Hlavní navigace

Názor k článku Kolik najezdíte, tolik zaplatíte. Allianz mění pravidla hry od Opatrně - Takhle ta rizikovost nefunguje. Když jezdíš málo, tak...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 9. 2016 10:41

    Opatrně (neregistrovaný) 77.78.89.---

    Takhle ta rizikovost nefunguje. Když jezdíš málo, tak je vysoká rizikovost přepočtená na najetý km. A naopak když jezdíš hodně, rizikovost na km je vysoká, ale zase těch km najedeš hodně. K tomu ta evidence, sledování, vyhodnocování, sankcionování stojí peníze. Takže nakonec je levnější pro pojišťovnu i pojištěného současný systém.
    Neříkám že je ideálně spravedlivý a dokonalý, ale je to asi ten nejlepší možný kompromis. Když se podíváš do zahraničí, tak tam mají "spravedlivější" systémy - jenže mnohem dražší. Takže i ten co má dnes pocit, že na současném systému prodělává, tam jezdí dráž. Ale pravda, možná s lepším pocitem. Pokud tedy nedokáže počítat, jinak by mu ten pocit mohl zhořknout.

    To je stejné, jako PR podle obsahu motoru. Také to není dokonalé, dá se najít spousta argumentů proti - ale ve finále ten systém docela dobře funguje. A funguje i právě ve spojením s počtem najetých km. Kdo má menší motor, ten statisticky najede méně. A jsme doma.

    Takže když to dáš dohromady, auto s větším motorem způsobuje více škod, samozřejmě statisticky, ne jeden konkrétní kus, nežli auto s malým motorem.

    Já bych do toho nešťoural, jinak na tom proděláš i ty. Znovu: podívej se do zahraničí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).