Přesně tak. Také považuji za nejdůležitější, pokud IB funguje prostě na čemkoliv. Což zatím případ FIO je.
Bohužel IB většiny bank v ČR se orientuje směrem "houpačky, kolotoče, cukrová vata", takže sice vypadá na pohled efektně, ale také vyžaduje pouze určité prohlížeče. Když se pak člověk potřebuje připojit na něčem jiném (např. cizí počítač v zahraničí, mobilní telefon, tablet,...), tak může zjistit, že ani nezadá transakci.
To je ale nesmysl. Prosím které české IB nefunguje v kterém prohlížeči? Problémy možný byly 10 a víc let dozadu, ale dneska funguje všechno ve všem. A právě pokud chci řešit přístup odkudkoliv tak mobilní aplikace je nejlepší řešení. Mimochodem - jak zadáváte pomocí PC qr platbu? :-) Mobilní aplikace prostě mají svůj význam - qr platby, mobilní platby, odemykání konta mobilem (Airbank) atd. Těch věcí bude přibývat a vzhlížet k nějakému šílenému IB z roku razdva, které údajně "funguje všude"..
Ale oni nemusí svoje IB nijak upravovat. Stačí ho rovnou napsat jednoduše, bez flashe (jako bylo původní IB od AirBank), JAVA, složitých kaskádových stylů a dalších fičurek, které jsou možná děsně free, cool a in a perfektně se hodí na Facebook a webové stránky firem s fashion módou, ale v IB jsou poněkud "nadbytečné". Není pak nutné IB zvlášť upravovat pro IE, FF, Chrome nebo různé proprietální prohlížeče ve spotřební elektronice (mobily, tablety, chytré televize, atd), protože to bude fungovat prostě na všem.
Kromě mobilu používám IB různých bank i na notebooku a ne úplně low-endovém a přesto u některých bank čekám 2-3 sekundy, než se provede úkon, který jsem kliknutím spustil. Proboha, proč? Přijde mi, že místo techniků má v IB hlavní slovo marketing - hlavně aby to hezky vypadalo, funkce je vedlejší. Jak to pak dopadá můžeme vidět u průšvihu Unicredit.
Původní Opera Mini bylo takové punkové řešení, jak dostat webové stránky na mobily s malým displejem, minimalistickým procesorem, minimalistickou pamětí a GPRS. Webová stránka fakticky běžela na serveru a mobil byl jen tenkým klientem, který skoro nic neuměl. Mělo to různá specifická omezení, například: Mám-li formulářové políčko a k tomu našeptávání nebo validaci pomocí JS, pak to v běžných prohlížečích buď funguje (se zapnutým JS), nebo nijak neškodí. Opera Mini se pokusila spustit JS, ale ten musel běžet na serveru, takže to hodilo načítání a nějaké zdržení. Dokonce při otočení obrazovky se text nepřeskládal, dokud se nenačetla stránka znovu. Holt limitace specifické technologie. Na čtení článků super brouzdátko do „terénních“ podmínek, na webové aplikace spíše utrpení. A to nikoli vinou autora stránek. Aby se webová aplikace relativně dobře používala v Opeře Mini, vyžaduje to mnohdy starat se o specifika tohoto prohlížeče a řešit problémy, které nikde jinde nejsou.
Před pár lety vyšla nová generace Opery Mini, o které toho vím méně, přiblížilo se to dospělým prohlížečům, ale při volbě maximální úspory dat bych čekal do jisté míry podobné zrady jako u původní Opery Mini. Takže se až tak nedivím, že to nefunguje.
například uni credit bank a maxton nefungují dohromady. a našlo by se jich více. Takže žádné bla bla bla.
A mezi náma, dám přednost přehlednému a korektnímu bankovnictví byť z roku raz dva, než modernímu, které mi maluje grafy o které nestojím, ty které bych upotřebil banka nepovažuje za relevantní, je to nepřehledné, bez mého zásahu si to třídí operace do kategorií jakých to samo uzná za vhodné atd.... viz mbank poslední rok či dva.
Když příbuzné odešel komp, hodilo se jí, že Fio funguje i na Android TV boxu (v Chrome). S Monetou se nechytala. A takovou (novou) UniCredit nebo Komerčku bych na tom raději ani nezkoušel.
Mobilní aplikaci bych doporučil jen tomu, kdo je s mobilem opravdu opatrný (co otvírá, instaluje a má ho řádně zabezpečen). To většina lidí není.
