Hlavní navigace

Názory k článku Krádež on-line

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2003 8:19

    LK (neregistrovaný)

    Držím palce, protože pokud uspějete, bude to znamení, že se tu konečně něco děje. Zatím si banka dupne a klienti mají smůlu, kéž by se to postavení alespoň trochu srovnalo a klient měl taky nějaká práva (jako třeba na své peníze).

  • 3. 6. 2003 10:36

    LK (neregistrovaný)

    V článku je spíš popsáno čiré zoufalství, že pokud se něco podobného člověku stane, je opravdu vystaven na milost a nemilost jedné instituci, protože kdyby (ja vím, kdyby byly ryby) ČS řekla, že žádnou závadanu na bankomatu hlášenou nemají (což mi nepřijde tak nemožné), tak je člověk opravdu bez peněz a hlavně bez jakékoliv šance domoci se nápravy.
    A pokud se obrátí na linku, kde se to má řešit, a uprostřed pracovní doby ho záznamník "vyfakuje", že má zavolat v pracovní době, to je opravdu na zastřelení.
    Jak to vidím já - zaprvé je tam technické selhání ČS, která tímto sehláním způsobila komplikace. Za druhé je tam opravdu zvláštní přístup ombudsmana spořitelny, za třetí je vůbec zajímavý přístup spořitelny, která způsobí člověku problémy a k vyřešení situace přistupuje laxně, za čtvrté technická úroveň bankomatu, který částku 3400 nepovažuje za dělitelnou 200 (čím dalším nás takový krám může překvapit? Jindy mu zas může výběr 200 přijít jako výběr 2000).
    Že v tom jsou emoce bych se vůbec nedivil, z článku je zřejmé, že nešlo o nějaký redakční test, ale o reálnou zkušenost, jak je klient vystaven na milost a nemilost bance (která se chová jako mocipán).

  • 3. 6. 2003 12:00

    Marie (neregistrovaný)

    Myslím, že kdyby autor kritiky měl základní povědomost, jak probíhají transakce výběru hotovosti z cizího bankomatu, tj. bankomatu banky, u které nemám veden účet, nemohl byt tak jednoznačně svalovat vinu na bankomat ČS. Komunikaci mezi bankomatem "cizí" banky a "mojí" bankou zajišťuje software některého autorizačního centra, jehož služby pro tyto účely banky využívají.
    Zadám-li požadavek na výběr částky v cizím bankomatu, jde dotaz přes autorizační centrum do mé banky, zda mám na účtu dostatek prostředků. Banka dá kladnou nebo zápornou odpověď a opět přes autorizační centrum jde pokyn cizímu bankomatu, aby vydal-či nevydal peníze. Samozřejmě vše se děje elektronickou cestou.
    Pokud bankomat žádnou odpověď neobdrží do určité stanovené doby (nastavený timeout), může reagovat popisovaným způsobem, tj. že částku nelze vyplatit. Domnívám se, že kdyby se jednalo o technickou závadu bankomatu ČS nebo nedostatek hotovosti v bankomatu, hláška na displayi by byla konkrétnější. Bankomat evidentně požadavek do E-banky zaslal, autor píše, že částka byla v e-bance zablokovaná, proto asi nebyla technická závada v bankomatu. Spíše bych si typla na závadu v komunikaci nebo závadu v autorizačním centru (hw nebo sw). Zablokování částky na účtu e-banky muselo být provedeno e-bankou na základě nějaké nestandardní události a jak jsem zmínila výše - s e-bankou nekomunikovala přímo ČS, ale třetí subjekt což je autorizační centrum.

  • 3. 6. 2003 12:44

    All-in-one (neregistrovaný)

    Pravda po technické stránce nemám detailní přehled, jakým způsobem probíhá komunikace mezi bankomatem a ostatními subjekty v řadě.

    Po reklamaci jsem byl informován eBankou, že bankomat České spořitelny není v pořádku. Myslím, že je vcelku jedno, jak celá věc technicky probíhá, důležitý je výsledek a to byly nevyplacené peníze a nemožnost jejich výběru jinde. Poněkud zvláštní je, že se tak děje často na bankomatech České spořitelny a. s..

    Možná byste o přehnanosti hovořila jinak, kdybyste potřebovala hotovostní platbu provést přesně v určitém termínu a byly to zrovna Vaše poslední peníze.... Takový pocit bezmoci jsem snad opravdu nezažil!

