), jen ráno když bylo -10 st.C motor naskočil až po druhém otočení klíčku. Startování za tepla zcela v pořádku.
Vážení přátelé, mám auto Fiat Doblo 1,4 r.v. 2008 a najeto právě 93000km. Celkem jsem toto zázračné palivo E85 natankoval 3x a z toho 2x v poměru 1:1 s NATUR.95 a 1x skoro celou nádrž. V poměru 1:1 to jelo asi o 10% lépe, ale čekal jsem teda víc. Po natankování skoro celé nádrže jsem se po ujetí pár km začal modlil abych to rychle vyjel a dotankoval NATURELEM. Auto skoro nejelo, škubalo a bylo jako přidušený – hlavně v malých otáčkách (rozjezdy byla smrt). Potom jsem do nádrže už toto palivo netankoval a honem něco vyjel a dotankoval tak ½ nádrže NATURELEM a auto se zase rozjezdilo a už to vypadalo že vše skončí jen u této špatné zkušenosti. Jenže jedu si to takhle jednou i celkem rychle a najednou jako když mi vynechá jeden válec. No a vida diagnostika začala blikat a od té chvíle jelo auto jen na tři válce. Následovalo výměna svíček, kabelů, indukčních cívek a pořád jedna svíčka nepálila. Tak hurá do servisu a po rozdělání hlavy jsem se nestačil divit. Na tom válci co nebyl OK byl sací ventil propálený a ostatní ventily jsou taky KO a o ventilových sedlech raději nemluvim. No i v servisu něco takového ještě neviděli a to jsem jim raději ani neřekl na co jsem JEN TŘIKRÁT jezdil. Takže jezděte rozhodně na E85 ať mají servisy co dělat.
jak bylo psáno FIAT není auto... = Finální Imitace AuTa...
Propálíte ventily/válce JEN A POUZE CHUDOU SMĚSÍ protože dohořívá na povrchu, ale je opravdu divné že za tak krátkou dobu (tedy cca dovolím si odhadnout čistě na E85 do 400km a celkem i včetně mixu E85+N95 kolem 2000km a to bych se divil...
1) Jste buď další kritik E85 který jen něco plácnul a nevěděl co...
2) Lžete tu a na E85 jste jezdil mnohem mnohem déle a cukání atd jste neřešil...
3) kvalita FIATu především (levné) "vysoce kvalitní díly a velice spolehlivá auta :)
Ethanol nemá menší výhřevnost, než benzín, ale má na stejnou výhřevnost jiný směšovací poměr (pouze cca 7,9:1, benzín cca 14,7:1). Proto se musí u starých motorů přetryskovat a aby se líh skutečně využil (oktanové číslo je okolo 130), chce to kompresní poměr od 12:1 výše. Spotřeba se zvedne tak, že se na E85 nevyplatí jezdit, provoz na E85 a i na směs s benzínem 1:1 se ekonomicky nevyplatí. Podle rozsáhlých testuů v Německu se může do benzínu přidat cca 15% lihu, aniž by se muselo měnit seřízení. Co je navíc, je špatně. Moderní ŘJ to snad do poměru tak 40% lihu dokáží ukočírovat, ale na čistý E85 budou asi i ony krátké. Líh váže vodu, pokud ji naváže hodně, tak se voda od benzínu oddělí a někde pak hezky zamrzne. Odparné teplo lihu je velmi vysoké a způsovuje zamrzání škrtících klapek karburátorů, pokud je ho tak skutečně hodně. O negativním vlivu na oleje se už psalo, je to další náklad navíc, s kterým se zde jaksi nepočíítá, o korozívnosti lihu a agresivnosti na pryžové díly se také moc nemluví... V USA se na to také jezdí, ale pokud se mi něco doneslo, tak jsou s tím problémy a nikdo z toho není dvakrát nadšený... Když bych chtěl mít benzín s vyšší okranových číslem, tak si dám 10% E85 a zbytek BA 95, nezapomínejte, že nějaký líh už benzín obsahuje a skutečně není dobré překračovat uvedených 15%...