Přesně tak, také nejsem příznivcem aplikací - popírá to dvoufaktorovou autorizaci. Útočník musel kompromitovat dvě zařízení - počítač a mobil. Nyní mu stačí jen jedno, získá přihlašovací jméno + heslo a nechá si přeposílat autorizační SMS, majitel mobilu nemusí vůbec nic tušit. Ano, stále je to vina uživatele, že si např. instaluje aplikaci z nedůvěryhodného zdroje, nicméně to mu peníze nevrátí a tady nejspíše ani finanční arbitr nepomůže. Já si z tohoto důvodu autorizační SMS nechávám zasílat na "hloupý" telefon, na surfování po Internetu tak používám jiný s jinou SIM.
IB Komerčky Mojebanka NEfunguje ve Firefoxu, nezobrazí se výzva k vložení čipové karty, čili se nedá vůbec přihlásit. Infolinka KB o tomto dlouhodobém problému samozřejmě ví a vnucuje použití Chrome. Když jsem odmítl, poradili použít starý Firefox ESR verze 45 a zakázat aktualizace.
Stejně tak Business24 Spořitelny, ten zase chce pořád instalovat čtečku čipových karet, přestože je nainstalovaná a funguje. V MSIE problém není, ve FF opět ano.
Oba případy jsem řešil minulý týden. Takže být vámi netvrdím, že dnes funguje všechno ve všem.
Možná, že právě díky Fio bance je dnes bezplatný účet bez podmínek nebo s nimi skoro všude. Nicméně konkrétně v našem městě co odešel ředitel pobočky za lepším, tak nové vedení je přesným opakem toho, co bych si představoval a díky nárůstu klientů a nezvýšení kapacity pobočky, je často dost časově náročné něco vyřídit na pobočce. A to nemluvím o tom, že za posledních šest let je jediná změna v interiéru, že v okně přibyl bankomat. Sem tam se jen vymění plakát s Kohákem, ale zaprášený interiér s pavučinami v rozích zůstává.
Řešila jsem problém s FIO a oproti třeba KB propastný rozdíl! V KB hluboký nezájem (nakonec jsem odešla, to se nedalo), u FIO naprosto profesionální přístup k plné spokojenosti. Mám FIO už hodně let a pobočku jsem potřebovala jen jednou, takže nějaký interiér/exteriér mne opravdu nezajímá, jen si tak matně vzpomínám, kdepak že ta pobočka vlastně je.
Spravne, z banky musi kapat penize uz od pohledu, to musi byt luxus, ktery ohromy. Vsak oni to klienti zaplati... Nelibi se Vam nizkonakladovost? Tak si uzijte plnotucne banky, vsak to plati klienti! Snad vam to stoji za to. Hlavne ze mate potrebu psat na internet, ze Fio je "social edition".
Ucet zadara se splnenim hromady podminek? Dekuji nechci. Nepotrebuji se bavit studovanim prubezne menenych podminek ve stylu "nechci slevu zadarmo", ani byt objektem managoru touzicich po me monetizaci (asi jsem spatna ovce na strihani).
Navic, kdyz jsem odchazel z banky, kde me po mnoho let holili na poplatcich, tak mi pani na prepazce rikala, ze se jeste rad vratim. No, uz z principu nechci, dekuji. Jsem rad, ze jsem presel k mBank a po zmrseni mBank bankovnictvi (ten vyraz "houpacky, kolotoce, cukrova vata" se mi moc libi) k Fiu.
A co se tyce profesionalniho pristupu - u velke banky jsem byl profesionalne holen (co bylo jeden rok zadarmo bylo o rok pozdeji zpoplatneho), jinou profesionalitu si nepamatuji. Dodneska se musim smat, co vsechno meli odvahu mi uctovat za poplatky.
U Fia jsem zatim resil jen dva problemy (nejaky problem v bankovnictvi s vypisem transakci a pak s pokusem zneuziti me karty) - a oba byly vyreseny k me naproste spokojenosti a rychle.
Tak pokud jste slaboduchy jedinec, ktery nevi jake transakce mesicne provadi a neumi rict managorovi NE, pak asi skutecne nemate na vyber. Pouzival jsem X ruznych lowcost bank i klasickou velkou banku, a nevzpominam si, zeby me nekdo otravoval pote, co jsem jim sdelil, ze o nic nemam zajem.
