Názory k článku Která životní pojišťovna je nejlepší?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 4. 2001 6:56

    Aleš Procházka (neregistrovaný)

    Pokud nemáte ucelené informace a to co tady předkládáte jako veřejné informace ze kterých si má potencionální klient té či oné pojišťovny udělat obrázek, pak bych doporučoval obsah tohoto článku vůbec nezveřejňovat. Toto ani zdaleka nejsou informace, ze kterých by snad někdo mohl vidět jako návod ke které pojišťovně se přiklonit. Pak-li, že se tak stane a klient se rozhodne v návaznosti na tento článek a pak dříve či později zjistí i něco jiného co zde neuvádíte, autoři článku nemůžou mít klidné spaní. Neznám nic horšího, než polovičaté informace.
    Z mé strany doporučuji Vám milý autoři článku, když řeknete A, řekněte i B, a že nemáte nebo se Vám nedostali další informace? To je přece čistě jen Váš problém, mít jen neucelené informace, je silně zavadějící. Já se podle Vašeho článku rozhodnout, velmi brzi se Vám moc pěkně poděkuji.

  • 13. 4. 2001 16:48

    anonymní

    Brzy, jazyk, nazývati se, Ruzyně, ano to jsou vyjmenovaná slova po Z.
    Bohužel to neřeší to, že má pan Procházka pravdu. Přesněji, celý článek je ulítlí a nechápu co tím chtěl autor čtenářům sdělit. Nemluvě o tom, že jsou v článku některé naprosto chybné interpretace výsledků, jako např.: "Zde je určitě zajímavé zdůraznit, že jako jediná pojišťovna Allianz zvládla posledních několik let bez ztrátového účetního období.". O pár řádku níže autor tvrdí, že " absolutní hodnota zisku částečně zavádějící". To je naprostá blbost, kvalitu nějaké společnosti nelze posuzovat podle toho, zda v prvních letech je ztrátová nebo zisková! V pojišťovnictví je to ještě markantnější, kdo alespoň troch chápe, jak se počítají pojistné sazby a jak pojištění funguje ví, že pojišťovna musí být do vytvoření dostatečně velkého pojistného kmene ztrátová. Pokud není, spíše to svědčí o tom, že její pojistné sazby jsou v rizikové složce příliš nadhodnocené! Co to znamená pro klienta je doufám jasné!
    Další špatný vtip, který se ale vyskytuje až příliš často: "Asi nejzajímavějším indikátorem pro klienty je ale připsané zhodnocení rezerv, neboť se jedná o peníze, které přímo dostanou jako podíl na zisku v rámci pojištění." Tento údaj je naprosto nic neříkající, pokud není přepočítán na efektivní úrok, kde jsou mj. zohledněny např. náklady na správu, podíl rizikové složky vůči kapitálové apod.
    Pokud by někdo chtěl říci, která pojišťovnu je na trhu nejlepší, pokud to vůbec jde objektivně posoudit, musel by se asi pustit více do hloubky a udělat to poctivěji než autor článku. Ale stálo by to za to a myslím, že by to zajímalo nejenom mě. Překvapí nás autor v budoucnu takovým článkem? Doufám že ano:-))

  • 16. 4. 2001 15:29

    autor (neregistrovaný)

    Dekuji za kritiku. Nicméně musím podotknout, že netvrdím, že mi o kvalitě pojišťovny vypovídá výše zisku z předchozích období. Ten fakt jsem pouze uváděl, ale nehodnotil. To je, myslím, podstatné. Také vím, že pojišťovna může mít při počátku činnosti zcela běžně ztrátu. Ovšem i zde ztráta může být způsobená jinýmy faktory, ať už jde o špatné zajištění, nebo investice. Stačí se podívat na pojišťovnu Moravu. Jelikož jsem si problémů spojených s hodnocení vědom, tak jsou tabulky pouze částečně okomentované a bez výrazných závěrů.

