To nepovažuji za zásadní problém. Pokud se nastaví férové podmínky, tak není potřeba ani klienta nějak uzamykat, zůstane rád. Bohužel zrovna ČS mění podmínky svých služeb velmi často, přibližně co 2 roky. To považuji za zásadní limit dlouhodobé spolupráce, i když třeba u nich najdu výhodný produkt, můžu si být zcela jist že těch 40 let nevydrží. Možná přežije jednu, se štěstím dvě změny podmínek, tedy můžu předpokládat dobu trvání cca 6 let, když budu mít jo štěstí.
Pamatuji si jak lidé nadávali, když ČS zrušila Brokerjet, jak museli své investice se ztrátami prodávat. Energie ČS nevydržela ani těch 6 let. Zde vidím problém, kdy většina bank věnuje velké úsilí novým produktům, novým klientům, novým úvěrům a vkladům, ale v momentě zavedení veškerá péče upadá. Dle mého názoru za tím je systém odměňování běžných zaměstnanců i manažerů. Za to, že běží stávající produkt, za to, že stávající klient využívá dříve sjednané služby nejsou oceněni tak, jako za zavedení/prodej nového produktu, získání nového klienta. A tak jsou tlačeni do neustálého přesjednávání i přes to, že tím stávající klienty poškozují.
A taky stejné podmínky u nich na něco platí a na něco ne. Jako příklad kdysi moje hypotéka u nich. Dost toho zvorali takže mi dali jako "odměnu" vedení účtu zdarma. Jenže účet byl najednou konto...Asi za rok se ozvali že potřebuju mít 3 produkty ČS abych mohl mí vedení konta zdarma. Měl jsem jen dva( hypotéku která měla být za dva produkty a ten účet -> konto). Takže najednou chtěli 500 kč měsíčně za vedení konta.
Ale stejná podmínka byla i u hypotéky - 3 služby abych měl o 0,2% menší úrok. tam kupodivu pořád platilo že hypotéka = 2 produkty, takže jim to nevadilo.
Asi se nikdo nediví, že po prvnim fixačnim období jsem od nich utek. Krom toho nebyli schopní půl roku dopředu vyčíslit, kolik budu při refinancu dlužit. Vážně instituce...