Vetsina tech vami nenavidenych klasickych bank ma bezny ucet zdarma pri splneni naprosto beznych podminek, ktere u normalne pouzivaneho uctu nemusite sledovat. (Chapu ze pro exoty s 10 ucty na kterych se nic nedeje to asi neni). Takze pokud jste se vasim prispevkem hodlal pochlubit vlastni hlouposti, urcite se vam to povedlo. Ale klidne nam tady muzete tvrdit, jak tahle garaz bez zakaznicke linky, s intervalem odpovedi na reportovany porblem 3 mesice a pouze po urgenci, poskytuje skvely zakaznicky servis. Evidentne vubec nevite co to znamena.
Vetsina Vaseho prispevku je mimo misu, budu reagovat jen na to, co dava alespon trochu smysl...
Podle Vas jsou to "naprosto bezne podminky". Mozna pro Vas a mozna ted. Ale staci malo a bude to zase jinak - takovych zmen uz jsem u bank zazil... U Fia je to nejjednodussi - podminky nejsou. Je to nejjednodussi a nejpohodlnejsi.
A jak jsem psal - resil jsem s nimi problem 2x a v obou pripadech ho vyresili rychle a k me plne spokojenosti. Takze za sebe si lepsi servis nedovedu predstavit.
Netvrdim, ze ostatni maji stejne zkusenosti - vychazim jen z toho, co jsem zazil. Ovsem to, co vim a nevim, se Vy jen muzete dohadovat - a zatim se dohadujete dost spatne.
Jsem u FIA od roku 2010 a na rozdíl od Vás zase nechápu, proč se najde tolik podobných Vám, kterým nevadí platit za služby, které jsou jinde zdarma. Za celou dobu sem nepocítil žádný problém a Vaše pohrdání považuji za celkem směšné. Na dotazy vždy reagují velmi rychle a např. převod o víkendu není žádný problém - na rozdíl od mnohé konkurence. speciálně smartbanking byl v době vzniku jeden z nejprogresivnějších a "těším" se na ohlášený redesign.
Takže za mě FIO rozhodně DOBRÝ!
Víte prd, co si já myslím. O možném nepovoleném debetu vlivem offline plateb vím. Proto pro karetní transakce (platby v obchodech a výběry z bankomatu) zatím využívám aplikaci ČSOB NaNákupy, kde jsou platby vždy online. Mimochodem, podle mého názoru je nepovolený debet u Fio dost levná věc. 0,12% denně, to je 12 haléřů denně z každé stokoruny v mínusu. Žádné pokuty v řádech stokorun a žádné úroky v desítkách procent, jako to mají ostatní.
Tak přesně toto se mi s kartou Fia stalo - s největší pravděpodobností z nějakého e-shopu uniklo číslo mé karty a někdo se ji pokusil zneužít.
Ještě než jsem to sám stačil zjistit, tak telefonát z Fia, paní se mě ptala, zda jsem ty transakce dělal já. Odpověděl jsem, že o ničem nevím, že moje transakce to nejsou. Během toho telefonu jsme se domluvili a zablokovala mi tu kartu. Už si nevzpomínám, jestli jsem novou objednával já, nebo to také udělala ona během toho telefonu, za pár dní nová karta v poště. Jediné, co mě postihlo bylo, že jsem musel pár dní počkat na novou kartu.
Jak jsem psal výše - za mě naprostá spokojenost a lepší řešení zneužití karty si nedovedu představit.
A ty transakce byly už provedené? Nebo je chytili ještě než se provedly? Na fórech je spousta případů, kdy lidem protizákonně zadržují peníze z fraudu, ačkoli mají povinnost je neprodleně vrátit. Totéž se stalo mojí kamarádce, které pořád tvrdili, že si za to může sama a ať neotravuje a byla z toho už dost nešťastná. Tak jsem jí poradil ten postup s finančním arbitrem a zabralo to, za dne nebo dva měla peníze zpátky. Samozřejmě zákaznicí takové sviňské banky už není.
Tahle banka má vůbec zajímavé chování... Začátkem března si strhne peníze za přistavení kontokorentu, aby ho klientovi koncem března vypověděla (možnost, že stačilo ten kontokorent prostě neobnovovat, patrně tuto pabanku nenapadne), a navíc mu dá do registrů záznam "Zesplatněný úvěr", ačkoliv již několik měsíců nebyl vůbec využit... A záznam z registrů nechá odstranit až po zmínce o soudu. Za mne je FIO ještě větší žumpa než mBank, a že už jsem měl účty skoro u všech bank.