  • 13. 4. 2001 19:39

    Procházka (neregistrovaný)

    Snad mou chybu pan Viktor - neznámý omluví, je však vidět, že v daném prostředí pojišťovnictví a finančnictví se vůbec nepohybuje. S panem Mannem však musím souhlasit, od autorů článku bych taky rád viděl odezvu, či spíše nápravu. Však takový optimista nejsem, takže ani moc nečekám, že autoři dají lidem profesionální a ucelené informace jak se sluší a patří, pakli že né, napadá mne jediná otázka "je to záměr?".

  • 16. 4. 2001 15:15

    autor (neregistrovaný)

    Ta kritika je do jisté míry oprávněná. Trochu se ale bránit musím. Původní projekt byl zaměřen poněkud jinak. Problém se vyskytnul v komunikaci s pojišťovnami. Já jsem poslední člověk na světě, který si myslí, že se podle zisku za posledních několik let dá ohodnotit kvalita pojišťovny. A taky je evidentní, že není možné postavit jednoduchý indikátor, který by byl s to hodnotit kvalitu té které pojišťovny. Např. podstatně vhodnější index by mohl obsahovat věci, jako je solventnost, popř. vývoj emitovaných cenných papírů, kdyby je ovšem někdo emitoval. Problému technické analýzy jsem si vědom, ostatně i z toho důvodu předkládám pouze informace, které pojišťovny samy poskytly a spočítaly. Je podstatně jednodušší ohodnotit finanční zdraví ČEZu, než kterékoliv pojišťovny. Už z logiky činnosti. Nicméně bych od ctěných kritiků naopak uvítal nápad, jak by se dalo hodnotit rozuměji na zákledě dostupných informací.

  • 17. 4. 2001 21:42

    Eva Škrdlantová, poradce pro fin (neregistrovaný)

    Na začátek další kritiku hodnocení pojišťoven (navíc k těm dosud uvedeným): nelákejte prosím klienty, aby si "spořili" formou kapitálového životního pojištění na 5 let! To by byli velmi zklamáni. Investiční pojištění jako formu spoření bych doporučila i na 5 let, kapitálové jen když klient potřebuje být pojištěn, pak je 5 let minimální možná doba pojištění, doporučená je ale spíš 10 a více (podle věku a potřeb klienta).

    Jak mohou klienti vybírat pojišťovnu? Ptejte se, jak dlouho už působí, zda jde o tak solidní instituci, aby zde byla ještě za 50 let. Porovnávejte pojistné podmínky (co pojišťovna konkrétně nabízí, například, zda je ve smlouvě i "zproštění od placení pojistného")s tím, jaká rizika potřebujete pokrýt. Porovnávejte pojistné (co budete za srovnatelné služby platit). Pak teprve přichází na řadu zhodnocení spořící části pojištění. To porovnávejte nejen u jednotlivých pojišťoven, ale také uvažte možnost uzavřít tzv. rizikovou životní pojistku (pro případ smrti) a spořit jiným způsobem (podílové fondy, správa vlastního portfolia při vyšších částkách úspor...). Pokud rozumíte pojistné matematice, požádejte o sdělení vzorců. Zajímejte se, jak je pojišťovna zajištěna (kde, do jaké výše...).
    Tolik jen ve stručnosti a bez nároků na úplnost.

  • 18. 4. 2001 21:50

    Mirek Horáček (neregistrovaný)

    Ale jo, samozřejmě.. Spoření s kapitálovým životním pojištěním se nám vyplatí jen tehdy, pokud si chceme platit pojistku.

    Nicméně pokud jde o ty indikátory. Mně šlo o tvorbu indexu. Ze zmíněných informací se dá index dělat jen ztěží. A navíc porovnávat hodnotu služeb je z finančního hlediska dost náročné, ne-li nemožné. Když jsem naznačoval, jakým směrem bych se ubýral, tak jsem záměrně vynechal historická data.

    Podle délky existence bych moc neposuzoval. U gigantů, jako třeba Lloyds\', tam ano. Ale u těch menších ne. Ty časové řady nevypovídají o ničem, protože pojišťovny v podstatě nekrachují. U nás padla pouze Morava, a podíváme-li se např. do Německa, tak tam nepadla v posledních x letech žádná. Historická data nám dávají informaci pouze o tzv. book value, o tržní (nebo jakékoliv reálné) nám říkají minimum. Nejsem si jist, zda by byly pojišťovny ochotny zveřejňovat práci svých aktuárů, ale pokud ano, rád se poučím.

