"Podle statistik České kanceláře pojistitelů v současnosti největší riziko, že se setkáte s nepojištěným vozidlem, které způsobí nehodu, máte v okresech Ústí nad Labem, Chomutov, Děčín a Most." ..... jinými slovy v oblastech kde žije nejvíc bílých i opravdových cikánů a kde se tak ve volbách daří komunistům, náckům a Zemanovi ....... já bych to území odstoupil znova Německu :-)
Jeste by me zajimala jedna statistika. Jestli napriklad vozy Ford Mondeo s motorem 2.2 l/114 kW skutecne zpusobuji o polovinu vyssi objem skod oproti vozum Ford Mondeo s motorem 1.5 l/147 kW. Podle vypoctu to vypada, ze nehody nijak nesouvisi s vykonem motoru, ale pouze s objemem.
Ty statistiky pojišťovny mají - a dokonce se mnohdy ukazuje, že dokonce celý problém není ani v obsahu motoru nýbrž ve značce vozidla.
Existují statistiky, kde je prokázáno že řidiči vozidel značky BMW, AUDI apod. o obsahu 2L mají vyšší škodní průběh než řidiči značek hyundai, Toyota apod. s totožným obsahem motoru.
To samé platí i o věku řidičů. To je přesně ten důvod proč dnes pojišťovny přichází s různými způsoby segmentování řidičů. Aby zlevnili méně rizikovým a naopak zdražili těm rizikovějším.
už mnohdy přišli - ale segmentace na základě obsahu nezmizí.
Důvod je jednoduchý - obsah vozidla má stále vliv na riziko výše škody. Ale dnes už toto není jediným kritériem pro stanovení ceny - dnes už cenu může ovlivnit právě i třeba značka vozidla nebo město, kde bydlíte, Váš věk atd.
Dobře si vzpomínám, kdy ještě v roce 2010 stačilo přijít do pojišťovny, říci obsah Vašeho vozu, počet bonusů a pracovník na přepážce Vám z hlavy řekl cenu povinného ručení.
Dnes když přijdete na přepážku pojišťoven, zeptáte se na orientační cenu tak Vám z hlavy nikdo žádné číslo nevystřeli - nejdříve si Vás posadí, trochu vyzpovídá, aby mohl dohledat Vaší historii řidiče - bude chtít podrobnější údaje o vozidle a až následně Vám řekne nějaké číslo kolik bude pojištění stát.
řeknu to takto: nejsem pojistný matematik.
nicméně osobně bych viděl ale větší riziko v škodě octavia.
1) z důvodu nižší hodnoty vozidla (psychologicky může působit na řidiče k agresivnější jízdě)
2) nižší váha vozidla s vyšším obsahem motoru kompenzuje nižší výkon - takže umožňuje agresivnější jízdu než u Superb
3) škoda octavia je nejrozšířenější typ vozu v ČR takže s větším počtem uživatelů roste i riziko, že zaviní nehodu.
4) tyto vozy jsou v průměru starší - tudíž vyšší riziko závady na vozidle, kvůli které by mohla vzniknout nehoda
U Superb - by riziko vnímal méně z důvodu:
1) je to vozidlo vyšší třídy - tudíž si ho častěji pořizují lidé, kteří nechtějí agresivní jízdu, ale spíše se orientují na komfort.
2) vyšší pořizovací cena (psychologicky) často působí na řidiče, aby jezdil opatrněji protože opravy jsou nákladnější
3) průměrné stáří těchto vozů je nižší tudíž menší pravděpodobnost poruchy.
4) nižší obsah ač s vyšším výkonem při vyšší váze vozu neumožňuje tolik agresivní jízdu jako v případě zmíněné octavie.
Samozřejmě dalším faktorem je skutečně řidič - když to bude mladý "floutek" riziko nehody se výrazně zvyšuje v obou případech.
"nejsem pojistný matematik."
Tak proc tady obhajujete neobhajitelne?
