Hlavní navigace

Názory k článku Jak podvést pojišťovnu

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 8. 1. 2003 10:59

    Petra (neregistrovaný)

    Nemyslím si, že by zrovna v případě odlétnuvšího kamínku šlo o pojistný podvod.
    Pojistná událost se totiž stala, škoda vznikla. Problém je ten, že škůdce je neznámý, nebo v praxi obtížně dohledatelný, případně o pojistné události vůbec neví. Ale pokud je známá alespoň SPZ škůdce, je možné to nahlásit policii i pojišťovně a při troše štěstí plnění získat. Navíc u nezaviněné škody (právě odlétnuvší kamínek) škůdce nepřijde o bonus. V praxi se to dělá tak, že si vyberete auto, které by to udělat mohlo (nejlépe nákladní, nějaké známé fungující společnosti).

  • 9. 1. 2003 17:03

    ZIL (neregistrovaný)

    Aby nastala pojistná událost, musel by vzniknout nárok na pojistné plnění. Jenže ten, v případě neznámého škůdce ( = nezjištěná SPZ) nevznikne, protože podle zák. 168/1999 Sb. se škoda na majetku nehradí. Hradí se pouze škoda na zdraví a životě a to z Garančního fondu. Takže se v takovém případě jedná pouze o škodní událost. (Současná terminilogie: pojistná událost = likvidní škodní událost)

    Není to tak dlouho, co prošla tiskem zpráva, že povinné ručení za kamion by se mělo pohybovat kolem 100 tis., aby se vyplatilo. Možná, že se do toho škodního průběhu promítají i škody nějakých známých fungujících společností, které si někdo "z praxe" vybral, aby nahlásil škodu podle Vašeho návodu.

    Pokud bude pojistné plnění vyšší, než je minimální mzda, je naplněna skutková podstata tr. činu podvodu (§250 tr. zák.). Pokud by se za podobné praktiky rozdalo pár podmínek, asi by to výrazně vylepšilo škodní průběh. Jenže to už jsme v oblasti science fiction, že ?

    Takže nezůstane nic jiného, než sponzorovat i ty škodní události, které nejsou likvidní :-(

    Optimismus na závěr: podle článku se v USA podvádí 2 - 4 více, než u nás (USA 30 %, ČR 7% - 16 %). Kdo by to řekl ! :-)

  • 9. 1. 2003 16:39

    ZIL (neregistrovaný)

    Chybí mi srovnání havarijního pojištění a povinného ručení. Jako by mezi nimi nebyl rozdíl. Ale je.

    Z povinného ručení se hradí časová hodnota a bez spoluúčasti. Z havarijního pojištění se hradí nová hodnota, ale se spoluúčastí. V případě rozbitého předního skla a spoluúčasti 10 tis. to znamená, že z havarijního pojištění by se moc neplnilo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).