To nejsou náhrady, ale výsměch… Mimochodem, když musí být jízdenka v minimálně ceně 300 Kč, znamená to například, že eLiška je (resp. může být) mimo hru?
Že je hanba nefackuje, brát si do huby německé DB… Kdo někdy jel s německými dráhami, ví své. České dráhy jsou v tomto přímém srovnání tak o sto let pozadu.
Proč by ČD měly vyplácet odškodnění tomu, kdo teprv čeká na svůj spoj? Jistě je to opatření právě proti „čechům“(schválně s malým „č“), kteří by tvrdili, že na vlak čekají i když jedou úplně jiným nebo dokonce nejedou nikam a jen využili příležitosti. Nehledě na to, že je jen velmi málo míst kde by si lidé nezařídili alternativní dopravu a za neschopnost si jí sehnat bych nikomu taky neplatil.
Jednou jsem jel zpožděným rychlíkem domu. Průvodčí kontroloval lístek spolucestujícímu se slovy:
„Vy jedete do XY? Hmm ale víte že už se tam dneska nedostanete… Dalši vlak jede z ZX v 5 ráno.“
A spolucestujicí jen pokrčil rameny. No co měl dělat když seděl ve vlaku, kupu km od výchozí stanice a kupu km k cíli.
Nojo, každý vyčůránek, který by viděl, že má nějaký vlak hodinu zpoždění, by naběhl na pokladnu a koupil si lístek za 300Kč jenom aby dostal odškodnění 50Kč. To se musí zarazit.
Ono když někdo s koupeným lístkem čeká na vlak a zpoždění naběhne z nuly na dvě a půl hodiny po desetiminutových přískocích, tak to je nejen na odškodnění, ale i na právo střelby.
Lidi špatně jste to pochopili s tím, že cestující musí být ve vlaku. Jde o to, že pokud pojedu vlakem a budu čekat hodinu na perónu a pak vlak přijede (hodinové zpoždění) a během další jízdy už se zpoždění nezvýší, pak nic nedostanu.
Pokud ale vlak přijede do nástupní stanice včas a nabere hodinové zpoždění během jízdy (kdy už jsem ve vlaku), odškodnění dostanu. Podle mě je to stejné a nechápu proč tyto dvě situace rozlišovat.
Jinak já jednou dostal zpět celou cenu jízdenky a to jsem tím vlakem ani nejel. Když jsem viděl to zpoždění jel jsem se známým autem. Ale možná že mi těch 37 Kč dala ženská ze svého aby se mě zbavila :-)
Mno a prave to je onen vysmech. Casto se stane ze vlaky CD vyjizdeji s velkym spozdenim uz z vychozi stanice (treba protoze maji problemy s masinou) a to je presne ta chvile kdy spoozdeni pociti vsichni cestujici a minimalne ti ve vychozi stanici se o spozdeni dozvidaji v petiminutovych skocich, takze zarizovani nejakych jinych spoju nema vyznam (protoze netusi proc je to spozdeni a ze bude trvat dlouho) a v zaveru nemaji ani narok na odskodne.
Ano, to mi vadí nejvíce. Když už to už už vypadá, že vlak konečně přijede, naskočí dalších 5 minut. Když to po hodině čekání na hlavním nádraží v Brně nevydržím a jdu se ptát na informace, jestli to opravdu za těch pět minut přijede, tak se mi paní vysměje, že to asi ne, protože ten vlak uvázl před Břeclaví. Takže ČD ví, že dřív než za 40 minut tu ten vlak nebude, ale přesto lákají „už jen 5 minut a jedem“, jen aby jim člověk neutekl na autobus…
Řešení je jednoduché: vyplácet odškodnění pouze těm cestujícím, kteří mají jízdenku koupenou minimálně před hodinou a tedy na ten vlak _prokazatelně_ čekají. A co se týče alternativní dopravy, uvidíte, co se stane, když zkusíte vrátit zakoupenou jízdenku v pokladně ČD s vysvětlením, že pojedete autobusem, nebo taxi :-)
Já to v životě již několikrát zabalil a nikam nejel. Mnohokrát jsem šel pěšky, většinou jen přes hodinu, do míst od kud jezdí jiná doprava. Toto se tedy stává i autobusů, ale ne proto že mají zpoždění, ale proto že spoje v určitých hodinách chybí (podobně jako u vlaků). Zhruba od roku 1995–2000 (jak kde) jsou vlaky v Česku prakticky nepoužitelné, podle mého názoru (rozhodně cena neodpovídá poskytnuté službě).