Ten priklad muzu napsat i opacne... octavia s 1.2 TSI ma vyssi vykon, nez stary Superb s 2.0. Jak to okomentujete potom? Uplne stejne, akorat prohodite slova Octavia/Superb?
"škoda octavia je nejrozšířenější typ vozu v ČR takže s větším počtem uživatelů roste i riziko, že zaviní nehodu."
Tak po tehle vete vas uz vubecnelze brat vazne.
pro konkrétní pojištění konkrétního člověka nemá to máte pravdu.
Ale původní dotaz zněl, které auto je rizikovější.
Proto má odpověď vycházela z pohledu pojišťovny pro stanovení kritérií rizikovosti.
jinými slovy:
škoda 2.0 8V, 85 kW, sucha vaha 1235 kg SPZ 2AK001 může být méně riziková než škoda 2.0 8V, 85 kW, sucha vaha 1235 kg SPZ 1AK007
protože ji prostě řídí jiný řidič. Ale pojišťovny stanovují ceny na základě pravděpodobnosti rizika, a tím že vozidel škoda 2.0 je prostě více je tím vyšší riziko, že jeden z klientů udělá nehodu. Proto pojišťovny vytváří segmentace do více kritérií, aby mohli s cenami lépe pracovat.
Jinými slovy, když má někdo rizikovější skupinu vozu, aby mu mohli zlevnit v případě méně rizikového věku, nebo měně rizikové lokality, kde bydlí (např. řidič v Horní Dolní zaplatí méně než řidič v Praze)
A naopak řidič, který má méně rizikové auto třeba Peugeot 106 s obsahem 998ccm a 44kW, kterému je 18 s čerstvým řidičákem, aby mu naopak mohla cenu zdražit vzhledem k riziku jeho nezkušenosti.
Dnes už se cena u velké části pojišťoven nestanovuje pouze podle vozidla.
Podle mě je to skoro stejné váhový rozdíl je necelých 100 kg a rozdíl je 26 kw takže riziko je téměř stejné. je to jen psychologie a jak lidí ožebračit myslím tím normální řidiče zatím jsem se setkal s tím že čím větší obsah tím menší pojistka mám 1.9 td 55 kw 1950 kč a 1.3 50 kw 2600 kč tak jaké riziko nehody je z 1.3 ? maximálně za zdržování provozu .Nehodám by se dalo zabránit to by ale nejnižší pokuta musela začínat na milionu korun to by si každý rozmyslel zda pojede riskantně a nemáš pojištěné auto tak pul mega pokuta nemáš zabavit auto a hrozba prodej majetku jaké pak co pak.
toto už dávno existuje v rámci systému BONUS/MALUS
dokonce pojišťovny u klientů, kteří mají povinné ručení od jeho vzniku a mají plné bonusy, kontrolují zda neměli historicky nehodu. Tyto nehody vyhodnotí před jakou dobou se stali, kolik jich ve skutečnosti bylo a v jaké výši bylo plnění. Podle toho upravují cenu - jinými slovy uplatní přirážku v případě: např. 2 a více nehod. I přes plný bonus.
jasně....špatná formulace-ale pochopil každý.....změnit/snížit hodnotu auta nejde-protože mi bylo řečeno,že bych už nedostala tak výhodnou spoluúčast :-( mají to fajnově vymyšlený......klidně bych poslala pojišťovně dvacetikorunu,kdybych viděla jaký jsou chudáci a skoro na dně,ale to by mě nesměli sr....,ehm-iritovat tím,jak neustále tv omílá-kolik mili....korun jsou těžce v plusu(což značí,že se vše "vyvede"do cizákova a český občan zas zaplatí víc...... hnus
Pov. ručení v dnešní formě je spíše daní za luxus. Obsah motoru nema žádný vliv na velikost škody. Pojištěn by měl být řidičák dle skupin. Ve většině případů auto za nic nemůže, ale to jelito za volantem téměř vždy!
