Možná, že právě díky Fio bance je dnes bezplatný účet bez podmínek nebo s nimi skoro všude. Nicméně konkrétně v našem městě co odešel ředitel pobočky za lepším, tak nové vedení je přesným opakem toho, co bych si představoval a díky nárůstu klientů a nezvýšení kapacity pobočky, je často dost časově náročné něco vyřídit na pobočce. A to nemluvím o tom, že za posledních šest let je jediná změna v interiéru, že v okně přibyl bankomat. Sem tam se jen vymění plakát s Kohákem, ale zaprášený interiér s pavučinami v rozích zůstává.
Řešila jsem problém s FIO a oproti třeba KB propastný rozdíl! V KB hluboký nezájem (nakonec jsem odešla, to se nedalo), u FIO naprosto profesionální přístup k plné spokojenosti. Mám FIO už hodně let a pobočku jsem potřebovala jen jednou, takže nějaký interiér/exteriér mne opravdu nezajímá, jen si tak matně vzpomínám, kdepak že ta pobočka vlastně je.
Spravne, z banky musi kapat penize uz od pohledu, to musi byt luxus, ktery ohromy. Vsak oni to klienti zaplati... Nelibi se Vam nizkonakladovost? Tak si uzijte plnotucne banky, vsak to plati klienti! Snad vam to stoji za to. Hlavne ze mate potrebu psat na internet, ze Fio je "social edition".
Ucet zadara se splnenim hromady podminek? Dekuji nechci. Nepotrebuji se bavit studovanim prubezne menenych podminek ve stylu "nechci slevu zadarmo", ani byt objektem managoru touzicich po me monetizaci (asi jsem spatna ovce na strihani).
Navic, kdyz jsem odchazel z banky, kde me po mnoho let holili na poplatcich, tak mi pani na prepazce rikala, ze se jeste rad vratim. No, uz z principu nechci, dekuji. Jsem rad, ze jsem presel k mBank a po zmrseni mBank bankovnictvi (ten vyraz "houpacky, kolotoce, cukrova vata" se mi moc libi) k Fiu.
A co se tyce profesionalniho pristupu - u velke banky jsem byl profesionalne holen (co bylo jeden rok zadarmo bylo o rok pozdeji zpoplatneho), jinou profesionalitu si nepamatuji. Dodneska se musim smat, co vsechno meli odvahu mi uctovat za poplatky.
U Fia jsem zatim resil jen dva problemy (nejaky problem v bankovnictvi s vypisem transakci a pak s pokusem zneuziti me karty) - a oba byly vyreseny k me naproste spokojenosti a rychle.
Tak pokud jste slaboduchy jedinec, ktery nevi jake transakce mesicne provadi a neumi rict managorovi NE, pak asi skutecne nemate na vyber. Pouzival jsem X ruznych lowcost bank i klasickou velkou banku, a nevzpominam si, zeby me nekdo otravoval pote, co jsem jim sdelil, ze o nic nemam zajem.
Vetsina tech vami nenavidenych klasickych bank ma bezny ucet zdarma pri splneni naprosto beznych podminek, ktere u normalne pouzivaneho uctu nemusite sledovat. (Chapu ze pro exoty s 10 ucty na kterych se nic nedeje to asi neni). Takze pokud jste se vasim prispevkem hodlal pochlubit vlastni hlouposti, urcite se vam to povedlo. Ale klidne nam tady muzete tvrdit, jak tahle garaz bez zakaznicke linky, s intervalem odpovedi na reportovany porblem 3 mesice a pouze po urgenci, poskytuje skvely zakaznicky servis. Evidentne vubec nevite co to znamena.
Vetsina Vaseho prispevku je mimo misu, budu reagovat jen na to, co dava alespon trochu smysl...
Podle Vas jsou to "naprosto bezne podminky". Mozna pro Vas a mozna ted. Ale staci malo a bude to zase jinak - takovych zmen uz jsem u bank zazil... U Fia je to nejjednodussi - podminky nejsou. Je to nejjednodussi a nejpohodlnejsi.
A jak jsem psal - resil jsem s nimi problem 2x a v obou pripadech ho vyresili rychle a k me plne spokojenosti. Takze za sebe si lepsi servis nedovedu predstavit.
Netvrdim, ze ostatni maji stejne zkusenosti - vychazim jen z toho, co jsem zazil. Ovsem to, co vim a nevim, se Vy jen muzete dohadovat - a zatim se dohadujete dost spatne.
