Vlákno názorů k článku Krádež on-line od Marie - Myslím, že kdyby autor kritiky měl základní povědomost,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2003 12:00

    Marie (neregistrovaný)

    Myslím, že kdyby autor kritiky měl základní povědomost, jak probíhají transakce výběru hotovosti z cizího bankomatu, tj. bankomatu banky, u které nemám veden účet, nemohl byt tak jednoznačně svalovat vinu na bankomat ČS. Komunikaci mezi bankomatem "cizí" banky a "mojí" bankou zajišťuje software některého autorizačního centra, jehož služby pro tyto účely banky využívají.
    Zadám-li požadavek na výběr částky v cizím bankomatu, jde dotaz přes autorizační centrum do mé banky, zda mám na účtu dostatek prostředků. Banka dá kladnou nebo zápornou odpověď a opět přes autorizační centrum jde pokyn cizímu bankomatu, aby vydal-či nevydal peníze. Samozřejmě vše se děje elektronickou cestou.
    Pokud bankomat žádnou odpověď neobdrží do určité stanovené doby (nastavený timeout), může reagovat popisovaným způsobem, tj. že částku nelze vyplatit. Domnívám se, že kdyby se jednalo o technickou závadu bankomatu ČS nebo nedostatek hotovosti v bankomatu, hláška na displayi by byla konkrétnější. Bankomat evidentně požadavek do E-banky zaslal, autor píše, že částka byla v e-bance zablokovaná, proto asi nebyla technická závada v bankomatu. Spíše bych si typla na závadu v komunikaci nebo závadu v autorizačním centru (hw nebo sw). Zablokování částky na účtu e-banky muselo být provedeno e-bankou na základě nějaké nestandardní události a jak jsem zmínila výše - s e-bankou nekomunikovala přímo ČS, ale třetí subjekt což je autorizační centrum.

  • 3. 6. 2003 12:44

    All-in-one (neregistrovaný)

    Pravda po technické stránce nemám detailní přehled, jakým způsobem probíhá komunikace mezi bankomatem a ostatními subjekty v řadě.

    Po reklamaci jsem byl informován eBankou, že bankomat České spořitelny není v pořádku. Myslím, že je vcelku jedno, jak celá věc technicky probíhá, důležitý je výsledek a to byly nevyplacené peníze a nemožnost jejich výběru jinde. Poněkud zvláštní je, že se tak děje často na bankomatech České spořitelny a. s..

    Možná byste o přehnanosti hovořila jinak, kdybyste potřebovala hotovostní platbu provést přesně v určitém termínu a byly to zrovna Vaše poslední peníze.... Takový pocit bezmoci jsem snad opravdu nezažil!

    Snad jen na vysvětlenou u eBanky probíhá výběr z bankomatu, respektive jeho projev na účtu poněkud jinak než ve spořitelně. V okamžiku vyjmutí platební karty z bankomatu se !vyplacená! částka objeví v přehledu na účtu jako blokovaná, tzn. není proúčtovaná, ale již s ní nemohu disponovat. Přesně vidím kolik, kde a u koho jsem vybral. Pokud je výběr neúspěšný, žádná blokace neproběhne! Ve většině ostatních bank zjistíte vybrání peněz bankomatem na svém účtu až po zaúčtování tzn. třeba za týden... Vidíte a taky Vás neobviňuji z nedostatku základních znalostí :-))

    Nicméně se stále domnívám, že jsem byl po určitou dobu okraden. Když Vám někdo ukradne auto odjede s ním do samoobsluhy pro startky a zas Vám ho vrátí, tak se relativně také nic moc nestalo, ale právně je to neoprávněné užívání cizí věci. Jediný rozdíl je v tom, že v mém případě šlo o peníze.