    Snad jen na vysvětlenou u eBanky probíhá výběr z bankomatu, respektive jeho projev na účtu poněkud jinak než ve spořitelně. V okamžiku vyjmutí platební karty z bankomatu se !vyplacená! částka objeví v přehledu na účtu jako blokovaná, tzn. není proúčtovaná, ale již s ní nemohu disponovat. Přesně vidím kolik, kde a u koho jsem vybral. Pokud je výběr neúspěšný, žádná blokace neproběhne! Ve většině ostatních bank zjistíte vybrání peněz bankomatem na svém účtu až po zaúčtování tzn. třeba za týden... Vidíte a taky Vás neobviňuji z nedostatku základních znalostí :-))

    Nicméně se stále domnívám, že jsem byl po určitou dobu okraden. Když Vám někdo ukradne auto odjede s ním do samoobsluhy pro startky a zas Vám ho vrátí, tak se relativně také nic moc nestalo, ale právně je to neoprávněné užívání cizí věci. Jediný rozdíl je v tom, že v mém případě šlo o peníze.

  • 3. 6. 2003 14:10

    karel (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    raději si tu technickou stránku nechte pořádně prověřit a teprve pak pište podobné články. Jestliže by se spořitelna chytla Vašeho příspěvku, chtěla za tím jít a podala na Vás žalobu, tak 100%ně vyhraje.
    1) to, že Vás Ebanka referovala, že bankomat spořitelny není v pořádku je univerzální hláška, pro toto tvrzení je potřeba mít veškeré podklady a informace ze všech technických kanálů a to není chvíle na pár minut....., důležité jsou potvrzené důkazy (také je zajímavé Vaše tvrzení, že se tak děje často na bankomatech spořitelny - toto tvrzení je také zavádějící - možná při přepočtu penetrace bankomatů a vlastníků bankomatů byste dostal zcela totožné číslo)
    2) Držení platební karty právně nezaručuje výběr hotovosti z bankomatu "kdykoliv". Je to podobné, jako kdyby Vám to Vaše auto nešlo nastartovat, tak asi taky těžko budete psát výrobci, že jste tu káru nenatočil.
    3) Cítíte-li se okraden, tak rychle vyberte Vaše peněžní prostředky a nacpěte si je doma do matrace. Vaším pojetím můžete žalovat jakoukoliv banku, že Vás okrádá např. tím, že u ní máte peníze a v noci si je nemůžete vybrat, jelikož mají pobočky zavřeno.

    Přeji trochu více soudnosti a chladnou hlavu především!

  • 3. 6. 2003 14:13

    karel (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    raději si tu technickou stránku nechte pořádně prověřit a teprve pak pište podobné články. Jestliže by se spořitelna chytla Vašeho příspěvku, chtěla za tím jít a podala na Vás žalobu, tak 100%ně vyhraje.
    1) to, že Vás Ebanka referovala, že bankomat spořitelny není v pořádku je univerzální hláška, pro toto tvrzení je potřeba mít veškeré podklady a informace ze všech technických kanálů a to není chvíle na pár minut....., důležité jsou potvrzené důkazy (také je zajímavé Vaše tvrzení, že se tak děje často na bankomatech spořitelny - toto tvrzení je také zavádějící - možná při přepočtu penetrace bankomatů a vlastníků bankomatů byste dostal zcela totožné číslo)
    2) Držení platební karty právně nezaručuje výběr hotovosti z bankomatu "kdykoliv". Je to podobné, jako kdyby Vám to Vaše auto nešlo nastartovat, tak asi taky těžko budete psát výrobci, že jste tu káru nenatočil.
    3) Cítíte-li se okraden, tak rychle vyberte Vaše peněžní prostředky a nacpěte si je doma do matrace. Vaším pojetím můžete žalovat jakoukoliv banku, že Vás okrádá např. tím, že u ní máte peníze a v noci si je nemůžete vybrat, jelikož mají pobočky zavřeno.

    Přeji trochu více soudnosti a chladnou hlavu především!

  • 3. 6. 2003 14:58

    pavel (neregistrovaný)

    Přejete panu W. soudnost, ale sám jste jí ztratil. Ptáte se proč? Mohu Vás ujistit, že pokud mi vinou výrobce v civilizovaném světě kiksne auto (samozřejmě v záruce) a mně to způsobí škodu, mám možnost a velkou šanci na náhradu škody. Že to tak u nás nefunguje neznamená, že by to tak fungovat nemělo.
    Další příměr z žalobou banky je také blbý, protože soudný člověk nečeká, že by banka měla v noci otevřeno, zatímco soudný člověk očekává, že mu bankomat peníze při dostatečném zůstatku vydá kdykoliv a pokud nevydá, tak je ani nezablokuje.
    Doufám, že jste na vašem místě u spořitelny spokojen.