Jsem u FIA od roku 2010 a na rozdíl od Vás zase nechápu, proč se najde tolik podobných Vám, kterým nevadí platit za služby, které jsou jinde zdarma. Za celou dobu sem nepocítil žádný problém a Vaše pohrdání považuji za celkem směšné. Na dotazy vždy reagují velmi rychle a např. převod o víkendu není žádný problém - na rozdíl od mnohé konkurence. speciálně smartbanking byl v době vzniku jeden z nejprogresivnějších a "těším" se na ohlášený redesign.
Takže za mě FIO rozhodně DOBRÝ!
Víte prd, co si já myslím. O možném nepovoleném debetu vlivem offline plateb vím. Proto pro karetní transakce (platby v obchodech a výběry z bankomatu) zatím využívám aplikaci ČSOB NaNákupy, kde jsou platby vždy online. Mimochodem, podle mého názoru je nepovolený debet u Fio dost levná věc. 0,12% denně, to je 12 haléřů denně z každé stokoruny v mínusu. Žádné pokuty v řádech stokorun a žádné úroky v desítkách procent, jako to mají ostatní.
Tak přesně toto se mi s kartou Fia stalo - s největší pravděpodobností z nějakého e-shopu uniklo číslo mé karty a někdo se ji pokusil zneužít.
Ještě než jsem to sám stačil zjistit, tak telefonát z Fia, paní se mě ptala, zda jsem ty transakce dělal já. Odpověděl jsem, že o ničem nevím, že moje transakce to nejsou. Během toho telefonu jsme se domluvili a zablokovala mi tu kartu. Už si nevzpomínám, jestli jsem novou objednával já, nebo to také udělala ona během toho telefonu, za pár dní nová karta v poště. Jediné, co mě postihlo bylo, že jsem musel pár dní počkat na novou kartu.
Jak jsem psal výše - za mě naprostá spokojenost a lepší řešení zneužití karty si nedovedu představit.
A ty transakce byly už provedené? Nebo je chytili ještě než se provedly? Na fórech je spousta případů, kdy lidem protizákonně zadržují peníze z fraudu, ačkoli mají povinnost je neprodleně vrátit. Totéž se stalo mojí kamarádce, které pořád tvrdili, že si za to může sama a ať neotravuje a byla z toho už dost nešťastná. Tak jsem jí poradil ten postup s finančním arbitrem a zabralo to, za dne nebo dva měla peníze zpátky. Samozřejmě zákaznicí takové sviňské banky už není.
Tahle banka má vůbec zajímavé chování... Začátkem března si strhne peníze za přistavení kontokorentu, aby ho klientovi koncem března vypověděla (možnost, že stačilo ten kontokorent prostě neobnovovat, patrně tuto pabanku nenapadne), a navíc mu dá do registrů záznam "Zesplatněný úvěr", ačkoliv již několik měsíců nebyl vůbec využit... A záznam z registrů nechá odstranit až po zmínce o soudu. Za mne je FIO ještě větší žumpa než mBank, a že už jsem měl účty skoro u všech bank.
No, jsem takový účtový cestovatel a vyžířka, ale Fio používám stále. Zadávám tam platby, které nejspíš nebudu jen tak opakovat, zato ale s nějakou pravděpodobností časem hledat. To vyhledávání je tam IMHO jednoznačně nejlepší. Stačí zadat nahoře v boxíku a mám to hned. I u guru internetových bank (Air) na to potřebuju několik kliknutí a třeba nutnost omezit datumy...
Já mám FIO jako hlavní banku (i když využívám služby u více než 10 dalších bank) a to ze dvou důvodů:
1. neomezená historie plateb (ku podivu s tím nemají problém low cost banky, ale naopak s tím mají problém zavedené bankovní doby, kde je možná třeba jen 2 letá historie - vzhledem k tomu že promlčecí lůta jsou 3 roky a v některých případech i 10 let, je to celkem problém)
2. jednoduché, přehledné IB fungující kdekoliv (jakýkoliv OS, jakýkoliv prohlížeč, jakýkoliv představitelný HW)
O (ne)řešení problémů ze strany FIO vím z diskusních fór, na to je tu finanční arbitr :). Sám jsem s FIO problém zatím neměl, na rozdíl tzv. kamenných bank, kde už jsem nějaké problémy řešil a opět pomohla až výhrůžka finančním arbitrem. Poslední problém jsem měl u Unicredit, kde jim skoro 3 týdny nefungovalo internetové bankovnictví.