Ale, takováhle revoluce se nikdy v CR nestane, protoze takhle to pojistovákum a dohazovacum pojistek za provize vyhovuje. Vetsina techto pijavic tam sedela i za bolševika!
PS: pojištění je jen obchod se strachem
Jak se to vezme - systém, který zmiňujete má své určité výhody. Ale také není dokonalý. Vezměte si třeba situaci rodiny, kde mají 3 lidé řidičské oprávnění a pouze jedno vozidlo. Při tomto systému by museli mít pojištění odpovědnosti řidiče všichni tři, aby mohli střídavě řídit jedno vozidlo (tento model funguje třeba ve Velké Británii).
Při aktuálním modelu takováto rodina musí platit pouze jediné pojištění a to je Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení).
Model který máme v ČR má výhodu v tom, že jste povinen platit pouze za ta vozidla, která skutečně používáte (vlastníte). A zároveň se tato Vaše povinnost dá snadno kontrolovat přes evidenci vozidel.
"Ale také není dokonalý. Vezměte si třeba situaci rodiny, ..."
No prave v te rodine vidim tu nedokonalost soucasneho systemu. Kdyz bude tatinek bourat, tak se mu zvedne pojistka a auto prepisi na syna, ktery ma ciste konto.
Na druhe strane kdyz ma clovek dve auta, tak musi platit dve povinna ruceni, i kdyz fyzicky muze jezdit jenom s jednim. Ani jedna situace mi moc smysl nedava. Boura ridic, ne auto. Povinne ruceni by tedy melo byt na ridice. Pojistovnam by pak nic nebranilo davat treba rodinne slevy, kdyz maji jenom jedno auto a nemohou tedy zaroven jezdit ve vic autech najednou.
Já sice nejezdím se 7 auty, ale i se 3 to stačí.Nikdo jiný z rodiny je neřídí.S jedním jezdím skoro denně,zbývající projedu tak jednou za 2-3 týdny.Pojištění platím na všechny.Dost dobře si nedovedu představit,jak bych v pojišťovně vyřizoval pojištění jen za část roku.Vy snad ano?
Dobrá a vezměte i tento případ, pracujete jako řidič kamionu - řidičák na kamion si uděláte pouze kvůli práci.
Kvůli tomu budete muset platit extrémně dražší pojištění, abyste si mohl vydělávat.
V současnosti povinné ručení kamionu platí zaměstnavatel (nejčastěji vlastník vozu).
V případě Vašeho zmíněného modelu byste musel pojištění hradit vy jako fyzická osoba ze svého platu. A nevěřte myšlence, že by nějaký zaměstnavatel chtěl toto pojištění dobrovolně hradit za své zaměstnance.
Dokonce, aby tento model mohl být vymahatelný v rámci zákona - musel byste povinně platit povinné ručení na všechny skupiny v řidičském oprávnění bez ohledu jestli auta využíváte či nikoliv. Což by ještě výrazněji zvedlo cenu pojištění pro spousty lidí.
"A nevěřte myšlence, že by nějaký zaměstnavatel chtěl toto pojištění dobrovolně hradit za své zaměstnance."
Co je to proboha za argument? Co je mi do toho?
"musel byste povinně platit povinné ručení na všechny skupiny v řidičském oprávnění bez ohledu jestli auta využíváte či nikoliv. Což by ještě výrazněji zvedlo cenu pojištění pro spousty lidí."
Kdyby se k tomu pojistovny postavily stylem, ze maji na stole novy Clondike, tak urcite. Jenze realne by to pojisteni na kamion na cloveka mohlo byt treba tretinove nebo polovicni, nez kolik se plati za auto. Kamion muze jezdit porad, ale ridic musi mit povinne prestavky a volne dny.
Vzdyt ten soucasny system nedava smysl. Rekneme ze mam prepravni firmu a platim stejne povinne ruceni za kamion, ktery ridi profesional s milionem kilometru bez nehody, jako za kamion, ktery ridi jednadvacetilete ucho s mokrymi papiry na kamion a peti nehodami v osobaku.