  • 3. 6. 2003 14:10

    karel (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    raději si tu technickou stránku nechte pořádně prověřit a teprve pak pište podobné články. Jestliže by se spořitelna chytla Vašeho příspěvku, chtěla za tím jít a podala na Vás žalobu, tak 100%ně vyhraje.
    1) to, že Vás Ebanka referovala, že bankomat spořitelny není v pořádku je univerzální hláška, pro toto tvrzení je potřeba mít veškeré podklady a informace ze všech technických kanálů a to není chvíle na pár minut....., důležité jsou potvrzené důkazy (také je zajímavé Vaše tvrzení, že se tak děje často na bankomatech spořitelny - toto tvrzení je také zavádějící - možná při přepočtu penetrace bankomatů a vlastníků bankomatů byste dostal zcela totožné číslo)
    2) Držení platební karty právně nezaručuje výběr hotovosti z bankomatu "kdykoliv". Je to podobné, jako kdyby Vám to Vaše auto nešlo nastartovat, tak asi taky těžko budete psát výrobci, že jste tu káru nenatočil.
    3) Cítíte-li se okraden, tak rychle vyberte Vaše peněžní prostředky a nacpěte si je doma do matrace. Vaším pojetím můžete žalovat jakoukoliv banku, že Vás okrádá např. tím, že u ní máte peníze a v noci si je nemůžete vybrat, jelikož mají pobočky zavřeno.

    Přeji trochu více soudnosti a chladnou hlavu především!

  • 3. 6. 2003 14:13

    karel (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    raději si tu technickou stránku nechte pořádně prověřit a teprve pak pište podobné články. Jestliže by se spořitelna chytla Vašeho příspěvku, chtěla za tím jít a podala na Vás žalobu, tak 100%ně vyhraje.
    1) to, že Vás Ebanka referovala, že bankomat spořitelny není v pořádku je univerzální hláška, pro toto tvrzení je potřeba mít veškeré podklady a informace ze všech technických kanálů a to není chvíle na pár minut....., důležité jsou potvrzené důkazy (také je zajímavé Vaše tvrzení, že se tak děje často na bankomatech spořitelny - toto tvrzení je také zavádějící - možná při přepočtu penetrace bankomatů a vlastníků bankomatů byste dostal zcela totožné číslo)
    2) Držení platební karty právně nezaručuje výběr hotovosti z bankomatu "kdykoliv". Je to podobné, jako kdyby Vám to Vaše auto nešlo nastartovat, tak asi taky těžko budete psát výrobci, že jste tu káru nenatočil.
    3) Cítíte-li se okraden, tak rychle vyberte Vaše peněžní prostředky a nacpěte si je doma do matrace. Vaším pojetím můžete žalovat jakoukoliv banku, že Vás okrádá např. tím, že u ní máte peníze a v noci si je nemůžete vybrat, jelikož mají pobočky zavřeno.

    Přeji trochu více soudnosti a chladnou hlavu především!

  • 3. 6. 2003 14:58

    pavel (neregistrovaný)

    Přejete panu W. soudnost, ale sám jste jí ztratil. Ptáte se proč? Mohu Vás ujistit, že pokud mi vinou výrobce v civilizovaném světě kiksne auto (samozřejmě v záruce) a mně to způsobí škodu, mám možnost a velkou šanci na náhradu škody. Že to tak u nás nefunguje neznamená, že by to tak fungovat nemělo.
    Další příměr z žalobou banky je také blbý, protože soudný člověk nečeká, že by banka měla v noci otevřeno, zatímco soudný člověk očekává, že mu bankomat peníze při dostatečném zůstatku vydá kdykoliv a pokud nevydá, tak je ani nezablokuje.
    Doufám, že jste na vašem místě u spořitelny spokojen.

  • 3. 6. 2003 16:03

    nehlucna samota (neregistrovaný)

    V civilizovaném světě zavoláte do servisu, ale určitě nebudete psát výrobci.......
    Zmiňujte se o soudném člověku - přečtěte si ještě jednou autorův článek a zvažte, zda se to slovo hodí jak na Vás, tak na autora.......

  • 3. 6. 2003 16:26

    hlucne velkomesto (neregistrovaný)

    Ale zodpovědnost za problémy nese výrobce, popř. prodejce, tahat do toho servis je pitomost. Stejně tak za problémy s bankomatem by měl odpovídat provozovatel bankomatu, popř. vaše mateřská banka.
    V čem vám to připadá tak divné? Nikdo nepopírá, že článek je psán emočně, na druhou stranu nemám pocit, že by autor byl nějak úplně mimo. Co byste dělal vy v jeho situaci? Dal spořitelně Zlatý Dukát za to, že přiznala chybu?

