Hlavní navigace

Názor k článku Jak se bránit vysokým účtům za mobil? od Intri - Většinou ani tak nejde o to, že byste...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2014 19:30

    Intri (neregistrovaný) 62.129.51.---

    Většinou ani tak nejde o to, že byste platil za nedodané služby, ale spíš o to, že vám dodají (a samozřejmě plně naúčtují) službu, kterou jste si nikdy neobjednal. Mně takto Vodafone zničehonic aktivoval internet, na což jsem přišel až po dvou dnech při volání, a to jen proto, že jsem slyšel upozornění na nízký kredit. Naštěstí mi po zavolání na infolinku byly okamžitě a bez obstrukcí peníze vráceny a internet deaktivován, ale i tak nechápu, jak se taková věc může "náhodou" stát.

    Další zkušenost mám z doby, kdy Vodafone dával internet na půl roku zdarma. Jelikož pro mobilní internet nemám moc využití, schválně jsem hlídal čas a internet včas deaktivoval. A hned na to, co internet zdarma skončil, mi bylo naúčtováno 177 Kč... Když jsem pátral, proč, zjistil jsem, že moje deaktivovaná služba se záhadně aktivovala.

    Oni to prostě zkoušejí a spousta lidí si to nechá líbit (s trochou hanby přiznávám, že tehdy těch 177 Kč i já). Mnohokrát taky prostě jenom přijmou tu službu na dané období a postarají se, že další období už nebude aktivovaná. A takto operátor prodal službu, kterou by jinak neprodal, aspoň na jedno období.

    Asi jediný způsob, jak se tomuto bránit, je hrozit soudem a případně se i doopravdy soudit, pokud si je člověk jistý, že si danou službu nikdy nikde neobjednal. Ale suďte se pro pár set Kč, když náklady jsou násobně vyšší a výsledek nejistý... A na to se spoléhá. To je prostě business model českých operátorů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).