No, jsem takový účtový cestovatel a vyžířka, ale Fio používám stále. Zadávám tam platby, které nejspíš nebudu jen tak opakovat, zato ale s nějakou pravděpodobností časem hledat. To vyhledávání je tam IMHO jednoznačně nejlepší. Stačí zadat nahoře v boxíku a mám to hned. I u guru internetových bank (Air) na to potřebuju několik kliknutí a třeba nutnost omezit datumy...
Já mám FIO jako hlavní banku (i když využívám služby u více než 10 dalších bank) a to ze dvou důvodů:
1. neomezená historie plateb (ku podivu s tím nemají problém low cost banky, ale naopak s tím mají problém zavedené bankovní doby, kde je možná třeba jen 2 letá historie - vzhledem k tomu že promlčecí lůta jsou 3 roky a v některých případech i 10 let, je to celkem problém)
2. jednoduché, přehledné IB fungující kdekoliv (jakýkoliv OS, jakýkoliv prohlížeč, jakýkoliv představitelný HW)
O (ne)řešení problémů ze strany FIO vím z diskusních fór, na to je tu finanční arbitr :). Sám jsem s FIO problém zatím neměl, na rozdíl tzv. kamenných bank, kde už jsem nějaké problémy řešil a opět pomohla až výhrůžka finančním arbitrem. Poslední problém jsem měl u Unicredit, kde jim skoro 3 týdny nefungovalo internetové bankovnictví.
U Fio jsem asi 8 let. Před tím jsem měl špatnou zkušenost u České spořitelny ( běžný i podnikatelský účet a úvěr), o trochu lepší u Obchodní Banky, u Poštovní Banky, u mBanky. Jednoznačně mohu potvrdit, že s Fiobankou mám ty nejlepší zkušenosti a jsem opravdu spokojen. Používám ji i na obchodování s akciemi. Zatím nikdy nenastal problém a jednání na pobočkách vždy příjemné.
Fio banka by mohla být i velmi dobrou bankou, ale co mě mrzí je, že pokladní hodiny jsou odlišné od otvírací doby a naprostá většina poboček je o víkendu zavřená. Vkladomaty nemají. Fronty na pokladně jsou. Byl jsem vkládat na účet asi 5x a vždy minimálne fronta na 15 min.
V minulosti jsem měl založený účet v ČR a teď mám na Slovensku. Jednání face to face je jako u každé nízkonákladovky super. Jenže když se objeví problém, tak odpovědi přes Fio servis jsou nejednoznačné a neúplné.
Inovace na Slovensku stále chybí. Např. 3D Secure, apod.
Že nejde založit účet v ČR a SR zaroven jsem pochopil, ale mít účet v méně CZK na Slovensku se moc nevyplatí, když nabízí pouze jeden výběr z bankomatu na celém světě zadarmo v porovnání s účtem v ČR.
Ty kratší otvírací hodiny pokladny a fronty na pokladnu mi taky vadí. Naštěstí mám jiné banky s možností vkládat přes bankomat nebo na pobočce, kde nikde není. Ale zase kvůli bezplatnému vedení zde musím splňovat podmínky a jejich IB mi nevyhovuje. Tak je využiji jen k tomu vkladu a peníze si pak přepošlu, kam potřebuji.
Z vašeho rozhovoru mne mrzí věta....
"Během příštího roku chceme představit zcela nový Smartbanking, který bude mít nejen inovovaný vzhled, ale postupně do něj přidáme řadu nových funkcí. A u něj s podporou operačního systému WP nepočítáme."
Používám k naprosté spokojenosti Lumia 950XL a velmi mne mrzí vaše rozhodnutí...
Asi jsem staromilec, ale telefon používám převážně k práci a tato platforma nám zcela vyhovuje.
Není to škoda ji odstřihnout?
Je to opravdu o tolik finančně náročnější platformu Win M podporovat?
Máte k dispozici statistiky přístupů jednotlivých OS pomocí mobilních telefonů?
Děkuji
Vzhledem k tomu, že WP hodil přes palubu i Microsoft, tak bych se divil, kdyby banka na takové platformě garantovala bezpečnost... a pro smartbanking je bezpečnost samozřejmě velmi důležitá. Bohužel, budete si muset koupit nějaký opravdový smartphone.
(Stejný problém mají lidi s Blackberry OS, který - ač dobrý - nemá ve smartphonech budoucnost.)
