Tak jsem se před rokem nemýlil, když jsem prorokoval, že nesplní očekávání investora a zabalí to úplně stejně jako Callin http://www.mesec.cz/clanky/jan-carny-direct-pojistovna-cesi-se-stale-rozhoduji-podle-ceny/nazory/92708/
Bohužel Direct opakovala stejné chyby jako právě Callin, navíc se stejnými lidmi.
Ale radost z toho nemám, každý hráč na trhu, který působí konkurenčně dobrý.
Jo je to celkem škoda, protože jsem měl v povinnym ručení pojištění bonusů, takže kdybych se naboural, tak bych o ně nepřišel, to měla jako jediná pojišťovna v nabídce právě Direct. Ale teď mám pojištění ještě levnější a bez uplatnění bohusů, takže mi byli defakto k ničemu.
Ono těch kiksů bylo víc. Jako hlavní vidím přílišné cílení na prodej. Celá firma byla jen o prodeji a minimálním následném servisu.
Operátoři pro call centrum byli vybírání s ohledem na cenu (nástupní platy sraženy na minimum místo toho, aby se snažili získat kvalitní lidi, např. přetažením z jiných call center, případně - ještě lépe - z pojišťoven se znalostí "pojišťovácké latiny", kteří jsou schopni klientovi pořádně daný produkt vysvětlit) a tzv. motivační hodnocení se opět odvíjelo od kvantity a i tak byly platy dost mizerné.
Na čistý prodej není nutné budovat vlastní call centrum, na to je možné využít specializovaných firem, které se prodejem přes call centra živí (dnes prodávají kreditní karty, zítra úvěry a pozítří třeba internetové připojení), na vyplňování formulářů není potřeba obzvláštních znalostí.
Když se Direct rozhodl zcela odbourat přepážky, tak měl na call centrum nasadit lidi, kteří je nahradí - tedy dokáží klientovi produkt řádně vysvětlit, chápou, co je pojištěním kryto a co je ve výlukách. To by ale vyžadovalo ty lidi odněkud přetáhnout (a tedy "přeplatit") nebo draze vyškolit (předpokládal bych "úmrtnost" tak 2/3, než by se oddělili ti dobří, od těch špatných, možná víc).
Další závadu vidím v "tajných" cenách. Direct zcela ignoroval tzv. srovnávače, na jejich webových stránkách nebylo možné nalézt žádný ceník. Snažil se sice živit dojem, že je levný, ale jak se ukázalo, tak není.
A třetí naprostý kiks, bylo přímo vybízení klientů k opakovanému rušení a znovusjednávání smluv svojí naprosto nesmyslnou cenovou politikou (slevy první rok). Takhle by si loajální klienty nevychovali.
Tahle pojišťovna byla jen k smíchu. Řeknětě mi jediný důvod proč bych měl jít k ní, když mi pokaždé vyšla dráž než u konkurence a žádné výhody navíc. Btw před rokem a půl jsem si u nich nechal spočítat pojistku. 1.8 diesel, 55 kw a chtěli za to cca 20 000 (byl/jsem začínající řidič 20 let, v té době 18, ale konkurence mi nabídla pojistku asi za 5 000, tak promiňtě, ale Direct byli šílenci, nyní platím 3 800. Direct byl nenažranej, český zákazník chce nejnižší cenu, to si mohli zjistit. Dobře jim tak
Britové to tu chtěli pořádně podojit a teď zírají, že Češi nejsou tak hloupí.... pro mně osobně vycházela pojistka na moji Corollu (ať už povinné ručení nebo havarijní) bohužel vždy suverénně nejdráž, akce neakce... zkoušel jsem to několikrát a v různých obdobích, dokonce i přes Tesco byli stále nejdražší... tak pro koho tu vlastně byli ? Já to nebyl.....
Zato Němci, Rakušani a další jsou pro změnu zblblí z našich cen. Když u nás byli Němci, honem se šli dát ostříhat, protože u nich se ze 2 Eura neostříhají. Pak si dali pivčo, protože pivčo za 1 Euro doma nemají atd. Jejich firmy utíkají proto, že z nás prostě nedostanou ten správný vejvar. Holt Klondike po r. 1989 už je fuč...
Já sám osobně jsem s nimi nic neměl, neboť povinné ručení už léta uzavírám přes net pomocí srovnávačů. je to docela vtipné. Když mi přijde cena na další období, šup, už sedím na netu a zjišťuji, zda to někde nejde levněji. Letos po asi šesti letech poprvé jsem nezměnil pojišťovnu, protože stávající pojišťovna mi nenavýšila cenu na další rok, jak bývá zvykem, takže platím tolik, jako při loňském sjednání přes net, t. j. se všemi bonusy za takové uzavření. O Directu jsem slyšel jen to nejhorší. Údajně zásadně posílali výměr na další období až v době, kdy nebylo možno podat řádnou výpověď. Dokonce vím o případu, kdy majiteli vozidla přišel výměr po uplynutí lhůty pro podání výpovědi, ale protože on nechtěl zaplatit o tolik více, než při uzavření, šel nechat uložit reg. značku. Na základě toho mu Direct musel ukončit smlouvu. Obratem pak uzavřel pojištění jinde a za méně peněz. Holt Angláni narazili. Zřejmě si mysleli, že tady ještě lezeme po stromech a že jim ty lumpárny budou fungovat jak v koloniích.