Ono těch kiksů bylo víc. Jako hlavní vidím přílišné cílení na prodej. Celá firma byla jen o prodeji a minimálním následném servisu.
Operátoři pro call centrum byli vybírání s ohledem na cenu (nástupní platy sraženy na minimum místo toho, aby se snažili získat kvalitní lidi, např. přetažením z jiných call center, případně - ještě lépe - z pojišťoven se znalostí "pojišťovácké latiny", kteří jsou schopni klientovi pořádně daný produkt vysvětlit) a tzv. motivační hodnocení se opět odvíjelo od kvantity a i tak byly platy dost mizerné.
Na čistý prodej není nutné budovat vlastní call centrum, na to je možné využít specializovaných firem, které se prodejem přes call centra živí (dnes prodávají kreditní karty, zítra úvěry a pozítří třeba internetové připojení), na vyplňování formulářů není potřeba obzvláštních znalostí.
Když se Direct rozhodl zcela odbourat přepážky, tak měl na call centrum nasadit lidi, kteří je nahradí - tedy dokáží klientovi produkt řádně vysvětlit, chápou, co je pojištěním kryto a co je ve výlukách. To by ale vyžadovalo ty lidi odněkud přetáhnout (a tedy "přeplatit") nebo draze vyškolit (předpokládal bych "úmrtnost" tak 2/3, než by se oddělili ti dobří, od těch špatných, možná víc).
Další závadu vidím v "tajných" cenách. Direct zcela ignoroval tzv. srovnávače, na jejich webových stránkách nebylo možné nalézt žádný ceník. Snažil se sice živit dojem, že je levný, ale jak se ukázalo, tak není.
A třetí naprostý kiks, bylo přímo vybízení klientů k opakovanému rušení a znovusjednávání smluv svojí naprosto nesmyslnou cenovou politikou (slevy první rok). Takhle by si loajální klienty nevychovali.
Internet Info Měšec.cz (www.mesec.cz)
Váš průvodce finančním světem. ISSN 1213-4414
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.