Tady by nešlo tolik o pojišťovny, ale spíše o to jak by tento Váš systém definoval zákon. Pojišťovny by potom začali na jeho základě počítat pojistné riziko a dále výslednou cenu případného pojištění.
Zrovna povinné ručení na kamiony vzhledem k jejich škodní bilanci je v současnosti nejdražší a ukazuje se, že zde jsou v cenách stále rezervy. A to se zde bavíme o pojistných částkách v řádech desetitisíců ročně za jedno takovéto vozidlo viz. tento článek (průměrná cena tahačů v roce 2017 - 45.668,-Kč/ročně).
úplně vidím Vaše nadšení v případě, že byste měl řidičské oprávnění na motorku, osobní automobil a náklaďák jak budete nadšený, když Vás nejlevnější pojištění bude stát v součtu za všechny skupiny řekněme 30.000,- až 50.000,- ročně.
Protože nevěřím tomu, že by Vám pojišťovny počítali menší pojistné na kamion než na osobní vozidlo. Nehledě na to, že při případné změně systému by pojišťovny vycházeli i ze současných statistik škodovosti jednotlivých segmentů.
"úplně vidím Vaše nadšení"
Proc tady porad hrajete na city? Nesouhlasite snad s tvrzenim, ze bouraji ridici a ne auta? Pojdme jeste k tem osobakum... velka cast rodin ma porad jedno auto se kterym jezdi vic lidi. Po zavedeni noveho systemu by vetsi skody nevznikly, ale kdyz budou s jednim autem jezdit dva lide, tak bude povinne ruceni na jednoho levnejsi. Dneska je hodne lidi, kteri maji ridicak, ale neni na ne napsane zadne auto. Tito lide by zacali platit a o to mene by platili lide, kteri na sebe maji psana auta.
A ted prijde argument s tim, ze nekdo treba ma ridicak, ale dlouhodobe neridi. Takovi lide kdyz pak vyrazi autem, tak jsou nejvetsi hrozbou a dnes neplati nic. Jestli neridi, tak muze ten ridicak odevzdat.
Eliminovali by se take lide, kteri casto bouraji a jsou dotovani systemem, protoze vzdycky najdou nejakou leasingovku, nebo kamarada, na ktere to auto bude napsane. Ted by s kazdou nehodou platili vic a vic penez, az by si to auto proste nemohli dovolit.
"Tito lide by zacali platit a o to mene by platili lide, kteri na sebe maji psana auta"
"Ted by s kazdou nehodou platili vic a vic penez, az by si to auto proste nemohli dovolit."
Tohle, ale platí i teď, ale opačně - když si to nemůžete dovolit nepořizujte si tolik aut.
Nezlobte se. Ale tahle celá debata je prostě na téma:
Co bylo dříve? Vejce nebo Slepice?
odpověď neexistuje - můžeme o tom polemizovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je to jediné co s tím tak můžeme dělat.
V obou variantách bude vždy velká skupina lidí, kterým daný model nebude vyhovovat nebo dokonce připadne nefér.
Bourají řidiči. A pokud budu mít řidičák na kamion/auto/motorku a nebudu s ním jezdit, mohu si přeci pojistku pozastavit. Jakmile zase budu chtít jezdit, pojistím se, jinak ponesu odpovědnost za škodu celým svým majetkem. A hrát tady na to, že něco platí zaměstnavatel a něco řidič? Prostě by ten řidič dostal o tu pojistku, co nebude platit zaměstnavatel vyšší plat. Ideálně třeba s možností zpětně navrátit daně z částky, která se prokazatelně použila na pojistku nutnou k práci? On totiž ten řidič kamionu svou prací (a zbytek spediční firmy) na tu pojistku beztak musí vydělat, dnes o to má jen nižší mzdu.