  • 3. 6. 2003 16:03

    nehlucna samota (neregistrovaný)

    V civilizovaném světě zavoláte do servisu, ale určitě nebudete psát výrobci.......
    Zmiňujte se o soudném člověku - přečtěte si ještě jednou autorův článek a zvažte, zda se to slovo hodí jak na Vás, tak na autora.......

  • 3. 6. 2003 16:26

    hlucne velkomesto (neregistrovaný)

    Ale zodpovědnost za problémy nese výrobce, popř. prodejce, tahat do toho servis je pitomost. Stejně tak za problémy s bankomatem by měl odpovídat provozovatel bankomatu, popř. vaše mateřská banka.
    V čem vám to připadá tak divné? Nikdo nepopírá, že článek je psán emočně, na druhou stranu nemám pocit, že by autor byl nějak úplně mimo. Co byste dělal vy v jeho situaci? Dal spořitelně Zlatý Dukát za to, že přiznala chybu?

  • 3. 6. 2003 17:25

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    no, tady je problem ze nevime jeslti skodu zpusobil vyrobce nebo nekdo jiny ... nicmene autorovi to ani tak nedalo aby sesmolil clanek na ukor ČS rekl bych bez jakychkoliv dukazu, zrejme pouze z lasky ke sve e-bance.
    ja bych se zase ani nedivil kdyby ho za takovy clanek ČS pekne prohnala po ceskych soudech, protoze si to o to koleduje, uz i proto ze ani mesec evidentne nemel nejmensi naznak se nekde poptat a dobrat pravdy, jak tomu cini napr. u zlamanych gresli ...

  • 3. 6. 2003 15:31

    Schweige (neregistrovaný)

    Zjevně jste se nepoučil! V diskusi u článku o kterém se v textu zmiňujete jste zmiňoval nedobrou zkušenost se spořitelními bankomaty a mluvil (psal) jste o tom, že se vyhýbáte jakékoliv další zkušenosti s touto institucí. A neuplynulo ani půl roku a píšete, že jste nejprve použil bankomat ČS a až poté bankomat Euronetu, který stál vedle. Zase jste jim dal možnost, aby Vám zvedli tlak, zase jste jim povolil, aby usilovali o Vaše zdraví a hráli na Vaši emoční strunu...... Naštěstí Vás stihnul vrátit do normálu naprosto profesionální a bezkonkurenční postup Vaší eBanky. (pokud chcete psát objektivní články, chtělo by to opravdu méně emocí, pokud je toto místo určeno reklamním textům a subjektivním dojmům, které se tváří jako seriózní příspěvky, měla by se redakce zamyslet nad tím, jak dál.....)

  • 3. 6. 2003 16:56

    Isis (neregistrovaný)

    Stejně tak lze říci, že toto selhání se stalo klientovi eBanky, a pro jistotu se vyhnout nejen ČS ale i eBance. Příčina nemusí být nutně v bankomatu ale třeba v komunikaci s eBankou. Problémová komunikace (tak jak ji popisujete) ve spojení s relativní nedostupností poboček, může být pro mnohé nepřijatelná. A eBanka jako člen finanční skupiny České pojišťovny? Postsocialistického molocha? Moc dobře si pamatuji, jaký problém býval z ČP dostat peníze a jak "solidní" to býval podnik. Já sám mám účty u ČS, GE, ČSOB a KB, několikrát jsem byl okraden "obchodníky" z USA a všechny uvedené banky včetně ČS se mě vždy zastaly. Přes kartová centra do 2-3 měsíců peníze vymohly nazpět. V případě GE jsem kromě peněz dostal i dárek s omluvným dopisem. Uvedený případ k elektronickému bankovnictví patří a dříve nebo později se stane každému, kdo ho používá. Místo hysterické reakce je třeba mít rozumný zůstatek, více karet a více účtů. Spojit svůj osud s jedinou kartičkou z plastu a jedinou bankou se může vymstít. Pěkné internetové bankovnictví a mobilbanku má i účet Génius GECB, blokaci prostředků zjistíte taky okamžitě z internetu nebo telefonu a je levnější.