Závěr - ropy je dost, celý svět leží na ropě, co nám zde říkají o zásobách, jsou jen lži kvůli omluvě zvyšování cen a dělání další kravin, jak je pěstování plodin na to, abychom je pak spálili v motorech. Navíc výroba lihu také chce nějakou energii a vzniká odpad, takže tomu, kdo propaguje lihové směsi a MEŘO do nafty, by se měla rozbít huba...
zdravím.E85......tankovat,či netankovat...?nebudu se sáhodlouze rozepisovati a vyvraceti,či potvrzovati názory zde přispívajících,pouze poskytnu své osobní zkušenosti za zhruba 16 měsíční provoz svého vozidla na E85.zmíněné palivo míchám s benzinem N95 v poměru 30%N95 - 70%E85.výsledek:vuz jede jak zběsilý,velmi se zlepšila pružnost a síla motoru v nízkých otáčkách,navíc motor získal mnohem harmoničtější a kultivovanější chod,spotřeba se zvýšila cca.o 0,5litru(bez konverzní jednotky,uvidím, co bude po její instalaci),starty i za nízkých teplot OK(Denso Iridium Power,vzduchový filtr KN) momentální cena N95 :35.90kč,E85:25.90kč.......myslím,že pokračovat je zbytečné,snad jen toto.......http://adapter-e85.webnode.cz/products/produkt-1/
Nemůžu než souhlasit... Mám stejný motor i auto, sice bez úpravy, ale přidávám cca 30% N95 a jezdí výborně... Spotřeba se zvedla, ale jen o cca 10% což mi vynahradí nížší cena E85 a vyšší krouták:) Navíc jsem se dočetl v MF Dnes, kde byl odborný článek o E85, že Etanol ublíží spíše novějším motorům. A že má někdo propálený ventil na Fiatu? A zrovna sací? Já bych spíš řekl výfukový ne?! Když horké plyny jdou přes něj... A navíc, líh má nižší teplotu hoření než benzín... Jak je to tedy možné????? Spekulovat nemá cenu, mohla to být i konstrukční vada jako mají motory VW 1.2 HTP... A teď se už těším, jak se na mě snese vlna kritiky:p
jak nejni vhodný pro karburátorový motory?
šáde (Škoda 120L) si na něj pěkně přede a lítá jak utržená ze řetězu :) rozdíl N95 vs E85 je znát, na E85 nejde jezdit pod 2000RPM, ale zase líp tahá nad 3500RPM :)
jenom takovej nedůležitej detail, a to že jsem měnil trysky v karburátoru (1. stupeň ze 108 na 130, druhej z 125 na 140, vzdušníky jsem nechal seriový) a zvýšil předstih (je 11°, na N95 bylo nejlepší 7° a na předepsanej dneska už nesehnatelnej Special 91 5°)
motor mám osazen vačkovou hřídelí ze Š100R (247°/247° vs seriových 240/233) vahadla taktéž 110R (o cca 10% víc otevřené ventily) a rozdělovač je Š105 (jiná charakteristika proti Š120) -> výkon cca 43KW
Konstrukční vadou motoru 1.2 HTP je zřejmě myšlen nízký tlak ve čtvrtém válci, že? :D
Nemůžu si pomoct...
Ale pradávno nás ve škole učili že 3válcový motor je ekonomický do objemu kolem 1 litru... Větší objem je už nesmysl... a je to i vcelku logické... Asi tak jako postavit 6ti válcový motor s objemem 1,2 litru NEBO DOKONCE 3 litrový 3válec :) S těmito motory by se dalo užít legrace :)
Tak to tu procitam a to je chytrolinu mam e85 v uute co ma navrcino cca350 tkm r.v.96 a naposta spokojnost,ano po cca 2000km to ucpe palvovy filtr coz je zanedatelny polozka.Doba vstriku se prodluzuje protoze ma jiny smesovaci pomer vzduch paliivo oproti benzinu a uz vubec ne kvuli lamdasonde.To ze se zvysi spotreba je take nesmysl.mam 2,5litru a jzdim za stejne litry jako na n95 a navic motor ma mnohem vetsi pruznost diky 109oktanum-samozrejme pokud to vase jednotka umi poznat....to ze hori "studeneji" naopak mene namaha jednotlive dily a take rozpoustinijak netrpi od 95roku jsou materialy na takove urovni ze je e85 nenarusuje!!
Pokud o prestavbe uvazujete prestante cist tyto bludy ve forech kde stim maji mizive zkusenosti.a hlavne po namontovani "krabicky" je cca pop 500kmm provest jeji doladeni na dsn motor pres siirokopasmovou lambdasondu a nejake krabicky z ebaje rovnou zahodte...sm sem uz upravil x aut na e85 a naprosta spokojenost!!