Když se viník najde, pojišťovna škodu proplatí z jeho povinného ručení. Když se ukáže, že řidič zákonné pojištění nemá, proplácí se škoda z garančního fondu České kanceláře pojistitelů, která pak z hříšníka částku vymáhá.
A pak taky není od věci se zamyslet nad havarijkem...
Co tam máš dál?
Pane Jehovisto, komplikujete to.
Pojištění za provoz auta může být pojištěním jako každé jiné: Jedete do zahraničí? Pojistíte se na dané období. Potřebujete dojíždět od března do května do práce autem? Pojistíte se na případnou škodu. Budete jezdit s kaminonem? Je to pracovní nástroj zaměstnavatele (nejste-li OSVČ), takže zaměstnavatel za vás pojištění škody uhradí.
Co je na tom ku*va tak složitého? Spíš mi připadá, že současný systém nahrává všelijakým pojišťovacím spekulantům.
Taky to pojištění budou platit každý nižší, ne jak nyní za auto! Prostě se celkové škody opět rozpočítají na pojistníky. Co je na tom za vysokou matematiku???!
Systém pojištění osoby je z mého pohledu výrazně (ne-li zcela) spravedlivější - když řídí slušný řidič, je buřt, zda jede Fiatem Pandou nebo Hummerem, nehodovost bude mít nízkou. Když za to samé vleze mladý řidič či prase, bude nehoda bez ohledu na auto. Už jenom když přepíšu auto na manželku, bude pojistné jiné, přestože s autem budeme jezdit ÚPLNĚ STEJNĚ.
Platit pojistné na auto je kreténovina, netuším, který retard to vymyslel.
Asi jsme si nerozuměli. Mínil jsem případ, kdy by se nepojišťovalo vozidlo, ale řidič. Za nepojištěného řidiče by tedy zřejmě zase
musela škodu zaplatit kancelář pojistitelů (nebo jak se to jmenuje) a pochopitelně to na něm vymáhat. Je ovšem otázka, jaké by měla podmínky (rozsah škody a jsou tu i renty poškozeným, které mohou být dost vysoké) proti ostatním pojišťovnám.
jen pro informaci - u varianty na osobu, by byl na 99% obdobný model stanovování cen jako je tomu u pojištění registračních značek trvale manipulačních.
Pro vysvětlení při podpisu smlouvy na osobu by se Vás pojišťovny ptaly, krom dalších parametrů, i na parametr jaká vozidla budete řídit, respektive do jakého obsahu motoru v ccm a do jakého maximálního výkonu v kW.
Toto by bylo pak následně dalším měřítkem pro stanovení ceny. Jinými slovy pokud byste uvedl, že budete řídit vozidla do obsahu 1998cm a výkonu 125kW, tak pokud budete řídit vozidla se stejným nebo nižším obsahem a výkonem bude vše ok. Nicméně pokud byste řídil vozidlo i třeba zcela výjimečně s obsahem 2499ccm a tímto vozidlem jste způsobil autonehodu. Pojišťovna by za Vás škodu a) neuhradila b) krátila by plnění c) vymáhala plnění zpět v plné výši - co se týče varianty, která by nastala, by bylo opět definováno zákonem, který upravuje pojištění odpovědnosti z provozu vozidel - současný zákon č. 168/1999Sb.
Proč mám platit parazitům a dorovnávat finančně průsery trotlů co neumí jezdit?Od 18 let jezdím bez nehod jak s náklaďákem,tak s osobákem a ve svých 67 letech mám čím dál větší pojištění a čím dál menší důchod.?Zrušit povinné pojištění a nechat pojičtění nevyžadované.Heslo:zaplať si své průsery sám.V dávných letech se také vybíralo a byla to solidární "daň" na nešťastníka.Proč mám dnes doplácet na kdejakého hajzla s autem za miliony!