    Pokud se cítíte okraden, tak viník je eBanka. S tou máte uzavřenu smlouvu a ta Vám ručí i za své smluvní partnery včetně ČS. Mě třeba GE svým dopisem nedoporučila používat bankomaty ČS. Pokud ho přesto použiji a riskuji potíže, tak to dělám na vlastní nebezpečí, protože nikde poblíž jiný bankomat není. A to Vás eBanka neupozornila na nebezpečí spořitelních bankomatů? To je ale opravdu divný, když je tolik reklamací. To jste si asi nevybral nejlepší banku, že?

  • 3. 6. 2003 17:23

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    me to pripada trochu smesne takhle nekoho kritizovat, i kdyz od zastance e-banky jako jste vy se tu tezko dalo neco jineho cekat.
    v tomto pripade se musim obratit na stranu pisatelky Marie jelikoz mam ze situace stejny dojem.
    - e-banka vam rekla ze chyba je v bankomatu ČS. o tom ze to byla opravdu pravda bych si nebyl az tak jisty i kdyz se to stava, ale spis uz proto ze mi to rekli u e-banky bych si to radeji 5x overil nez bych to napsal nekam na verejny server
    - co se tyce kradeze, asi by bylo dobre kdyby jste si ujasnil pojmy. tady je potreba rozlisovat technickou zavadu od kradeze auta a prejeti s nim za roh. naprosto nesmyslne michate hrusky s jablkama
    - o tom ze ČS nefunguji obcas bankomaty je take siskutabilni mluvit, ono je to samozrejme videt mnohem vic kdyz obcas prestane fungovat ČS nektery z nekolika set ci tisic bankomatu, nez kdyby nekdy nefungoval jeden z 10-ti e-bance, krom toho ze z bankomatu e-banky z 95 procent vybiraji pouze klienti e-banky, kteri by zajiste svou banku za to nehanili a radi by prizanli technickou zavadu s oduvodnenim ze se zajiste nic tak hrozneho nestalo

    obecne mi cely clanek pripada trapny a zbytecny, mozna s cilem opet trochu vyzvdvihnout jak dobre funguje e-banka (az to vypada jako reklama na e-banku) a jake jsou ostatni banky shitove, nicmene po tom ze jsem zjistil kdo je autorem me ani nic takoveho neprekvapilo. Spis me prekvapuje ze se mesec snizil k tomu ze to vydal. uz to tu zacina vypadat jako v bulvarnim platku. :o(

    PS pro rejpaly: nejsem zastancem ČS, mam ucet u ZB

  • 4. 6. 2003 10:44

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    ""Snad jen na vysvětlenou u eBanky probíhá výběr z bankomatu, respektive jeho projev na účtu poněkud jinak než ve spořitelně. V okamžiku vyjmutí platební karty z bankomatu se !vyplacená! částka objeví v přehledu na účtu jako blokovaná, tzn. není proúčtovaná, ale již s ní nemohu disponovat. Přesně vidím kolik, kde a u koho jsem vybral. Pokud je výběr neúspěšný, žádná blokace neproběhne! Ve většině ostatních bank zjistíte vybrání peněz bankomatem na svém účtu až po zaúčtování tzn. třeba za týden...""

    Zdaleka na jen v Ebance, trochu jste s vasi paskou na ocich s napisem Ebanka zaspal dobu, uz spousta jinych bank je na stejne technicke urovni jako ta Vase. Jen trochu koukat, nicmene i tak nevim v cem se pisatelka dopustila nedostatku zakladnich znalosti jak pisete...

  • 5. 6. 2003 10:07

    Marie (neregistrovaný)

    Termín blokovaná částka jsem chápala jako opatření k ochraně účtu klienta např. při podezřelé transakci. Dobrá, uvádíte, že do 20-ti minut vás kontaktovala pracovnice e-banky s tím, že částka je uvolněna. To znamená, že se mezitím musela spojit s ČS a ověřit si, zda čáska byla z ATM vydána. Pracovník ČS musel nahlédnou to logu transakcí daného bankomatu a zjistit, že bankomat peníze nevydal. Kdyby v logu byl záznam, že peníze vydány byly , neměl byste šanci. Nedokázal byste, že jste peníze skutečně neodebral.
    Nezdá se mi pravděpodobné, že by software bankomatu do vlastního logu provedl záznam,že částku nevydal a do e-banky zaslal informaci, že peníze vydány byly, aby je banka odečetla z účtu.
    Proč tedy došlo k odečtení částky? Příčina může být i v programové chybě autorizačního centra nebo samotné e-banky. Zajímavý je případ, uvedený v tomto fóru, kde autor popisuje problémy při placení kartou u obchodníka (zde s tím neměla ČS nic společného). V tomto případě měl pisatel účet u e-banky, takže platební karty byly vydány k tomuto účtu též e-bankou, první nepovedená transakce odečetla částku z účtu, no není to zvláštní?

