Dovolená zadarmo. Vyzkoušeli jsme předváděcí akci na vlastní kůži

10. 4. 2012
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – gunnar3000
Ilustrační obrázek
Kdo by kvůli dovolené zadarmo nevydržel večeři s povídáním o superskvělých produktech za neuvěřitelné ceny? Vyplatí se kupovat na předváděcích akcích?

Dostáváte rádi věci zadarmo? Tato touha nás nutí reagovat na prazvláštní nabídky a absolvovat neuvěřitelné zážitky. Jedním z nich jsou předváděcí akce na zboží, které prostě musíte mít, protože za tu cenu se ta kvalita přece vyplatí. A protože se řídíme heslem „život tě naučí“, rádi zkoušíme různé věci na vlastní kůži. 

Nabídka, která se neodmítá

Začalo to nevinně. Kolega Jiří Hovorka, redaktor financí na serveru Aktuálně.cz, se narodil pod šťastnou hvězdou. Jeho jméno totiž (samozřejmě anonymně) doporučil nějaký hodný kamarád jako tip pro získání bezplatného ubytování v hotelu na Slovensku. Hotel podle vysvětlení rád podpoří turismus a přes svého obchodního partnera věnuje laskavě vouchery na bezplatný 3 až 7denní pobyt.

Pro jejich získání je třeba se pouze dostavit s přítelkyní (akce je pouze pro páry) do hotelu, kde budou během večeře předány. Zahrát si s kolegou na pár, navečeřet se, dozvědět se o zázračných výrobcích a zažít si na vlastní kůži předváděcí akci? To je nabídka, která se neodmítá.

Hraje se na důvěryhodnost a váš apetit

A tak jsme se s kolegou chytili za ruce a vyrazili vstříc bezplatnému poukazu na ubytování. Cesta nás zavedla do menšího salonku, kde čekali ostatní postarší budoucí majitelé poukazů. Zde nás uvítal sympatický „muž z lidu“ se svou neméně sympatickou asistentkou.

Během krátké řeči jsme se dozvěděli, že nyní nám budou předány ubytovací přenosné poukazy. Poté můžeme buď odejít, nebo počkat na večeři s povídáním o výrobcích společnosti Eurofit Trading a se závěrečným překvapením. Ať už byla motivem zvědavost či kručící žaludek, nikdo z přítomných se po předání voucheru nezvedl. 

K dobru ale budiž přičteno, že ze strany prezentujících nevznikl žádný nátlak na to, abychom setrvali. Žádné zamykání či odebírání mobilních telefonů. Pouze lákavá vidina večeře a překvapení na závěr.

Jak vnímal předváděcí akci můj „falešný partner“ a novinářský kolega? Jeho očima si o akci můžete přečíst ve článku na Aktuálně.cz.

Ubytování zdarma, placení se ale nevyhnete

Ohledně ubytování jsme se od prezentujících dozvěděli, že přenosný poukaz je možné využít na 3 – 7 dní s tím, že bezplatné je ubytování a vstup do bazénu či fitness centra. Je nutné si zde zakoupit pouze stravování a jednu proceduru.

Po bližším zkoumání drobným písmem potištěného poukazu jsme zjistili, že host si musí v hotelu zakoupit plnou penzi na každý den pobytu (stojí 18 eur denně) a proceduru si musí zakoupit každá osoba na každý den pobytu.

Ceník procedur na webu hotelu uveden není. Na dotaz vám ho zašlou z recepce hotelu s dalšími pravidly pro ubytování hostů s těmito vouchery. Podle recepční mají majitelé poukazů procedury levnější než běžní hosté hotelu a jejich cena začíná na 9 eurech. Ceník ale na internetu není k dispozici, takže toto tvrzení nemá host jak ověřit.

Dále drobné písmo obsahuje informaci, že hotel si vyhrazuje právo dohody konkrétního termínu. Když jsme se ptali na recepci na nabídku nějakého termínu s tím, že máme zájem využít poukaz na celých sedm dní, v mailu přišla nabídka konkrétního termínu s tím, že nyní je v kapacitách hotelu poskytnout pouze 3denní pobyt.

V případě, že by se poukaz rozhodla využít pouze jedna osoba, musí doplatit cenu i za druhé lůžko na pokoji.

Mini podmínky ubytovacího průkazu

Za každý den pak platíte ještě 1 euro „lázeňský poplatek“.

Zadarmo znamená necelých 10 000 Kč pro dva

Když nepočítáme náklady na cestu, 7denní bezplatný pobyt v hotelu vás vyjde na 126 eur, tj. cca 3150 Kč, které dáte za povinnou plnou penzi. Za lázeňský poplatek dáte 7 eur, tedy asi 175 korun a za procedury (v případě, že si  budete na každý den vybírat pouze tu nejlevnější) minimálně 63 eur, tedy asi 1575 Kč. Za jednu osobu vás tedy bezplatný pobyt vyjde asi na 4900 Kč. Pamatujte na to, že stejné náklady zaplatí i druhá osoba.

