Ano, prodej je o emocích. Nevyhrává nejlepší produkt, ale produkt s nejvyšší provizí a nejlepší reklamou. U jednodušších produktů (HAV, POV) se už díky srovnávačům a některým vzdělaným klientům trošičku blýská na lepší časy, ale pojišťovny to často sabotují a do srovnávačů se jim moc nechce - např. zde https://www.allianz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskovy-archiv/rok-2013/Allianz-pojistovna-opustila-internetove-srovnavace-a-sama-zacala-nabizet-nove-autopojisteni-na-inter-9.html
U složitějších produktů je to ale stále bída. Pojišťovny odmítají vydat úplné ceníky, takže naprogramovat srovnávač např. pro životní pojištění (což je dojná kráva pojistného trhu) je nemožné.
Je pravda, že prodej bez finančních poradců nefunguje - lidi si sami od sebe nekoupí produkt, který nechtějí, ten jim musí někdo natlačit, doslova vnutit. A musí být k tomu motivován - a jak jinak, než provizí.
"Pojišťovny odmítají vydat úplné ceníky, takže naprogramovat srovnávač např. pro životní pojištění (což je dojná kráva pojistného trhu) je nemožné."
Jestli to nebude tím, že pro životní pojištění se používají dost složité matematické modely a pochybuji, že by pojišťovny chtěly svůj software v ceně několika mega vystavovat na webu... Takže na životní pojištění fakt žádné ceníky neexistují, ne že je pojišťovny nechtějí vydat.
Ano, stanovení sazeb je celkem složitá pojistná matematika. Ale výsledkem je jednoduchá tabulka (přesněji řečeno celý svazek různých tabulek), kde stačí najít stáří klienta (počítá se zpravidla jednoduše jako rok sjednání mínus rok narození) a vybrat sloupeček s příslušnou výší plnění (pak už jen stačí sečíst cenu za jednotlivá rizika, případně odečíst slevy za propojištění a obchodní slevy).
Ještě po roce 2000 v ČP někteří pracovníci počítali cenu z těchto tabulek (prostě zvykl je železná košile, navíc zde - ku podivu - byla menší pravděpodobnost chyby; dneska lidi bezmezně věří počítačovému výpočtu, takže i když vyhodí nějaké nesmyslné hausnumero, protože se překlepnou při zadání vstupních dat, vůbec se tomu nediví a tuhle sazbu nabídnou klientovi).
Wüstenrot je opravdu srandovní. Potřeboval jsem teď změnit telefoní číslo k přístupu do spořícího účtu. Bohužel to není možné online, ale pouze vytisknout a zaslat formulář s úředně ověřeným podpisem nebo zajít na pobočku. Takže kvůli změně telefonního čísla, která jde všude naprosto standardně online, bych musel v případě této vpravdě "moderní" banky buď absolvovat (čtěte zaplatit) cestu na poštu/úřad, tam zaplatit za úřední ověření a dále zaplatit zaslání potvrzeného formuláře a nebo jet na nějakou vzdálenou pobočku, kde to umí (pravděpodobně jen Praha, protože na regionální pobočce v ČB mě odmítli, že to neumí). Jak sami uznáte, dokud ještě mám (naštěstí!) ten starý telefon, který zruším až za pár dní, nejjednodužší a nejlevnější cesta je přesunout finanční prostředky a přestat používat ten jejich geniální produkt (zrušit online nejde, musel bych abolvovat to samé :-DDD). PS: Ano, úroky na spořáku nepokryjí ani inflaci a finance zde prakticky degradují, ale to není předmětem mého postesku.
Mám to podobně, jen tím, kdo to neumí, je mBank. Úředně nám přejmenovali ulici v bydlišti. Státní správa si data předává v pohodě, změnu zaznamenali, dokonce i pošta s tím neměla problém. Já to ale musím hlásit na kdejakou pojišťovnu nebo další instituce, protože třeba dodávky vody, elektřiny, plynu... mají stále zaznamenaný starý název. Kde to odchytím, tam to změním. Ale třeba u mBank by to znamenalo dojet na nejbližší pobočku, což jest pro mne 65 nebo 100 km, co tam budu dělat, když tam normálně nechodím a pobočku jsem v životě nepotřebovala? Na druhou stranu ale taky chápu opatrnost banky, protože pak by mohl s mými penězi snadno hospodařit někdo jiný, nicméně si myslím, že v době pokročilých informačních technologií by se to dalo vyřídit i elektronicky.
Vážení diskutující, pracuji jako finanční poradce a to je tak, když si necháte předkládat nabídku a potom jdete a sjednáte si ti na pobočce. Moji klienti jsou velmi spokojeni a když mají nějaký problém zavolají , připravím a oni příjdou jenom podepsat. je to o komunikaci.mezi poradcem a klientem. Pracuji jako nezávislý poradce a moje služby zákaznikovi jsou zcela zdarma. Tak jak je možné napsat ,že vítězí výše provize. Pracuji pro klientsky.
Dokonce i kdyby tomu tak skutečně bylo, čímž netvrdím že je, tak by se takový člověk choval špatně. Což platí pro jakoukoli profesi. V podstatě by podrážel ostatní kolegy v oboru tím, že by nastavoval cenovou hladinu své služby na hodnotu, za kterou se nejde uživit. On se tím živit nepotřebuje, ale jeho kolegové ano. Což z střednědobého a dlouhodobého hlediska znamená výrazné snížení kvality oboru. Čímž by krátkodobě škodil kolegům, dlouhodobě klientům.
Podobnejma kydama, jako že "moje služby jsou pro zákazníky zcela zdarma" Nás krmili na každém školení finančních poradců. Vedle toho existovala skupina poradců, kteřé propagovali finanční poradenství za peníze. Faktem ovšem zůstává, že i finanční poradce musí platit složenky a musí být z něčeho živ, pokud to ovšem není rentiér nebo jeho rodič nebyl významný umělec, po němž mu z užití jeho děl plynou tantiémy ještě 50 let po jeho smrti. Vy jste sice tzv. nezávislý, ale jste de facto závislý na provizích, protože žijete z nich. Jistě, radíte klientům zdarma, ale určitě Jim neřeknete, aby si šli životní pojištění uzavřít vedle k Frantovi, protože Vy ho nemáte v portfoliu a jeho pojištění má lepší parametry, než to, co sám máte v portfoliu. To neudělá ani truhlář, ani prodavač květináčů, ,proč by to měl dělat zrovna finanční poradce? A druhým důvodem, proč radíte zdarma, je fakt, že za svoje rady pak nenesete žádnou zodpovědnost. Kdybyste dělal placené finanční poradenství, bylo by možno ho reklamovat a požadovat případně nějakou náhradu, třeba v okamžiku, kdy jste sice uzavřel nějakou pojistku, ale pojišťovna při pojistné události odmítla plnit. Což je důvodem stavu, proč je drtivá většina finančního poradenství poskytována zadarmo, aby měli klienti pocit, že "dostávají něco zdarma" jako jakousi nadstavbu nebo benefit.
S Jarmilou souhlasím ve všem, ale myslím, že skvělý poradce se dá vypiplat i z matky na MD. Teprve praxe ukáže, co v každém je a znám absolventy VŠ, kteří to nezvládli. Platí to napříč všemi finančními společnostmi. Je v tom i kus obchodního ducha...
Podívejte se na sazebník jiných st. spořitelen a uvidíte poplatky... a také rozdíl v úrokové sazbě u stavebního spoření bez dalších podmínek je u WSS nyní ojedinělý.