Nebudu tady nikoho urážet, každý má na svůj názor nárok a sám se svým výrokem ukáže jak na tom je. Mám auto s motorem 1,2 TSI. Po vydaném doplňku k manuálu výrobce, kde doporučuje u těchto motorů použití paliva místo N95 nově N98, jsem hledal schůdnou cestu jak na to. Začal jsem přidávat k N95 30% E85. Motor i tak pěkně živý jako by ožil. Motor bez problému startuje i v zimě, spotřeba se v podstatě nezměnila, ektronika nehlásí žádné chyby auto i já jsme v pohodě. Mám najeto na tuto směs 16000 km. Taky nevydím důvod proč by se měli podpálit ventily a to ještě sací, které jsou chlazené nasávanou směsí. Tato závada se spíš projeví, když se neprovádí pravidelné výměny oleje a ventily se začnou přidírat, nedovírají se, a pak je zaděláno nejen na podpálené ventily.
Jak tak zase já pročítám příspěvek od "lihovnika", tak psal asi hodně pod "vlivem lihoviny". Pokud ne, pak je jediné vysvětlení - je to negramota, který neumí napsat správně jednu jedinou větu. Toto je ukázka vzdělanosti národa. Článek obsahuje řádově stovky gramatických chyb!
Jsem ve fázi testování na Oplu Astra 103kW. Prozatím jsem zkusil 1:3 E85/N95. Kromě vyšší spotřeby cca o 15% jsem spokojen, ta spotřeba se projevuje pouze na couračkách po městě, asi proto, že se motor neprohřeje, ale jak jedu déle, tak se zase přibližuje normálu. Příští tankování už bude 1:2.
Tak to je bezva, při třetinové (1/3) směsi spotřeba o 15% vyšší = nárůst spotřeby o 45% na čistý E85. Při poloviční směsi pak bude spotřeba pouhých 22,5% nad Naturalem 95. Dnešní cena: palivo E85 Kč 26,90 a Natural 95 Kč 36,90 za litr, z toho cena Vaší směsi vychází Kč 33,57 litr. Po započtení zvýšené spotřeby jste dosáhl neuvěřitelné úspory a ceny paliva Kč 41,10 za litr.
Ale děkuji Vám za vyzkoušení paliva, nyní vím, že se na něm ušetřit nedá.
Dobrá volba, při příštím tankování budete mít o 20% vyšší spotřebu.
Cena Vaší směsi při započtení zvýšené spotřeby pak bude vycházet pouze na Kč 40,30 za litr vysokooktanového paliva.
Při čtvrtinovém obsahu E85 v nádrži máte pouze o 15% vyšší spotřeba = na plnou nádrž E85 60% procentní navýšení spotřeby. Pokud se stane zázrak a vyrobíte na Oplu perpetum mobile, tak spotřeba vašeho vozu nebude stoupat úměrně k množství Bioethanolu E85.
Prosím autobazary, aby při prodeji ve smlouvě garantovali, že vozidlo nebylo provozováno na E85 (směs lihu). Podvedeným kupcům radím, aby po takovémto nemilém zjištění uplatnili skrytou závadu, neboť vozidlo nebylo provozováno na palivo uvedené v technickém průkazu.
No, na Vašem místě bych to tak rychle nezavrhoval. Ono se stejným autem také někdo dokáže jet o 50% úsporněji. Já dokázal se Superbem 1.9 jezdit za 6.5. 80% město a šéf při skoro stejných podmínkách jen za 6.0. Kolega zase za 7litrů a všichni řidiči z povolání. Z toho benzínu se nespotřebovává 100% energie a také benzín je narozdíl od ethanolu při spalování méně ekologický, tedy ještě škrcen.
Tím nehci ale tvrdit, že se nejedná o podvod. Popravdě za4ínám si o této technologii zjišťovat informace a váhám. Ale stejně na to buď budem jezdit časem z důvodu ekologii všichni a s dodaněním za částku, že dneska je to zadarmo nebo se používání mimo FFV zakáže. Kradouskovi se tím snižuje objem, ze kterého se vesele krade.
opravdu se občas pobavím nad takovými přispěvky, ano jízda na E85 se asi u každého vozu projeví jinak. mam Ford Escort 1.6 zetec a misím N95 a E85 1:1 a nevidím nejmenší problém nalítám s tím týdně cca 400km a je to něco jiného než na benzín, motor jede kultivovaně tiše , a nepatrně zvedne i výkon, je fakt že když dám více e 85 tak studený start je fakt peklo ale jinak je to super palivo spotřeba prakticky stejná neli o kus nižší, vážne uvažuji o pořízení kouzelné krabičky. má někdo nějáké doporučení? za rozumnou cenu?
