Hlavní navigace

Jakub Strnad: Férovost a srozumitelnost v Klubovce bude pro každého

Dalibor Z. Chvátal

Rozvířené emoce a možnost je vyjádřit veřejně mohou způsobit zbytečně nepříjemné následky. Nový šéf pojišťovny vysvětluje, že změny v PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně byly nezbytné, jsou praktické a ocení je zvláště klienti.

Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Omlouvám se, pokud jsem vás přesvědčil, že to bude dobré, a ono nebude. Dopředu se omlouvám za případné prudy ze strany pojišťovny, loučí se s klienty s upřímnou lítostí Orawski. Osobně si z celého projektu odnáším spoustu zkušeností, radosti z práce na smysluplném díle a nějaké finanční ztráty. Ale to my všichni zúčastnění. Je mi to moc líto, jak to končí, lituje konec „své“ pojišťovny bývalý šéf Klubovky Marek Orawski, který se emotivně o náhlém konci původního vedení vyjádřil na svém blogu. Vše jsme popsali v článku PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna. Sen se rozplynul, pojišťovna se zcela změní, který vycházel z původních informací a z dopisu klientům pojišťovny, které Orawski e-mailem poslal.

Ovšem jen pár hodin později po publikaci původního článku několik citací blogu pana Orawskiho již není aktuálních. Pravděpodobně i on sám jednal v emocích a uváděl informace, které nejsou podloženy skutečností. Tyto nechceme komentovat, neboť je již pan Orawski nadále netvrdí. Považujeme je však za vysoce nešťastné, neboť pošpinily dobré jméno některých původních i nových akcionářů, napsal Měšci na jeho dotaz Jakub Strnad, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny. Že původní šéf Klubovky Orawski pod vlivem emocí možná napsal něco, co nejspíš hned nerozmyslel, je patrné i z nové podoby jeho blogu, kde už je vidět změna jeho názorů.

Níže uvedené odstavce jsou oficiálním vyjádřením Jakuba Strnada, nového šéfa Klubovky. Přehledně vysvětluje, co a proč bylo nutné v pojišťovně změnit, aby mohla dál sloužit svému původnímu účelu – být férovou pojišťovnou pro férové klienty.


Férovost a srozumitelnost bude pro každého

Pilotní provoz spustila PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna 21. září 2015. Základní myšlenka nové pojišťovny byla postavena na jednoduchém principu, který do té doby nebyl nikde na světě použit. K penězům od klientů se pojišťovna chovala, jako by byly stále klientů. To znamená, že pojišťovna stanovila maximální procento z přijatých peněz, které může být použito na náklady pojišťovny. Zbytek byl určen na krytí škod a vše, co na konci roku zbylo, se rozdělilo mezi klienty a majitele pojišťovny dle předem daného poměru.

Zajímavostí je, že teprve 21. září 2016, tedy přesně rok po pilotním spuštění PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny (PKP), nabídla stejný princip (někdy označovaný jako peer-to-peer) americká Lemonade. Česká republika tak byla nejspíš první zemí, která tento inovativní princip zavedla do pojištění.

Za 4 roky působení PKP se ukázalo, že oddělené hospodaření je důležitá vlastnost, ale klienti chtějí mnohem více. Stačí se opět podívat do zahraničí, potřeby klientů jsou v jednotlivých zemích velmi podobné. Například americká Lemonade k principu peer-to-peer přidala naprostou srozumitelnost produktu a pojistných podmínek, jednoduchost sjednání nebo změny pojištění a zejména rychlost výplaty pojistného plnění. Jiné nové pojišťovny (například Metromile) zase přišly s převratným a férovým přístupem výpočtu ceny pojištění vozidel.

Žádná z moderních světových pojišťoven nemá ve svém DNA zabudován princip klubovosti. Všechny jsou otevřené všem klientům a nikdo nemusí čekat, až dostane pozvánku od již existujícího člena. Uzavřenost pro nové klienty a neschopnost každý rok přinášet nové inovace jako zahraniční pojišťovny se bohužel ukázaly jako hlavní důvod, proč po 4 letech fungování pojišťovny nevyrostl počet klientů tak, jak bylo plánováno.

tipli

Noví majitelé a zaměstnanci mají jednoduchý cíl: otevřít pojišťovnu pro všechny férové klienty bez nutnosti čekat na pozvání, zachovat některé současné unikátní principy (například strop na náklady) a výrazně vylepšit nabízené produkty a služby. Některé z nich budou podobně revoluční, jako byl peer-to-peer princip před 4 lety.

V průběhu listopadu bude oficiálně představen nový revoluční produkt pojištění vozidel. Pro stávající klienty se aktuálně nic nemění, o všech nových výhodách budou informováni samozřejmě jako první.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).