Nechci obhajovat konkrétní implementaci, ale pokud je to první krok k danění (i osobních aut) podle ujetých kilometrů, tak to považuju za dobrý nápad. Akorát bych to nasadil především na silnice vedoucí přes obce, nikoli naopak. A zdanil bych to pořádně a opravdu mastně, samozřejmě na úkor jiných daní. (Já bych osobně preferoval pokles daně z příjmu fyzických osob, ale klidně ať zruší nebo sníží jakoukoli jinou, od DPH až po daň z nemovitosti.) Tím, že si člověk vydělá nebo něco koupí, nedělá nic špatného. Tím, že jezdí autem, otravuje životní postředí, dělá hluk, ohrožuje chodce, nutí rodiče, aby do mnohem vyššího věku všude chodili s dětmi, likviduje hromadnou dopravu a já nevím co všechno ještě.
To by nebylo moudré. Člověk má mít možnost jet autem, pokud rozumně nelze jinak (stěhování, odvoz nemocných dětí, …). Ale měla by být zdaněná to té míry, aby lidi i trochu přemýšleli i o tom, kde budou bydlet, kde si najdou práci atd. Totéž pro nákladní dopravu. Prostě by se nemělo vyplatit např. vyvézt mléko do Německa, tam z něj udělat jorurt, a přivézt ho sem zpátky do obchodů. Nebo naopak. A samozřejmě by měly na oplátku poklesnout jiné daně, nejsem socan, celkové daňové zatížení by mělo být menší.
Ano to by asi český člověk udělal. Stejně jako si studenti přepisovali a přepisují trvalé bydliště k babičkám a tetám jen aby dostali koleje.
Ale v Německu to takto je a funguje to. Když si může dát podnikatel do nákladů auto, já bych to jako zaměstnanec uvítal také. Holt mám smůlu, že v mém okresním městě není mé vzdělání dobře zaplaceno tak dojíždím do práce 40 km.
Samozřejmě by se nevyplatilo jet každý den sám autem do špatně placené práce a zasmrdět 20 vesnic cestou tam a 20 vesnic cestou zpět (což se pro společnost jako celek nevyplatí ani dnes). Zase by lidi neplatili daň z příjmu. Takže by se místo toho vyplatilo vzít místo dávek i špatně placenou práci v místě bydliště nebo dostupnou hromadnou dopravou. A ta hromadná doprava by se trochu zlepšila a těch možností zaměstnání by bylo trochu víc už jen díky té změně daní. (Samozřejmě konkrétní profese by byly poškozené, např. taxikáři, řidiči kamionů, autoservisy, jiné by si naopak přilepšili např. řidiči MHD, programátoři, prodavačky ve vesnických obchůdcích…)
Jistě. Zdaníme jim dojíždění autem do práce a zrušíme daň z příjmu. Takže ti, co se třeba dohodnou a budou jezdit v autě ve čtyřech (nebo budou pracovat z domova nebo se za prací přestěhují nebo zjistí, že do jejich vsi vlastně jezdí autobus nebo dojedou autem jen na nádraží, …) na tom budou líp, než dnes. Ti kteří budou jezdit tak, jako dnes po jednom, na tom budou hůř.
Aha. Tomu snad neveris ani ty sam. Az vsichni pojedou tim autobusem, tak tu dan z prijmu zase zavedeme? Nebo z ceho pak budeme ten autobus doplacet?
Nejak mi to pripomina onu socialne-ekologickou reformu co slibovali Zeleni. Ovsem ve vysledku zustalo jen u toho zvyseneho zdaneni. To snizovani jinych dani se jaksi zapomelo.
U nás se před pár léty vesnice plynofikovala a dnes se lidi odpojujou a pálí v kotlích sajrajt. Plyn je prostě neúnosně drahý. BTW v době zavedení onoho plynu se platil měsíční paušál asi 50,– Kč, dnes 300,– Kč. Prostě 300 Kč měsíčně je v pr…, aniž by člověk vůbec otočil kohoutkem. Kdežto při topení sajrajtem ho na ty 3 stovky vyjde celé měsíční topení.
Jak jsem psal, jsi opravdu hlupák. MHD v praze se asi z 70ti procent dotuje, kdyby všichni začli jezdit mhd, to by bylo něco. Stála by 3× tolik a byla by 3× tolik narvaná.
Ty patříš mezi ty ekology který by každej normální člověk nakopal.
A asi bydlíš někde u silnice a auta tě rušej, proto je tolik nenávidíš. A co kdybys bydlel u letiště nebo železnice ? To je mnohem větší hluk, to bys zase chtěl podporovat silniční dopravu.
Hlupák nejsem, ale ty jsi opravdu velmi nevychovaný a zřejmě máš i nějaké duševní problémy včetně sklonů k agresivitě. Kdyby v Praze všichni (co můžou – např. stěhováci nemůžou) jezdili MHD, tak by se prostě vyplatilo doplnit víc spojů a bylo by. Jo a bydlím u 2 silnic i železnice, hluk je z obojího, ale když jede vlak, tak je větší z vlaku, ale to naštěstí není pořád (narozdíl od aut).
Kocoura se musim zastat. Tvuj pokus o psychoanalyticke podrypovani podsouvanim osobnostniho profilu je patricna ubohost a ten komentar kocoura, ze bydlet u zeleznice neni zadna vyhra vi kazdy, kdo bydli pobliz. Je to horsi nez u dalnice, protoze na dalnici nejsou urovnove krizeni, kde by museli projizdejici troubit i v noci. Pak uz to kocourovi nicmene taky ujelo stejne jak tobe.
Nemohu s vámi, než nesouhlasit. Pokud by všichni v Praze začali jezdit MHD a svá auta nechali doma, samozřejmě s výjimkou nutných profesí, tak by autobusy po Praze jezdily takovým fofrem, že by mohly jezdit ve svých pruzích i vyšší rychlostí, než je povolena v obci. Navíc, všichni by platili jízdenky, předplatní jízdenky atd., takže by se jednak snížila nutnost dotací ze strany města, jednak by mohlo dojít k rozšíření spojů. A to nemluvím o snížení emisí a bordelu, který za sebou auta majitelů, kteří s nimi jezdí do práce, ale i do trafiky pro noviny, zanechávají. Mám příklad: V 70. letech minulého století jsem působil v Londýně. Tam si docela zakládali na tom, že autobusová doprava je tak hustá, že si mohou dovolit zavřít dveře autobusu v zastávce tehdy, když jsou obsazena všechna místa k sezení. Dnes už i tam je tomu poněkud jinak.
Víte, ono sednout si na zadek a říci – státe, zařiď…, event. sousede, zařiď…, je takové docela prosťáčské. Vím, náš národ je takový dost peciválský. Ale holt si musíme zvykat, že když není práce v našem okolí, pokud jsme tedy odkázáni na obživu cestou práce, musíme někam dojíždět. A ty náklady za nás stát rozhodně neponese. Nic totiž nikomu nebrání, aby se stěhoval za prací. A pokud nechce? Je to jeho problém, ale musí počítat s tím, že ho doprava za prací bude stát podstatnou část výplaty.