Mám Hyundai Accent 2004.Celý rok mimo zimy jsem jezdil bez úpravy 50na50 a to bez problémů.Startování jako na 95.Letos jsem nechal nainstalovat E85 flexfuel a začal jezdit na čistý E85.Auto zrychluje jako 15stovka,no prostě paráda.Spotřeba se zvedla o litr.E85 kupuji za 23.50kč tak není co dodat.
Dobrý den,jezdím s Felicií 1.3, 40kW, 1994, míchám E85 s Naturalem 95 v poměru 2:1 a při jízdě s velmi lehkou nohou nepociťuji rozdíl ve spotřebě případně je zanedbatelný, auto jede lépe v nižších otáčkách, z toho vyplývá, že přeřadím dřív a držím rozumnou spotřebu.Takže úspora je zřejmá. Negativní vliv paliva na vozidlo zatím nepozoruji, ale zatím jsem najel cca 4000km.
Najeto cca 10000km na poměr 1 : 1 (N95:E85) bez úpravy, pouze jsem hned vyměnil zapalovací svíčky a dal NGK LPG Laser Line 1. Startuji a jezdím bez problému. Motor má sametový zvuk a lepší zátah. Úspora 350,- Kč na nádrži. Zapalovací svíčka NGK LPG Laser Line 1. V Německu nabízejí na stojanech různé poměry již ředěný benzín s etanolem a tankujou to do aut bez obav a bez krabiček. U nás to grázlové pumpaři již dávno přilejvaj do naturalu jen o tom spotřebitel neví a platí a tlučou se mu do hlavy ptákoviny jako, že to žere hadičky, těsnění a atd.
Mám zakoupenou jednotku E85 – Eco Technology za 2700kč.Jsem s přestavbou velice spokojený.Mám auto Hyundai accent 2004 po vychytání a nastavení jednotky pro optimální spotřebu a výkon není žádný problém.Mám nastaveno studený start 40%,prodloužení vstřiku 16%.Startování zatím okolo 2 nad 0 je na první škrtnutí.Spotřeba se zvýšila o 1.5 litru což je dobré.Ale mám takovou zkušenost s kvalitou e85.U TANK ONO se mi 2x stalo že auto nechtělo do otáček a cukalo i vůně u studeného motoru byla ne lihová ale smrad jak po syntetickým ředidle. Po natankování u Wágnerová v Táboře vše v pořádku.Auto ani jednou necukne a jede za plynem.To znamená že není něco v pořádku.A ještě zajímavost,žádná výměna palivového filtru jenom jsem vyměnil svíčky Brisk LPG.Jinak jsem hodně spokojen.
Více zde: http://www.jezdimlevne.com/diskuse-a-vase-zkusennosti/
Resumé: Lehce se to vyplatí, ale výhra to není.
Podrobně: Je tady plno nesmyslů, třeba jak může klesnout emise CO2 o 20% a stoupnout spotřeba až o 30%? Kdy lidem dojde že spotřeba a CO2 je prakticky totéž..., nebo že alkohol nevytvrzuje gumové díly - v automotive průmyslu jsme rádi když Gufero může dlouhodobě pracovat aspoň v oleji.
Ale kardinální blbost je měření spotřeby. To nikoho fakt nenapadne že když si do auta dá "jednotku prodlužující vstřik" (někdy dokonce jen oblbovák teplotních čidel-řiká že je větší zima než je), tak motorová jednotka už neví kolik paliva pouští do motoru?
Ale jinak nejsem proti E85, jen počítejte s tím, že auto bude mít menší výkon, větší spotřebu a v chladnu bude špatně startovat. Poměr těchto tří jevů závisí na konkrétním motoru.
V případě zásahu do přípravy směsi se přidá i nesplnění emisí NOx v důsledku vyšší teploty spalovacího prostoru a možná zlepšení jednoho ze tří neduhů.
Co se poškození palivové soustavy týká, zašpinění filtru beru jako provozní stav. V palivovém čerpadle se toho moc rozbít nemůže, nádrž určitě vydrží desítky let i při leptání lihem, ale horší jsou hadičky, ventily a u starších i regulační tlakové ventily.