    Chápu Vás, na Vašem místě bych byla taky na infarkt. Ale prosím, nedělejte takto ukvapené závěry, pokud neproběhlo řádné šetření. Zveřejnit obvinění někoho bez důkazů na portálu Internetu opravdu není legrace.

  • 3. 6. 2003 13:51

    JirkaZ (neregistrovaný)

    Musím přiznat, že výsledek případného mimosoudního narovnání by mne velmi zajímal. Myslím si totiž, že žádné nebude, tedy určitě ne od ČS. Peníze autorovi zablokovala e-Banka, tzn. že škodu je třeba žádat od ní. S ČS, tedy s provozovatelem podivuhodného bankomatu, není autor ve smluvním vztahu. Možné by bylo vyrovnání mezi bankami, ale vzhledem k částce se s tím pravděpodobně nikdo nebude zdržovat. Nicméně nejsem právník, třeba se mýlím.
    Ze situace (která by určitě rozčílila každého) však plyne poučení : vybírat peníze jen v bankomatu vlastní banky, ne u cizího. Tam se není na co vymlouvat, odpovědnost je jasná.
    V každém případě přeji autorovi hodně štěstí při uplatnění náhrady a nám čtenářům, aby se s námi poté o výsledek podělil.

  • 3. 6. 2003 23:05

    All-in-one (neregistrovaný)

    Právě tolik je hodin, když jsem dočetl vaše reakce. Každopádně za všechny děkuji. Je vidět, že vás toto téma nenechává lhostejnými. Emoce - ty mi vyčítáte. Chtěl bych vidět upřímně každého z vás, zda byste v mé konkrétní situaci zůstali klidní!? Myslím, že ne.

    Mnohým unikl cíl článku - ne peskovat Českou spořitelnu nebo vychvalovat eBanku - jen prostě hledám řešení co dělat, když vám bankomat (lhostejno které banky) nedá peníze, které na účtě máte. Co na to říkají banky? Jak dalece se může klient bránit tvrzením, mě žádné peníze bankomat nedal? Uvěří vám to někdo? Dneska se do mě možná trefujete pro kladný vztah k eBance, ale zítra před bankomatem, který vám nedal vaše peníze můžete stát právě vy! Mám pocit, že tu je celkem velký problém, který je nutné řešit a to řešení je u bank! Kdyby se problém nevyskytl, pak by nebyl důvod zpochybňovat celý bankomatový systém.

    Máte i pravdu, že jsem napsal, že se bankomatům spořitelny vyhnu. Sanžil jsem se, ale stále jich je nejvíce. Na každém rohu čtu, jak se spořitelna vstupem zahraničního partnera zdokonalila. Prostě jsem si řekl, že se třeba něco změnilo k lepšímu - bohužel jsem byl měkký. No, mám zkušenost!

    Zvláštní je, že se téměř nikdo z vás reagujících nepozastavil nad tím, že ombudsman České spořitelny a. s. si neláme hlavu se svou pracovní dobou. Prostě jsem si dovolil projevit názor a podepsat se pod něj. Možná byste si měli zvykat, obávám se, že se tato choroba začne dost rozlézat.

    Ať však nekončíme kontroverzí. Problém je u bank! Obere-li vás bankomat, nemůžete se v podstatě bránit a to je špatně, tak to změňme nebo donuťme banky, aby to změnily - věřte, že o nic jiného mi nejde a ani nešlo!

