Hlavní navigace

Názor k článku Desetník: Oranžovomodrá válka s nejasným koncem od anonym - Je rozdíl jezdit za zimního počasi a za...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 3. 11. 2008 10:01

    anonymní
    Je rozdíl jezdit za zimního počasi a za zimního období.

    Pokud je v zimním období vlídné počasí, sucho, slunečno - dá se jezdit bez problémů na celoročních gumách.

    Pokud je ale zimní počasí /=plýskanice, mráz, břečka či náledí/, tak zkrátka hodně lidí nevyjede, sedí doma na zadku nebo využije náhradní způsob dopravy.

    V 1. příkladu je zimní výbava luxus a dotyčný ji za dobrého počasí nevyužije. Ve 2. případu opět zimní výbavu nevyužije, protože v hnusném počasí zkrátka nikam nejede.
    Je to samozřejmě případ jen některých skupin. Pokud důchodce pojede do města pro léky nebo do krámu něco utratit, tak si asi nevybere počasí, ve kterém by ani psa nevyhnal. Ale ti co denně musí být na kolech, tak ti by přezouvat měli, což se mnohdy neděje. Taková Policie - jestli k nově nakoupeným kostitřasovým výkřikům techniky z Mladé Boleslavi dostane i zimní gumy, pokud možno i s disky, aby je nemusela po každé sezoně přezouvat? Na dosavadní auta totiž mnohdy zimní gumy nebyly.

    Ekonomické delikty: lékárnička a její prošlá expirační doba nebo světla k ní také jednoznačně patří. Domníváte se, že prošlým obvazem raněného zabiju? Statistiky počtu nehod a jejich následků po zavedení celoročního svícení snad hovoří jasně, že nedošlo ke zlepšení stavu, nýbrž k jeho zhoršení. Takže ze svícení těží jen prodejny ND a servisy v podobě oprav dobíjecích soustav, výměny žárovek a baterek, což je ekologická a ekonomická zátěž. V řadě vyspělých států včele s Německem všichni celý den nesvítí, státy, které tento nesmysl zavedly, uvažují o jeho zrušení či omezení. Mne osobně se dost často stává, jak jsme si přivykli na svítící objekty, že nevysektuji objekty nesvící (chodci, cyklisté, stojící auta) a mnohdy není daleko od kolize. Jak jsem si pak přečetl v odborných pojednáních, tak právě v případě všeho svítícího ztrácí řidič schopnost rozeznávat neosvětlené objekty. Ale o tomto se nesmí moc mluvit, aby si lidé nemohli udělat jiný názor ...

    Pásy mají vliv pouze na bezpečnost řidiče či spolujezdců, na ostatní účastníky ne. Znám dost případů, kdy právě nepřipoutání zachránilo život, ale o tom se také nesmí mluvit. Proč se třeba uniformovaným složkám vrátil v zákoně jejich bonton jezdit bez pásů?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).