Stačí s tímhle počítat a můžeme "odrbávat" stát na daních za benzín, a stát se nám odvděčí systémem dotací které zvýhodní výrobu Ethanolu z pšenice a my potom budeme nadávat že zase zdražil chleba :-)
Souhlas s napsaným. Co člověk to názor a co člověk to odborník. Já na jednobodovém vstřiku jezdil na etanol dva roky, najeto cca 5000km. Odnesl to totálně zabetonovaný filtr a čerpadlo. Rozpuštěné usazeniny dělaly studeňáky na kartáčích motorku. Po vyndání čerpadla bylo gumové obložení proti vibracím lehce naleptáno. Jinak výkon i spotřeba téměř stejná jako na benzin, tedy spokojenost. Přikláním se k názoru, že etanol poškozuje gumové hadičky a čerpadlo ( po rychlém výplachu C6000 ) se vrátilo do normálu s opětovným nástupem benzinu, nebylo tedy měněno a závada se již nevyskytuje. Asi je to tedy dobrá věc ale u vozu již továrně upravenému. Nekamenujte mne, říkám osobní názor a popisuji jen svoji zkušenost.
Ahojky všem,máme s manželem Volvo S80 a rozhodli jsme se zkusit nechat namontovat jednotky na přestavbu na E85. No stálo to 12 000Kč.-a to ještě manžel dostal 1 000.-Kč důchodcovskou slevu,normální spotřeba ve městě 13l,je to 2000 turbo benzín. Po montáži spotřeba tak 18l-20l,nikdy jsme nedojeli,auto skákalo,servisní vůz byl u nás každý druhý den až ze Svitav,práce odvedená špatně,zastavovali jsme provoz pokaždé když jsme vyjeli a pán nám pořád tvrdil, že to bude v pořádku.Tak to šlo asi měsíc až se manžel naštval,jednotky vrátil,protože jsme nemohli nikam jezdit a pan Drápela slíbil vrátit peníze. Stalo se 27.11.2012 a dodnes peníze nemáme,pán si z nás dělá blázny,že už máme peníze na účtě. Ale jeden klad to má,auto jezdí jako ďábel.Tak pozor ,kdo vám to bude montovat. Museli jsme věc předat právnímu zástupci. babiHani
Lidi jsou tupé ovce, něco slyší, nerozumí tomu a šíří nesmysly! Nevim proč by měl mít E85 negativní vliv na motor, ještě za tatíčka T.G.M. když se nedovážel benzin z arabskejch emirátů nebo ruska tak se jezdilo zrovna tak na Ethanol :D a nikomu to nevadilo, zajímavé. Dále nechápu proč by se měli při přestavbě měnit hadičky nebo těsnění ????? Ty se už desítky let vyrábí z materiálů které vydrží takřka vše !! Co se týká jednotek pro přestavbu, tak tu házíte všechny do jednoho pytle ! Není jednotka jako jednotka, některé jen tupě prodlužují vstřik o x%, nezávisle na podmínkách a aktuálním stavu motoru ! Jiné (profesionální) snímají například otáčky, teplotu, signál z lambdy a složení paliva a podle toho DOREGULUJÍ VSTŘIKOVÁNÍ vozu. Ta "krabička" nemá za cíl oblbnout LAMBA SONDU, to má většina lidí v ČR pouze oblblbnuté myšlení těma co jezdí na plyn, který je suchý a méně energetický i oproti benzinu, to znamená snížení výkonu a opotřebování ventilů a pístních kroužků v první řadě. Dále plyn zabírá místo v autě a vyžaduje velký zásah do vozu. Ta "krabička" (bavme se o profi přestavbě) má za úkol dle informací z čidel doregulovávat vstřikování tak aby byl stachiometrický poměr vzduch/E85 stejný jako vzduch/benzin. Dále jezdit na poměr N95/E85 bez přestavby ať už 1:1, 1:2, 1:3 atd nemá smysl ! Za prvé jezdí auto na chudou směs a odchází ventily a za druhé se nevyplácí pak z ekonomického hlediska E85 tankovat, protože bez přestavby na E85 rapidně naroste spotřeba. Vím že nemá smysl se vysilovat, protože tomu většina lidí opravdu vůbec nerozumí a teď řeknou že jsem debil a dělám chytrého. Ano dělám, protože problematice rozumím, mám autoservis a zkušenosti za sebou. Tak čest všem a jezděte si dál na benzin až bude třeba za 40,- :D
Zajímalo by mne pane techniku (nic proti vám,jen se ptám) když tomuhle tématu rozumíte,co vy na tohle: Dá se ještě Ethanol míchat s destilovanou vodou? Důvod otázky je jednoduchý. Snížení ceny paliva.
Hodně jezdím a už mám za sebou x auťáků na benzin,naftu,LPG,ethanol,takže se snažím o zmenšení nákladů. Vymýšlím i různý experimenty na snížení spotřeby apod. a teď mne právě napadla tahle otázka.
