no jo , to vite ... to jsou ty kamenne pobocky :-) jsou proste drahe a taky vsechny sluzby ktere vykonavaji velmi draze placene lidske sily na techto pobockach ... v tom ma mBank vyhodu, tyto vysoke naklady proste nema a tak je ani na poplatcich nemusi prenaset na sve klienty ...
No pokud vím, tak mBank otvírá postupně kamenné pobočky, a uvidíme jaké pak narazí poplatky.
Já už více jak rok využívám Aktiv konto u VolksbankShop a jsem naprosto spokojený. Nabízí všechno co potřebuju a zadarmo. A navíc je to docela příjemné prostředí, aspoň si tam nepřipadám jak na úřadě :-) Hotovostní výběr na pokladně je podle mě stejně zbytečný.
Souhlasím, že výběr na pokladně může být zbytečný, ale když je zpoplatněn i výběr z bankomatu, už se nelze ke svým penězům zdarma dostat ( převod do jiné banky je také placený ). Manželka si uzavřela Aktiv konto kvůli tomu, že jsme našli účet, který byl ideální na její potřeby - nemusela nosit větší částku peněz a platila kartou zcela zdarma a za kartu nemusí platit. Částka 3 Kč za výběr byla také akceptovatelná.
Když se muselo teď znovu žádat o rodičák, tak si tam nechala posílat peníze i ze sociálky, a našetřila si větší peníze ( limit na kartě má nastavený na 3.000 denně - ideální, zvýšit nechce ), tak jsme právě šli na pobočku vybrat kvůli rekonstrukci v bytě, no a od ledna je to už také s poplatkem.
Ale nepopírám naprostou spokojenost s Aktiv kontem. Jen by platby mohly na internetu být dříve aktuální. Po výběru z bankomatu Volksbank trvá i 3 dny, než se částka odepíše.
Výběr z bankomatu jsem vyřešila vkladní knížkou Poštovní spořitelny. Vedení účtu je zdarma, výběr možný s občankou na každé poště (mám nosit kartu s PINem nebo občanku, kartička jako kartička), pošta má síť poboček hustou a pracovní dobu na ncih taky přijatelnou, peníze na knížku lze poslat bezhotovostně... Pro moje potřeby to stačí. Někdo může říct, že je tam houby úrok. Ono na běžném účtu je taky houby úrok, ale aspoň neplatím za něco, za co nemusím (vedení účtu, karty a platba za každou položku).
Výběry z bankomatu máme minimálně, ten limit je na výběr a nákup na kartu dohromady. No a na nákup pro radost jí ty 3.000 stačí. A ptát se v obchodě, kde je nejbližší pošta...
Těch 30 Kč byl první poplatek, co jsme zatím Volksbanku zaplatili. Jinak manželka kartou jen platí. A to je opravdu zdarma - i vydání karty, příjem peněz na účet, vedení internetbankingu, ale to vše už je uvedeno v článku. A víc opravdu nepotřebuje.
Je to sice téma jiného novějšího článku na tomhle serveru, ale vaše chování odpovídá té radě: Chcete-li ušetřit nejvíce, využívejte služby různých bank. Ovšem pro někoho (řekl bych, že pro většinu) jde o jednání, kdy dosažený užitek nevyvažuje vynaložené úsilí - pamatovat si, co patří ke které bance, obíhat různé banky apod.
Jsem snad schopná si zapamatovat, kam patří a co umí některá ze tří kartiček. Pokud ne, vytetuju si na čelo motto mé dcery: "Pořádek je pro blbce. Inteligent zvládne i chaos" (jen s tím rozdílem, že dcera je - soudě podle jejího bordelu ´- pravděpodobně génius).
Taky něco přidám:
Rozumný člověk se přizpůsobí světu,
nerozumný se pokouší přizpůsobit si svět.
Proto celý pokrok lidstva závisí na nerozumných lidech (G. B. Shaw)
To vám neupírám. Ale znám příliš mnoho lidí, kteří v bankovnictví neskutečně tápou a nehodlají a vlastně ani nemají větší potřebu tento stav měnit, natož aby sami sobě ještě dělali věci složitější tím, že se rozhodnou každou službu řešit s někým jiným. Co by tím získali? Pár set až jednotlivé tisíce ušetřené ročně. A co by museli vydat - volný čas věnovat studování pojmů z oboru apod. a potom i studiu nabídek, namísto aby si jej užívali podle své libosti. A k tomu další volný čas pro zařizování. To je čistě věc priorit. Někdo to považuje za dobrou cenu, někdo holt ne.
U těch hodně bohatých je to perfektní pole působnosti pro finanční poradce a u ti chudí si to řeší tím, že se spoléhají na jedinou banku (a to je taky důvod, proč má ČS stále tolik klientů, ačkoliv na každou jejich službu se najde na trhu výhodnější alternativa)
Neřekla bych jen chudší, ale také hloupější.
Nevím, co si mám myslet o lidech, když u Q-maticu stojí spořitelní zaměstnanec a radí jim, kterou ze 3 nabídek operací si mají zvolit - hotovostní operaci do 100 tisíc, nad 100 tisíc nebo bezhotovostní operaci! A nejedná se o nějakou třesoucí se babičku, ale o lidi v produktivním věku, mladé, co musí informační technologie mrskat už ze základky. A nejedná se o ojedinělé případy, zkuste během čekání sledovat dění okolo tohoto přístroje. To brzy mohou narazit na problém, jak zaplatit v automatu 30 CZK za ošetření ve zdravotnickém zařízení nebo nezvládnou si z automatu koupit nápoj.