  • 3. 6. 2003 17:25

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    no, tady je problem ze nevime jeslti skodu zpusobil vyrobce nebo nekdo jiny ... nicmene autorovi to ani tak nedalo aby sesmolil clanek na ukor ČS rekl bych bez jakychkoliv dukazu, zrejme pouze z lasky ke sve e-bance.
    ja bych se zase ani nedivil kdyby ho za takovy clanek ČS pekne prohnala po ceskych soudech, protoze si to o to koleduje, uz i proto ze ani mesec evidentne nemel nejmensi naznak se nekde poptat a dobrat pravdy, jak tomu cini napr. u zlamanych gresli ...

  • 3. 6. 2003 15:31

    Schweige (neregistrovaný)

    Zjevně jste se nepoučil! V diskusi u článku o kterém se v textu zmiňujete jste zmiňoval nedobrou zkušenost se spořitelními bankomaty a mluvil (psal) jste o tom, že se vyhýbáte jakékoliv další zkušenosti s touto institucí. A neuplynulo ani půl roku a píšete, že jste nejprve použil bankomat ČS a až poté bankomat Euronetu, který stál vedle. Zase jste jim dal možnost, aby Vám zvedli tlak, zase jste jim povolil, aby usilovali o Vaše zdraví a hráli na Vaši emoční strunu...... Naštěstí Vás stihnul vrátit do normálu naprosto profesionální a bezkonkurenční postup Vaší eBanky. (pokud chcete psát objektivní články, chtělo by to opravdu méně emocí, pokud je toto místo určeno reklamním textům a subjektivním dojmům, které se tváří jako seriózní příspěvky, měla by se redakce zamyslet nad tím, jak dál.....)

  • 3. 6. 2003 16:56

    Isis (neregistrovaný)

    Stejně tak lze říci, že toto selhání se stalo klientovi eBanky, a pro jistotu se vyhnout nejen ČS ale i eBance. Příčina nemusí být nutně v bankomatu ale třeba v komunikaci s eBankou. Problémová komunikace (tak jak ji popisujete) ve spojení s relativní nedostupností poboček, může být pro mnohé nepřijatelná. A eBanka jako člen finanční skupiny České pojišťovny? Postsocialistického molocha? Moc dobře si pamatuji, jaký problém býval z ČP dostat peníze a jak "solidní" to býval podnik. Já sám mám účty u ČS, GE, ČSOB a KB, několikrát jsem byl okraden "obchodníky" z USA a všechny uvedené banky včetně ČS se mě vždy zastaly. Přes kartová centra do 2-3 měsíců peníze vymohly nazpět. V případě GE jsem kromě peněz dostal i dárek s omluvným dopisem. Uvedený případ k elektronickému bankovnictví patří a dříve nebo později se stane každému, kdo ho používá. Místo hysterické reakce je třeba mít rozumný zůstatek, více karet a více účtů. Spojit svůj osud s jedinou kartičkou z plastu a jedinou bankou se může vymstít. Pěkné internetové bankovnictví a mobilbanku má i účet Génius GECB, blokaci prostředků zjistíte taky okamžitě z internetu nebo telefonu a je levnější.

    Pokud se cítíte okraden, tak viník je eBanka. S tou máte uzavřenu smlouvu a ta Vám ručí i za své smluvní partnery včetně ČS. Mě třeba GE svým dopisem nedoporučila používat bankomaty ČS. Pokud ho přesto použiji a riskuji potíže, tak to dělám na vlastní nebezpečí, protože nikde poblíž jiný bankomat není. A to Vás eBanka neupozornila na nebezpečí spořitelních bankomatů? To je ale opravdu divný, když je tolik reklamací. To jste si asi nevybral nejlepší banku, že?