S pozdravem Standa
Už v 80 letech jsem přidaval do moskvič 2140-1500ccm lih, s lehkou nohou okolo 8 l na 100. Akcelerace cca 10 s do 100 km za h.
Nyni F Fusion zkouška 1:1 bez chyby, plně E85 jelo to stejně spotřeba o 1l navic. Ted byl čerpan je E95 a nějak to zlenivělo. Byl jsem informovan že Ford má ŘJ univerzalně na cely svět a i lih zkousne bez potíží.
Co víc mne trapí je degradace oleje a rapidní ztráta jeho mazacích a čistících vlastností. Nevím jestli se u nás dá koupit olej učený pro motory provozované na etanol.
Určitě to cenu má, pokud se o tom chcete dozvědět více, hlavně o přestavbách, mrkněte se sem - http://ethanolbrno.cz
Ahoj, tak mám za sebou několik pokusů s E85. První zkoušky na autě 1.1i v poměru 1:1 s benzínem. Spotřeba vzrostla, výkon pocitově klesl, studené starty až na třetí pokus. Na nádrži jsem prodělal 70kč. Pak jsem asi rok nebo dva na E85 plival a stejně mi to nedalo, natankoval jsem asi 30l E85 do kanystru, doma vycucnul N95 a nalil tam E85 a cvičně nastartoval. Hned to chytlo, byl tam ještě natural. Tak jsem to byl projet a bylo všechno bez problémů. Tak jsem na to jezdil a když jsem pak na benzínce tankoval už jen čistý E85, měl jsem hrozný strach, abych nezůstal viset. Byla ve mě malá dušička, když jsem se proplétal ve špičce městem, ale bez problému jsem dojel. I studené starty byly ze začátku na první brnknutí, časem (ikdyž přišlo léto) se studené starty konají na 3-5 pokud, většinou ale na ten třetí auto chytne. Při vyjíždění z garáže má ještě tendenci zhasínat, ale než zavřu vrata, už je to v pohodě. Pocitově je výkon zase o něco nižší, spotřeba se zvedla z 5,1 na 5,8 l, ale ve finále ušetřím na nádrži asi 140kč. Auto nemá žádnou úpravu na E85, jezdím na to asi půl roku a neměnil jsem ještě ani palivový filtr. Ikdyž někam dojedu a pak odjíždím třeba za 4 hodiny, tak chytne na brnk, ale po nočním stání je to horší. Když je chladněji, jede to lépe, ve vedrech je auto docela udýchané. S propálenými písty nebo popraskanými hadicemi zatím nemám žádný problém, i ventily jsou v pohodě. Ale takové ty kecy, že to čistí motor, jsou nesmysl, díval jsem se a vypadá stejně jako při jízdě na N95. Je to asi individuální a každý to musí risknout, jestli mu to auto zbaští nebo ne.
Zkušenosti po cca 50ti tisících na E85. Zimní provoz jedu na natural, jaro léto a podzim na E85. Letní ranní starty na první nebo druhý pokus, jak jsou venku třicítky, chytne to na brnk, teplý motor taky chytne hned. Spotřeba natural 5l, E85 6l. Nejdelší trasu na E85 jsem jel 320km na Šumavu, tam to ale i v létě blbě startovalo, bylo tam chladno. Na E85 se motor rychleji zahřeje, ale trochu míň to táhne. Zatím jsem neměl jediný problém s těsněníma nebo hadičkama. Na E85 svítí kontrolka motoru, diagnostika hlásí špatnou směs, před emisema natankuju natural, kontrolka zhasne a bez problémů to projde.
co to tu cancáte za hovadiny že neco tvrdne a netěsní a ničí se? s felicií jsem s přídavnou jednotkou najel víc jak 30 000 na čistej e 85 i v zimě s fabii už 40 000 a nic tak tak tady přestaňte mlít hovadiny a respektujte zkušenosti lidí co na to jezdí a najeli s tím už desítky tisíc! chci k tomu ještě ale podotknou že je vhodné na to použít iridiové svíčky, jsou doporučené platinové ale myslím že jsou to nemlich to samí u felicie jsem měl standartní a jezdilo to normálně ale ke každýmuá motoru je potřeba to vhodně nastavit a sledovat to na diagnostice během jízdy ne jak se to chová ve volnoběhu. mám 1,4 16V 55kW. ethanol z ona cukal byl trochu šizenej , dá se otestovat obsah benzinu