  • 4. 6. 2003 9:23

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    no, to je otazka jestli se muzeme branit ci nikoliv. Vas pripada nevypadal ze by jste se nemohl branit, dokonce jste se uspesne dovolel napravy a penize vam byly okamzite vraceny.
    Otazkou tedy zustava, na co si vlastne stezujete ? odpoved je ze na technickou zavadu, coz se proste muze stat kazdemu. (diky sve liknavosti, ale vubec nemate tuseni kde se technicka zavada ve skutecnosti stala, protoze jste se omezil na konstatovani infolinky e-banky ze to bylo u ČS).
    Mame v rodine podobnou zkusenost s tim ze nam bankomat ČS nevydal penize ale odecetl je, nez jsme stacili ale dojit na pobocku a chybu nahlasit, penize byly zpatky na ucte. Chapu ze to stesti nemusi mit kazdy, ale o cem ten clanek opravdu byl ?

  • 4. 6. 2003 13:45

    karel (neregistrovaný)

    Vy fakt nevite o cem pisete - vzdyt Vas o penize nikdo nepripravil - nemel jste je zauctovane - byly pouze blokovane, tj. v tu chvili jste je nemohl pouze pouzit. Ale ta blokace je vlastne bezpecnostni prvek, ktery by se Vam hodil, kdyby Vam kartu nekdo ukradl.
    A jestlize skutecne vznikne problem - divil byste se, kolikrat je system jisten a zalohovan a jak snadno se da pripadny problem odhalit. Hlavu vzhuru - kdybyste rozumel technickemu zazemi, klidne byste spal a nepsal nesmyslne clanky.

  • 4. 6. 2003 7:41

    Martin (neregistrovaný)

    Okurková sezona začala nějak předčasně. Nebo autor píše podobně "zajímavý" elaboráty celej rok?

  • 4. 6. 2003 11:29

    Pavel 1 (neregistrovaný)

    Slušně jsem se pobavil, jak nad článkem tak nad reakcemi čitatelů. Asi ta obsluha co sedí v zádu v bankomatu zrovna spala a tak peníze prostě nevidala. Vážně, "viděl" jsem bankomat i z té druhé strany a mohu pisatele článku ujistit, že vše se dá jednoduše dokázat a bez problému vyreklamovat. Nejsem klientem ani jedné ze zmiňovaných bank, přesto bych Vám doporučil zajímat se proč Vaše banka provozuje tak málo vlastních bankomatů.

  • 4. 6. 2003 13:46

    LK (neregistrovaný)

    Když jsem v jedné pobočce KB četl seznam inventáře (asi z roku 98?) a jako jedna z položek tam byl bankomat za 1.3M, možná se ledaccos vysvětluje :-)

  • 4. 6. 2003 20:06

    All-in-one (neregistrovaný)

    Fakt žasnu, kolik z Vás mě onálepkovalo za totálního trotla. Zamyslete se bez emocí, bez toho, jaký mám já osobně vztah ke spořitelně nebo eBance. Když opravdu zůstanete stát tváří v tvář bedýnce, která má dát peníze a nedá, tak to na klidu nepřidá. Ocitnete se v situaci, kdy jen těžko dokazujete svou pravdu a to já považuji za špatné. Určitě je dobře, že jsem dostal peníze zpět, ale kdyby se tak nestalo, kdo by mi věřil? Postavení klient - banka je v okamžiku technického problému u bankomatu hodně nerovné a to především pro klienta. Byl bych rád, kdyby se nad tím zamyslely banky nebo i vy reagující. Jestli je něco špatné, proč to nezměnit? Proč vy, kteří se mi smějete, že nemám detailní technické znalosti, nenavrhnete řešení? Já jen vycházím z toho, že něco nefungovalo, jak by mělo a to přece není dobře - nebo ano?

  • 5. 6. 2003 8:27

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    no, ja myslim ze se nad tim uz hodne pisatelu zamyslelo a spousta jich dosla k nezvratnemu zaveru, ze kazdy bankomat je vybaven natolik dobre, ze veskery jeho uprdnuti je zaznamenano v x logach, takze ja bych se opravdu o sve (vase) penize zas tolik nebal.

  • 5. 6. 2003 9:49

    karel (neregistrovaný)

    Nevím, jestli Vás lidé označují za trotla (to jsem nikde nevyčetl) – jestli ano, tak jde spíš o to, zda jste ho ze sebe neudělal tak trochu sám. Kdyby něco bylo špatně, tak byste přišel o peníze a nikdo by se s Vámi nebavil. Kdybyste pozorněji četl komentáře ostatních pisatelů - porozuměl byste, že zajištění je na vyšší úrovni, než se Vám vůbec zdá. Nikdo se Vám nesměje, že nemáte technické znalosti.
    Problém je v tom, že dříve než jste napsal článek tak jak jste ho napsal, měl jste se nejprve pokusit seznámit s těmi technickými detaily. Což jste neudělal. Je velice snadné bez podkladů někoho napadnout - myslím, že sám nejlépe víte, jak se dají lidé zmanipulovat - především ti, kteří nejsou znalí věci.