Večeře a výrobky, které prostě musíte mít

Po předání poukazů přišel čas na večeři a prezentaci výrobků. Na adresu jídla je nutné podotknout, že než bylo servírováno nám, zažilo i lepší časy. Oschlé maso a zelenina pod zatuhlým sýrem napovídaly, že máme co do činění minimálně s dnešním obědem, a stejně rozpačitý byl z jídla posléze i samotný žaludek.

Během večeře jsme byli svědky odhalení super nádobí, super nožů, úžasného vakuovacího systému, nadčasových sáčků, ve kterých vaše čerstvé ovoce zachová svěžest mnohem déle, nebo skvělého řepkového oleje s máslovou vůní vhodného pro děti a alergiky. A nebyla by to pořádná předváděčka bez super výkonného multifunkčního kuchyňského robota.

Během akce se v nádobí se speciálním povrchem upekl voňavý perník, vaječná omeleta i kuře s bramborem. Vaření měla na starosti asistentka, která se své komentáře k nádobí očividně naučila zpaměti.

Zdrojem veselí se nám stal moment, kdy slečna dochucující voňavé kuře poznamenala, že nyní už je třeba jen počkat, až se kuře dopeče. Nešťastnice však v posledním slově zaměnila prostřední samohlásku „e“ za „i“, načež jsme se já i můj „partner“ vrátili do dob školních lavic a svou adolescentní reakcí nebohou asistentku výrazně znejistili. Ta začala, pod tíhou nervozity, posléze opakovat jednu naučenou (a bohužel už odříkanou) stať podruhé.

Účet prosím

Po prezentaci všech benefitů došlo na otázku ceny. Sadu nádobí, nůž a ostřič a vakuovací sadu jsme měli příležitost pořídit za neuvěřitelných 29 990 Kč. Tím úžasným překvapením nakonec byl totiž další poukaz, tentokrát na slevu 10 000 Kč z původní ceny celé sady, která obvykle činí 39 990 Kč. K tomu všemu pak šťastný zájemce získá ještě skvělého kuchyňského robota zcela zdarma.

Zboží za akční cenu 29 900 Kč

Pro ty, kteří nemají sumu vcelku, byla připravena možnost čerpat úvěr. Výše splátek byla rozpočítána dle délky splácení do tabulky. Na dotaz jsme se dozvěděli, že úvěr poskytuje společnost Home Credit.

Sleva, která se prý podruhé v životě nebude opakovat

Po odhalení této velkorysé ceny dostal každý z návštěvníků dotazník s hodnocením akce a velikou tabulkou pro uvedení dalších kontaktů. Nám se na dotazníku krčila pouze tři jména, za což jsme si vysloužili 5minutový prosík a naléhání na anonymní poskytnutí dalších šťastlivců, kteří získají voucher na bezplatné ubytování.

Za 10 doporučení jsme měli možnost dostat se do slosování o hodnotné ceny.

Než každý z hostů odešel, stanul tváří v tvář jednomu z prezentérů, který se ptal na atraktivnost nabídky a případný zájem o výrobky. My jsme se jali projevovat váhavý zájem o kuchyňského robota s tím, že celá nabídka je pro nás ale drahá.

Hlavně že je to zadarmo (ilustrační video)

Takto to vypadá, když se lidem řekne „vyberte si sami, co chcete za dárek.“


Smlouvání možné

Když jsme nepovolili ani pod tlakem argumentů o výhodnosti nabídky, objevila se další. Původní sortiment by byl okleštěn, ale výrobky a hlavně robota bychom získali zhruba za 20 000 Kč. To na nás bylo pořád ještě moc.

Protože jsme byli sympatičtí a salonek byl kromě nás prázdný, dostali jsme nakonec ještě jednu nabídku. S bodrým pohledem Dědy Mráze nám prezentující nabídl kuchyňského robota, kterého náhodou dostal od firmy zrovna před dvěma dny k narozeninám za neuvěřitelných 12 990 Kč. I přesto, že nabídka byla očividně neoficiální, bychom na něj dostali všechny záruky a transakce by byla povedena přes smlouvu.

Školení pro účetní - podzimní novinky

Doklad na kuchyňského robota

Kvalitu nádobí posoudit neumíme. Podle toho, kam lze ale smlouváním cenu stlačit však můžeme usuzovat na velikost marží, která je připočtena ke skutečné ceně výrobků.

Podmínky smlouvy

Jak je vidět, narazili jsme ještě na velice slušnou prezentaci. Nebyli jsme nikde zamykáni, nikdo nám nechtěl kontrolovat věci ani brát mobily, nikdo nebyl protivný. Přesto jsme se přesvědčili o tom, že slabší povahy, které mají problém stát si za svým, by se těmto akcím měly zdaleka vyhnout.

Byli jste někdy na předváděcí akci?

  • Ne.
    47 %
  • Ano a koupil jsem zboží/služby.
    8 %
  • Ano, ale nekoupil jsem zboží/služby.
    45 %

Autor článku

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).