souhlas,co je mi platné,že JÁ mám pojištění a jezdím bez nehod už přes 30 let?Stalo se mi,že slovenský TIRák mě vytlačil do protisměru,poškodil auto a přestože jsem se ho snažila stopnout-tak ujel....Moje smůla byla,že jsem jela sama a svědci chyběli.Na autě škoda za 40 000,.Kč a nikdo mi nic nedal.........Myslela jsem,že na takové případy myslí ČKP,ale ta asi řeší jen šmejdy,co vědomě pojištění neplatí,řidičák je pro ně "zbytečnost" a sekají nehody?Co si kdo vezme na socce,která si koupí nepřihlášené+nepojištěné auto za pár tisícovek a jezdí-dokud to jde?Pokud způsobí nehodu-jak z něj vymoct škodu???
Pro zajímavost: kolik platíš a za jaké auto?
Určitě pomůže vypovědět pojistku a sjednat novou. Třeba u stejné pojišťovny. Loni jsem byl překvapen, že při změně auta a sjednání nové pojistky, jsem dostal cenu výrazně pod nejoptimističtějšími očekáváními (výrazně pod 2000, kde jsem před lety začínal s minulým autem). U té samé pojišťovny. Ono je to tak, že ta pojišťovna každý rok zdražuje výrazně nadinflačně, prostě zkouší postupně utahovat šrouby, maximalizovat zisk. Ale na začátku dá cenu slušnou. Takže jednou za několik let je nutno smlouvu "provětrat".
Máte svatou pravdu.Po čtyřech letech jsem pojišťoval ten samý typ auta u té samé pojišťovny. K mému překvapení mě pojistka vyšla o 250Kč levněji. Auto je o pět let mladší,tím pádem je větší i hodnota.Pokud vím,známí ve Švícarech platí pojistku z nejvyšší kubatury auta, od 18 let má to samé číslo na svoje jméno, číslo může přendat na jakékoliv svoje auto a případnou ztrátu řeší přes mail. Číslo mu pošlou poštou. Jak je vidět , někde to jde. Neřeší výrobce SPZ, po dvaceti letech nezjistí, že dochází kombinace a pod. Pokud spůsobí nehodu bez pojistky přijde i o ponožky. Proč ne.
Jak se to vezme, tento článek úplná lež není - je to pouze statistika.
Většina rozumných pojišťoven skutečně zdražuje - nicméně také přicházejí s novými způsoby segmentace, aby mohli těm poctivým řidičům zachovat příznivější ceny. Do toho je tu i nějaký konkurenční boj, kdy hlavně malé pojišťovny jako je Direct, Slávia apod. chtějí utrhnout větší díl tržního podílu, tak často nesmyslně tlačí ceny dolů za hranici rentability.
Mno a když toto všechno zprůměrujete vyjde Vám průměrné číslo, které může být nižší než v loňském roce - nicméně to neukazuje na fakt, že většina populace platí ve skutečnosti za povinné ručení více než je uváděný průměr.
budeme doplácet na cikány ze severu republiky.Kdo nemá zaplacené ručení ať si vše "vylíže" až do dna.Mě nezajímá jestli ho to uvhrne do bídy až do konce života.Jednoduše měl mít zaplaceno jak nařizuje zákon.Za druhé vozidlo které je nepojištěné a je kontrolované hlídkou policie okamžitě zabavit a sešrotovat.
Tak tohle nechápu ani já. Dokážeš nám to vysvětlit?
Ale opravdu vysvětlit, to obvyklé vysvětlení, že jde o reklamu (budování značky, což je to samé v různých variantách).
Konkrétně povinné ručení, tam parametry stanoví zákon, tudíž hodnotícím kritériem je jednoduše cena. U jiného pojištění to jsou v první řadě pojistné podmínky, až poté cena.
Ale nakrm nás pohádkami, jak klient prý ovlivněný podvědomím míří do pojišťovny, co sice stojí za bačkoru, ale sponzoruje tu tenistku.
Vlastně jediné opravdu smysluplné vysvětlení zažil kolega. Chtěl asi 5 milionů, pan manager (potravinářství, nápoje) se usmál, povídal není problém, já vám jich dám 20, ale z toho chci čistého do své kapsy zpět 5.