  • 22. 4. 2001 12:16

    Milana (neregistrovaný)

    je smutné ,že se pojištovny neozvaly zpátky. Napsat článek bez údajů dvou největších pojišťoven,jejichž podíl na trhu je více než 60%, je ale mrháním času. Informativní hodnota článku je tím značně snížena. Škoda

    Milan

  • 22. 4. 2001 18:00

    Petr Zámečník (neregistrovaný)

    Také mě mrzí, že pojišťovny nedodaly požadované informace. Nemyslím si však, že by informační hodnota článku klesla příliš. Vždyť informace o tom, která pojišťovna je ochotna informace sdělit na požádání, je také potřebná k rozhodování o volbě pojišťovny.

  • 22. 4. 2001 20:09

    S. Blaha (neregistrovaný)

    Souhlasím s těmi názory, které článek kritizují, pokusím se navrhnout několik kritérií pro rozhodování při volbě pojišťovny:
    1. Vlastnické vztahy, solidnost, stabilita, otevřenost.
    2. Nabízené produkty, pro porovnání zvolit standardní produkt v několika věkových kategoriích. Z vlastní zkušenosti vím, že se pojišťovny výrazně odlišují ve výši pojistné částky i částky vyplácené při dožití nabídnou-li stejné zhodnocení a srovnatelný produkt.
    3. Hospodářské výsledky (komplexně - lze zjistit z otevřených zdrojů).
    4. Zákaznický servis - přístup ke klientům.
    5. Spokojenost klientů (např. anketou)

    Myslím, že by to mohlo být téma pro nějaký spotřebitelský test, stálo by to dost času i peněz, ale určitě by to bylo objektivnější, než kritizovaný článek.

  • 28. 4. 2001 23:24

    Autor (neregistrovaný)

    Tak uz to zacina byt zajimavejsi... Tesi me dalsi ohlasy, ale problem spociva nekde jinde.

    Produkty se v podstate poradne porovnat nedaji, protoze si pojistovny davaji velmio dobry pozor, aby nahodou nevydaly dva stejne, protoze potom by bylo trzni prostredi v segmentu podstatne tvrdsi.

    Proto mi prijde logicke vychazet z udaju, z kterych se produkty vypocitavaji.

    Dalsi otazkou je index. To je totiz opravdu problem. A zatim ho nikdo neumi resit. Urcitou cestu nabizi treba odborny rating (napr. Standar and Poor´s, kteri bohuzel moc nasich pojistoven nehodnoti (pouze 1)).

    Anketa u klientu asi muze byt dobra, ale jednak vypovida pouze o vztahu ke klientum a v zadnem pripade ne o technickych rezervach, ktere jsou podstatne dulezitejsi.

    Problematika je to velice slozita a komplexni pruzkum by stal vic, nez jen stovky tisic. A to vim, o cem mluvim.

  • 5. 5. 2001 21:57

    Pavla (neregistrovaný)

    Už dvě hodiny sedím u internetu a snažím se to zjistit,ale bohužel.Dále bych také uvítala nějaké informace o České podnikatelské pojišťovně,nebo společnosti Czech fin,která nabízí její produkt Životní program s Filipem .

  • 14. 5. 2001 12:34

    bob (neregistrovaný)

    Proc shanet informace timto zpusobem misto porady s nezavislymi financnimi poradci.
    Poznamka:Nespolupracuji jen s jednim ustavem a nenuti vam produkty na prvni schuzce.

  • 15. 5. 2001 9:43

    Mirek Horacek (neregistrovaný)

    Hmmmm...

    Ale jo, v podstate mate pravdu. Jde o to, jestli nektery makler bude spolupracovat se vsemi osmnacti pojistovnami. Ale ja se spis bal toho, abych nedostal informace o produktech. Tam Vas pojistovny zpravidla zavali informacemi a jen tezko se takove nabidky porovnavaji. Ale mne slo o posouzeni pojistovny, jako celku. Z financniho hlediska. Pojistovaci makler Vam to rekne spis z hlediska produktu.