Část klientů ČS samozřejmě nemá na výběr - na vesnicích či malých městech nic jiného než ČS bohužel nefunguje (kde jsou ty sliby konkurence, jak se vrhnou i na malé klienty v odlehlejších částech?) a tak jsou tam, kde jsou. Nevyplatí se jim jet někam 30 km do okresního města, kde už je víc bank než jediná ČS. A u části samozřejmě opět narážíme na tu hloupost, kdy řadě lidí internetové bankovnictví nic neříká, a tak ovládat svůj účet přes net je utopie. Samozřejmě, části občanů se nevyplatí pořizovat počítač a připojení kvůli např. 5ti platbám v měsíci. No a znám i spoustu klientů, kteří svoji výplatu do mrtě vyberou (ti "schopnější" přes bankomat, ti "méně schopní" nebo z důvodu omezeného limitu platební karty na přepážce) a hned peláší na poštu zaplatit hafo složenek z tohoto výběru. Kdybych to osobně neviděla, většina občanů jde po stejné trase jako já - ČS - pošta a pak obchody. Pokud to nejsou daňové složenky zdarma, tak se jim to pěkně prodraží. No a pak takovéto lidi slyšíte všude jen nadávat na drahotu ČS či pošty. Když se jim ale zmíníte, že jsou i levnější možnosti, tak proč by to dělali, vždyť těch pár stovek je nezabije a jinde to určitě lepší není, vždyť jim to takto ve spořce říkali, a tam mají přece ve všem pravdu ...
Popravdě, rozebíráte chování bankovních klientů docela dobře, ale je právě od vás vyloženě hloupé, že posuzujete inteligenci lidí podle tak pofidérního hlediska, jako je schopnost pracovat s nějakým přístroječkem, potažmo hledat úspory v oblastech, které vyžadují byť jen elementární, ale přecejen zabřednutí do oblasti, kde se musejí spoléhat na někoho jiného. Co na to? „Svět složenek“ znají, věří mu. „Svět bankovních účtů“ je pro ně cizí a když do nich média perou, jak jsou banky drahé (což ovšem oproti těm složenkám zase nemusí být pravda), tak proč se divit, že je to tolik odtažité téma, že s ním nechtějí mít nic společného?
Mimochodem mi to připomíná posuzování inteligence lidí třeba podle toho, že „je to Ukrajinec a maká v kolbence“. Co na tom, že to může být vystudovaný vysokoškolák, který prostě jen na Ukrajině nesehnal odpovídající práci.
Někdy tam není ani ta ČS. Brácha bydlí na Vysočině ve střediskové obci. ČSAS tam byla, ale pobočku zrušila, bankomat tam není. Jedinou alternativou je Poštovní banka, protože pošta tam zatím ze zákona je. Nejbližší bankomat je v městečku, vzdáleném 12 km. Tam je ČSAS, KB, Poštovní banka... Pokud by chtěli něco jiného, tak okresní město (30 km). Provider na net je u nich jeden, nejlevnější net za 650,- Kč/měsíc. Takže mají účet u Poštovní banky a jaousi kreditní kartu pro případ potřeby. Netbanking nemají, protože připojení na net je pro jejich soukromé účely drahé, vztaženo k platům, které tam jsou.
a pak slyšíte reklamu ČS ve smyslu JSME VÁM BLÍŽ, když všude možně zavřela pobočky. Počítejte s tím, až se přetransformuje pošta, že tam tam svou úřadovnu také zruší. To pak bude konkurence, jak nám slibovali po převratu ...
Aspoň že v blízkém městečku máte 3 banky. U nás je jen ta zpropadená ČS, poštu snad nelze považovat za banku (když tam začnou ve frontách prodávat pojištění nebo pátrat po transakci, stojí to fakt za to) a tak kdo chce, musí za konkurencí do okresního města. S internetem podobné - buď telecom nebo soukromý poskytovatel - pak je internetové bankovnictví pro 2 platby v měsíci skutečně drahé. To jen pro ty Pražáky (a obyvatelé velkých měst), co nevidí za hranice svého města a WiFi mají zdarma na každém rohu. Mnohde jinde v republice jsou stále 100 let za opicema ...
Většině lidí stačí, aby konto zvládalo připsání výplaty, aby z konta šlo zaplatit nějaký ten JEP či trvalák (či inkaso), k tomu platební karta na výběr z bankomatu a placení u obchodníka. Pokud budu mít jeden účet na připsání výplaty zdarma a bude tam zpoplatněna karta, budu hledat účet, kde je karta zdarma, ale zase tam bude zpoplatněný platební styk. U jednoho konta vše zdarma nenaleznu. A budu-li mít tedy 2-3 konta, na kterých bude vždy něco zdarma či levnější než jinde, v konečném součtu zaplatím více, než když budu mít jedno jediné "dražší" konto. mBank sice nabízí láci, ale neumožňuje jednoduše, levně vložit hotovost na účet. Někdo tuto službu nepotřebuje - ten mBanku uvítá, jiný hotovostní přepážku potřebuje a musí jít tedy tam, kde hotovostní transakce fungují. A abych měl ještě extra konto pro "výhodnou" platbu do zahraničí, kterou uskutečním 1x za pětiletku nebo extra konto, kde mám povolený kontokorent, který stejně nečerpám a jehož vedení bylo v začátku zdarma a po nějaké době zavedli poplatek ze jeho vedení, i když není čerpáno --- tak to nemusím.
Otázkou je, když si někdo bere např. hypotéku, zda banka nenutí klienta, aby si u nich zřídil běžňák.
Podniky samozřejmě mohou mít více účtů (zvláště chodí-li jim pĺatby, tak je výhodné protistraně nabídnout účet v rámci téže banky - je rychlejší převod a levnější - neplatí se mezibankovní poplatky). Otázkou opět zůstává, potřebuje-li podnik úvěrovat, jak se banka dívá na to, že má konta i jinde (banky se snaží mít exklusivitu).