    Chtěl bych se Vás zeptat, zda mi alespoň trochu rozumíte, nebo zda naprosto odmítáte tuto diskusi..... ?

  • 5. 6. 2003 10:52

    All-in-one (neregistrovaný)

    Určitě Vás chápu, ale překvapilo mě množství reakcí, které neřeší samu podstatu problému, ale to, že jsem zde vyslovil nějaký názor. Můj pohled je jen pohledem úplně normálního uživatele platební karty, který se díky tomu, že něco nefungovalo dostal do problému. Prostě se mi nezdá, že nedostanu-li to co bych měl, tak je to v pořádku. Už tady došlo k chybě. Můžeme se tu bavit jestli to byla chyba bankomatu, jeho softwaru, eBanky, kartového centra nebo koho vlastně. Mé peníze mi neuměl vyplatit bankomat České spořitelny, neuměl ani napsat v čem je problém, bankomat Euronetu logicky napsal, že nemám peníze (protože se spořitelní bankomat zachoval jako by je vyplatil). Nějak se tu, ale pomíjí ta lidská stránka věci. Obyčejný uživatel nemá žádnou povědomost o tom, co se děje po vyťukání požadavku - proč by taky měl mít, jestli vše funguje jak má - co však dělat, když peníze nevyjedou? A jestli může bankomat udělat chybu, kdo zaručí, že neudělá další při zápisu o neprovedené transakci?

    Tak úplně bez podkladů nejsem, mám potvrzení banky o problému, že skutečně nastal. Přivedli jste mě všichni na jednu myšlenku. Obrátím se na svou banku, aby přesně specifikovala problém a se stejnou žádostí se obrátím na spořitelnu. Jsem vážně zvědav, zda se dopátrám konkrétností.

    Co mě však trochu zaráží, že se nenašel nikdo (profesionál) z banky, který by vysvětlil možnost obrany, příp. nemožnost být obrán... Nebo se o to alespoň pokusil - snad s vyjímkou Marie, která se patrně v oboru pohybuje.

  • 5. 6. 2003 11:16

    karel (neregistrovaný)

    Dobrý den pane Wöhle, když si pročítám články přispěvovatelů tak tomu trochu rozumím. Lidem vadí především ta skutečnost, že aniž byste znal pozadí celého procesu, tak napíšete rovnou útočný článek ve smyslu "spořitelna mě okradla", „vyhnu se spořitelně“, „budu věc řešit právní cestou“ atp.


    Jestli Vás skutečně zajímá úhel pohledu (jak píšete) "profesionála" - napište mi na xy.1806@seznam.cz

  • 5. 6. 2003 12:44

    Milan (neregistrovaný)

    Přesně tak. Je něco jiného psát a zabývat se mechanismy, které banky mají na předcházení a opravy chyb, ať už v bankomatech, u obchodníků nebo v bankovních systémech samotných. A něco jiného je napsat emocemi nabitý ukřivděný článek.

    To první by redakce Měšce měla dělat, a názor ČNB, bank, finančního arbitra či právníků by mne opravdu zajímal.

    To druhé je specialitou diskusních příspěvků pana Rudolfa, zvláště když z toho eBanka vyjde jako úžasná superhvězda. A pokud mu to Měšec vydá jako článek a ještě se mu v něm podaři plivnout na konkurenční banku, a dokonce spořitelnu, je to vítaný bonus.

  • 5. 6. 2003 11:53

    Marie (neregistrovaný)

    Nedá mi to, musím Vás poopravit. Nemohu souhlasit, že bankomat ČS se zachoval, jako by peníze vyplatil, ale naopak e-banka se zachovala, jako by ČS bankomat peníze vyplatil. Já na Vašem místě bych se nejprve dotázala e-banky, na základě čeho mi blokuje peníze na mém účtě. Dostala snad informaci o úspěšně provedené transakci, tj. že peníze bankomat ČS vydal? Osobně si myslím, že tuto informaci dostat nemohla. Možná e-banka zarezervuje částku hned při požadavku na výběr a drží blokaci nějaký stanovený čas, ať už je transakce úspěšná nebo ne - viz příspěvek od p. Petra Vodičky.