Tak pověz, v čem jedeš?
Je to jednoduché. Každá "moderní" firma musí mít CSR (oddělení společenské zodpovědnosti) aby vypadala cool, v pohodě a jako dobrý soused. To je takové moderní zaklínadlo. Nehledej v tom upřímný zájem, možná tak když dílčí zájmy managementu dohrát to spřáteleným organizacím. Takový desátek, aby firma měla pekný image navenek. Na druhou stranu charitám apod. ale i těm sportovním organizacím ty peníze bodnou....
Jak jednoduche.
Zalezi jake skupiny si pojistim. Pokud mam opravneni ridit kamion jeste neznamena, ze ho i ridim! Pokud ho ridit chci a slouzi me tato cinnost k obzive, tak potrebuji profesni prukaz, skoleni atd. Cena za pojisteni jde tak jako tak do nakladu a musim na nej proste vydelat.
Je jedno zda je to firma o jednom, nebo x kamionech.
K nazoru ze je mozne si dnes pojistit vuz na urcite obdobi. To jde pouze u havarijni pojistky. Kdyz jsem se pokousel tohle vyresit s Pov. rucenim, tak musim dat znacky do depozitu. Jina sance neni. Resp. zadna pojistovna me toto neumoznila.
Ridice rozdelit podle veku, pripadne odjezdenych let za volantem. 18-21 max.100kW, 22-25 max.150kW, 25-30 200kW. Nad 30 neomezene. Od 60 let kazde dva roky test jestli ridic zvlada vozidlo. Od 70 kazdy rok.
Pokud zacne jezdit teprve ve triceti zacne jak 18 lety. Protoze se musi vyjezdit.
Soucasny model je proste prezitek a Vam pojistovakum to vyhovuje a pomahacum a chranicum taky.
Vzdy kdyz zemre v kratkem obdobi x lidi na silnici, tak se udela represivni akce a vystoupi nejaky tupoun v Tv a vymysli tvrdsi postihy a vypusti klasicke keci v kleci, ze jako neco delame. Jenze ridicem se nikdo nenarodil a musi se to naucit. Bohuzel vetsina se uci za provozu a pruser je, ze po mesici si mysli, ze je pilot, ktery vse zvladne.
Svodidla vraci do hry, ale strom vetsinou ne!
Myslete za ostatni, kdyz ridite!
Lepší než rozlišení výkonu je rozlišení měrného výkonu (W/kg), ale nemá to smysl. K věku: Viděl jsem (nejen já) mnoho mladých řidičů, kteří jsou klidní a nebezpečné situace nevytvářejí, mezitím padesátníky, kterým bych na fleku sebral na 5 let papíry, často (ne vždy!) různí šéfové, pracháči a majitelé drahých aut, kteří si prostě myslí, že jsou něco víc a můžou si všechno (včetně lidí či pokut) koupit, takže pro ně pravidla neplatí. Jsou mnohem důležitější měřítka bezpečnosti za volantem než věk.
Tak to že se on rozčiluje, a tvé podsouvání, že si neuvědomuje své právo vypovědět smlouvu*, je jen tvá fantazie. Nesvědčí o dobrém úsudku a čestné povaze, když své fantazie podsouváš druhým jako jejich vlastní tvrzení, či úvahy.
* To záleží na znění konkrétní smlouvy, takže je chyba to tvrdit obecně.
Také si myslíte, že se opravdu dá na povinném pojištění viz článek https://www.finstart.cz/na-povinnem-ruceni-je-snadne-usetrit-nebojte-se-zmenit-pojistovnu/ ušetřit?? Já se bojím, že nám pojišťovny jen kecají a postupem času u každé pojišťovny budeme platit stejně, takže se to nevyplatí ani k nějaké jiné pojišťovně přecházet. Nebo, jsem moc pesimistický ??