Vlákno názorů k článku Dráhy vám zaplatí za zpoždění, musíte ale být ve vlaku. Těch "ale" je více od benzin - 1) Pokud drahy pristavi vlak pozde (i z jejich vlastni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 9. 2010 11:03

    benzin (neregistrovaný)

    1) Pokud drahy pristavi vlak pozde (i z jejich vlastni viny) nemusi nic platit. Aspon z mych zkusenosti je to velke mnozstvi pripadu. A vlastne se to stava temer na vsech prujezdnych stanicich, kudy vlak pouze projizdi. Pokud vlak nenabere hodinove spozdeni tesne pred cilovkou, tak se da prepokladat ze velke mnozsti vlidi ve vlaku vubec odskodneno nebude.
    Sem taky patri to, ze CD maji spozdeni na trati X → Y a tak nejsou schopni tu samou soupravu poslat nazpatek z Y → X takze odskodne nezpalti. To same pokud souprava jede z X → Y a z Y → Z jako uplne novy vlak. Opet bude pri spozdeni X → Y spozdeni uz pri prijezdu do Y a zase se nic vyplacet nebude.
    2) Drahy treb audelaji petiminutove spozdeni ze svoji vinny, ale protoze se vlaky musi ruzne na trati mijet spozdeni se protahne i na hodinu. A je to teda vina CD a nebo je to vina spravy koridoru, ze neumim rychleji otevrit cestu? Takze zase se nevyplati ani tuk.
    Pripomina mi to pojisteni, kde jsou vyjimky nastavene tak, aby se nikdy nevyplacelo.

  • 22. 9. 2010 14:14

    Flasi (neregistrovaný)

    Já jsem ještě před pár lety jezdil vlakem poměrně hodně. A pozdě přistavených vlaků bylo minimum případů. Drtivá většina případů byla práce na koridoru (res. práce na trati obecně). Pak mezinárordní rychlíky často přijely na naše území se zpožděním. A pak občas někdo skočí pod vlak, občas se v létě nějaké mašina uvaří a občas v zimě popadají stromy na trať. Ale pozdě přistavený vlak na výchozí stanici byl pro mě výjimkou (a to i během rekonstrukce hlavního nádraží v Praze, kdy bylo vidět, že je to něco jako Gordikon na nejvyšší obtížnost :-)
    Pozdě přistavený vlak byla nejčastější příčina zpoždění před 20 lety, to rozhodně ano. Ale dneska fakt nevím.

  • 22. 9. 2010 15:22

    benzin (neregistrovaný)

    Mno ty duvody jakymi to bylo zpusobeno mate ale asi z hlaseni, ze? Protoze ja sem mel nekolikrat spozdeni v Ostrave smer Praha, kdy hlaseno bylo „Spozdeni kvuli spozdenemu prijezdu ze sousedniho statu.“ Nicmene lidi, kteri jeli z Bohumina rikali ze tam byl vlak vcas. Btw. stejne na tom sou i vlaky jedouci z Vidne pres Breclav. V Brne se taky casto dozvite ze vlak je pry spozdeny kvli pozdnimu pijeti, ze sousedniho statu. Nicmene lidi co jedou z Breclavi vam, potvrdi ze v Breclavi hodinu cekali a vlastne nevi na co.

    Vlaky vyjizdejici z Prahy, taky mivaji spozdeni protoze jsou pozde pristavy. Proste kdyz 90% vlaku ma v Praze start a ne jenom ze projizdi, tak to spozdeni musi byt zpusobeno tim ze je vlak pozde pristaven. Samozrejme to pozdni pristani je zpusobeno tim ze souprava je zasekla nekde jinde na trati, ale to je jiny spoj. Proste CD nema dostatecny vozovy park, a kdyz se ji nekde sekne nejaka souprava, nejsou schopni vypravit nahradni. Coz je taky duvod proc je odskodneni vazano na to ze dotycny uz musi ve vlaku sedet. Protoze tohle je jednoznacne spozdeni zpusobeno nedostatecnym vozovym pakem CD.

  • 23. 9. 2010 9:28

    Flasi (neregistrovaný)

    Ne z hlášení, ale z osobní zkušenosti v tom vlaku. Mezinárodní spoje jsem sledoval při vjezdu do ČR na babitronu.
    Jinak s tou Prahou – z Prahy jsem vyjížděl velmi často. A pozdní přistavení bylo tak možná jednou. Druhá věc byla, že vlak vyjel z nádraží včas na kraji Prahy se na 45 minut zastavil, protože výstavba na trati (to bylo tak 2–3 roky zpět).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).