Vlákno názorů k článku Hypermarkety nenáviděné i milované od stafl - Dobrý den, měla bych spíš tip na téma článku:...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 3. 2008 11:08

    stafl (neregistrovaný)
    Dobrý den,
    měla bych spíš tip na téma článku: už vícekrát jsem se v diskusi setkala s různými a často si odporujícími nazory na to, co si přesně představit pod pomy - supermarket, hypermarket, diskont. Je rozdíl jen ve velikosti, nebo i ve způsobu skladování, případně sortimentu? Myslím, že fundované objasnění by pomohlo víc lidem, protože sice vědí, že jdou do hypermarketu Plus, což podle mě není hypermarket- velikost plochy, ale určitě to není jen otom.
    Děkuji. stafl.
  • 26. 3. 2008 13:15

    Patrik Chrz
    Diskont - velikostí jako supermarket, ale nižší kultura prodeje - zboží se většinou nevyrovává do regálů, ale prodává rovnou z krabic (celá krabice se dá do regálu a uřízne se přední strana), velmi nízký výběr (prakticky jen potraviny + drogerie) - typickým příkladem: Norma, Penny a dříve Plus - nevím jak je to teď, když přešel prod REWE
    Supermarket - "malá" prodejna, dobře zásobená, vyšší kultura prodeje než diskont - zboží se zpravidla vyrovnává z krabic do regálů, širší nabídka než diskont (kromě potravin a drogerie i třeba "papírnictví", kuchyňské potřeby, ...); typickým příkladem: Albert, Billa
    Hypermarket - prodejna s velkou plochou, široká nabídka i nepotravinářského zboží, typický příklad: Tesco (kromě Expres), Globus, Hypernova
    Cash & Carry - zpravidla velkoobchod, prodej často jen po paletách nebo alespoň kartonech, někdy nemožnost vstoupit přímo na prodejní plochu a výběr jen ve vzorkovně (paletu toho, dvě palety toho, ....). Blízko je tomu Makro, i když typický příklat do přímo není
  • 27. 3. 2008 13:20

    asdfgh (neregistrovaný)
    V Penny i Plusu je taky většina zboží přerovnaná v regálech, přímo z palet se prodává jen málo. Přímo z palet se některé zboží prodává třeba i v Kauflandu, Lidlu, Albertu, Tescu, všude tam jsem za posledních pár let nějaké palety viděl. Ale třeba v Plusu bylo už hodně dlouho vidět, že mimořádně šetři na lidech, prodavačky se tam střídaly pomalu jako ponožky.
    Takže diskont nebude podle toho prodeje z palet poznatelný. Spíše bych to viděl podle velikosti zázemí, připadá mi, že Plus a Penny nemají prakticky žádný sklad, to, co se doveze, se obvykle hned objeví v prodejně, Lidl a Kaufland mají sklad poměrně velký.
  • 28. 3. 2008 8:35

    Patrik Chrz
    No, není to úplně přesné rozdělení. Třeba takový LIDL se sám označuje za diskont - tomu by odpovídal prodej z krabic, palet a malý výběr (z každého druhu potravin mají jen pár značek), ale zase tomu "odporuje" poměrně široká nabídka nepotravinářského zboží.
    Kaufland určitě diskontem není, nabídka je tam poměrně široká, hlavně u potravinářského zboží, ten bych zařadil spíše k supermarketům, než hypermarketům (k tomu mu chybí širší nabídka nepotravinářského zboží).
    Albert je jednoznačný supermarket, Tesco zase Hypermarket (pokud nebudu počítat Express a supermarkety jako třeba v Praze na Národní třídě).
  • 28. 3. 2008 20:30

    anonymní
    hypermarket: vic nez 2500 m2, potraviny + nepotraviny
    supermarket: min nez 2500 m2, prevazne potraviny, minimum nepotravin (pouze velice zakladni sortiment - kosmetika, kuchynske potreby).
    Diskontni prodejny minimalizuji naklady, coz se odrazi na zpusobu vystavovani (v krabicich, v balikach...), na nizsim poctu zamestnancu, mensim poctu poskytovanych sluzeb (neberou se platebni karty, neposkytuji financni sluzby...). Diskontni obchody muzou byt jak male (Lidl), tak i velke (Kaufland)
  • 31. 3. 2008 7:15

    anonymní
    Většina diskontů již pochopila, a akceptaci platebních karet zavedla. Kaufland se sám nazývá obchodním domem (řekl bych že je něco mezi diskontem a hypermarketem) a platebním kartám vzdoruje, i když třeba v polských Kauflandech platit kartami již pěknou dobu jde a v německých donedávna nešlo a ještě tam vyžadovali potupné zadávání čísla košíku (u nás to existovalo také, pamatujete-li). Když jim to lidi kritizovali, tak v jejich novinách kdysi odpovídali i na dotaz ohledně číslování košíků - prý že potřebují znát jak který košík často obíhá ... Když jsem jim tuhle psal, že akční zboží z letáků příliš často nemívají (i když v letáku nic o přídělovém systému není), tak jsem si posteskl nad nemožností hradit nákup kartami a sdělili mi, že o akceptaci karet již jednají. Jen se zbytečně připravují o tržby. Já osobně s sebou žádné velké peníze nevozím a pokud někde vidím něco pro mne výhodného a chci to, tak platím kartou. Zrovna tak abych předem počítal, kolik co stojí a nákup ve vozíku neustále propočítával, abych pak u kasy netrapnil, že nemám tolik hotovosti a letěl si rychle někam do bankomatu vybrat nebo si nechal část nákupu vystornovat, což v Kauflandu není vůbec ojedinělé a zdržuje to zákazníky za mnou. Kaufland má u mne zkrátka prozatím smůlu.
  • 31. 3. 2008 8:14

    Patrik Chrz
    Je to zvláštní, že Kaufland karty nebere, když spolu s Lidlem patří stejnému vlastníkovi (skupina Schwarz), určitě by dostal supr podmínky, ale to je prostě jejich rozhodnutí, předpokládám že ví co dělají a že to mají spočítané. Je dost dobře možné, že až se LIDL "usadí" na trhu (zatím je prý ve ztrátě), že přijímání karet zruší.
    Vzhledem k tomu, že velkou (rozhodující ? :-) ) část obratu dělají Vietnamci a důchodci tak jim těch pár lidí co tak kvůli platbě kartou nenakoupí možná ani nevadí.
  • 31. 3. 2008 12:35

    Michal Kára (neregistrovaný)
    To je otazka co je pricina a co je nasledek - mozna jim velkou cast obratu delaji Vietnamci a duchodci prave proto, ze ostatnim vadi neakceptace karet :-) Ja treba z tohoto duvodu nakupuji v Kauflandu jen sporadicky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).