Vlákno názorů k článku Banky si s klienty hrají. Nabídku nové sazby hypotéky dají na poslední chvíli od Monika - Novou sazbu nezaslali vůbec (až na třetí vyžádání,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 3. 2012 8:44

    Monika (neregistrovaný)

    Novou sazbu nezaslali vůbec (až na třetí vyžádání, pozdě).
    Úrok 5,28 (oproti konkurenčním 3,85)
    Jednání poradkyně naprosto arogantní, jízlivé a hrubé. Lhala mi do očí i do telefonu.
    Refinancovat se nepodařilo z důvodu protahování v KB.
    Dávejte si na jejich praktiky pozor.

  • 30. 3. 2012 8:47

    avathar (neregistrovaný)

    Minimální věc, kterou v takovém případě jde udělat, je změnit dobu fixace na 1 rok a napodruhé vzít definitivně kramli.

  • 30. 3. 2012 9:42

    miki (neregistrovaný)

    Nechápu, jak se Vám nepodařilo refinancovat z důvodu protahování v KB. Pokud stávající banka nereaguje, její problém. Seženu si včas konkurenční nabídku a pokud se blížím k době, kdy už to musím u nové banky podepsat aby to oni stihli schválit, tak to prostě podepíšu. Stávající bance pak jen suše oznámíte, že nové podmínky neakceptujete a konec. Oni Vám to zesplatní, což uhradíte novou hypotékou. Nic se za to neúčtuje, maximálně úrok od zesplatnění do skutečného uhrazení novou bankou. Riskujete, že to stávající banka dorovná (což se u KB, ČS,... asi nestane), případně poplatek v nové bance, který ale bývá u refinancování dost často nulový.

  • 2. 4. 2012 5:53

    Monika (neregistrovaný)

    To je na dlouhé vyprávění...nicméně nová banka potřebovala k zahájení schvalování nového úvěru od KB papír - tzv bankovní informace. Oficiální papír od KB s výší nedoplatku pro splacení hypotéky. Ten KB neposkytla dostatečně včas (čekala jsem na něj několik dní).
    V kombinaci s nezaslanou výší úrokové sazby (kterou jsem urgovala měsíc) se to prostě zvládnout nedalo. Moje kontaktní osoba vždy jen tvrdila, že termín, do kdy mi KB musí poskytnout informace od podání žádosti není s tanoven, záleží na úvěrovém oddělení, jak rychle informaci poskytne...atd atd...Dále jsem žádala o výhodnější úrokovou sazbu, to jim trvalo taky týden...Všechno jsem urgovala a nic jsem nenechala náhodě, nicméně měli mě v šachu. Příští rok už dopisy posílat nebudu, ale vyžádám si žádost přímo na pobočce, protože odejdu i kdybych na tom měla prodělat

  • 30. 3. 2012 18:59

    Smazaný profil

    No, za to si můžete tak trošku sami .... :) Vždyť to, že vám vaše banka neposlala svou nabídku, vam přece nebrání v tom, aby jste refinancovali jinde. Tím spíš, když na to banka kašle - už to bych bral jako jednoznačný signál.

  • 2. 4. 2012 5:58

    Monika (neregistrovaný)

    Nová banka nemohla refinancovat, dokud jsem od KB nevymámila tzv. bankovní informace. I toto protahovali tak, že se to stihnout nedalo.
    Vím, že vypadáme jako trdla. Nicméně asi by jste se divil, že toto je v praxi možné. Dokonce i za předpokladu, že je člověk na všechno připraven a včas se o změnu banky stará, pokud nemá všechny podklady (které mi v tomto případě KB poskytla pozdě i přes moje každodenní urgence), nemá prostě šanci. Člověk je na všechno připraven už dopředu. Člověk versus systém spojený se sviňárnou příliš šancí nemá.

  • 2. 4. 2012 11:17

    Smazaný profil

    No.. vy jste refinancovat sice nemohli, ale mohli jste si obejít ostatní banky, a zjistit jejich nabídky a následně z vaší banky vytáhnout to, co jste potřebovali. A pokud vám banka odmítla dát (nebo dala pozdě) potřebné dokumenty, je to chyba na straně banky a vy máte možnost na banku zatlačit a hypotéku ukončit i uprostřed fixace. Pár takových případů, kdy banka "obstruovala" refinancováí znám,. a vždy to nakonec dopadlo tak, že 2 - 3 měsíce po fixaci nakonec banka ustoupila a umožnila refinancování, přestože už byl nový cyklus.

    Jinak, nepíšete jaké tam byly termíny - jak "pozdě" to bylo, že se to nedalo stihnout. Před pár měsíci jsem stihl hypotéku vyřešit za 4,5 týdne a to v tom byl týden a půl vánoc :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).