Přidávám se k dotazu. Co když se třeba jen prohodí štítky (častá chyba např. u Zásilkovny, stalo se mně jako odesílateli i jako příjemci)? Že o tom nemusím vyrozumět podnikatele na základě domnělého neobjednaného plnění mi přijde dost na hraně. Jak jako spotřebitel poznám úmysl od omylu? Dělení na je tam faktura -> je to moje, není tam faktura -> musím vrátit mi nepřijde moc ok.
Taky jsem si myslel, že nechat si to nemůžu. Každopádně, i kdybych to musel vrátit, tak bych to řešil tak, že si pro ty věci zástupce firmy přijede. Já nebudu platit za balík, abych něco vrátil šmejdům. Vlastně bych jim ani nevolal. Nechám si to u sebe v úschově a firma musí vymyslet komunikaci tak, aby mě to nestálo ani korunu.
P.S. Pokud dojde k záměně štítků na balíku, tak faktura uvnitř nebude na vaše jméno.
Mě se to právě nedávno stalo. Objednával jsem set dvou kusů světel a přišly mi ty sety dva. V první chvíli jsem si myslel, že jsem to blbě objednal já. Ale pak jsem zkontroloval potvrzení z e-shopu a byl tam opravdu jen jeden kus.
Jelikož jeden ten set stál přes pět tisíc, tak jsem jim napsal mail, že mi poslali omylem jeden navíc. Byli hrozně rádi, člověk (spolumajitel?) od nich přijel, kdy se mi to hodilo a vyzvedl. Byl to malý e-shop a vlastně v rámci města, jak by to řešil velký e-shop těžko říct, možná by poslali kurýra, kdyby se jim to vyplatilo.
To je samozřejmě něco jiného. To byl jen omyl. Já měl na mysli šmejdy, o kterých se píše v článku, kteří pošlou neobjednaný balík a čekají, že jim zaplatíte, i když to nechcete. S takovými bych se ani nesnažil komunikovat. Když mi z eshopu, k mojí objednávce pošlou něco navíc, tak počítám s tím, že jde o omyl (ne o podvod) a samozřejmě jim vrátím co nechci.