P.S. ČD bylo nejlepší zrušit do roku 2000. Byl to jeden obrovský „tunel“ a všichni to věděli a viděli. I dnes jsou skupiny kterým se vyplatí rýžovat ve zbytcích…
Jedná se pouze o necelé 3 měsíce, přesněji o 2 měsíce a 2/3 měsíce třetího.
Tipuji, že než se lidé rozkoukají, půlka této lhůty vyprší. Celý, tento, mizerný testovací projekt tak poběží s bídou 1 měsíc.
1) Pokud drahy pristavi vlak pozde (i z jejich vlastni viny) nemusi nic platit. Aspon z mych zkusenosti je to velke mnozstvi pripadu. A vlastne se to stava temer na vsech prujezdnych stanicich, kudy vlak pouze projizdi. Pokud vlak nenabere hodinove spozdeni tesne pred cilovkou, tak se da prepokladat ze velke mnozsti vlidi ve vlaku vubec odskodneno nebude.
Sem taky patri to, ze CD maji spozdeni na trati X → Y a tak nejsou schopni tu samou soupravu poslat nazpatek z Y → X takze odskodne nezpalti. To same pokud souprava jede z X → Y a z Y → Z jako uplne novy vlak. Opet bude pri spozdeni X → Y spozdeni uz pri prijezdu do Y a zase se nic vyplacet nebude.
2) Drahy treb audelaji petiminutove spozdeni ze svoji vinny, ale protoze se vlaky musi ruzne na trati mijet spozdeni se protahne i na hodinu. A je to teda vina CD a nebo je to vina spravy koridoru, ze neumim rychleji otevrit cestu? Takze zase se nevyplati ani tuk.
Pripomina mi to pojisteni, kde jsou vyjimky nastavene tak, aby se nikdy nevyplacelo.
Já jsem ještě před pár lety jezdil vlakem poměrně hodně. A pozdě přistavených vlaků bylo minimum případů. Drtivá většina případů byla práce na koridoru (res. práce na trati obecně). Pak mezinárordní rychlíky často přijely na naše území se zpožděním. A pak občas někdo skočí pod vlak, občas se v létě nějaké mašina uvaří a občas v zimě popadají stromy na trať. Ale pozdě přistavený vlak na výchozí stanici byl pro mě výjimkou (a to i během rekonstrukce hlavního nádraží v Praze, kdy bylo vidět, že je to něco jako Gordikon na nejvyšší obtížnost :-)
Pozdě přistavený vlak byla nejčastější příčina zpoždění před 20 lety, to rozhodně ano. Ale dneska fakt nevím.
Mno ty duvody jakymi to bylo zpusobeno mate ale asi z hlaseni, ze? Protoze ja sem mel nekolikrat spozdeni v Ostrave smer Praha, kdy hlaseno bylo „Spozdeni kvuli spozdenemu prijezdu ze sousedniho statu.“ Nicmene lidi, kteri jeli z Bohumina rikali ze tam byl vlak vcas. Btw. stejne na tom sou i vlaky jedouci z Vidne pres Breclav. V Brne se taky casto dozvite ze vlak je pry spozdeny kvli pozdnimu pijeti, ze sousedniho statu. Nicmene lidi co jedou z Breclavi vam, potvrdi ze v Breclavi hodinu cekali a vlastne nevi na co.
–
Vlaky vyjizdejici z Prahy, taky mivaji spozdeni protoze jsou pozde pristavy. Proste kdyz 90% vlaku ma v Praze start a ne jenom ze projizdi, tak to spozdeni musi byt zpusobeno tim ze je vlak pozde pristaven. Samozrejme to pozdni pristani je zpusobeno tim ze souprava je zasekla nekde jinde na trati, ale to je jiny spoj. Proste CD nema dostatecny vozovy park, a kdyz se ji nekde sekne nejaka souprava, nejsou schopni vypravit nahradni. Coz je taky duvod proc je odskodneni vazano na to ze dotycny uz musi ve vlaku sedet. Protoze tohle je jednoznacne spozdeni zpusobeno nedostatecnym vozovym pakem CD.
Ne z hlášení, ale z osobní zkušenosti v tom vlaku. Mezinárodní spoje jsem sledoval při vjezdu do ČR na babitronu.
Jinak s tou Prahou – z Prahy jsem vyjížděl velmi často. A pozdní přistavení bylo tak možná jednou. Druhá věc byla, že vlak vyjel z nádraží včas na kraji Prahy se na 45 minut zastavil, protože výstavba na trati (to bylo tak 2–3 roky zpět).