  • 3. 6. 2003 17:23

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    me to pripada trochu smesne takhle nekoho kritizovat, i kdyz od zastance e-banky jako jste vy se tu tezko dalo neco jineho cekat.
    v tomto pripade se musim obratit na stranu pisatelky Marie jelikoz mam ze situace stejny dojem.
    - e-banka vam rekla ze chyba je v bankomatu ČS. o tom ze to byla opravdu pravda bych si nebyl az tak jisty i kdyz se to stava, ale spis uz proto ze mi to rekli u e-banky bych si to radeji 5x overil nez bych to napsal nekam na verejny server
    - co se tyce kradeze, asi by bylo dobre kdyby jste si ujasnil pojmy. tady je potreba rozlisovat technickou zavadu od kradeze auta a prejeti s nim za roh. naprosto nesmyslne michate hrusky s jablkama
    - o tom ze ČS nefunguji obcas bankomaty je take siskutabilni mluvit, ono je to samozrejme videt mnohem vic kdyz obcas prestane fungovat ČS nektery z nekolika set ci tisic bankomatu, nez kdyby nekdy nefungoval jeden z 10-ti e-bance, krom toho ze z bankomatu e-banky z 95 procent vybiraji pouze klienti e-banky, kteri by zajiste svou banku za to nehanili a radi by prizanli technickou zavadu s oduvodnenim ze se zajiste nic tak hrozneho nestalo

    obecne mi cely clanek pripada trapny a zbytecny, mozna s cilem opet trochu vyzvdvihnout jak dobre funguje e-banka (az to vypada jako reklama na e-banku) a jake jsou ostatni banky shitove, nicmene po tom ze jsem zjistil kdo je autorem me ani nic takoveho neprekvapilo. Spis me prekvapuje ze se mesec snizil k tomu ze to vydal. uz to tu zacina vypadat jako v bulvarnim platku. :o(

    PS pro rejpaly: nejsem zastancem ČS, mam ucet u ZB

  • 4. 6. 2003 10:44

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    ""Snad jen na vysvětlenou u eBanky probíhá výběr z bankomatu, respektive jeho projev na účtu poněkud jinak než ve spořitelně. V okamžiku vyjmutí platební karty z bankomatu se !vyplacená! částka objeví v přehledu na účtu jako blokovaná, tzn. není proúčtovaná, ale již s ní nemohu disponovat. Přesně vidím kolik, kde a u koho jsem vybral. Pokud je výběr neúspěšný, žádná blokace neproběhne! Ve většině ostatních bank zjistíte vybrání peněz bankomatem na svém účtu až po zaúčtování tzn. třeba za týden...""

    Zdaleka na jen v Ebance, trochu jste s vasi paskou na ocich s napisem Ebanka zaspal dobu, uz spousta jinych bank je na stejne technicke urovni jako ta Vase. Jen trochu koukat, nicmene i tak nevim v cem se pisatelka dopustila nedostatku zakladnich znalosti jak pisete...

  • 5. 6. 2003 10:07

    Marie (neregistrovaný)

    Termín blokovaná částka jsem chápala jako opatření k ochraně účtu klienta např. při podezřelé transakci. Dobrá, uvádíte, že do 20-ti minut vás kontaktovala pracovnice e-banky s tím, že částka je uvolněna. To znamená, že se mezitím musela spojit s ČS a ověřit si, zda čáska byla z ATM vydána. Pracovník ČS musel nahlédnou to logu transakcí daného bankomatu a zjistit, že bankomat peníze nevydal. Kdyby v logu byl záznam, že peníze vydány byly , neměl byste šanci. Nedokázal byste, že jste peníze skutečně neodebral.
    Nezdá se mi pravděpodobné, že by software bankomatu do vlastního logu provedl záznam,že částku nevydal a do e-banky zaslal informaci, že peníze vydány byly, aby je banka odečetla z účtu.
    Proč tedy došlo k odečtení částky? Příčina může být i v programové chybě autorizačního centra nebo samotné e-banky. Zajímavý je případ, uvedený v tomto fóru, kde autor popisuje problémy při placení kartou u obchodníka (zde s tím neměla ČS nic společného). V tomto případě měl pisatel účet u e-banky, takže platební karty byly vydány k tomuto účtu též e-bankou, první nepovedená transakce odečetla částku z účtu, no není to zvláštní?

    Chápu Vás, na Vašem místě bych byla taky na infarkt. Ale prosím, nedělejte takto ukvapené závěry, pokud neproběhlo řádné šetření. Zveřejnit obvinění někoho bez důkazů na portálu Internetu opravdu není legrace.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).