  • 5. 6. 2003 12:38

    Milan (neregistrovaný)

    Ten výdej peněz z povahy věci musí být nejméně dvoufázový. Tedy zadáte PIN a částku, tato informace putuje do kartového centra nebo přímo do banky, která kartu vydala, banka potvrdí, že transakci je možno provést (PIN sedí, na účtu je dost peněz), a teprve na základě této odpovědi od banky bankomat vydá peníze. A pošle bance informaci, že peníze byly vydány a že tedy má příslušnou částku poslat do banky, které patří bankomat. V každé z těchto fází může dojít k poruše, ať už při výpadku komunikačního linek, proudu, zaseknutí něčeho někde ... No a pokud banka provádí blokace, tedy snižování disponibilního zůstatku při tom iniciálním požadavku na ověření transakce, může se stát, že je částka zablokována, i když následně bankovky vydány nebyly.

  • 5. 6. 2003 14:32

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    Ano, dle meho nazoru e-banka blokuje danou castku jiz pri pozadavku na transakci, nikoliv po potvrzeni jeji provedeni, coz nejspis vysvetluje proc je tohoto kroku schopna. Ostatni banky vyckavaji az prijde prakticke potrvezeni od banky a teprve pote castky blokuji ci strhavaji, coz je pripad ktery pisatel clanku zminil v jednom z prispevku jako chybu ostatnich bank a sice ze s penezi manipuluji az kdyz je jistota ze k jejich pohybu na uctu skutecne doslo. V tomto priapde se ale tato vymozenost e-banky zrejme obratila proti jeho soobe.

  • 5. 6. 2003 14:42

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    No, nezlobte se na me, ale pokud jsem tu dobre cetl, vasim jedinym podkladem proto aby jste tu pohanil jinou banku bylo pouze to ze vam pracovnice infolinky e-banky rekla ze chyba byla na strane bankomatu ČS. Me to pripada trochu malo a troufam tvrdit ze tomu tak nebylo a rad bych si pockal na nejake oficialni vyjadreni. Ovsem to uz dany clanek zpet nevezme.
    A na otazku lidske stranky snad jen to, ze kdyz se mi neco tkaoveho stane, tak co nejdrive zkontajtuji jak svoji banku, tak instituci provozujici dany bankomat a danou transakci reklamuji. Vzhledem k technickemu zazemi tohoto by mela byt 100% sance danou reklamaci uplatnit v poradku, coz bylo videt i na vasem pripade.
    Samozrejme dana situace je neprijemna, kdyz se cloveku stane, nicmene si nedovedu predstavit ze by kazdy zareagoval tak jako vy, napsal takovyhle nicim nepodplozene zavanejici clanek na verejny internetovy server a jeste se chtel s nekym soudit o nahradu skody.
    Ja jen doufam ze si z toho vezme redakce mesce nejake pouceni a takovehle clynky si necha az opravdu nebude o cem psat, protoze tohle je prosty bulvar ...

  • 4. 6. 2003 23:24

    Petr Vodička (neregistrovaný)

    Mám podobnou zkušenost, v prosinci loňského roku jsem platil u prodejce zakoupený mobilní telefon a platil jsem kartou (VISA). Obchodník se ke mně vrátil s lístečkem že transkace byla stornována. Dal jsem mu tedy druhou platební kartu ke stejnému účtu (VISA Electron). Přes tu transakce proběhla.

    Druhý den při zadávání příkazů k úhradě jsem zjistil že mám na účtu blokováno 2x cca 13000 .... samozřejmě transakce která neproběhla se zablokovala. Banka mi peníze ochotně vrátila, sice až během dne, ale vrátila. Nafaxoval jsem jim lísteček od obchodníka o zamítnutí ... ale přístup byl naprosto korektní a na úrovni banky.

    Mimochodem, byla to také eBanka ...

  • 7. 6. 2003 12:01

    All-in-one (neregistrovaný)

    Včera 6. 6. jsem byl kontaktován ředitelkou odboru externí komunikace České spořitelny p. Gajduškovou a požádán o upřesnění celého problému s tím, že chtějí celou záležitost přešetřit. Přesné údaje jsem poskytl, takže jsem zvědav. Nicméně se spořitelně nedá upřít, že reagovala dříve než eBanka a v reakci nebyla ani stopa po nějaké aroganci nebo podobně. Třeba se skutečně doberu pravdy, kdo tu chybu způsobil!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).