Souhlasím s těmi názory, které článek kritizují, pokusím se navrhnout několik kritérií pro rozhodování při volbě pojišťovny:
1. Vlastnické vztahy, solidnost, stabilita, otevřenost.
2. Nabízené produkty, pro porovnání zvolit standardní produkt v několika věkových kategoriích. Z vlastní zkušenosti vím, že se pojišťovny výrazně odlišují ve výši pojistné částky i částky vyplácené při dožití nabídnou-li stejné zhodnocení a srovnatelný produkt.
3. Hospodářské výsledky (komplexně - lze zjistit z otevřených zdrojů).
4. Zákaznický servis - přístup ke klientům.
5. Spokojenost klientů (např. anketou)
Myslím, že by to mohlo být téma pro nějaký spotřebitelský test, stálo by to dost času i peněz, ale určitě by to bylo objektivnější, než kritizovaný článek.
Tak uz to zacina byt zajimavejsi... Tesi me dalsi ohlasy, ale problem spociva nekde jinde.
Produkty se v podstate poradne porovnat nedaji, protoze si pojistovny davaji velmio dobry pozor, aby nahodou nevydaly dva stejne, protoze potom by bylo trzni prostredi v segmentu podstatne tvrdsi.
Proto mi prijde logicke vychazet z udaju, z kterych se produkty vypocitavaji.
Dalsi otazkou je index. To je totiz opravdu problem. A zatim ho nikdo neumi resit. Urcitou cestu nabizi treba odborny rating (napr. Standar and Poor´s, kteri bohuzel moc nasich pojistoven nehodnoti (pouze 1)).
Anketa u klientu asi muze byt dobra, ale jednak vypovida pouze o vztahu ke klientum a v zadnem pripade ne o technickych rezervach, ktere jsou podstatne dulezitejsi.
Problematika je to velice slozita a komplexni pruzkum by stal vic, nez jen stovky tisic. A to vim, o cem mluvim.