  • 29. 8. 2001 14:35

    a.chroustova (neregistrovaný)

    Internet vám v tomto nepomůže.Nejlepší rada je zavolat na vytypované pojišťovny, kde je spousta agentů, kteří čekají na klienty. Rádi vám poskytnou vyčerpávající informace (pokud produkty umějí nabídnout).
    Porovnání si uděláte sama. Pozor na nadsazenou indexaci. Taky by životní pojištění nemělo být uzavíráno na dobu 5 let. Nabídka "placení pojistného v době nemoci" je zbytečná, protože si na ni stejně musíte sama ušetřit vyššími splátkami - takže si ji vlastně předplatíte. atd.

  • 11. 8. 2006 18:01

    Kužel (neregistrovaný)
    Na firmu Czech fin z Českých Budějovic si dejte moc velký pozor. Jde o podvod, který vás nejspíše připraví o nějaké peníze. Pokud projevíte zájem o nějaké informace, pozvou si vás do Tábora a nezávazné informační setkání, kde Vás nejprve začnou seznamovat s produkty, které nabízejí, potom Vám udělají zkoušku o způsobilosti pro ně pracovat a na záver s Vás udělají jejich pojišťovacího agenta. Jde to všechno velice rychle, neustále jste odkazováni na závěr, kde se dozvíte více a na konci Vám dají podepsat dohodu o provedení práce. Po krátké době Vám přijde domů faktura na šest tisíc korun za provedené školení. Mají to uděláno tak, že ani soud nepomůže. Prostě něco jako pyramida.
  • 13. 10. 2001 19:00

    Petr Opálka (neregistrovaný)

    Počátkem 90 let mnoho odborníků zakládali v ČR banky. Jak to dopadlo, to jsme viděli sami. Stejná situace je s tvůrci článku Měšec. To jste tak hloupí, že pomlouváte stabilní a zavedené pojišťovny a předkládáte veřejnosti smyšlenky o ztrátách? Pro kterou pojišťovnu pracujete? Jak může jakákoliv pojišťovna držet zisk na stejné hodnotě po několik let, když ČNB rapidně snížila úrokové sazby? Jak můžete klamat veřejnost tvrzením, že pojištění je výhodnější než Termínované vklady? Vy nevíte, že od hrubého zisku se odečítá Technická úroková míra a tím,co zůstane je zhodnocována rezerva? Běžte raději krmit holuby, tím nic snad nezkazíte!

  • 13. 10. 2001 19:38

    Petr Opálka (neregistrovaný)

    Omlouvám se za vystřelenou kritiku. Jsem ale smutný z klientů, kteří se mi na jednání chlubí, že je jednou navštívil sympatický pojišťovák a sjednal krásnou a výhodnou pojistku na milion za tři stovky. Na logickou otázku, jestli to má garantováno v Pojistce sdělí, že pojišťovna k pojistce dává takový krásný papír a na něm krásné komíny se vzrůstajícím ziskem. Vrcholem všeho je, že si klient myslí, že má sjednánu životní pojistku na milion v případě smrti. Ale v pojistce má třeba stopadesát tisíc.
    Rady: Lidé, přemýšlejte.
    1)Pojistěte se u pojišťovny, která má kladný ohlas dlouhodobě i v zahraničí.
    2)Zajímejte se o pojišťovny, které jsou Organizačními složkami mezinárodního giganta. Ten Vám vše garantuje až do výše majetku celé společnosti.
    3)Zajímejte se o specializované Životní pojišťovny. Nemají ztrátovou činnost z majetkového pojištění.
    4)Zajímejte se o servis poradce. Když toho, kdo Vám sjedná pojistku už nikdy neuvidíte, kde se budete doptávat na své pojištění? A co změny v průběhu trvání? Na anonymní přepážce.
    5)Důvěřujte tomu, kdo se o Vás zajímá. Když přijdete k lékaři s angínou, taky Vám od okna nenapíše recept na průjem (protože Vás otypuje, že jste nějací divní). Poradce se ptá více než mluví.
    6)Nic nepodepisujte napoprvé! To, že se Vám to hned líbí neznamená, že se Vám to bude líbit napotřetí.
    Jsou to Vaše peníze. Jak se o ně postaráte, tak to budete mít.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).