Proc uz se nekdo techto bankovnich klaunu na rovinu nezepta na ty jejich proflakle proti-klientske obchodni podminky? Perly jako pravo banky zapocit pohledavky promlčené, nejisté, neurčité a nesplatné bez ohledu na způsob jejich vzniku jsou totální žumpa s dalekosáhlými důsledky i na český bankovní rybníček. Krome toho bychom se mohli bavit, zda to neodporuje § 1987 odst. 2 NOZ.
Ale pořád se v diskuzi najde zástup nevyčerpatelných komiků, kteří se ještě přijdou chlubit, že takový smluvní vztah ochotně uzavřeli.
Informace pro pisálky https://www.onmsft.com/news/windows-10-mobile-to-be-supported-through-december-2019-at-least
Opravte si prosím ty nepravdy v článku.
Napřed jsem 8 let frčel v mBank, pak mě zlákala Airbank na spořící účet kvůli úroku. Nicméně mBank provedla tolik veletočů, že už mě přestalo bavit sledovat změny. Airbank zase zrušila svou top 3 garanci úroku "napořád", takže jsem mB i AB zrušil a už víc než rok jsem u Fio. Jako není to úplně dokonalé, ale jinak 90 % spokojenost. Trochu nechápu Fio bankomatovou politiku v Brně, kdy na jednu stranu otvírají bankomaty v Chrlicích či Bílovicích (okrajové obce s pár tisíci obyvateli), na druhou stranu prakticky jediným bankomatem v centru je OC Omega, která je otevřená pouze 7-23 hod a bankomat je v úzké chodbě, kde proudí davy lidí. Taky třeba nově otevřená pobočka na Gajdošové mi přijde úplně mimo, je to daleko ze Staré Osady i z většiny Židenic, autem není kde zaparkovat a to ještě jen v jednom směru čtyřproudovky.
Zřejmě jsem vás nepochopil - "přejdete k bance co systematicky úmyslně porušuje zákon" - já jsem o žádném přechodu přece nepsal, ani jsem nikam nepřecházel, pouze jsem v Airce zrušil aktivně používaný účet. Jestli to jejich řediteli vadilo nebo ne už je mi jedno, podstatný je osobní pocit, že si nenechám s.rát na hlavu. Zatím mi pár zadarmózních účtů v jiných bankách ještě zbylo, stále je co rušit, když mě naštvou. Já je jako klient nutně nepotřebuju, alternativy pořád mám :)
Jake mate zkusenosti s bezkontaktni platbou s kartou od FIO ( konkretne MasterCard) ? Me funguje tak 50/50 , myslel sem si ze je to problem karty a ze ji vyreklamuju, ale u FIO me bylo sdeleno ze sem si ji rozbil sam ze si novou budu muset zaplatit a jeste bejt par dni bez karty nez me prijde nova , tak sem to zatim neresil ,ale spis me zarazi ze me zacinaji obchodnici rikat ze to neni jen muj problem ale vetsiny karet od FIO, takze presne vim kde uz s kartou nema ani cenu platit a kde jo..
Ještě jednu výhodu bych FIO přiznal - počítače pro klienty na pobočkách (tedy alespoň v Praze mám tuto zkušenost).
Když vám doma "vyplivne" počítač, je šance ovládat svůj účet takto zdarma na pobočce. Jediný o kom vím, že to má také, je AirBank. Omezeně mohou sloužit bankomaty některých jiných bank, např. Česká spořitelna, ale není to tak komfortní a je nutné mít platební kartu. A protože "průšvih je srab a nechodí nikdy sám", dokážu si představit situaci, kdy člověk přijde zároveň o počítač (např. ztratí nebo je u ukraden notebook) i platební karty.
Vážení, všechny negativní názory zde, jak jsem měl možnost číst, pramení z neznalosti nebo neochoty poznat pravdu.
Jsem u Fia již od roku 1999, kdy to byla pouze jedna z mnoha družstevních záložen.
V té době jako jediní měli internetbanking pro fyzické osoby nepodnikající.
U všech velkých bank pouze pro firmy a živnostníky.
Za těch 18 let spolupráce nemohu říct, že by něco odflákli, nevyřešili nějaký problém (i když jich ale bylo málo) nebo neporadili.
Větší profesionalitu a ochotu jsem nikde u konkurence nezažil, i když jsem hledal a srovnával.
Je to sice také jen můj osobní názor, ale podložený dlouhodobou spoluprací.
Pro ně je člověk partnerem, ne jen tupým klientem !